Brommer- & Scooterrijders & liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Brommer- & Scooterrijders & liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 04:49

Helloo :D,
Aangezien het scooterforum eigenlijk hartstikke rustig is vergeleken met ons forum.. Leek het me leuk om ook hier een brommer/scooter topic te maken.
Ik heb zelf een schakelbrommer (blijkbaar soms nog best "vreemd" omdat ik een meisje ben..?
Yamaha Tzr 50. Om precies te zijn.
Ben niet zo gek op scooters maar retro rijdt opZich wel fijn. :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:17

Meldt zich :)

Ik heb een scooter denk ik :') maar noem het een brommer. Het is iig geen schakelbrommer! Vind ik vreselijk :)) maar ieder z'n ding!
Heb een Sym Fiddle 2, rode, geel kenteken en loopt max 60. Zal later even kijken of ik een foto kan plaatsen! Heb 'm nu ruim anderhalf jaar en ben er onwijs gek mee, ook al is ie waarschijnlijk niet echt bijzonder haha.

Amira_

Re: Brommer- & Scooterrijders & liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:00

Ik meld me ook!

Vind scooterrijden heerlijk. Heb zelf een Vespa Lx Touring, blauw kenteken en max van 40/45. Mijne is dus ook geen schakelbrommer, lekker makkelijk *D Ben heel blij met mn scooter, kan er altijd lekker m'n hoofd mee leeg maken door een stukje te rijden. :j

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:04

Ik heb een scooter! Een Vivacity Sixties, en ben er heel trots op :D :o
Staat onderhand zo'n 12000 km op, en heb hem nu 2 1/2 jaar, ga maar na hoeveel ik ermee doe :')
In de zomer vind ik het vooral heerlijk. Als het dan echt warm is, ga ik gerust voor de lol een rondje rijden.

Ik woon midden in de stad waar alles betaald parkeren is. Auto'tje is dus nog niet heel handig. Daarnaast nog geen geld voor een rijbewijs, al ben ik er wel voor aan het sparen :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:38

Ik heb een scooter, een zwarte Piaggio Zip met blauw kenteken. Vorig jaar mei gekocht, dus nu zo'n anderhalf jaar oud. Hiervoor had ik een Tomos, daar heb ik zo'n 5 jaar mee gereden. Die heb ik toen voor €550,- kunnen inruilen voor mijn scooter. :D

Volgende maand als het weer het toelaat gooi ik mijn winterbanden eronder en weer een servicebeurt.
Vorig jaar was de eerste winter met de scooter, maar geen sneeuw gezien gelukkig dus ook nog niet mijn winterbanden kunnen uittesten.

Hiervoor had ik een brommer en daar reed ik best makkelijk mee door de sneeuw. Gewoon je voeten gebruiken als zijwieltjes. Kon makkelijk bij de grond en dat ding weegt niks. Nu kom ik niet zo goed bij de grond, dus kan ook moeilijker mijn voeten als zijwieltjes gaan gebruiken. Fietsen vind ik denk nog moeilijker door de sneeuw dan met de scooter/brommer door de sneeuw. :+

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:59

Meld me ook.
Heb een zwarte retro scooter met glasplaat voorop, zo één die Lorena (GTST) in het water heeft gedumpt.
Merk Habana Custom Aprilia. Het is al een oudere scooter met heeeel wat km erop, maar ik ben er ontzettend blij mee, en rij ermee door weer en wind.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 01:14

Ik meld me ook :D
Ik heb nu een jaar een Sym Mio 50, 8 jaar oud, en zo'n 13.000/14.000 km. Vandaag een nieuw dimlicht er in gezet, laatst een nieuwe accu en hij rijd weer heerlijk! Echt fijn hier in de buurt (je moet nogal wat rijden voor je in een beetje een winkel gebied zit)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:25

