Ik krijg een nieuwe keuken en ik moet nu een keuze maken tussen een combimagnetron en een combi-oven. Het scheelt mij € 200,- wat ik in principe goed kan gebruiken.
Maar, ik wil ook niet dat ik eeuwig spijt heb van mijn keuze omdat je toch wel mag verwachten dat je nieuwe keuken zeker weer een jaartje of 15 mee zou moeten gaan.
Combimagnetron is een magnetron met een grillfunctie en een heteluchtfunctie (motor) die de hete lucht van de grill door de machine heen blaast.
Voordelen combimagnetron:
- de prijs
- een goede magnetronfunctie (onderin een draaischijf die de straling goed verdeeld)
- je zou er 'alles mee moeten kunnen' volgens de verkopers qua hete lucht als dat een gewone oven ook zou doen
Combi-oven is een oven met een grill- en magnetronfunctie. Je hebt een goede oven met boven- en onderwarmte, hetelucht, en een magnetronfunctie.
Voordelen combi-oven:
- je weet zeker dat je ovengerechten er altijd goed uitkomen
- hij heeft alles wat je eventueel nodig hebt
- je hoeft in ieder geval geen spijt te krijgen
Ik ben iemand die erg graag kookt en veel in de oven gooit. Op dit moment kook ik eigenlijk maar een paar keer per week en gooi ik het de dag erna weer in de magnetron. Maar ik vind het wel heel erg leuk om allerlei vlees, gebak, hartige taarten in de oven te doen.
De mogelijkheid tot twee losse apparaten is er helaas niet. (Anders was dat mijn voorkeur geweest).
Wat hebben jullie? Bevalt het?
Nog aanbevelingen?
Verder was het een prima ding hoor, werkte verder zoals hij zou moeten doen.