In mijn zoektocht naar een huis heb ik misschien een leuk appartement gevonden. Ik zit echter met een aantal vragen. Zijn hier mensen die ervaringen hebben met dergelijke situaties of juridisch weten hoe dit in elkaar zit?
Graag gefundeerde reacties

Situatieschets:
Prachtig nieuw huis met drie verdiepingen. Huis is gekocht door verhuurder, maar hij is ergens anders gaan wonen. Het huis is door hem opgesplitst in twee 'appartementen': begane grond met tuin, en eerste verdieping + tweede verdieping met dakterras. Gezamenlijke voordeur. De trap leidt naar het ene appartement, de deur naar de eerdere woonkamer naar het tweede appartement. Deze deur kan afgesloten worden. In principe hoeven de bewoners van beide appartementen niet met elkaar te maken te hebben als ze dat niet willen. Beide appartementen zijn zo omgebouwd dat ze allebei alle voorzieningen hebben.
Vragen:
Mag dit, wettelijk gezien? Het is mij niet helemaal duidelijk of we ook hetzelfde adres (huisnummer zonder toevoeging) hebben, maar daar ga ik wel vanuit (ga ik nog checken). Kan dat? Is dat niet heel onpraktisch voor allerlei instellingen als twee 'gezinnen' hetzelfde adres hebben?
Vaak hebben studenten ook samen een huis en is één de hoofdhuurder, maar hebben allen wel hetzelfde adres. Is deze situatie daar aan gelijk?
Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft
Het bepaalt grotendeels of ik wel of niet het appartement wil.. Ik heb geen zin in onnodig gedoe met instellingen en post e.d.