Samsung S3 drijft me tot waanzin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Samsung S3 drijft me tot waanzin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:44

Ik heb nu bijna 4 jaar aan een gesloten de S3, man war een feest. Wat was ik blij met het kreng, zo blij zelfs dat ik na een abbo van 2 jaar WEER een 2 jarige nam. Als we het over levens mislukkingen hebben.

Ik moet nog tot Juni en heb nog nooit een andere telefoon dan samsung gehad maar ik denk dat ik er nu echt mee kap.
De beste plek voor deze telefoon is ergens in een steegje tegen de muur. Deze telefoon zou ik zelfs niet aan mensen geven die het minder hebben, omdat het enige wat ze dan 'meer' hebben een heleboel frustratie is en waarschijnlijk een depressie als gevolg.

Mijn anderhalf jaar oude vriendje heeft namelijk al een paar tikjes gehad van sommige straatstenen, muurtjes, tafelhoeken, stoepranden en ach.. Waarvan eigenlijk niet.

Ik weet niet of bovenstaande de oorzaak is van de klachten, maar wellicht speelt het zeker mee.

Mijn telefoon denkt namelijk dat zijn batterij leeg is. Hij is MOE. Hij valt zelfs zomaar in slaap halverwege de dag. :x
En als ik hem dan aan de lader doe en dus in zijn bed leg, wordt hij... Je raad het al, INEENS wakker en is hij springlevend! :):) (42%)

Soms is hij ook heel eigenwijs. Hoewel ik zijn baas en dis bestuurder ben, eist hij soms zijn rust op waardoor hij mij berichten laat lezen als: Internet is gestopt, Camera is gestopt, WhatsApp is gestopt.
Hierdoor ben ik dus verplicht hem met rust te laten tot dat hij zelf aangeeft er weer klaar voor is. (Ineens uit het niets allerlei lampjes laten knipperen terwijl er loos alarm is.)

Buiten al die dingen om is het ook nog eens een vreselijke aandacht trekker. Als ik hem even niet gebruik en in mijn zak of tas heb zitten, komen er de meest wildste en vreemdste geluiden naar boven. ZELFS als ik hem verplicht om STIL te zijn en als dat dan echt niet kan, te trillen! Maar zelfs dat is vaak te veel gevraagd.

Wie het er nog meer de grootste k&#t telefoon van de eeuw genaamd de Samsung Galaxy S3?

Edit: Sorry van de eventuele typfoutjes. Ik heb dit namelijk op mijn telefoon getypt en tja... Die heeft zo zijn kuren. Lang verhaal...

Sabinee__

Re: Samsung S3 drijft me tot waanzin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:50

No offense, maar gok eerder dat je telefoon gewoon echt op is. Helemaal als je hem al flink wat hebt laten stuiteren is 4 jaar best een lange levensduur hoor :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:50

Je bent niet de enige met problemen. Ook de mijne doet raar, en daarom ben ik gaan googelen. Ik kwam op een samsung-forum waar meerdere mensen met dergelijke problemen zaten. Ergens las ik iets over sudden death veroorzaakt door een foute chip in de telefoon, en om te kijken of je die hebt, moet je een app downloaden: eMMC check. Bij mij geeft ie dan als antwoord: Yes, insane chip. Ik heb contact gelegd met de webshop waar ie vandaan komt en ik mag em opsturen voor reparatie.

Mijn tip dus: zet die app op je telefoon en als je een yes krijgt, terug laten sturen voor reparatie. Hoe meer je de telefoon gebruikt hoe erger het wordt.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:51

Heb er zelf ook een en mijn tip: nieuwe accu erin voor een paar tientjes en de meeste van je frustraties zijn meteen opgelost! Wel eerst paar keer niet helemaal leegtrekken en goed laten opladen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:51

Volgens mij zijn deze telefoons niet gemaakt om langer dan een jaar mee te gaan.. Mijn S3 was binnen 6 uur leeg als ik hem op mijn bureau had liggen de hele dag. Kun je nagaan hoe snel als ik hem gebruikte := Daarnaast was het sowieso een rot ding :') Sinds vorig jaar oktober heb ik de S4, echt een top ding.. Tot de laatste paar maanden. Ik krijg ook elke keer "internet is gestopt", "app is gestopt", "blabla is gestopt", "geheugen vol" (eehm nee?).. Soms is hij zo vervelend, dat het touchscreen het gewoon niet meer doet? Even scherm vergrendelen en weer aan zetten en hij doet het weer..

