huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 17:00

In verband met de scheiding van mijn ouders staat ons huis te koop.
Dit staat nu 2 jaar te koop en er is weinig animo voor. Het is een redelijk groot huis met een redelijk grote tuin.

Het leek mij een goed idee om de link eens hier neer te zetten en dan eens te kijken wat jullie als eerste opvalt. Waar we eventueel iets aan moeten/kunnen veranderen.

Door de scheiding is het budget om veel te verbouwen er niet, maar wie weet zijn er wel kleine dingen die het toch wat beter kunnen maken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

http://www.funda.nl/koop/nuland/huis-48570384-marie-trompstraat-9/

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:06

Wow, wat een ruimte!
Mijn eerste reactie; keuken verven. Die kleur is niet echt neutraal. Die houten set zou ik vervangen door een wat minder oubollig exemplaar en misschien wat kleiner om de keuken nog groter te maken; hoeft niet veel te kosten uiteraard.
Qua goede kleur moet ik even denken, keukenblad maakt het lastiger.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-04-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:08

Keukenkastjekleur is dat nu echt blauw, verder zou ik de felle muren neutraler maken, voor de rest prachthuis in mijn ogen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:08

Eigenlijk persoonlijk niets op aan te merken, vind het mooie foto's! Hoop dat jullie het snel verkocht krijgen, succes met de verkoop!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:09

Als je ouders een veel mindere hypotheek hebben dan is flink zakken de enigste optie om er snel vanaf te komen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:11

Wat een prachtige tuin hebben jullie! Echt heel mooi.
Ik zou persoonlijk ook de keuken verven. Daarnaast is het misschien mogelijk om de blauwe slaapkamer wat minder 'blauw' te maken, in mijn ogen wat ouderwets en niet neutraal. Kan er moeilijk doorheen kijken. Een andere slaapkamer zag ik houtpanelen in beige, ik zou er voor kiezen om die muur gewoon te stucken als dat mogelijk is.

Van buiten is het een modern huis, van binnen iets minder. Ikzelf vind het vrij lastig om daar doorheen te kijken (deuren die groenachtig zijn etc, ook die zou ik verven.)

vuurneon

Re: huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:12

De badkamer deur zou ik overigens eerder richting gebroken wit verven of een andere neutrale kleur: dat groene doet echt ouderwets aan, beetje groezelig.

Verwarming op de blauwe kamer ook lekker fris maken qua kleur; wittint en de blauwe muur ook zachter maken. Dan oogt het toch anders :)

Sabine

Het valt mij vooral op dat ik het behoorlijk duur vind :o Ik heb verder geen idee van prijzen in die regio dus wellicht is het een hele reele prijs :)
Vind het een prachtige tuin, het huis vind ik persoonlijk niet bijzonder (maar dat bedoel ik niet negatief; gewoon weinig opvallends, neutraal), misschien ogen de slaapkamers alleen wat klein/hokkerig. Ik zou de keukenkastjes inderdaad wit schilderen, die zijn wel wat smaakgevoelig.

Ballard_L

mooi huis en idd, wat een ruimte! Ik dacht als eerste: hmmm die banken zijn best rood. Verder denk ik dat het misschien onder de veranda goed is om die bloempotten weg te halen. Dan benadruk je de ruimte die je hebt ;)

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:14

niks aan veranderen het is een prachtig huis
met een keuken wauw !!!
als ik het budget had dan had je een koper gehad.
wat een prachtig huis.
de keuken ademt echt sfeer uit net zoals het hele huis.

succes met de verkoop!!

Liselot

Ik vind het een mooi huis, maar met name boven is het wel wat gedateerd. Ook denk ik dat de prijs veel te hoog is, ik vind dit huis niet zo bijzonder dat het zoveel moet kosten om eerlijk te zijn :o

Mooblie

Ik vind je huis echt geweldig, veel ruimte en in goede staat.
De reden waarom het huis niet zo in trek is, is denk ik de prijs. Ik vind het zeker niet duur voor jullie huis, maar ik kan voorstellen dat nog maar weinig mensen zo'n hypotheek kunnen krijgen.

Wij hebben een 2 jaar geleden ook ons huis moeten verkopen. Ook dit was een groot huis met best wel wat grond. Bij ons was het probleem dat mensen niet genoeg geld van de bank kregen om het huis te kopen :(

caroline_max

Wow, wat een reus van een huis zeg!

Misschien kun je een kennis of stylist eens kunnen laten kijken. Persoonlijk (maar dat is dus ook echt heel persoonlijk) haak ik af bij de wat rommelig ogende tuin (op de foto's dan), de rode banken en het niet echt matchende meubulair.

Je kunt ook kijken naar wat details; zoals het tafelkleed op de tuintafel, de gordijnen en de soms wat felle kleur van de meuren. Ook kun je met ruimte werken, bijvoorbeeld door de keukentafel een kwart-slag te draaien.

Heeft de makelaar geen tips gegeven? Sommige makelaars hebben hier iemand voor die dit soort adviezen geeft.

