De winter komt er aan. Ik werk veel vanuit huis en heb het nu al niet al te warm als ik achter mijn computer zit te werken. En zojuist wilde ik dus een poging doen om de verwarming weer aan te zetten.
Leuk bedacht, maar de uitvoering gaat iets minder soepel. Onze thermostaat is al langer niet wat het zou moeten zijn. Het kapje aan de voorkant ontbreekt. Je draait aan een knopje, geeft een tik op de zekering en de verwarming springt aan. Met de knop aan de verwarming regelen we vervolgens de temperatuur.
Onze schitterende
thermostaat doet het nu helemaal niet meer. Ik en ook mijn man hebben het geprobeerd, maar hij wil niet meer aan. Simpel op te lossen zou je denken, maar nu schijnt het zo te zijn dat ze hier zo snugger geweest zijn om in plaats van 220 volt kabels te gebruiken bij de aanleg, ze dit met 12 volt kabels hebben gedaan. Dus er loopt 220 door een 12 volt kabeltje.Kort samengevat is de vraag: welke thermostaat kan onze huidige vervangen zonder dat we de kabels helemaal uit de muur hoeven te breken., want daar zitten we ook niet echt op te wachten. Ik heb wel even gekeken, maar kan met behulp van google nog niet echt een oplossing vinden.
Of wie heeft een hele andere oplossing misschien...