Telefoons {:)-:(

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:53

4 jaar is voor zon telefoon tegenwoordig echt lang hoor :') mijn lg heeft het maar een driekwart jaar zonder kuren gered
Mijn broer heeft alleen maar problemen gehad met samsung vanaf 1 tm 4

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:56

Hej ik had precies hetzelfde met mijn s3.
Soms ging hij uit bij 30%,deed ik hem weer aan (na de accu eruit en erin gedaan te hebben), had hij ineens 50% :+
Ken meer mensen met een s3,
Mijn zusje heeft na een jaar(!) een nieuwe accu gekocht omdat het echt te erg werd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:57

Nee jullie lezen verkeerd _O- Ik heb hem 1,5 jaar maar heb al 4 jaar lang het model S3 (met 3 verschillende telefoons)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:57

Je kunt gewoon een simlockvrije telefoon kopen zonder abo :) Uiteindelijk meestal niet duurder en soms zelfs goedkoper.

Maar verder... ik herken het wel een klein beetje van een van mijn eerste telefoons, ook een samsung, in het groenzwarte lcd-tijdperk. Die had ook de neiging om heel snel door z'n stroom te gaan, en dan midden in de nacht heel hard te gaan piepen om dat te vertellen... _-:(

Overigens worden telefoons helaas meestal niet gemaakt om lang mee te gaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:58

Ik haal niet uit je verhaal of je al een nieuwe accu hebt geprobeerd.
Het klinkt namelijk als hetgeen wat ik met m'n iPhone had.. Een defecte accu.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:58

Eerst eens die app die ik noemde downloaden en kijken wat ie zegt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:00

Ja ik ook. Ik had er 1, geweldig ding maar kon niet zo goed tegen een betonnen vloer :')
Omdat ik alles had van de S3 maar een nieuwe aangeschaft maar wat een rotding is me dat. Precies dezelfde kuren die jij hebt. En ongelooflijk traaaaaaaggggggg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:01

Ik heb een s3 mini , ook drama :") . Hij vreet batterijen , hij wordt snel dik en bol dan rolt ie en doet ie het kuurtje met opeens op 42% . Dan heb je nog opladers die vreet hij ook , ja leuk joh

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:04

Ik heb de mijne pas ingewisseld met een nieuwe abonnement voor de S5. Maar de mijne was ook echt op hoor na 2 jaar. Batterij idd halverwege de dag leeg vastlopen etc. Dus zou een andere nemen. De S5 ben ik echt super blij mee!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:08

Och ja, verschrikkelijk. Ik heb mijn oude Iphone 4s weer in gebruik. Veeel fjiner :')

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:11

Ik heb de mijne nog wel 1 jaar en 10 maanden gebruikt, daarna nog verkocht :j
Terwijl ik heb in de 4e maanden heb laten vallen en het scherm helemaal kapot was.. echt een heel stuk glas eruit..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:11

Wow, VIND IK LEUK knop. Zó herkenbaar en leuk omschreven! :o

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:16

Haha, ik lijk wel de enige die na ruim 2,5 jaar nog steeds dik bevriend is met de S3 (2,5 jaar dezelfde). Hij wordt nu wel iets trager maar dat komt wellicht ook door het steeds groeiende fotobestand en apps. Zo nu en dan wel eens de stopmelding en ook fluit hij wel eens spontaan, blij te horen dat de mijne niet de enige met zulke eigenschappen is. :7 Verder doet ie het nog prima, zelfs na veel vallen.

Ik begrijp overigens niet hoe je dit model al vier jaar bezit terwijl die ergens in mei 2012 op de markt kwam.

Verder zou ik, net als de rest noemt, eens een nieuwe accu proberen. Hopelijk scheelt dat al de helft. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:22

Probleem batterij kan kopen gwn mailen naar Samsung dan krijg je een nieuwe

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 23:28

Sourire schreef:
Haha, ik lijk wel de enige die na ruim 2,5 jaar nog steeds dik bevriend is met de S3 (2,5 jaar dezelfde). Hij wordt nu wel iets trager maar dat komt wellicht ook door het steeds groeiende fotobestand en apps. Zo nu en dan wel eens de stopmelding en ook fluit hij wel eens spontaan, blij te horen dat de mijne niet de enige met zulke eigenschappen is. :7 Verder doet ie het nog prima, zelfs na veel vallen.

