Ervaringen met goedkope robotstofzuiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Ervaringen met goedkope robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:56

Wie van jullie heeft een goedkope robotstofzuiger en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil graag een robotstofzuiger om de hondenharen dagelijks uit de woonkamer te halen. Het hoeft niet perfect schoon te worden, maar anders moet ik zelf zo vaak stofzuigen.. Ik vind 500 euro voor een robotstofzuiger een beetje uit verhouding, ik wil best zelf ook stofzuigen, alleen niet zo vaak. Op internet (en bokt) staan genoeg ervaringen over de dure robotstofzuigers, maar ik ben juist benieuwd naar de goedkope robotstofzuigers in combinatie met hondenharen..

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Ervaringen met goedkope robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:05

Ik heb degene van de Aldi: http://i.imgur.com/XlINAFE.png
Hij doet het boven verwachting goed! Ik moet ongeveer eens in de twee weken nog de hoekjes en kiertjes doen waar hij niet bij kan.
Hij neemt alle hondenharen netjes mee, daar hebben wij hem ook voor gekocht, ik heb wel een kortharige hond.
Heb er begin dit jaar 119 euro voor betaald en moet wel eerlijk zeggen dat als deze op is, ik wel voor een duurder model ga die iets slimmer is. Deze rijdt vaak tegen dingen op (niet hard hoor), hij lijkt mijn zwarte haard bijvoorbeeld niet te herkennen als meubel. En hij staat soms in een hoek te sukkelen waar hij niet meer uitkomt.
Maar verder doet 'Puck' het prima!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:06

Dobby (ook van de aldi) doet het ook prima.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:10

Hier ook die van de Aldi en hij doet het tot nu toe prima :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:52

Ojee, ik was al bijna overtuigd om die van de Aldi te kopen, maar ik geloof dat het alleen tijdelijke aanbiedingen zijn.. klopt dat?!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:52

Ik heb zo'n Dirt Devil Libero en die bevalt prima. Goedkoopste robotzuiger volgens mij, gaat ook niet automatisch opladen, maar voor ons perfect aangezien dit de enige was die laag genoeg was om onder de bank te stofzuigen :D
Hij maakt alles prima schoon, iets beter nog dat die van de aldi die mijn ouders hebben (de libero heeft nl ronddraaiende vegers die ook onder meubels vegen en in de hoekjes goed schoonmaken) en hij blijft minder snel vasthangen dan die van de Aldi. Maar nadeel is dus dat ie handmatig aan het stopcontact moet worden gehangen. (Al kan die van m'n ouders ook vaak de lader niet vinden, dus die moeten ze ook vaak zoeken :+ )

Edit, deze is rond de 70 euro dacht ik :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-08-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:53

Oh ik lees even mee!
Ben ook opzoek naar zon ding.
Vind ze ook zo prijzig...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:56

Wij hebben er ook eentje van de Aldi. Echt een superhandig ding. Als hij bijna op is gaat die naar zijn stationnetje en hij geeft een error met nummer erbij als die ziek is :+ Zo kan je het makkelijk oplossen. Laatst was er een wieltje kapot. Binnen 1 week hadden we een nieuw wieltje dus de garantie wordt ook snel geregeld. Verder kan hij ook onder de bank en het enigste nadeel is dat hij vaak vastloopt op draden. Die moet je dus goed aan de kant halen :P

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:01

Hier ook een Dirt Devil Libero, en met drie halflangharige katten in huis doet hij het beter dan verwacht :D
Ik heb hem ook gekocht om gewoon om de andere dag even snel de losse haren op te zuigen, en met de kleine woonkamer die ik hier heb is hij met 20 minuutjes klaar. En dat handmatig aan de lader leggen, dat is mij het verschil in prijs meer dan waard :Y)

Heb eigenlijk spijt dat ik het niet eerder aandurfde om er eentje te kopen :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:12

Ik heb ook gekeken om eentje te kopen, maar de reviews in test-aankoop waren zo slecht, zelfs die van ongelofelijk dure, dat ik het niet gedaan heb.
Ben ook verbaasd van hier positieve reacties te lezen...

Ik volg nog even mee.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:21

Oh wat interessant, mij leek zo'n ding ook ideaal voor als ik een eigen appartementje heb. Vooral als je ze ook zo goedkoop kan vinden.
Die Dirt Devil Libero kan ik niet echt vinden op internet, tenminste niet dat je hem ergens kan kopen. Dus ik denk dat dat een oud model is. Nu hebben ze de Dirt Devil Spider en die lijkt er wel erg op en is rond dezelfde prijs..

Hoe werkt dat precies eigenlijk? Bepaalt dat ding zelf wanneer hij het schoon vindt en stopt dan of moet je hem zelf stopzetten?
Laatst bijgewerkt door SpeechLess op 14-08-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:21

Ik ook durfde er geen te kopen ivm de slechte recensies. Maar hier dus overwegend positief. Stipje hier!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:23

Dat hield mij eerst ook tegen, maar ik had ook eigenlijk niet de tijd/zin om iedere dag de stofzuiger tevoorschijn te trekken.
Inmiddels draait hij hier sinds maart rond, en ik ben nog steeds tevreden met het ding. Wel iedere maand even het filter wassen, de borstels omdraaien (dan gaan ze langer mee) en de haren er rondom verwijderen, maar dat is naast leegmaken zo'n beetje het enige onderhoud tot nu toe.

