Gifgroene tweewieler onder de moersleutel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gifgroene tweewieler onder de moersleutel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:02

Nou, nou, wat ben ik verschrikkelijk enthousiast! *\o/*

Even een kleine inleiding:

De 29ste mei 2014 moest een prachtig begin worden van een schitterende motorvakantie in Duitsland. Helaas was deze voor mij heel snel voorbij. Na 50 kilometer... Op mijn Kawasaki ER-6N reed ik als 4de in groep. Die ochtend had het geregend en het wegdek was heel donker gekleurd. We komen aan op een rotonde waar mijn vader, een vriend en mijn lief vlot doorging. Tot het mijn beurt was.

Het moment dat ik gas bijgaf en mijn gewicht van kant verplaatste voor af te slaan voelde ik het tegenover gestelde gebeuren. Mijn motor gleed onder mij weg. Ik herinner me er niet veel meer van. Hoe ik ben recht gekomen, hoe ik mijn helm had uitgedaan weet ik niet meer. Ik weet enkel nog hoe ik naast mijn motor stond en ik mijn vader en lief in snel tempo zagen omkeren en terug vlammen, terwijl ik werd geknuffeld door een voorbij komende fietser. Ik voelde geen pijn ook al was ik hysterisch aan het janken. Het enigste dat er uit kwam was: "Mijn motor is stuk!"

Hoe vaak ze ook vroegen: "Nele, heb je pijn?" was het enigste antwoord: "Mijn motor is stuk!" Ze probeerden me nog te sussen. "We zetten hem recht en je rijd zo verder, je reed toch niet zo snel?" Maar helaas. Ik keek naar mijn motor en de olie gutste eruit. Dit was geen kwestie van even recht zetten. En inderdaad. Mijn koppelingspedaal was afgebroken... Even een foto ter illustratie, je ziet tot hoever mijn olie liep:

Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5522DA4B

De politie zei direct dat ik te snel gereden had. 21 jaar, net mijn rijbewijs en een sportiever model. Maar ik had niets, zelfs geen blauwe plek en volgde braaf achter 2 zware tourings en een GS. Dan kan je niet vliegen. Maar hoe was ik dan wel kunnen vallen? We liepen de rotonde op en tot onze verbazing lag daar nog een olie spoor. Niet van mijn motor en het ongeval want het liep de hele rotonde rond! Je kon het bijna niet zien omdat de rotonde bijna dezelfde kleur had. Dit werd een zaak voor de verzekering...

De schade leek op zich wel mee te vallen. Velg geplooid, band kapot, koppelingshendel afgebroken en wat lak schade. Thats its. Tot we de motor naar huis hadden gehaald en hem open legde voor de herstelling. Mijn vader haalt de plaat voor de motor weg en tot mijn groot verdriet zagen we een barst. De motor was ongelukkig terecht gekomen en de klap was opgevangen door het motorblok. Maar dat dit het gevolg ging zijn wisten we niet. Hij werd perte totale verklaard.

Toen wist ik dat ik niet snel meer ging rijden... De verzekeringskwestie ging nog jaren aanslepen dus voor mij zat er niets anders op dan sparen. Voor een nieuwe motor... Maar hoe ik ook zocht, ik kwam mijn zin niet tegen. En kwam ik deze wel tegen, had ik er het geld niet voor. Tot ik begin december een motorblok tegen kwam dat ik nodig had. Een waterkansje dat je zoiets kunt kopen. Maar ik twijfelde. Deed ik er wel goed aan? Al 7 maand niet meer gereden. De schrik zat er best in. En vertrouwde ik het nog wel? Een motor die een ongeval had gehad. 2 maand heb ik getwijfeld. Tot vandaag.

Mijn vader is verdorie leerkracht auto mechanica. Als er iemand is die ik zou moeten vertrouwen met mijn motor is hij het wel! Ik heb de telefoon genomen en gebeld van ons klein België naar het iets grotere Nederland. Ik had geluk! Het motorblok was er nog! Ik heb direct toegezegd en heb direct het geld overgeschreven! Tegen dat de motor volledig in orde is zit ik aan zeker €1700 kosten. Maar het is goedkoper dan een nieuwe. Hopelijk kan ik binnen 2 weken weer rondtoeren op mijn grote trots!

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn vader mijn pracht weer zijn trots kan terug brengen. Morgen komt de motor van de dealer waar hij gestald stond terug naar huis. Hij komt in de keuken en hij gaat er direct aan beginnen sleutelen! Ik ga het proces zo veel mogelijk op foto proberen zetten en hoop heel veel te kunnen bijleren! Uiteraard update ik in dit topic. Is het niet voor de volgers, dan is het wel omdat ik het proces later wil herbeleven. De motorblok zou eind volgende week hier moeten zijn. De velg gaan we in de tussentijd weer laten rechten en we moeten nog 3 wisselstukken vinden.

