Je mist hem pas als ie er niet is... Fietsie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Je mist hem pas als ie er niet is... Fietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:07

Jeetje wat klotuh :') , fiets 1 was af en is weggegaan Fiets 2 lekker goed te zijn maar helaas hij trapt door en ik vermoed de tandwielen af..

Nu zit ik zonder fiets -O- , ik krijg nog wat extras icm mijn wajong in september en december en ik kijk nog naar een bepaalde toeslag .. Dan heb je het over 2 maanden fiets loos , ik werk 3 ochtenden en moet naar vrijwilligerswerk. Nu heb ik mijn opties wat beperkt tot :

1 : Fietsdirectplan/geld lenen dus maar dat kan ik zo afbetalen ..
2 : 2 maanden vrij nemen van werk
3 : Ov fiets , dan zit ik er een jaar aan vast gelijk, 10tje per jaar en per huren 1,50 (zover website zegt)

Maar omg wat heb je een fiets hard nodig _/-\o_ , ik loop nu maar dat is niks. De bus is 5 voor 8 bij halte dichtbij werk , dan nog lopen is niet te doen moet 8 uur beginnen en zaterdag rijdt er geen bus vroeg langes (ze zijn bezig tot 22 november dan kan ik pas met de bus :') )

Iemand ervaring met 1 en 3?

karuna
Drukke kabouter

Re: Je mist hem pas als ie er niet is... Fietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:09

Ik weet dat manlief heel soms een ov fiets huurt en dat werkt eigenlijk goed. Maar is naar een tweedehands fietsenzaak gaan geen idee. Daar heb je voor 50 euro al een best knappe fiets.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:10

Optie 4,via marktplaats voor een paar tientjes een fiets oppikken?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:11

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:11

Inderdaad, gewoon via Marktplaats of een ander dergelijke site een (goedkope) fiets op de kop tikken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:13

Marktplaats -> fietsen en brommers -> zoeken op postcode.. En waarschijnlijk staat er wel een oud stalen rosje bij voor een paar tientjes :Y)

karuna
Drukke kabouter

Voordeel van een fietsenzaak is dat de kans op een gestolen fiets wat kleiner is. Hier een dorp verderop is zoiets als het goed die ook goedkope fietsen verkoopt. Eventueel bij gratisoptehalen site kijken, wie weet zitten daar gratis fietsen bij.

BigOne

Eerst eens iemand met verstand naar je fiets laten kijken, ketting kan wel te slap zijn waardoor hij doortrapt. En als je maar lang genoeg doortrapt gaan de tandwielen inderdaad wel af, soms is het een kwestie van ketting even spannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:14

Ketting is niet te slap , en heb hem lekker gesmeerd (schoot uit met de olie :') )

MP heb ik gekeken niks voor een tientje..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:16

Heb je de mogelijkheid om 'm in een stad met station op te halen? De meeste studentensteden (leeuwarden, groningen) hebben van die pagina's waar je voor 20-30 euro een prima fiets kunt kopen :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:21

takkie_muis schreef:
Ketting is niet te slap , en heb hem lekker gesmeerd (schoot uit met de olie :') )

MP heb ik gekeken niks voor een tientje..

Ja voor een tientje niet nee... Maar de OV-fiets is ook een stuk duurder dan een 10tje... Kost al 4x 1,50 per week. Nou dat heb je er gauw uit hoor met een tweedehandsje van marktplaats voor een páár tientjes... :Y)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:21

Of de ketting gesmeerd is heeft niks te maken met een te slappe ketting, hoogstens dat doordat de ketting te slap en goed gesmeerd is de ketting zo glad is dat die daardoor wegglijd en je dus doortrapt.

Even ermee naar de fietsenmaker en die kan dit ,als dit het geval is, voor een paar euro snel voor je aanpassen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:26

ligt aan de afstand in mijn ogen..

ov abonnement is een optie en gewoon een half uur eerder vertrekken?.. immers als het niet haalbaar is in 5 minuutjes draven.. dan kun je ook een half uur eerder pak op je dooie gemakje erheen kachelen en daar een bakje koffie doen

of ouderwets lopen ook.

dat het niets is, wil niet zeggen dat het geen optie is om dan 2 maanden vrij te nemen in mijn ogen..
je bent immers een bepaalde verantwoordelijkheid aangegaan toch? mensen die vast werken hebben deze problemen ook wel eens..

heb zelf twee maanden gewandeld ooit.. al was dat puur om meer beweging te krijgen..

zolang je niet moet kruipen zul je er vast niet minder van worden denk ik.

en anders omkijken naar een goedkoop fietsje op marktplaats.. zo nodig iets verkopen dat je zelf niet of weinig gebruikt.. lenen zou ik niet doen voor gebruiksvoorwerpen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:31

Vaak heb je ergens in iedere stad wel een plekje waar ze oude fietsen repareren en voor bodemprijzen doorverkopen. Stationsfietsen. Dan heb je echt voor €5,- een oude knarrie en voor een tientje gewoon een degelijk ding!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:35

De de fietsdepots... Daar kan je fietsen voor een prikkie kopen die er soms nog verrassend goed uit zien en ook goed fietsen. Vaak zijn dit gevonden fietsen of fietsen die weggehaald zijn bij een openbare stalling door de gemeente en nooit meer opgehaald door de eigenaar.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:37

Ik ga met bovenstaande tips mee. Of misschien heeft iemand die je kent wel een fiets die je twee maand kan lenen, mits je in staat voor eventuele reparaties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:40

Stationsfietsen , ik zal eens rondkijken voor een fietsensjaak :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:42

Weet iemand op je werk misschien iets? Zeker in Heerenveen moet er wel wat te vinden zijn, zou je zeggen. Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:48

Collega's komen niet uit Heerenveen :P

Opzich ik woon naast station bijna ik kan ook wel 1 stiekem meenemen :P (grapje hoor echt haha)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:16

Haha gewoon doen, sommige staan er al 3 jaar joh. En anders fiets niet op slot = fiets weg, pech gehad :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:21

Oh lekker. Ik ben altijd blij als mensen het fatsoen hebben om van andermans spullen af te blijven, ook al vergeten ze per ongeluk om m op slot te zetten. Gelukkig zijn er nog altijd veel mensen met een betere instelling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:26

ZE waren toevallig vandaag met de flex aan het snijden in de fietsen bij station (die er te lang stonden? ns mensen) vandaar. Zijn andermans spullen niet mijne :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:32

takkie_muis schreef:
ZE waren toevallig vandaag met de flex aan het snijden in de fietsen bij station (die er te lang stonden? ns mensen) vandaar. Zijn andermans spullen niet mijne :)

Maar kun je er daar geen van meenemen dan? Want die ruimen ze toch? Of halen ze ze gewoon van het slot af ofzo :o?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:32

imd schreef:
Oh lekker. Ik ben altijd blij als mensen het fatsoen hebben om van andermans spullen af te blijven, ook al vergeten ze per ongeluk om m op slot te zetten. Gelukkig zijn er nog altijd veel mensen met een betere instelling..

:= Grapje hoor. Aantal jaar terug is mijn fiets ook van het station gejat, was best naar als je 's avonds laat er achter komt dat je fiets weg is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:33

BaileyMix schreef:
takkie_muis schreef:

Maar kun je er daar geen van meenemen dan? Want die ruimen ze toch? Of halen ze ze gewoon van het slot af ofzo :o?

Geen idee , ze ruimen ze ja maar verder..