Wij hebben sinds een paar weken een oude Puch Maxi. En ik moet zeggen, het is echt weer leuk om daarop rond te scheuren. Was wel 25 jaar geleden ofzo dat ik voor het laatst op een brommer zat. Wel al die tijd mijn helm bewaard en die past nog prima. Destijds amper gebruikt dus nog zo goed als nieuw. Maar ik ben bang dat zodra dochter haar brommerrijbewijs heeft (ben zo blij dat ik dat niet meer hoef) de brommer niet zo vaak in de schuur zal staan....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:30

Wat leuk!.lijkt vaak of ik het enige meisje ben hahaha. Ik kijk echt naar de zomer uit..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:57

Wauw een Yamaha TZR 50, ontzettend jaloers :o

Ik heb zelf een peugeot vivacity sportline, geen geweldig ding maar hij brengt me in ieder geval waar ik moet zijn!
Zelf wil ik als ik 21 ben voor mijn motor rijbewijs gaan, maar als ik de kans krijg om voor tijd nog een schakelbrommer te kopen doe ik dat zeker. Dan het liefst ook een yamaha TZR 50 *D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:22

ik heb nu een snorscooter, Kymco Agility 12" nog wat :P
Leuk dingetje maar wil hem inruilen voor een bromscooter gezien het feit de vriendelijke politie zo fanatiek met hun rollerbank hier controleert en mijn scooter die controle niet door zou komen :+ dan maar met helm. Heb 1 x een ongeluk gehad, kwam door regenachtige omstandigheden en plotseling moeten remmen waardoor ik een práchtige sliding op de kant maakte, 500 euro schade :') lekker dan. Was allrisk verzekerd gelukkig maar de premie was achterlijk veel omhoog gegaan dus ben nu overgestapt wat 15 euro per maand scheelt := ze naaien je hoor! :P

Ik wil een Derbi <3

Afbeelding

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:27

Ook ik rijd scooter. De auto is vorig jaar de deur uitgegaan. Heb een Kymco super 9

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:53

Dan meld ik mij ook. Sinds een paar maanden in het bezit van een Sym Mio 50.
Ideaal. Zonder helm en loopt max 38 ofzo.
Rij toch geen grote afstanden , maar vind het echt heerlijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:59

Vreemde eend in de bijt meldt zich...
Heb een mobylette uit ahum... 1968 en ja, hij loopt nog.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:51

DewiFoto schreef:
Dan meld ik mij ook. Sinds een paar maanden in het bezit van een Sym Mio 50.
Ideaal. Zonder helm en loopt max 38 ofzo.
Rij toch geen grote afstanden , maar vind het echt heerlijk!

Nog iemand *\o/*
Alleen heb ik een brommer :)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:45

Meld zich :)

Ik woon midden in de stad, en heb zowel mijn werk als mijn paarden binnen een straal van 10 km staan.
Scooter is dan ideaal.

Hiervoor had ik een oldtimer schakelbrommer, een Batavus mat o mat. Maar daarmee strandde ik continu, dus die heb ik met pijn in mijn hart verkocht.

Nu een Sym Allo, heerlijk ding, en wat ook handig is, je kan nog eens wat meenemen op de plank tussen je voeten.

Alleen in de winter als het glad is, of heel koud, vind ik het wat minder.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:23

Net 16 geworden en dus mijn eerste scootertje. Heb een Vespa Lx50 viertakt, blauw kenteken en loopt max 45. Heb m zelf moeten kopen dus ben er erg trots op, spaarrekening geplunderd en vele uren bij de ah :+

Heerlijk om na school even lang de pony's te gaan. Zit als gauw half uur heen half uur terug op de fiets dus dan doe je dat niet zo snel. De kleur is sienna kleur(gebroken wit tot geel) zie je ook niet zoveel dus.

Ben wel als de dood dat ie gejat wordt, dus kettingslot + extra stuurslot erop gezet.

Heb m via marktplaats, uit 2012 met 1800 km op de teller, geen krasje.