Ik begrijp overigens niet hoe je dit model al vier jaar bezit terwijl die ergens in mei 2012 op de markt kwam.

Verder zou ik, net als de rest noemt, eens een nieuwe accu proberen. Hopelijk scheelt dat al de helft. :)

Wow echt? Ik heb 2 x een abbo gehad met s3 en 1 x een nieuwe gekregen omdat ie stuk was. :?
En volgens mij waren het 2 jaar abbo's. Deze in ieder geval zeker.

bedankt allemaal voor de tips!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:11

Ik heb niet echt een idee dat ik precies begrijp wat de problemen zijn.
Kan je even opsommen wat die zijn? Dan is het duidelijker..

Oftewel, to the point ipv een wazig verhaal. ;)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:22

Ik heb ook een S3 gehad (nu S5) maar vond het altijd een prima telefoon. Heb het toestel 2 jaar gehad zonder problemen en ook weer doorverkocht. :) Heb wel nog een nieuwe accu gekocht op het laatst en hij deed het weer prima.

Ik vind samsung wel fijn. Al geloof ik wel dat er een max zit op de tijd die een telefoon mee kan gaan tegenwoordig helaas. Alsof ze er een klein tijdbommetje in bouwen en als je een nieuwe foon nodig hebt gaat je accu ineens snel leeg. :')

Als ik jou was zou ik de telefoon eens helemaal opschonen en terug zetten naar fabrieksinstellingen en een nieuwe accu kopen. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:24

Mijn S3 werkte prima. Op een gegeven moment wel wat traag maar wat wil je met 7 pagina's aan apps :')
Na de laatste android update wel de batterij sneller leeg maar ook dan redde die het altijd wel een dag, tenzij ik m echt heel intensief gebruikte.
Hij heeft nu een 2e leven bij mn moeder terwijl ik al een half jaar de S5 heb :)
Enige wat ik op een gegeven moment had was dat ik op stal slecht bereik had en ik m dan een enkele keer opnieuw op moest starten omdat ie er dan wel eens moeite mee had het bereik opnieuw op te pikken en een smsje te versturen. Maar omdat het een bunkbarn was is het deels in de grond gebouwd dus afhankelijk van wat ik allemaal aan het doen was kan ik me ook wel voorstellen dat ie gek werd van wel-niet-wel-niet bereik :')

Edit; blijkbaar zit in "mijn" S3 ook een insane chip. Gezellig :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:27

ik heb de s3 en ik heb nergens last van, die van mij doorstaat mij en mijn klunzigheid alsof het niets is!
soms start de galerij langzaam op, maarja wat wil je met 2000+ foto's :Y)
heel in het begin had ik problemen dat de playstore continue vast liep, op zo'n erge manier dat ik niets meer kon doen omdat er steeds foutmeldingen werden gegeven. telefoon een hard reset gegeven en nooit meer problemen gehad :D
nu de laatste maanden wel last van mn batterij die leeg gaat, maarja ik heb m ook al een 2 jaar 8-)

(ik heb ook niet zo'n insane chip of wat dan ook,) (de app cleanmaster is echt een aanrader voor iedereen met te weinig opslag! hij ruimt keurig alle rommel op en je hoeft niet bang te zijn voor je foto's)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:57

Mijn vriend heeft ook de S3, mag in februari een nieuwe uitzoeken..denk dat de vlag uit gaat dan.
Hij is er ook echt niet over te spreken. Afgezien van dat het ding er ook niet meer uitziet. Gedraagt hij zich idd ook erg bijzonder om het maar zo te noemen.

Laatst was hij op het randje nabij dood.. (bleef maar opstarten, niet door starten en uitvallen.) Nadat we de cover hadden verwijderd, die er al 1.5 jaar om zat. kreeg ie weer een opleving schijnbaar en doet ie weer "normaal" nouja normaal...

Ik heb zelf de S4, opzich erg tevreden over. Al begint die ook wel steeds meer kuren te vertonen. Ik moet nog tot mei met hem.
Maar idd, je gaat haast denken dat de telefoons gewoon gemaakt worden om maar 1 a max 1,5 jaar zich normaal te gedragen... :=
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 12-12-14 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt