Ervaringen keukenboeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Ervaringen keukenboeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:17

Aangezien ze ongeveer met bosjes uit de lucht komen vallen ben ik opzoek naar ervaringen met de kwaliteit van de keukens bij de verschillende keukenboeren. Brugman bruynzeel ikea kvik en ga zo maar door.

Wij zijn langzaam aan opzoek naar een nieuwe keuken, belangrijke punten zijn.

Betaalbaar haha
Kwaliteit goed
Service
Afwerking

Wie oh wie wil zijn positieve maar ook negatieve ervaringen delen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:29

Ik heb mijn keuken in Duitsland gekocht bij Pallen. Heel tevreden over :j Goede kwaliteit en heel betaalbaar, en ze hebben echt enórm veel keus. Ik wilde perse een pastel-gele keuken, en die was hier nergens te vinden voor een nette prijs, en daar hadden ze hem wel :)
Service is ook prima. Aan de grens heb je ook nederlandse verkopers rondlopen, en de keukens worden gewoon thuis afgeleverd en geplaatst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:31

Keukennconcurrent:
- enorm agressieve verkoop
+ mooie showroom
+ lekkere worstenbroodjes + tosti's
+ lekkere koffie

Keukendump:
- vreselijk lelijke hal
- weinig opgesteld
+ no nonsense verkopers

Heb dus eerst tig worstenbroodjes bij de KC gegeten om toen bij de KD mn keuken te kopen, nog 25% onder de laagste prijs van de KC. :9 *D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:35

Ikea :
+ de prijs
+ kwaliteit
- het gaat wel eens mis; verkeerd deurtje (tot 3 keer), missende onderdelen... Je kent het wel; ikea :')
- personeel vond ik niet heel behulpzaam.

Als het staat, staat het goed en jaren. Mooie keukens voor een fijne prijs!

Keukenconcurrent:
- de verkopers
+ fijne showroom

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:37

Wij zijn bij zo'n bekende zaak gaan kijken, Keukenconcurrent of Brugman of zo. Is allemaal één overkoepelend concern, overigens. Leuke dingen gezien, maar we vonden het toch wat duur. "Nee mevrouw, dit fornuis kunnen we écht niet goedkoper doen hoor!" Thuis zijn we online eens gaan kijken en vonden we datzelfde fornuis voor een derde minder bij een prima betrouwbare site. Dat gold ook voor andere apparatuur, het was online allemaal stukken voordeliger te vinden. We hebben dus bij Ikea een keuken laten maken en de apparatuur los besteld. De uiteindelijk kosten waren minder dan de helft van wat we bij de keukenboer zouden hebben betaald..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:39

Keiten schmitz Duitsland, scheelt enorm veel geld, goede kwaliteit en goede service!

benangelique

Re: Ervaringen keukenboeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:58

Ga naar nordhorn in Duitsland. Daar zitten er veel, spreken allen Nederlands en het scheelt echt heel veel geld

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:00

Wij zijn twee keer bij Superkeukens geweest, niet duur en goede service.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:01

Keuken nodig? Op naar Pallen! Prima winkel, service en prijs

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:27

Dani schreef:
Wij zijn bij zo'n bekende zaak gaan kijken, Keukenconcurrent of Brugman of zo. Is allemaal één overkoepelend concern, overigens. Leuke dingen gezien, maar we vonden het toch wat duur. "Nee mevrouw, dit fornuis kunnen we écht niet goedkoper doen hoor!" Thuis zijn we online eens gaan kijken en vonden we datzelfde fornuis voor een derde minder bij een prima betrouwbare site. Dat gold ook voor andere apparatuur, het was online allemaal stukken voordeliger te vinden. We hebben dus bij Ikea een keuken laten maken en de apparatuur los besteld. De uiteindelijk kosten waren minder dan de helft van wat we bij de keukenboer zouden hebben betaald..

Dat vind ik niet zo heel vreemd. Op internet hoeven ze er geen pand voor de onderhouden etc.

Ik zou je aanraden eens bij wooning te gaan kijken :-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:40

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:51

Maar die komen vast niet naar Texel om je keuken te monteren :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:55

vorig jaar een keuken gekocht bij brugman keukens in breda.

flink wat van de prijs af kunnen halen. kostte 8500,-
uiteindelijk gekocht voor 3400,-
was echt een leuke onderhandeling.. voor ons dan ..

levering was netjes op tijd. keuken zelf erin gezet en doet het prima. mooie keuken en alles netjes afgehandeld!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:02

Ik lees even mee. Wij moeten komend jaar ook een nieuwe keuken (nieuwbouw huis aan het zetten) en zijn er nog niet uit.