Ik ben helemaal happy *\o/*

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:48

Mijn lijstje (ik rij al een tijdje op brommers/scooters :') ):

2x Citta Gilera gehad in de jaren 90. Blijf ze leuk vinden!

Daarna overgegaan op een matgrijze Aprillia scooter (45km). Een RS50 dacht ik zo uit mijn hoofd. Supermooi ding, en daar zat al mijn spaargeld in. Is gestolen uit mijn afgesloten inpandige schuur. Nooit meer weer gezien...

Jaren later een nieuwe witte Kymco Agility gekocht (25km), maar die ging stuk (mijn eigen schuld...).

Nu heb ik al 2 jaar een witte Turbho CX50 (25km). Plaatje van internet: http://www.j-p-s.nl/data/articles/image ... 4455_2.jpg Geweldig scootertje en hij brengt me dagelijks naar mijn werk aangezien ik daar niet met de auto mag komen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:04

Ik verwacht binnen een maand mijn autorijbewijs te hebben en dan ga ik voor een scooter! Ik vond de SYM's helemaal top, maar helaas nog maar 1200 euro, na 75 rijlessen. Dus het wordt een RIVA, ook mooi maar wat slechter. Ik ga voor een snor.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:15

Ik heb eem kymco like 50 , gekocht in aug 2009. Ondertussen 32000 kilometer erop. Ik ben nog steeds superblij met mijn scooter. Net weer nieuwe all weather banden eronder laten zetten, zeker een must in de winterperiode. 2 x flinke schade gehad, 1 door sneeuwglijer.....en 1 door te willen uitwijken vogel.....oeps totalloss verklaard. Teruggekocht op laten knappen en weer door....op naar de volgende vele kilometers

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:13

Ik heb eerst een citta snor gehad en nu een kymco snor. Vind het wel fijn rijden behalve in de winter.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:16

Ik heb een knalrode ZNEN Vespa look! Zijn naam is Cookie! :D

Scheur er de hele stad op rond. :))

De begrenzer zit er gewoon op, hij loopt max 50. Gele plaat dus, en een helm! :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:27

Ik meld me hier ook :)
Heb jaaaaaren rond gereden op een Kymco Agility, en sinds 2 jaar heb ik een AGM LX:
http://www.agmscooters.com/media/catalo ... rechts.png

Een heerlijke brommer die ongeveer 50 rijd zonder helm en dus blauw kenteken :) Vind hem vooral fijn omdat hij wat groter is dan de gemiddelde brommer (ik ben zelf namelijk 1.80). En hij heeft gewoon een recht stuur waardoor hij minder ruimte in beslag neemt dan zo'n echte retro.

Gelukkig heb ik ook nog een auto dus in de winter blijft de brommer mooi in de parkeergarage staan :) lekker warm en droog, ik ga me daar na wat schuivers niet meer aan wagen. Maar als het weer een beetje mee zit ga ik op de brommert :o dat is vaak namelijk een stuk sneller en je parkeert overal gratis voor de deur }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:31

Word er bij jullie niet hard opgetreden tegen snorbrommers die te hard gaan? Hier zijn ze echt vreselijk vaak aan het controleren, veel rollerbanken. Word er gek van! Moest rond april dit jaar erop, boete gehad van 60 euro, niet lang daarna zijn de regels aangescherpt en mogen snorbrommers maar 30 op de rollerbank gaan. Gaan ze harder dan word het kenteken ingetrokken...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:34

Hier nog een liefhebber van scooterrijden :D

Ik ben nu al 4,5 jaar in het bezit van een Kymco Sento in t blauw, zonder helm! Hij loopt nu ong. 35/36 :) (laatste x op rollerband reed hij 34 km/u, werd niks van gezegd. Als ie 35 had gelopen had ik wel een probleem gehad :') )
Nooit problemen mee gehad, alleen in de winter laat ie me vaak in de kou staan :') Letterlijk ..

Maar ik heb gelukkig ook een rijbewijs voor de auto, dus dan kan ik de auto pakken :D