Als alles goed en volgens plan gaat rij ik binnen 2 weken weer rond op dit!:

Afbeelding

Volgen jullie mee? :D

secricible

Re: Gifgroene tweewieler onder de moersleutel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:06

Superfijn voor je, wat een rotsituatie zeg! Veel sterkte en succes met de motor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:11

Wat een klap heeft je motor opgevangen. Blij dat jij dat niet geweest bent!
Fijn dat je vader zo handig is, dan komt het vast in orde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:26

Ik reed 15/u maar door het vallen versneld de motor nog in zijn glijbeweging. Helaas is zijn achterwiel tegen het trottoir terecht gekomen en zijn voorwiel erover. Moest hij mooi met zijn beide wielen er tegen gegleden zijn dan was het effectief een kwestie van rechtzetten en verder rijden. Nu is de klap volledig op mijn motorblok terecht gekomen met dit als gevolg.

Gelukkig volgde mijn moeder zoals elk jaar de rit gedeeltelijk mee met de auto. Heb de overige 3 dagen wel vooral in het hotel gezeten helaas. Gelukkig is er nog een vriend van mijn vader afgekomen met zijn Porche en heb ik nog een dag de motors kunnen volgen in deze beauty:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... d0d94d2106

Ik had echt niets, letterlijk geen blauwe plek. Mijn vriend keek bij het uitkomen van de bocht in zijn spiegel en hij zag mij al lopen achter mijn motor terwijl deze nog aan het glijden was. Denk dat ik dus nooit volledig de grond heb geraakt of supersnel ben recht gesprongen. Heb echt geluk gehad :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:48

Voor de mensen om je heen is het dus flink schrikken geweest. Hopelijk is je groene monster weer snel back on track en heb je er veel veilige kilometers mee

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:54

Nou als ik het mag zeggen, gezien je niks had, ik snap dat je alleen maar kon uitbrengen ''m'n motor is stuk'', want wat een ontzettend gaaf ding is dat :j Fijn dat hij toch nog gerepareerd kan worden. Kunnen die kosten wel bij de verzekering gedeclareerd worden of zit dat er niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:41

Benangelique: Ja, die waren redelijk geschokt! Mijn vader zag enkel mijn motor liggen en mij niet, dus die was helemaal in paniek!

Maartje1990: We zijn bezig met de verzekering voor een redelijk bedrag, helaas zal dit nog jaren aanslepen. Het ongeval was in het buitenland dus het rechtssysteem geld dat mijn verzekering een brief stuurt. Hierop heeft, Duitsland in dit geval, 6 maand de tijd om te antwoorden. Duitsland antwoord dus op 5 maand en 30 dagen waarop mijn verzekering binnen de 24 uur opnieuw antwoord. Maar, Duitsland heeft dan opnieuw het recht om binnen de 6 maand te worden. Zo ben je 1.5 jaar verder en zijn er 3 brieven naar hun gegaan waarin ze tot een akkoord proberen te komen. Flink frustrerend maar goed. Het is sowieso al een lastige zaak want zij blijven overtuigd dat ik te snel reed.
Sneu, vind ik. Iedereen met wat kennis weet dat als er 2 tourings van flink 350 kilo voor mij zitten je niet al te snel rijd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:57

ze hebben dat olie spoor toch gezien?! Ik hoop dat je er, uiteindelijk, toch nog wat van terug ziet.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:58

Je hebt veel geluk gehad , had veel anders kunnen aflopen..je hebt een gouden engel die over je waakt !

Een vriendin van mij haar broer had niet zo'n geluk als jou.. hij zit al sinds de laatste dag van augustus in het ziekenhuis voor revalidatie. Hij is uit de bocht gevlogen op een normale snelheid en tegen een haag met betonnen plaat terecht gekomen,al glijdend. Resultaat : 1 been is eraf gescheurd tijdens het glijden, dus moest geamputeerd worden en zijn ander volledig verbrijzeld, wel gered kunnen worden ondanks de erge verbrijzeling.
Hij krijgt binnenkort een sporttype van kunstbeen zodat hij weer de motor op kan, het was zijn hobby namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:50

Ja, ik heb inderdaad onwijs mazzel gehad. Gelukkig de reflex gehad van de motor direct los te laten toen ik hem onderuit voelde gaan. Hierdoor ben ik eigenlijk gewoon gevallen zonder door de motor mee getrokken te worden in de glijbeweging. Mijn motorpak was ook helemaal intakt.

Maar... De motor is thuis!!!! Het is eens wat anders dan een plantje in de keuken :D

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... d01db5950a

Tijdens het laden:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4c84fdc955

Ondertussen zijn we hem al aan het openhalen en mijn schrik komt toch wat uit...
Heb lang getwijfeld het zelf te doen want wat ging ik nog tegen komen als we hem verder openhaalde? Ondertussen blijkt het stuur ook scheef en het zijpaneel links voor vanbinnen afgebroken zijn. Rekening tikt ondertussen dus rustig aan maar goed. Zelfs dan blijft het nog goedkoper dan een nieuwe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:57

Jeetje wat banketstaaf dat je door een ander zijn troep op het wegdek je monster verliest , gelukkig is ie thuis! . Kan je er weer op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:09

Rebacca: Schatting is dat ik er binnen 2-3 weken weer op kan, afhankelijk van hoe snel we de juiste stukken vinden. En inderdaad, heel banketstaaf. Wij hebben de brandweer laten komen voor mijn olie. Ze wouden de andere olie zelfs niet opkuisen. Later kregen we te horen dat er die dag nog een auto is geslipt en nog een motorrijder is gevallen. Kregen achteraf een rekening van dik €350 in de brievenbus van het opkuisen van mijn olie. Heeft de verzekering gelukkig al vergoed, werd eventjes misselijk.