Bij Bruynzeel een prachtige keuken gezien. Maar we hadden van te voren een budget opgegeven en daar gingen ze gelijk dubbel boven zitten. En dan maar pushen, ja als jullie nu voor Bruynzeel kiezen kunnen we wel wat regelen qua prijs. (15.000 euro voor een keuken terwijl je budget 8.000 is). Daar gaan we dus niet meer naar toe.

Verder merken wij dat je lastig een prijs krijgt van bv een showroom model die je mooi vind. Ik hoeft geen exacte prijs maar bv een melding van: tussen de 6.000 en 8.000 euro bv is al voldoende. Dan weet je tenminste waarnaar je kijkt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:04

Daarom hou ik dus niet van die boeren, zoveel eraf kunnen kletsen klopt echt niet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:05

Ik heb zat showroommodellen gezien waar precies staat in deze opstelling zoveel euro.. Was niet bij Brynzeel, maar erm..? keukenkampioen ofzo?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:22

Wij zijn ook bij de Keuken concurrent ect geweest, maar hebben uiteindelijk besloten om bij ikea te kopen.

Ikea,
- we moeten wachten tot 2 juni voor het nieuwe keukensysteem
+ je kan zelf helemaal je keuken samenstellen.
+ je haalt wat jij op dat moment nodig hebt, je hoeft je huis dus niet vol met keuken kasten te hebben staan.

Keuken concurrent,
- agressief
- geen prijs willen noemen voor een keuken die wij willen, want volgens hem paste dat niet bij ons?!
+ die heb ik helaas niet

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:33

Wij hebben toevallig vorige week een keuken gekocht.
Met de Mandemakers groep was ik al klaar voordat ik er goed en wel was wezen kijken: lang leven google:
http://www.qasa.nl/ervaringen/brugman-28
Ik was er inderdaad een keer binnen geweest, en liep er met een raar gevoel naar buiten.
Hierna op google wezen zoeken, en toen kwam dat van de Mandemakers groep naar voren. Daar waren we toen al klaar mee

Wij zijn bij Grando keukens en badkamers geweest, offerte gehad, maar was echt heel duur en ook echte verkopers. Wilden het wel even afhandelen die middag. Nou, ik dacht het niet :Y) Wij gaan niet binnen 1 middag een beslissing nemen over bijna 25.000 euro (badkamer en keuken).

Daarna bij Superkeukens geweest, superfijne ervaring. Niet opdringerig, goed de tijd nemen, duidelijke tekeningen en een zeer eerlijke prijs! (bijna de helft van Grando)

Via de aannemer die ons huis bouwt, ook een keukenzaak doorgekregen (Vebe). Hier uiteindelijk ook offerte laten doen en deze kwamen rond dezelfde prijs uit als Superkeukens. (iets duurder, maar wel iets betere afwerking/kwaliteit, bijv. dikker werkblad, ingefreesde spoelbak etc.).

Dus uiteindelijk hiervoor gekozen. Keuken moet nog geplaatst worden, maar tot nu toe heel tevreden.
Als deze niks geworden was, waren wij zeker voor Superkeukens gegaan.

1 tip: Blijf vooral weg van de Mandemakers groep als je internet leest!
als ze binnen een uur tijd 40% tot 60% kunnen zakken in prijs, dan voel je je bij voorbaat toch al gen**id

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:49

Ga vooral niet naar de keukenconcurrent. Ze kunnen je niet vertellen hoeveel het kost als je een kastje extra koopt. Of als je er 1 af wilt hoeveel het dan gaat kostten. Ze beginnen zomaar te schatten. Hij had 1 getekend en wij moesten maar vertellen wat wij er voor wilden geven. Daarna vroeg hij ons wat wij er voor wilden geven. Wij hebben dat niet tegen hem gezegd omdat de keuken dan misschien wel veel goedkoper zou zijn dan dat wij zouden zeggen. Het is geen veiling site of marktplaats. Omdat wij niets wilden zeggen kregen wij een papiertje waar hij dan maar op moesten zetten. Toen hij vertelde dat wij een kasjte minder wilden werd hij maar 10 euro goedkoper. Jaja 1 kastje 10 euro. We zijn daarna naar ikea gegaan. Daar was het super duidelijk. Een kastje kost zoveel, handgrepen zoveel, frontjes zoveel, blah blah als je dan kastje er af haalt weet je precies hoeveel eraf gaat. Zo fijn. Je kan op de site een keuken tekenen en dan uit laten rekenen hoeveel je kwijt bent. Echt geweldig! Kwaliteit was ook super! We hebben de keuken 5 jaar mogen gebruiken daarna is het huis verkocht. We waren er echt super blij mee!!! Volgende keer nemen we zeker weer een ikea keuken. Appratuur was ook super! en absoluut niet duur!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:01

