Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 21:19

Hallo,

Vorige week was ik bij mijn vriend. Ik zat op de bank met mijn nieuwe mobiel in mijn handen en ineens sprong zijn hondje op de bank, want hij zag buiten wat, zo tegen mijn mobiel aan. Gevolg: krasjes.

Ik baal hier best wel van. Ik ben heel precies op mijn spullen (eigenlijk té) en het is net een nieuwe mobiel van een maand oud. Nu moet ik zeggen dat de krassen in zijn geheel reuze mee vallen, maar het idee dat er krasjes op zitten die ik kan zien; daar kan ik 'niet mee leven' en ik vind het heel zonde.

Onlangs liet mijn vader weten dat ik kan vragen of zij dit via de WA-verzekering willen declareren. Maar verzekeren zij zulke dingen en willen zij hier bewijs van door middel van een foto?

Ik wil namelijk ook geen scheve gezichten met mijn schoonouders; niet dat zij daar het type voor zijn, maar zij kunnen het zien als ''Ajoh meid; dat valt reuze mee! Het is een gebruiksvoorwerp, maak je niet druk!'' Maar ik zit er echt over in; het zijn precies van die lelijke haar-dunne krasjes en een ander zou zeggen: ''Je bent gek!''... Maar ik ben er gewoon echt ziek van!

What to do? Toch voorzichtig vragen aan mijn schoonouders of zij hier mee akkoord willen gaan? Hoe doe je dit zonder scheve gezichten te krijgen? En verzekert een WA-verzekering dit en hoe werkt dat?

Alvast bedankt! :) <:) :){

LicentioFide

Re: Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:39

Let it go, het is een gebruiksvoorwerp. Ook lijkt dit mij geen reden voor declarering..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:45

Wat is een nieuwe mobiel? Is ook best heel relatief...
Voor mij is dat nu sinds een maand een S4, over minder dan een half jaar is de opvolger van de S5 er al... Zo nieuw is die van mij dus niet meer.... Heb je een iPhone 6 heb je het in mijn ogen wel echt over nieuw :P

Aan de andere kant kocht ik twee jaar geleden een nieuwe telefoon bij mijn abonnement, die zonder enige aanleiding (geen val oid) een volledig verbrijzeld scherm had... Die heb ik na drie maanden weten te declareren bij mijn verzekering, maar wel 20 euro eigen risico.

Maar zou ik een gloedjenieuwe telefoon hebben, zou ik er misschien werk van maken via een eigen verzekering. Maar niet de verzekering van een ander...
Als je een courant toestel hebt kan je het zo bij een 'turk' laten repareren voor 50 euro. Ik vind de moeite van het WA gebeuren bij je schoonfamilie persoonlijk zwaarder wegen van 50 euro voor een simpele reparatie bij de turk op de hoek.

Ennehm... Nieuwe telefoon... Waarom heb je het plastic er af gehaald? En geen nieuw plasticje op gedaan?
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 05-12-14 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:50

De S5 is al uit :+

Een verzekering zal dit vermoedelijk niet vergoeden. Het valt onder gebruikersschade. Wie zegt dat jij je telefoon niet samen met een bos sleutels in je jaszak gehad hebt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:51

Ik denk ook van laat toch zitten, het is een gebruiksvoorwerp en er zijn wel ergere dingen dan wat krasjes. Als je iets nieuw wilt houden, moet je het in de aankoopverpakking laten. Je zult het nog vaak genoeg mee maken dat iets vlak na aankoop of wat wat ouder is, maar waar je o zo zuinig op bent schade krijgt. Het zou toch ook zonde zijn als je schoonouders een rare indruk van je krijgen, die zullen dan ook denken, wat een miepert....Probeer hoe lastig je het vind, gewoon te laten voor wat het is.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:54

Als iedereen zou gaan declareren betaal jij je scheel aan de premies :')

Zet je er over heen. Je telefoon blijft niet 'zo-nieuw-als-uit-de-fabriek'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:56

benangelique schreef:
De S5 is al uit :+

Een verzekering zal dit vermoedelijk niet vergoeden. Het valt onder gebruikersschade. Wie zegt dat jij je telefoon niet samen met een bos sleutels in je jaszak gehad hebt

Ik bedoel de opvolger van de S5 _O- Zal het ff duidelijker maken :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:57

Als je ook een eigen risico hebt bij je verzekering, dan is het zinloos :=

En laat het los; leer je van ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:58

Heb je er geen folie opzitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:58

Als je zuinig bent op je toestel dan had je een screenprotector op moeten plakken. En ik vraag mij zelf ook sterk af hoe een hondje een kras op scherm kan maken, is niet op andere manier gebeurd waarbij je het nu pas opvalt dat die kras er zit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:03

Een kras op je telefoon, are you serious :?
Het is maar een ding, dingen gebruik je en krijgen dan gebruikssporen...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 22:16

Een nieuwe mobiel is voor mij een mobiel die ik dus nieuw heb aangeschaft. @Janine90 Voor de één kan dat inderdaad een oud-model HTC zijn of een nieuwe IPhone 6; maar iedereen ziet dit anders.
Ik vind het ook rot om dat bij mijn schoonouders op tafel te leggen, maar ik baal er echt van! Waarom kan ik het niet gewoon proberen?

@Brainless: nee; ik heb er geen folie opzitten.

