Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 00:46

Het gene wat ik al zolang wilde kan nu opeens gebeuren, het huis wat ik gezamenlijk met mijn ex man heb kan binnen een week verkocht zijn. Maar ik zit dan met een kleine probleempje waar ga ik wonen?

Het verhaal;
Ik ben 4 jaar geleden gescheiden van mijn ex waar ik een 4 jarige zoon mee heb. Hij heeft zijn zoon 1 keer gezien. Mijn ex en ik hebben/hadden een vechtscheiding. Hij bleek al 2 jaar een relatie te hebben met de afdelingsmanager die wij in ons bedrijf in dienst hadden, dit kwam uit toen ik net 8 weken zwanger was.
Wij hadden gezamenlijk een hypotheek, van 2.700.000. Voor de rest hadden wij een gezamenlijk bedrijf.

We hebben de scheiding voor een rechter uit gevochten. Bij het bedrijf was er geen mogelijkheid dat de een de ander zou uitkopen dus die moest dus verkocht worden, en is toen in 3 maanden verkocht. De rechter besloot dat ik met mijn zoon in het huis mocht blijven wonen.
Ik heb bij mijn ex aangegeven het huis te willen verkopen, hij zei mij uit te willen kopen. Hij zou een hypotheek regelen, hij heeft mij anderhalf jaar aan het lijntje kunnen houden dat hij met een hypotheek bezig was,hij had het bijna rond etc,etc.

Ik gaf wederom aan het huis te willen verkopen, hij weigerde akkoord te gaan met verkoop van het huis. Het was toen al bekend dat hij in geen mogelijkheid genoeg kon lenen om mij uit te kunnen kopen.
Ik ben wederom naar de rechter gestapt, wederom beloofde ex van alles. Hij kreeg 3 maanden om een hypotheek te regel anders zou het huis verkocht worden. We waren 6 maanden veder, hij had nog steeds geen hypotheek. En bleef weigeren het huis te willen verkopen. Ik wou weer naar een rechter.

De zaak zou begin oktober voor komen. Ex heeft van zijn advocaat het advies gekregen om akkoord te gaan met verkoop want het zou voor hem nog wel eens slecht uit kunnen pakken.
-hij weigert allimitatie te betalen, komt de bezoek regeling niet na, heeft mij en mijn zoon bedreigd.-
Hij is akkoord gegaan met verkoop. Buurman had al aangegeven wel interesse te hebben. We hebben ook een serieus bod gekregen. €2.500.000 met de voorwaarde dat ze 1 oktober de sleutel krijgen. Later kan niet, hij koopt het gezamenlijk met zijn ouders die door brand hun woning zijn kwijt geraakt, ze wonen nu in een tijdelijke woning die ze 1 oktober moeten verlaten.

Ik heb al zo lang gehoopt dat het huis verkocht werd. Maar het komt nu even niet uit. Huizen staan hier gemiddeld 2 jaar te koop, had het met onze ook wel verwacht aangezien de prijs. Ik heb 3 jaar een relatie met een man in Amerika waar ik al langere tijd bevriend mee was. Sinds 2 jaar hebben we het over eventueel samen wonen. Voor de zomer, na de toezegging van onze Greencard(=verblijfs vergunning) voor een jaar hebben we de knoop doorgehakt. Ik ga met mijn zoon in de VS wonen. We waren van plan om 1 december te gaan, ivm leerplicht van zoon vanaf 1 januari. Nu zit ik dus met het probleem waar ga ik wonen tot 1 december? Ik heb geen ouders waar ik tijdelijk bij in kan trekken, vrienden hebben allemaal een gezin. Zus woont in de VS -zij is de veroorzaker van mijn relatie. :D - Ik zou naar de VS kunnen, heb een verblijfs vergunning vanaf 1 december. Mag 3 maanden daar zonder verblijfs vergunning verblijven. Maar mag dan niet werken en zoon kan niet naar school. Maar ik heb hier nog een paar dingen die ik hier moet regelen. Wie gaat het transport voor mijn paard naar de VS dan regelen? Wie gaat er voor hem zorgen? Wie gaat mijn auto, inboedel etc dan verkopen? Wie gaat al mijn abonnementen/verzekeringen dan opzeggen? En boven alles; zal het wel goed zijn voor mijn zoon? Hij weet sinds een jaar dat ik een relatie met vriend heb. Hij kende hem al wel langer, maar dacht dat het gewoon ... Was die soms bij mijn zus kwam eten. Heb hem dus langzaam uitgelegd dat ik op hem verliefd ben, en wat dat inhoud. Hij weet niet beter dan dat hij alleen een mama heeft. Dus hij heeft erg aan het idee moeten wennen dat er een man was waar ik geliefd op ben. Hij kan het zo mooi zeggen, mama jij bent geliefd op .... Heb hem net beetje bij beetje verteld over eventueel daar gaan wonen. ( laat hem eerst aan het idee wennen want december is voor hem nog zò ver weg.) Hij begint het nu te begrijpen. Kon wel merken dat het voor hem wel fijn was dat het steeds stukje voor stukje verteld werd. Hij heeft nooit een vaderfiguur in zijn leven gehad, dus is het idee van een vader figuur in zij leven helemaal nieuw voor hem. We zijn er al 2x 3 maanden wezen proef samen wonen, zoon dacht dat het gewoon vakantie was. En hij wist toen dus nog niet over eventueel daar gaan wonen. Hij kan het heel goed met met mijn vriend vinden, en ze doen ook veel samen.