Je moet alleen niet verwachten dat dit ding een echte stofzuiger volledig kan vervangen, dus bijv. broodkorsten laat die mooi liggen. Maar puur om de losse haren en het fijne stof/grit even weg te halen voldoet hij prima. Dan kan ik zelf iedere week wel even snel de lastige hoekjes doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:24

Ik heb hem ook van de Aldi, voor 49.95. Moet zeggen dat ik hem niet veel gebruik, maar dat ligt meer aan mezelf: snoeren vindt ie niet zo leuk, dus regelmatig dat ik weer een snoer niet opgeborgen had en hij dus vast zat. Ook vond ie het lastig om via de tafel (dus eronderdood..) naar de keuken te gaan. Kwam dus regelmatig thuis dat ie de keuken overgeslagen had. Drempels kan ie niet over heen, dus hij kon wel de gang inkomen, maar niet weer terug. Dus als ik vergat de tussendeur dicht te doen had ik wel een schone gang..

Tja, en dan hier met drie kids, heb ik vaak rondslingerend spul. Ik ben 's ochtends langer bezig alles aan de kant te zetten, dan wanneer ik zelf de stofzuiger erdoorheen haal..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:31

ik heb vaak zon ding willen kopen, maar dacht dat werkt toch niet maar ik hoor ik toch enthousiaste verhalen :D misschien toch maar wel zon ding want heb toch een bloedhekel aan stofzuigen

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:37

SpeechLess schreef:
Oh wat interessant, mij leek zo'n ding ook ideaal voor als ik een eigen appartementje heb. Vooral als je ze ook zo goedkoop kan vinden.
Die Dirt Devil Libero kan ik niet echt vinden op internet, tenminste niet dat je hem ergens kan kopen. Dus ik denk dat dat een oud model is. Nu hebben ze de Dirt Devil Spider en die lijkt er wel erg op en is rond dezelfde prijs..

Hoe werkt dat precies eigenlijk? Bepaalt dat ding zelf wanneer hij het schoon vind en stopt dan of moet je hem zelf stopzetten?

Ik kan inderdaad ook niet meer vinden, dan was ik blijkbaar één van de laatsten want ik heb hem dit jaar nog gekocht. De spider is een stuk duurder, ik heb voor de Libero toen 80 euro betaald bij Conrad.
De Libero moet je gewoon zelf stopzetten, maar ik weet nu welke patronen hij draait in de kamer hier, dus na pakweg 20-25 minuten is hij rond geweest en zet ik hem uit.

@Marocje, ik geloof zonder meer dat het bij jouw thuis niet praktisch is. Vooral dingen die op de grond liggen kunnen het apparaat hinderen. Die van mij laat ik doelbewust kamer voor kamer doen, want als ik die laat draaien terwijl ik weg ben dan ziet de jongste kat z'n kans schoon en dan laat die het ding letterlijk alleen nog maar rondjes draaien... :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:45

Klopt, maar ik hoopte dat het handig was: 's ochtends voor ik ga werken breng ik eerst de kids naar school, aansluitend ga ik door naar werk. Dus vond het wel mooi dat in die tijd mijn huis gezogen werd... Helaas ging dat niet op dus, en staat ie hier een beetje werkeloos in de hoek op te laden..

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:48

Ik heb er ook een van de Aldi. Werkt prima! Alleen was er een keer een wiel kapot maar gelukkig werd deze gratis gemaakt ivm de 2jarige garantie!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:50

Siamsmeesje schreef:
Ik kan inderdaad ook niet meer vinden, dan was ik blijkbaar één van de laatsten want ik heb hem dit jaar nog gekocht. De spider is een stuk duurder, ik heb voor de Libero toen 80 euro betaald bij Conrad.
De Libero moet je gewoon zelf stopzetten, maar ik weet nu welke patronen hij draait in de kamer hier, dus na pakweg 20-25 minuten is hij rond geweest en zet ik hem uit.

Bij de Wehkamp en BCC is 'ie 89 euro, dus dat verschilt niet zoveel. Bij de conrad zag ik hem idd voor 110 staan..
Ah oke, hij doet dus wel ongeveer dezelfde route telkens, dan is het inderdaad een kwestie van weten wanneer 'ie ongeveer alles heeft gehad, klinkt handig :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:50

Marocje schreef:
Klopt, maar ik hoopte dat het handig was: 's ochtends voor ik ga werken breng ik eerst de kids naar school, aansluitend ga ik door naar werk. Dus vond het wel mooi dat in die tijd mijn huis gezogen werd... Helaas ging dat niet op dus, en staat ie hier een beetje werkeloos in de hoek op te laden..

misschien kan je hem verkopen aan een van de bokkers uit dit topic :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:52

Wij hebben parket als vloer met een niet glad vloerkleed erop. Hoe gaat hij daarmee om?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:53

kapaza en 2de hands etc staan vol met zulke dingen ;D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:57

Mmmm...toch even meelezen. Vind het wel interessant spul maar hoorde idd veel slechte verhalen en dan wordt zelfs goedkoop duur.

Voor de katteneigenaren met zo'n zuigmonster, doen jullie katten er ook zulke leuke dingen mee of moet je daar specifiek een Siamees voor hebben?
Had zelf al hele visioenen van mijn kat die op zo'n ding al 'Hi Ho Silver' de buurt onveilig maakte _O- , maar aangezien ze dus geen drempels kunnen zal dat wel meevallen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:58

Er zijn verschillende filmpjes op youtube waar een kat of andere dieren op de stofzuiger meereizen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:00

Kan je er geen cap-camera op plaatsen en zo controleren wat zijn route is :P