Help. Hoe makkelijk gratis muziek luisteren op mobiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Help. Hoe makkelijk gratis muziek luisteren op mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:06

Hallo,

Ik wil graag makkelijk en gratis muziek luisteren via mijn mobiel. Nu kan ik via mijn pc nummers downloaden en die op mijn mobiel krijgen, maar hoorde laatst over soundhound en spotify. Nu heb ik die gedownload maar ik snap er echt niks van hoe het nou werkt.

Iemand een idee? of een ander appje wat simpeler is?

danienappy

Re: Help. Hoe makkelijk gratis muziek luisteren op mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:09

Je kan ook utorrent downloaden op je mobiel en dan via internet torrents downloaden (zo doe je dat waarschijnlijk ook op je pc)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:10

uTorrent wel van gehoord. Nee ik doe het nu via youtube mp3 downloader. Dan staat het op mijn pc en via usb kabel naar mobiel...

http://www.youtube-mp3.org/nl

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:14

Welke telefoon heb je, als je een iphone hebt kun je Itube downlaoden, gratis muziek + als je geen internet hebt doet hij het ook!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:14

http://www.tubidy.mobi

gewoon via je mobiel naar die site zoek je liedje en download MP3 , staat direct op je mobiel en is gratis!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:16

Samsung galaxy ace 2.
Deliana1993. die link open op mobiel of pc?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:22

Er mag op Bokt sowieso niet over downloaden gesproken worden, dat voorop gesteld :)

Wat begrijp je niet aan Spotify? Makkelijker kan bijna niet.
Zonder abonnement kan je een X aantal uur per maand luisteren, met reclames geloof ik. Je kan ook prepaid kaartjes kopen voor een bepaald aantal uur.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:25

Gratis muziek is 9 van de 10 keer illegaal, dus vandaar dat dat niet zo makkelijk gaat ;) .

Via spotify is voor zover ik weet de enige legale manier om gratis of voor een klein bedrag muziek te luisteren. Dus dan kan je dat het best doen.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:25

Oh oeps.. niet meer aan gedacht. Dan slotje? maar denk ik? Maar kan het algemeen topic over apps niet meer vinden
ik zie bij spotify niet hoe ik nummer kan zoeken. er staat ontdekken, zie ik allemaal nummers die ik niet wil :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:27

Ik download zelf gewoon legaal. Dank an ik de muziek gewoon op mijn Iphone zetten en ook offline luisteren. In het vliegtuig bijvoorbeeld. Ik zit regelmatig in zones zonder internet, en alsi k ergens niet tegen kan is het dat mijn muziek halverwege de climax van een nummer ineens stopt omdat de internet verbinding te brak is.
In de auto kan ik ook niet op het scherm kijken, dus dan zorg ik dat ik thuis mijn afspeellijst ingesteld heb. De muziek apps zoals spotify doen het voor mij niet goed als ik achter het stuur zit. Ze leiden me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:28

Citroen22 schreef:
uTorrent wel van gehoord. Nee ik doe het nu via youtube mp3 downloader. Dan staat het op mijn pc en via usb kabel naar mobiel...

Via deze site kun je ook gewoon op je mobiel downloaden.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:30

Radio?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:30

Ja, ik wil gewoon een lijstje met leuke nummers die ik regelmatig als ik zin heb , paar kan verwijderen en nieuwe erbij opzetten. Zodat ik op de scooter muziek kan luisteren. Nu heeft mijn mobiel wel eigen standaard afspeel app, maar dan moet ik nog eerst via pc downloaden en dan van pc naar mobiel sturen.. Duurt me allemaal te lang.. vandaar deze vraag

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:31

maj0 schreef:
Radio?

Radio zit weer te veel gelull en reclame, vind ik en veel nummers die ik niet leuk vind

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:31

Of playtube gebruiken..
Is een app voor op je mobiel waarbij je de liedjes van Youtube kan opslaan.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:33

love_western schreef:
Citroen22 schreef:

Via deze site kun je ook gewoon op je mobiel downloaden.

Moet je wel weer url hebben via youtube..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:35

Spotify, ontzettend handig :)
beperking met gratis spotify is wel ook reclame tussendoor, slechts 6 nummers per uur mogen doorspoelen en dat je niet offline de muziek ook kan luisteren, dus gaat het van je internetbundel af.

Maar wanneer je dan wel het premium pakket hebt van Spotify kan je net zo veel als je op de pc kan, en ook geen reclame tussendoor.

Dat je bij spotify geen nummers kan zoeken snap ik niet helemaal geloof ik.. Je kan wel nummers zoeken hoor geloof ik, alleen met het gratis pakket zal je ze niet aan kunnen klikken om af te spelen geloof ik, want dan krijg je inderdaad dat hij nog andere nummers erbij gaat pakken die je misschien niet kent om je meer muziek te laten 'ontdekken'.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:37

Oke, dan knikker ik die er dus af..

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:40

Ik heb de gratis Spotify en je kan gewoon zoeken, want het eerste knopje in het menu is 'zoeken'. Je klikt bij het liedje op de puntjes en drukt op opslaan, dan heb je op een gegeven moment een aantal nummers opgeslagen en dan ga je via het menu naar 'jouw muziek' en voila daar staan nu jou favoriete nummers! Doorspoelen is inderdaad beperkt. Bij 'bladeren' in het menu kun je overigens ook toplijsten vinden van bijvoorbeeld NL hits, dan heb je een soort van Top 40 uit Nederland. Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:46

Offline luisteren (dus zonder internet) kan alleen met Spotify premium. Je kunt dan thuis liedjes via de PC op "offline" zetten, die blijven er een maand opstaan en die offline playlists kun je via je mobiele app verder zonder downloaden of wat dan ook afspelen. Kost je een tientje per maand. Koopje voor onbeperkt en legaal muziek kunnen luisteren.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:47

Ik ben zelf fan van foxtube, kun je alle nummer van YouTube mee opzoeken, dan duurt het zo'n 15 seconde en dan slaat hij ze op in en afspeellijst en kun je ze ook zonder internet luisteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:49

Ibbel schreef:
Offline luisteren (dus zonder internet) kan alleen met Spotify premium. Je kunt dan thuis liedjes via de PC op "offline" zetten, die blijven er een maand opstaan en die offline playlists kun je via je mobiele app verder zonder downloaden of wat dan ook afspelen. Kost je een tientje per maand. Koopje voor onbeperkt en legaal muziek kunnen luisteren.

dat heb ik ook inderdaad, kan er alles op vinden en ook op punten waar ik niet zo'n geweldige verbinding heb, blijft m'n muziek het gewoon doen :+ Liep er tegenaan dat als m'n internetsnelheid terug werd gezet (als ik door m'n bundel heen ben dan zetten ze m'n snelheid terug) dat ik dan geen muziek meer kon luisteren :')

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:49

thanks, ga ik even proberen, _zoe

is dat btw een app? of site voor je mob?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:52

Ik heb simple mp3 downloader, moet je wel new doen.
Gewoon titel intypen, eentje kiezen en hij download m naar je muzieklijst.
De meeste nummers vind die wel :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:56

Precies. Ik wil echt niet meer zonder Spotify.

Al moet ik zeggen dat wat jij zegt via de PC ook prima op de iPhone/iPad kan. Maak vaak zat playlists op m'n iPhone, heb zelf alleen nog maar de Mega Top 50 offline opgeslagen aangezien ik onbeperkt 4G heb en me dus nooit zorgen hoef te maken over hoeveel GB ik verbruik (afgelopen maand heb ik dan ook voor 7,3GB aan muziek via Spotify gestreamd ;) ).