Maar om nou voor 3 maanden binnen een ruime halve maand een woning te vinden..

Help, ik zie door de bomen het bos niet meer! Zie ik te veel beren op de weg?
Laatst bijgewerkt door NYC op 08-09-14 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess_NH

Re: Huis opeens verkocht, is de s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:51

Je ouders, familie, vrienden, particulier iets huren of via de woningbouw?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:52

Als je man je zoon heeft herkent, dan krijg je alimentatie.
Je hoeft niet per direct uit je huis, daar heb je een bepaalde tijd voor.
In die periode kun je op zoek naar een tijdelijk onderkomen. En van daaruit verder kijken.
Sterkte!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:53

-Is het huis via een makelaar verkocht? Informeer daar dan eens naar tijdelijke huisvesting.
-Vakantieparken met bungalows hebben in deze tijd van het jaar ook weer ruimte en willen wel voor langere tijd verhuren buiten het seizoen. Informeer bij de VVV.
-Via de VVV / TIP kun je daarnaast ook aan gegevens komen van particuliere bezitters van vakantiehuisjes. Die zijn vaak maar al te graag bereid om buiten het hoofdseizoen hun huisje voor langere tijd te verhuren voor een redelijke prijs.
-Antikraak wonen.
Laatst bijgewerkt door DonCamillo op 08-09-14 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:55

Bedoel je dat het huis wanneer het nu verkocht wordt, binnen een week moet worden opgeleverd? Dat lijkt me nogal een onredelijke eis van de koper...
Je kan toch bij verkoop een opleverdatum van over een maand of 2 à 3 afspreken? Dan heb je nog ff tijd om te zoeken naar een huurwoning. Vanuit daar kan je dan op je gemak zoeken naar iets wat helemaal naar je zin is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:58

En mag ik zeggen dat de hulpkreet dat je nu ineens je huis uitmoet erg laat komt als je vier jaar geleden al gescheiden bent van je ex? En het twee jaar lang een vechtscheiding is geweest?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:05

Rustig aan, Cassidy. Wat heeft ze aan een huurhuis als je toch nog de hypotheek moet betalen? Daar kun je volledig op leeglopen als de verkoop jaren lang niet wil vlotten.
En als iemand een goede prijs biedt met als belangrijkste eis dat hij/zij er meteen in kan, dan kan ik me voorstellen dat je als verkoper in deze markt er graag op in gaat.
Zo kan ik me nog wel meer schrijnende situaties voorstellen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:08

Waar lees je in hemelsnaam dat ik voorstel dat ze al die jaren in een huurhuis had moeten wonen?
Ik vind het echter niet getuigen van vooruitzien als je na 4 jaar na een scheiding, en 2 jaar na een vechtscheiding, ineens geconfronteerd wordt met een verkoop van een huis (wat je aan had moeten zien komen) en dan ineens in de stress schiet.