@Pjorj: Ja aan dingen als 'dan had ik maar...' heb ik dus niets aan; want het is al gebeurd :') Achteraf denk ik ook: stupid, had ik maar een folietje! Nee, waarom zou ik daar over verzinnen. Als ik hem in mijn broekzak heb gedaan (past überhaupt niet eens vanwege het formaat) dan zou ik zo iets nooit durven indienen bij hun; dat is dan mijn eigen domme schuld natuurlijk. Mijn vriend was er zelfs bij, maar heeft daar verder ook geen verstand van aangezien hij thuis woont.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:18

Maar de kans is sowieso groot dat door gebruik er hoe dan ook een kras op komt; kijk, daar hoef je nu niet meer op te wachten. Normale gebruikssporen vallen niet onder de verzekering. En anders ga je naar de Turk en laat je een nieuw schermpje erop zetten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:20

Je zoy hoogstens een paar tientjes krijgen.
Maar geen nieuw scherm. Waardevermindering maar product is nog prima bruikbaar.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 22:21

Maar verzekert een WA-verzekering dit als zij dat aangeven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:21

Waarom je het niet kan proberen?
Je kan het best proberen hoor...

Maar wil je het? Is het sociaal gezien verantwoord om te doen? Of krijg je dan een stempeltje van je schoonouders? En is het je dat waard???
Je moet natuurlijke beide kanten bekijken, maar ik krijg een beetje de indruk (naar aanleiding van je OP) dat je schoonouders met dat stempeltje komen. Ik weet niet hoe oud je bent en hoelang jij en je vriend samen zijn, maar je moet er geen spijt van krijgen natuurlijk... Want als je op al je spullen zo zuinig bent, ben je dat vast ook op je relatie ;)

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een dingetje als men je daarom ineens anders gaat bekijken...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:21

In veel gevallen kun je er alsnog een folie op plakken. Het plaksel vult de krasjes en voila! In mijn geval is er geen krasje meer te zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:25

Ik zou wel denken 'die's gek' als iemand hiervoor bij mij aan zou kloppen mbt tot de verzekering. Gewone gebruikssporen, toestel is goed te gebruiken nog en er is niets aan de hand. Ik denk dat dit ook onwijs lastig is om bij de verzekering neer te leggen omdat er niet stuk is of dusdanig beschadigt is. Is dat het tientje dat je misschien krijgt het waard??

Met pech hebben ze een verzekering met eigen risico en mogen je schoonouders die 'schade' ook nog uit eigen zak betalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:30

vuurneon schreef:
Ik zou wel denken 'die's gek' als iemand hiervoor bij mij aan zou kloppen mbt tot de verzekering. Gewone gebruikssporen, toestel is goed te gebruiken nog en er is niets aan de hand. Ik denk dat dit ook onwijs lastig is om bij de verzekering neer te leggen omdat er niet stuk is of dusdanig beschadigt is. Is dat het tientje dat je misschien krijgt het waard??

Precies... Zelfde hier...
Maar ik denk dat het bij mij om het even was, of het nu een nieuw topmodel van een A merk is, of een wannabe smartphone.. Beide keren zou ik het uit eigen portemonnee of verzekering halen...

Als het nu zo zou zijn dat mijn hond een telefoon kapot had gekauwd, was het een ander verhaal. Dan zou ik meteen aanbieden dat het uit mijn verzekering betaald gaat worden. Of als mijn kind (heb ik niet) een telefoon zou laten vallen...

Maar dat is niet het geval...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:31

Je kan het proberen. Maar als mijn schoondochter overstuur binnenkwam over een paar dunne krasjes zou ik wel even verbaast staan eigenlijk. Laat ik het zo zeggen, je laat er niet de meest ideale indruk mee achter...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:43

Waarom zou je het doen?
Je kan beter een goede screenprotector kopen, als daar een krasje op komt dan haal je hem eraf en plak je een nieuwe op.

Maar het is een gebruiksvoorwerp, daar komen nou eenmaal krasjes op ;)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 22:58

Janine1990 schreef:
Waarom je het niet kan proberen?
Je kan het best proberen hoor...

Maar wil je het? Is het sociaal gezien verantwoord om te doen? Of krijg je dan een stempeltje van je schoonouders? En is het je dat waard???
Je moet natuurlijke beide kanten bekijken, maar ik krijg een beetje de indruk (naar aanleiding van je OP) dat je schoonouders met dat stempeltje komen. Ik weet niet hoe oud je bent en hoelang jij en je vriend samen zijn, maar je moet er geen spijt van krijgen natuurlijk... Want als je op al je spullen zo zuinig bent, ben je dat vast ook op je relatie ;)

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een dingetje als men je daarom ineens anders gaat bekijken...

Voor scheve gezichten ben ik in zijn geheel niet bang, maar meer het idee dat ze me een zeikerd vinden. Dat gaan ze nooit zeggen, zo zijn ze echt niet! Ze lopen helemaal weg met me en zijn hoteldebotel op mij. Ik en mijn vriend hebben 2,5 jaar een relatie, maar dat doet er verder niet aan toe. Op hem ben ik inderdaad even zuinig als op mijn mobiel; alleen is het voordeel dat je op hem geen krasjes ziet :P (nee, zonder gekkigheid: onze relatie zal er niet van op het spel staan hoor)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 23:00

noorhermans1 schreef:
Waarom zou je het doen?
Je kan beter een goede screenprotector kopen, als daar een krasje op komt dan haal je hem eraf en plak je een nieuwe op.

Maar het is een gebruiksvoorwerp, daar komen nou eenmaal krasjes op ;)

Daar heb je een punt; maar ik ben zo'n miep dat het zo moeilijk is om dat los te laten! Haha, klinkt echt dramatisch! Maar het is echt zo! :') Vandaar mijn topic!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:02

Mooie levensles voor je dan, gratis en voor niks van je schoonfamilie! :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:06

Citaat:
Voor scheve gezichten ben ik in zijn geheel niet bang, maar meer het idee dat ze me een zeikerd vinden

Die kans is nogal groot ja.. Wat vind je vervelender, een zeikerd gevonden worden of bijna onzichtbare krasjes??

Wat vind je vriend hier trouwens van?