Het wordt een hele lap tekst maar het komt erop neer dat mijn macbook pro mid 2012 i7 extreem traag was en dat ik de harde schijf vervangen heb voor een ssd schijf maar dat het helemaal niks hielp.
Afgelopen weekend werd mijn macbook met het uur trager. Heb zondag alles eraf gehaald om os x opnieuw erop te zetten. Hier deed hij 9 uur over... Maandagochtend apple care gebeld en na wat testjes en verhaaltjes geconstateerd dat mijn harde schijf kapot is. ( overigens de cpu was niks bijzonders aan het doen terwijl het zo traag was)
Als ik iets wil openen duurt dat ongeveer 3 minuten een knop indrukken? Een halve minuut later reageert de knop. Iets typen? Letters verschijnen een minuut later op beeld.
Maar anyway
dat de harde schijf kapot is vond ik geen wereld ramp ik had namelijk nog zon roterende turbo ding en wilde sowieso overstappen naar ssd. Gisteren de samsung 840 250gb ssd aangeschaft en erin gezet, ging erg makkelijk.
Maar nu het probleem: er is absoluut nul verschil in snelheid het ding is nog steeds zooooooo traag!! Heeft er de hele nacht over gedaan om de nieuwe os x erop te zetten! Net geprobeerd het menu door te lopen van installatie (apple id invoeren en dergelijk) ik deed er een half uur over!
Ik heb nu ook de ram geheugen verwisseld. Ik heb 2x4 en omgewisseld en er is geen verschil. Op 1 bankje is het misschien iets sneller. Maar bijna niet merkbaar...
Ik hoop dat dit te lezen valt, ik typ op een ipad mini en dat werkt niet soepel voor lange teksten
Wie o wie kan mij helpen? Wat kan er mis zijn met mijn macbook pro?? Ik begin in paniek te raken.
maar het was inderdaad een beste getest schijfje ook voor mac