appiesjappie schreef:
Ga vooral niet naar de keukenconcurrent. Ze kunnen je niet vertellen hoeveel het kost als je een kastje extra koopt. Of als je er 1 af wilt hoeveel het dan gaat kostten. Ze beginnen zomaar te schatten. Hij had 1 getekend en wij moesten maar vertellen wat wij er voor wilden geven. Daarna vroeg hij ons wat wij er voor wilden geven. Wij hebben dat niet tegen hem gezegd omdat de keuken dan misschien wel veel goedkoper zou zijn dan dat wij zouden zeggen. Het is geen veiling site of marktplaats. Omdat wij niets wilden zeggen kregen wij een papiertje waar hij dan maar op moesten zetten. Toen hij vertelde dat wij een kasjte minder wilden werd hij maar 10 euro goedkoper. Jaja 1 kastje 10 euro. We zijn daarna naar ikea gegaan. Daar was het super duidelijk. Een kastje kost zoveel, handgrepen zoveel, frontjes zoveel, blah blah als je dan kastje er af haalt weet je precies hoeveel eraf gaat. Zo fijn. Je kan op de site een keuken tekenen en dan uit laten rekenen hoeveel je kwijt bent. Echt geweldig! Kwaliteit was ook super! We hebben de keuken 5 jaar mogen gebruiken daarna is het huis verkocht. We waren er echt super blij mee!!! Volgende keer nemen we zeker weer een ikea keuken. Appratuur was ook super! en absoluut niet duur!

Het is net of ik mijn eigen verhaal lees, dit hadden wij precies zo. Manlief is boos de winkel uit gelopen, ik heb tegen meneer gezegd, tja dit gaat het niet worden dus en ben ook vertrokken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:20

Nah nie moeilijk... Prijs? 5000 incl montage en dan die 6pitter, vaatwas, combo en dubbele gootsteen. Afzuigkappie erbij..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:27

Hier wilde mams ook bij de ikea. Nadeel daar is dat je de maten zelf moet weten en dat het daar dus fout kan gaan. Uiteindelijk ergens bij een onbekende een keuken gekocht en het fornuis op internet besteld (via internet 1300 en daar... praten we niet over haha)

Denk dat je gewoon het beste bij verschillende kunt gaan kijken. En als ze geen rekening houden met het budget, tja dan weet je genoeg toch.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:31

benangelique schreef:
Ga naar nordhorn in Duitsland. Daar zitten er veel, spreken allen Nederlands en het scheelt echt heel veel geld

Nee hoor het hoeft niet veel te schelen, uiteindelijk hebben we dezelfde (duitse) keuken kunnen kopen bij een Nederlandse zaak net over de grens (bestaat niet meer trouwens) voor dezelfde prijs.

Duitse zaak (nordhorn)
+ mooie showroom
+ goede keuze, ook in kleuren die in nederland minder gangbaar waren
- nare verkoper

Bruynzeel
+ goede kwaliteit keukens
- verkopen vooral kortingen

Kleine zaak net over de grens
+ duitse keuken voor dezelfde prijs als in duitsland
+ goede service
+ prettige verkopers
+ gaf aan dat hij het fornuis niet kon leveren voor de prijs die wij vonden op websites, en raadde ons dus vooral aan het fornuis los te bestellen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:33

Ik las hier al dat Ikea een nieuw keukensysteem krijgt. Aanstaande maandag gaat heel Europa over op dit systeem. Hier in de winkel is bijna elke medewerker opgeleid om je goed te kunnen adviseren over je keuken. In de Scandinavische landen is dit nieuwe keukensysteem genaamd 'Metod' vorig jaar al geintroduceerd.

Ik ben zelf een beetje bevooroordeeld, aangezien ik werk bij Ikea, maar ik ben toch wel erg verliefd geworden op alle mogelijkheden van Metod. (o.a. achter een deurtje al je lades, zodat je keuken rustig oogt) De keukens worden moderner en doen niet meer onder voor de nieuwste keukens bij alle concurrenten.

Bij ons kun je tevens ook heel je keuken bestellen, thuis laten bezorgen en laten installeren :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:37

Ik zou inderdaad niet bij de "Bekende" Keukenzaken een keuken kopen maar of over de grens in Duitsland, Ikea of Bemmel & Kroon. Een zaak die open en bloot de eerlijke prijzen kan laten zien. Zonder een plusje hier of een extra korting daar! In ieder geval proberen niet bij het grote concern te kopen waar ondertussen de meeste onder vallen. Of anders kijk naar de kleine keukenondernemer bij jullie in de buurt maar wel een die aangesloten is bij het CBW.

Succes met de zoektocht!