Heeft ts dan 4 jaar lang geen plan B gehad?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:12

Hoe wil je voor langere tijd woonruimte achter de hand hebben zonder ervoor te betalen?
Wat voor plan B had ze moeten hebben? Ik kan weinig bedenken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:13

Wat is de reden dat je denkt dat een plan B meteen met geld te maken moet hebben?
Er is al eerder geopperd: tijdelijk wonen bij ouders, vrienden, in een vakantiehuisje. Dit heeft ts 4 (!!!) jaar lang aan zien komen....in theorie kan je van alles bedenken. En dat hoeft echt geen geld te kosten.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:23

Niet iedereen heeft zo'n achterban, en die wordt ook niet blij van bijvoorbeeld een vervelende ex.
Het lijkt me dat een vakantiehuisje achter de hand (wat dus niet verhuurd kan worden) niet gratis is.

Nou ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar dat is weinig zinvol, zeker achteraf. We weten gewoon niet wat er speelt en om dan maar meteen te gaan beschuldigen van laksheid, vind ik echt te ver gaan. En misschien is het laksheid, so be it, maar daar wordt haar probleem nu niets minder van.

Ze vraagt suggesties, geen geld of inwoning bij een bokker (denk ik) en die suggesties kan ze krijgen. Ze heeft niets aan verwijten en heeft nu waarschijnlijk meer dan genoeg aan haar hoofd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:26

Het enige wat ik aangeef, is dat ik die paniek niet snap omdat ts dit aan had kunnen zien komen.
Verder is het ook geen geval van direct het huis uit moeten, dus heeft ze nog even de tijd.
Er is een groot verschil tussen 4 jaar lang huur te moeten betalen als je nog een eigen huis hebt, en nu wat actie te moeten ondernemen en dan even tijdelijk op de vrije markt te moeten huren.
Ik kan me voorstellen dat je met een kind liever niet op straat komt te staan. Maar als de situatie zo nijpend is en er echt geen achterban is voor tijdelijke hulp, kan ts urgentie aanvragen voor een plek in de (a)sociale woningbouw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:27

Aangezien je in december al met je paard en kind naar America emigreert; is het geen optie om in stacaravans oid te verblijven? Gaat om een korte periode nog immers. Gewoon bij campings kijken?

NYC

Re: Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 01:31

Sorry, heb nu pas het volledige verhaal gepost. Ging wat mis met mijn iPhone dat ik al een deel poste voordat ik klaar was.

Maar toch bedankt voor jullie reactie's.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 01:39

@cassidy

Ik had bij de scheiding een plan B. Mijn zus had in Nederland een vakantie woning. Die heeft ze 2 jaar geleden verkocht, ik ben toen met mijn vriend gaan praten of we eventueel zouden willen samen wonen. Want als ik in Nederland een ander huis kocht, dan zou het plan van ik naar de VS van de baan zijn. Toen werd mijn vriend dus eigenlijk plan B.

Ik snap dat 4 jaar een lange periode is om geen plan B te hebben. Ik snap je punt.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:40

Nou, dat geld zal dus niet zo gauw een probleem zijn... En antikraak vast geen optie, haha!
Omdat het voor duidelijk een tijdelijke periode is, lijkt een vakantiehuisje je niets?
Veel succes (en met de groeten van nog een PRE liefhebber).

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:43

Ons huis werd verkocht in februari en in juni verhuisden wij naar Canada. Oplevering was eind april en vanaf toen tot aan de verhuisdatum hebben we bij mijn ouders gewoond, inclusief beesten. Via een verhuisbedrijf hebben we onze inboedel laten verschepen dus dat was iig geregeld dus ons huis leeghalen was vrij makkelijk.

Ik snap je probleem eigenlijk niet zo, je verhaal eromheen is ook niet echt relevant. Samengevat ga je per 1 dec naar de VS verhuizen, jullie huis is waarschijnlijk verkocht per 1 oktober, dat is toch ideaal. Als je jezelf een paar weken geeft om alles te regelen kun je al vrij snel verhuizen. Je hoeft toch ook niet dezelfde week aan het werk daar?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:50

Ik zie dat je je verhaal hebt aangepast. Ik denk dat als je in deze tijd je huis voor 2,5 miljoen kan verkopen, je eerste reactie "hieperdepiep" zou moeten zijn. Kets je dit af, dan zou het zomaar een paar jaar kunnen duren voor zich een nieuwe kans voordoet. Dan is het alleen nog een kwestie van een full-service verhuisbedrijf bellen en een afspraak maken. Zij pakken de boel voor je in en verhuizen het voor je, eventueel kan je een opslagruimte huren om het later te verkopen, of bel een opkoper en dan ben je in één keer van je inboedel af.
Ga van de week even langs een makelaar voor een huurwoning. Als je hypotheek hebt kunnen krijgen voor 2,7 miljoen, dan lijkt me een paar maanden huur ook geen probleem?
Succes!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 02:03

Sorry ik zie het nu pas. Paar nulletjes te veel. :') mocht willen dat ik dat geld had!!!!

