Gezocht: Niet lekkende thermosmok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Gezocht: Niet lekkende thermosmok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:50

Wie o wie heeft de perfecte mok gevonden? :D

Ik wil 's morgen het liefste thee mee nemen naar de uni, lekker voor tijdens de college's en zeker straks in de winter :brr: Aangezien de mok in dezelfde tas verdwijnt als mijn macbook, boeken en andere spullen die niet nat mogen worden, is een niet lekkende mok erg fijn. :+ Hij moet wel nog in mijn tas passen, dus het liefst echt een formaatje mok.

NatasjavE

Re: Gezocht: Niet lekkende thermosmok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:52

Ja die heb ik.....maar nu wil je het merk natuurlijk weten? :D
Krijg je van me maar ik heb hem nu niet bij me en ik weet het niet uit mijn hoofd.
Was wel pittig geprijsd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:53

Zijn wel iets groter dan een mok.
Zijn echter heel goed... In de middag is mijn thee nog warm.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:55

Contigo. Wel even goed kijken, ze hebben een met een vergrendeling, en een zonder. Die zonder zijn ideaal voor in de auto, maar als je hem in je tas stopt en er drukt iets tegen de knop aan, gaat ie toch open. Dus wel een met vergrendeling nemen.
Ze zijn duur, maar je drinken blijft echt lekker lang warm en gegarandeerd geen lekkerij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:59

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:01

Ja, het merk is wel handig :D

Het is niet zo erg als hij wat groter is, als het maar een handig reis formaat is!
En warme thee, tja, dat is onbetaalbaar :)) tot op zekere hoogte :P

Ik ben 's morgens ruim een uur aan het reizen, het is fijn als ik er dan ook uit kan drinken.

Edit: Die Contigo had ik gezien, maar alleen met drukknop en was al bang dat dat niet praktisch zou zijn.
En kan je uit zo'n kleine thermosfles drinken, of moet je dan eigenlijk weer een mok bij je hebben?
Laatst bijgewerkt door Lauraennala op 03-11-14 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:02

Ik heb 'm! Nu inmiddels anderhalf jaar en erg tevreden. Hij is verkrijgbaar in verschillende leuke kleurtjes en kan gewoon op z'n kop. Het is wel handiger om hem rechtop te houden, want anders wordt de dop aardig warm. Koffie blijft lang warm, ik drink 'm meestal op z'n vroegst na een uur op en dan is 'ie echt nog heet.

Het merk: autoseal

Hum, ik google net en dat staat er bij mij dus heel groot op (autoseal), maar ik zie ook exact dezelfde van het merk Contigo. Ik heb die met drukknop dus, zonder vergrendeling. Maar nog nooit last gehad van een lekkende mok.
Deze:
Afbeelding

Edit: 17 usd op amazon, dus daar hoef je t zeker niet voor te laten imo. En leuke kleurtjes :):) http://www.amazon.com/Contigo-Stainless ... B001RMGVU8

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:07

Waarom zou de drukknop niet handig zijn? Lijkt me veel praktischer dan zo'n thermosfles waar je in moet schenken, of een mug met zo'n flip-opening - volgensmij lekken die namelijk altijd..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:08

Ik weet het al.

Emsa. Met ook een drukknop. Maar geloof me ze zijn perfect.
Lekt echt niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:08

Zo'n thermos moet je al snel weer een losse beker bij hebben. En die is dan weer nat van binnen, dus dan moet je hem of weer afspoelen en afdrogen, of in een plastic zak meenemen....

Met alleen drukknop is de Contigo inderdaad minder praktisch, maar hij is er dus wel met vergrendeling. Dan kan hij gewoon veilig in je tas én je kan er makkelijk uit drinken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:11

imd schreef:
Lijkt me veel praktischer dan zo'n thermosfles waar je in moet schenken, of een mug met zo'n flip-opening - volgensmij lekken die namelijk altijd..