Snap dan eigenlijk wel dat een ander er ook niet happig op is de brandweer te laten komen. Zo een bedrag... Oh, wie goed kijkt ziet op de eerste foto zelfs het spoor lopen op het wegdek.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:54

LZP -> HTT

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:14

Dat is flink balen! Helemaal van zo'n gave motor!
Gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden! En bijzonder jammer dat de politie zegt dat jij te hard gereden zou hebben, kunnen ze zelf toch ook wel nagaan dat je over een oliespoor gaat glijden.....
Ik ga zeker volgen :D
Zelf ook jarenlang motor gereden maar door tijdgebrek heb ik m vorig jaar toch maar verkocht....
Ik hoop dat je straks weer vol vertrouwen rond gaat rijden. In tussentijd nooit meer gereden dan?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:47

Soms denk je dat nog wel eens, waar betaal ik in vredesnaam verzekeringsgeld voor. Blij dat de nederlandse verzekering jou wel wil helpen en niet zij ook moeilijk gaan doen. Succes en hoop dat je snel weer kan rondrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:41

Bernoe: Niet meer met de motor. Wel met de scooter maar door omstandigheden heb ik mijn eerste helemaal in de prak gereden 2 weken na mijn ongeval met de motor. Man die stopstreep heeft genegeerd en gewoon is doorgereden. Had geen tijd meer om te remmen en er vol in gevlogen.

Dan nog een ongeval met mijn huidige scooter. Fietser die ook de verkeersregels niet volgde en voor mijn wiel vloog. Ook geremd, scooter geslipt, voorwiel in een haak gegaan en over kop geslagen. Schrik zat er toen heel diep in. Ondertussen gaat het al wat beter maar heb nog altijd de nodige zweet momenten ;)

Motor is ondertussen gestript. Alles staat klaar, nu is het wachten tot het motorblok toe komt!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... bd84bf2116

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:17

1. Wat een onwijs gave motor heb jij!

Begrijp ik nou goed dat je 3 ongelukken hebt gehad de laatste tijd? :(:)

hopelijk kan je snel weer rijden met je groene tweewieler! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:10

Ja, prugelpiet, dat begrijp je goed :) 3 keer niet in fout en dikke pech. Hopelijk gaat 2015 voorspoediger!

Ondertussen zijn er alle stukken al geleverd, buiten het motorblok. Dat komt morgen of maandag :) Achter 2 stukken heb ik maar liefst 8 uur moeten zoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:45

Oeps, al even vergeten updaten. Eigenlijk kon er ook niet heel veel geupdate worden. Het motorblok is vervangen net zoals het stuur en kleine details. Mijn velg zit binnen voor te rechten en er een nieuwe band op te steken. Nu, als er een nieuw motorblok onder zit moet je dat ook wel eventjes testen, niet?

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 9160178605

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:14

Gaaf! Dr komt weer geluid uit!
3 ongelukken.... jeetje dan zou ik ook wel wat zweetmomentjes hebben....
Laten we maar zeggen dat 3 maal scheepsrecht is he...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:26

Jup! Toen klonk hij nog niet echt zoals het moest. De 3de keer dat we hem starten was hij mooi vertrokken :) Ook logisch. Motor al 9 maand stil, motorblok dat er onder zit ook al minstens 4 maand. We waren de olie aan het bijvullen dus moesten hem eventjes laten draaien voor het rond te pompen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:37

Heel vervelend dat je zo naar terecht bent gekomen in het buitenland, gelukkig had je zelf niets!
Verzekeringen zijn niet zo happig op het uitbetalen van schades, jammer genoeg weet ik daar ook alles van...
Wees ook maar heel blij dat je je motorpak aan had.
Zie ze hier vaak genoeg in een korte broek en een t-shirtje rijden. Of met een jonge dame achterop in een panty en een rokje... _-:(
Ik bespaar je de detailts, maar 1 woord ...AUW!

Hopelijk rijdt je snel weer rondt op je Kawa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:58

Jup, werk op een tankstation en hoe ik ze hier inderdaad soms zie voorbij komen... Ik had al een immense schaafwonde en overal blauwe plekken nadat ik aan 30 per uur was onderuit gegaan met de scooter. Wil niet weten wat het is aan 120...

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:59

Die reclame bij mij ook.... " opfriscursus motorrijden" :')
Inclusief lunch nog wel...!