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:16

Hmm, die banken vinden ik wel heel opvallend eerlijkgezegd.. En verder zou ik misschien de houten meubels vervangen door iets moderners inderdaad. Een mooi huis met veel ruimte is t wel, Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:17

Wat mij als eerste opvalt is dat het echt behoorlijk duur is. Voor 5 ton kan je hier in de buurt nog veel meer kopen.
Verder zou ik iets met de keuken doen. Is dat te verven op een nette manier? Die zou ik gebroken wit maken. Verder vind ik de woning verder heel netjes maar wel vrij duur. Ik zou de vraagprijs sowieso naar 449.000 gooien en dan nog even afwachten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:18

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:19

Ik vind het persoonlijk ook een hoop geld. De tuin is gigantisch, maar qua huis vind ik het niet allemaal even ideaal ogen. Ik zou eens kijken wat er voor die prijs om de buurt mog meer te koop is.
Die eerste slaapkamer die op de foto staat vind ik krap met dat twee persoons bed.
Verder zou ik een plattegrond van de onder verdieping zetten bij de foto's. Op de ipad werkt via de webbrowser de plattegrond niet.

colunder

Ik vind het een mooi huis!
Ik zou alleen de cd kast weghalen,maakt het wat rustiger in die hoek.

Sababber

Ik vind de keuken wel gaaf! Komt wel weer in! Ik denk dat je gewoon de juiste koper moet vinden voor het huis. Het blijft gewoon moeilijk.. de prijs laten zakken is idd een goede optie. Maarja je wilt er allebei wel iets aan over houden..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:20

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:22

eerste tip inderdaad verf de keukenkasten in een witte kleur.
verder de tafel uit de keuken je hebt een mooie eettafel staan in de woonkamer.
Verder gewoon een likje witte verf op de felle muren.
en inderdaad de groene deur eruit en een witt er in.
en de prijs is inderdaad nu niet gemakkelijk om te verkopen maar daar durf ik niks over te zeggen heb ik geen verstand van

smurffie

Re: huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:23

Ik denk dat je zonder echte verbouwing toch in prijs moet zakken; zowel de keuken als de badkamer zijn echt wel oud, het kost een hoop om dat te vervangen. Verder weet ik niet hoe de prijzen daar zijn, maar is het denk ik echt wel behoorlijk hoog zelfs als de badkamer en keuken wel netjes waren.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:24

Zou zoals andere al zeggen de keukenkastjes wit verven.
In die prijsklasse is het sowieso moeilijk om kopers te vinden.
Volgens mij zijn alleen huizen tot max. 300.000 nog een beetje verkoopbaar ivm het krijgen van hypotheek.
Beetje geluk in deze tijd bij de verkoop heb je wel nodig!
Zelf vind ik de prijs ook wel wat hoog, maar ben niet bekend in die regio.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:25

Die kleuren, tja, die verft iemand wel naar zijn eigen smaak zou ik zeggen, maar in een tijd waarin veel keuze is, schijnt dat een ding te zijn waar veel mensen over vallen en dan is bij een huis van een dergelijk formaat een helemaal naar smaak zijnde huis meer in trek. Maarja, smaken verschillen...
Iemand had het over een kleur voor de keukenkasten, passend bij het aanrechtblad: gebroken wit past daar prima bij. Toont ook ruimtelijk/groter.

Reden waarom ik geen interesse zou hebben: ik zou het dorp in zijn geheel veel te dicht op de snelweg vinden liggen en mij afvragen of je die hoort (en ruikt?) in de achtertuin (overwegende windrichting is zuidwest). Daar zou voor mij het hele dorp dus op afknappen.
En wat ik mij zou afvragen is wat er op het land achter de achtertuin gebeurt, en die waterplas daar. En dan hopen dat daar niet een camping ofzo blijkt te zijn...
Dus, met de reden waarom ik geen interesse zou hebben, kan je niet zo veel...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:28

Mooi huis hoor!
Inderdaad hier en daar wat specifiek in de kleuren en wat 'ouderwets' gestyled.

Ik zou eerst goed nadenken over de doelgroep en daar eventueel de beschrijving van het huis wat op aanpassen.
Zo op het eerste gezicht is het nu geschikt voor een redelijk groot gezin. Dan is de vp waarschijnlijk het probleem (kinderen zijn een dure hobby). Ook de aanwezigheid van 'maar' 1 badkamer kan dan bezwaarlijk zijn.
Is een tweede badkamer makkelijk te realiseren (niet voor jullie zelf, maar je zou kunnen aangeven wat de mogelijkheden zijn)? Ook aanwezigheid van scholen in de buurt, eventuele speelmogelijkheden in de buurt zou je dan wat meer kunnen omschrijven.

Andere doelgroep zou kunnen zijn: Iemand die vanuit huis/in huis werkt. Hoe is de lichtinval op bv de bovenverdieping (atelier?), zou er iets ingericht kunnen worden als kantoor, is een tweede eigen ingang mogelijk? Allemaal zaken die je hiervoor zou kunnen beschrijven.

Ook een stylist of ontwerper langs laten komen zou nog een optie zijn. Je hoeft hen niet alles te laten doen, maar ze kunnen misschien wat tips geven (of de ontwerper misschien een 3D ontwerp maken van bv een extra badkamer of mogelijke werkruimte).

Vraagprijs op zich is denk ik nog niet zo verkeerd voor de locatie en de ruimte die je krijgt. Met goede benadering van de markt die je uitzoekt (gezin vs thuiswerker) moet het echt wel lukken!