Ik heb een thermosfles (geen kleintje overigens, want er gaat 750 ml in), jaren geleden gekocht bij de Blokker voor 7,95 (in het guldentijdperk...) en het ding leeft a) nog steeds b) heeft nog nooit gelekt en c) houdt m'n thee langdurig warm. Je moet hem na het vullen dichtdraaien met de schenkopening op open, daarna sluiten en het teveel aan thee even weg laten lopen. daarna is m'n thermos gegarandeerd lekvrij. Ik ben er dus al jaren heel erg blij mee. Er zit een dop op die je als mok kunt gebruiken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:11

Bij Emsa zit de drukknop bovenop in het midden. Maar door een hoge opstaande rand waaruit je dus drinkt kan die niet per ongeluk in gedrukt worden.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:12

imd schreef:
Waarom zou de drukknop niet handig zijn? Lijkt me veel praktischer dan zo'n thermosfles waar je in moet schenken, of een mug met zo'n flip-opening - volgensmij lekken die namelijk altijd..

Omdat ik bang ben dat er in mijn tas iets op drukt, waardoor ik alsnog een lekkende mok heb.

Al ziet die Contigo er wel erg fijn uit, evenals de Emsa :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:14

Ik gebruik de dop van het thermosflesje als beker.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:14

Hilli schreef:
imd schreef:
Lijkt me veel praktischer dan zo'n thermosfles waar je in moet schenken, of een mug met zo'n flip-opening - volgensmij lekken die namelijk altijd..

Ik heb een thermosfles (geen kleintje overigens, want er gaat 750 ml in), jaren geleden gekocht bij de Blokker voor 7,95 (in het guldentijdperk...) en het ding leeft a) nog steeds b) heeft nog nooit gelekt en c) houdt m'n thee langdurig warm. Je moet hem na het vullen dichtdraaien met de schenkopening op open, daarna sluiten en het teveel aan thee even weg laten lopen. daarna is m'n thermos gegarandeerd lekvrij. Ik ben er dus al jaren heel erg blij mee. Er zit een dop op die je als mok kunt gebruiken.

Ik bedoelde mbt de thermosfles niet dat 'ie lekt, maar dat je dan in moet schenken. Lekken was gericht op dit soort dingen: http://www.tb.eu/tb-tts/daf_files/exper ... mo-mug.JPG Ik heb zelf namelijk het idee dat je die niet op z'n kop kunt houden zonder gevolgen.

Overigens TS, doe je 'm los in je tas of in een rugtas? Ik doe beide en moet dan met een handtas een beetje opletten, maar heb nog nooit een lekkende contigo gehad. Maar als je een met vergrendeling vindt is dat beter inderdaad.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:15

Dan heb ik je verkeerd begrepen, imd :j . Schenken moet je inderdaad wel met zo'n thermosfles, dat is tijdens een college prima te doen, maar onderweg inderdaad niet/minder handig.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:16

Hij gaat dus inderdaad in een handtas en dan nog liggend ook O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:09

Ik heb al jaren zo'n bullet, gewone thermoskan dus, en voor ik meen €5,- bij Action vandaan:
Afbeelding
De dop gebruik ik als ik onderweg ben als beker en ik mik er gewoon m'n theezakje bij in (zoethoutthee). :9
Thuis gebruik ik hem ook om in 1x voor 3 mokken tegelijk thee klaar te hebben staan, zodat ik m'n bed niet uit hoef tijdens een koude avond, wel gebruik ik dan een theeglas of mok. :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 18:14

Zo'n thermoskan vind ik niet zo praktisch. Vooral omdat die dop er dan nat weer op gaat..

De Contigo en de Emsa lijken me tot nu toe zeker het fijnste :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:16

Daarvoor neem ik gewoon een pakje papieren zakdoekjes mee, kun je de dop mee droogdeppen. :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:18

Xenos.. Heeft me een paar euro gekost. Lekt niet en blijft een uur of 2/3 goed warm. :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:22

Contigo met autoseal. Dat is nml je vergrendeling ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:25

Karlijnxxx schreef:
Contigo met autoseal. Dat is nml je vergrendeling ;)

Ja maar als er dan iets tegen de knop drukt gaat 'ie wel open. Dus ik kan me voorstellen dat TS dat ding niet op z'n kop in d'r tas wil gooien met boeken/spullen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 18:46

Dat is het enige nadeel, weet niet of ik dat uit durf te proberen :=

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:50

Dan heb je hem niet vergrendeld. Je klikt m eerst omhoog voordat je de knop in kan drukken