Sorry mensen moet jullie teleur stellen, we hebben een bod van maar €250.000 gehad. _O- als het huis voor die prijs verkocht word, maak ik wel €1.250 winst. :$ Heb zoon al beloofd dat we als we verhuisd zijn gaan kijken waar Mickey mouse en al zijn vriendjes wonen gaan kijken. Het geld is dus voor een reisje Disney Land. :)) kunnen we daar 2 cola kopen is het ook al op. _O-

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 02:06

Als ik het goed begrijp ben je 23, tenminste dit staat in je profiel. Je huis staat 4 jaar te koop en nu hij dan verkocht gaat worden weet je ineens niet waar je gaat wonen? Vakantieparken genoeg waar je een huis kunt huren voor meerdere maanden. Je hebt een zoontje van 4 jaar en je bent 4 jaar gescheiden. Je hebt een bedrijf samen met je ex die dus 6 jaar geleden een relatie is begonnen met een ander waar je 4 jaar geleden achter kwam. Je PRE is in het ene topic 6 en in de andere is die net jarig geweest en is die 7?

Dus je bent minimaal 9 jaar geleden een miljoenenbedrijf begonnen anders krijg je geen hypotheek van 2,5 miljoen?

Je bent hier niet bekend op het forum en ineens open je allemaal topic's en gooi je je hele prive leven op straat.....

Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken maar ik snap ik er geen houtje van.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 02:07

Snel verkopen dat huis! Je kan er maar vanaf zijn, en woonruimte komt ook wel goed, helemaal als het voor zo'n korte tijd is. Vrienden, ouders, vakantie parken, opties genoeg.

Ben het wel eens met bovenstaande reactie. Je hele verhaal eromheen plus je hypotheek is alles behalve relevant. Dat is informatie die je toch voor jezelf houdt?

Heb je al besloten welk bedrijf je paard overvliegt?

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 02:13

Ik heb paard vanaf USA naar NL geimporteerd, koste destijds bijna 7000 euro, had een bedrijf ingehuurd die heel veel dingen vergeten waren te regelen, kon ik alsnog zelf last minute doen, maar werd niet in de prijs verminderd- hou voor de zekerheid 5000 euro apart voor het exporteren van je paard!!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 02:31

robert45 schreef:
Als ik het goed begrijp ben je 23, tenminste dit staat in je profiel. Je huis staat 4 jaar te koop en nu hij dan verkocht gaat worden weet je ineens niet waar je gaat wonen? Vakantieparken genoeg waar je een huis kunt huren voor meerdere maanden. Je hebt een zoontje van 4 jaar en je bent 4 jaar gescheiden. Je hebt een bedrijf samen met je ex die dus 6 jaar geleden een relatie is begonnen met een ander waar je 4 jaar geleden achter kwam. Je PRE is in het ene topic 6 en in de andere is die net jarig geweest en is die 7?

Dus je bent minimaal 9 jaar geleden een miljoenenbedrijf begonnen anders krijg je geen hypotheek van 2,5 miljoen?

Je bent hier niet bekend op het forum en ineens open je allemaal topic's en gooi je je hele prive leven op straat.....

Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken maar ik snap ik er geen houtje van.

Als je mijn eerdere reactie had gelezen, nulletje te veel. Ik heb dus geen miljoenen. -O- wou dat het waar was.

Mijn PRE is 6.

Sorry voor het warrige verhaal er om heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 03:06

Misschien is kijken op kamernet of ed voor een tijdelijke kamer? Vaak zijn deze gemeubileerd en niet al te duur, zitten door het hele land? :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 05:07

Ik zou de vakantieparken gaan bellen. Of er plek is.
Hoop dat je ex straks wel meewerkt met tekenen en dat hij zijn zoon naar Amerika laat vertrekken.
Wat een hoop gedoe allemaal. Veel sterkte nog en hoop dat je een toptijd in Amerika krijgt
Geen verstand van je paard te laten verhuizen.
Of maak daar een apart topic voor over aan voor tips.