Schade auto door autowasstraat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Schade auto door autowasstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 10:43

Hoihoi! Als het hier niet goed staat, excuses!

Mijn vriendin en ik waren gisteren naar de autowasstraat geweest. Niks bijzonders aan normaal gesproken :P Het was een andere dan waar we normaal gesproken heen gaan, waar ook nog altijd word gemeld, als de antenne er nog op zit, dat deze er af moet.
Nergens hebben we een bordje zien staan bij die van gisteren, en de auto werd door twee mensen klaargemaakt voor de wasstraat (dus de voorbehandeling)
We hebben er ook nooit meer bij stil gestaan (radio stond aan, maar zelfs zonder antenne werkt dat ding nog :') )
Afijn, na de voorbehandeling en een klein stukje in de wasstraat, kwam de borstel die over de auto heen gaat. We zitten gewoon wat te praten in de auto en....RATS! takke takke takke takke...
Ogen werden groot, we keken omhoog, en besefte ineens dat de antenne er niet meer zat!
Gelukkig hoorden de medewerkers ook al een vreemd geluid, en zetten de wasstraat meteen stil.
Ja hoor, de borstels hadden de antenne eraf getrokken. Even gauw gekeken, nee mevrouw...geen schade hoor :)

Afbeelding
Okey, geen schade op een kapotte antenne na...

Verder gegaan, en eenmaal uit de wasstraat tóch maar even wezen kijken. Juistem, schade hoor :n Dus meteen naar voren gereden en overlegd. We gaan straks weer naar de wasstraat toe, even een babbeltje met de baas maken, die wilde graag dat we vandaag nog langskwamen.

De verdere schade houd in:
Afbeelding
De antenne die echt compleet is losgetrokken (het lange stuk wat je nog ziet zitten hoort dus aan het kapotte deel vast) Op zich niet zo'n ramp..

Maar de schade verder op de auto daarintegen...:n
Afbeelding
(goed kijken aan de rechterkant, daar zie je krassen lopen die dus over het hele dak van de auto gaan)

De dikste deuk:
Afbeelding
Volgens de heren van gisteren niet door de antenne gemaakt...hij kan geen bocht maken :roll:
Nou, wel als ie kapot is en als een wilde wordt rondgeslingerd hoor! We hebben een vlak stuk aan de onderkant van de antenne kunnen vinden, komt overeen..

Afbeelding
Deze schade zit bij het dakraampje, hier zie je dus waar het de eerste paar halen heeft kunnen maken.

De waarschijnlijke dader? Ons beessie wat we na al die jaren nog altijd om de antenne heen hebben zitten, die waarschijnlijk mot heeft gehad met de foam borstels :+
Waarschijnlijk hebben de borstels grip gehad achter het beessie, en is het daarom gebeurd.
De antenne blijft normaal gesproken altijd erop zitten in die wasstraat werd ons al verteld, dan wordt die ook mooi schoon :+

We gaan dus zo weer heen, en zijn heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Pfft, iemand met ervaringen of enig idee waar we op kunnen gaan rekenen?

Afbeelding
Ti's ook zwaar als beesie :(:)

Brainless

Re: Schade auto door autowasstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:46

Bij onze wasstraat moet je langere antennes er gewoon afhalen.

Als hun aangeven dat dit niet hoefde zijn ze wel aansprakelijk voor de schade.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 10:48

Hadden wij dus ook inderdaad bij onze gewone, maar hier werd de auto compleet nagekeken, achterste ruiterwisser werd vastgemaakt (die schijnen daar ook nog wel eens verloren te willen gaan met die borstels :+ En aan de antenne werd niks gedaan. Wel gezien, maar die blijft er altijd opzitten. zoals zij dus zeiden; dan wordt die ook schoon..

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:52

Wij hebben wel eens schade gehad doordat de laatste droog roller zeg maar dacht dat we er al uit waren en die viel keihard bovenop de spoiler. Alles werd netjes afgehandeld en vergoed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:53

Wow dat is ook best flinke schade voor iets simpels als een wasstraat.
Hier zetten ze de antenne vast met een zuignapdingetje, werkt prima en voorkomt een hoop problemen.

Denk dat het in dit geval wel lastig is om te bewijzen dat het echt door de wasstraat komt, dat weet de eigenaar van de wasstraat natuurlijk ook.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:59

Sorry, maar je kan zelf toch ook wel bedenken dat je de antenne eraf moet draaien als je de wasstraat in gaat?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:01

Zoals ik al zei, we hebben er nooit meer bij stil gestaan. Normaal gesproken zien we een bordje of word het ons verteld. De mannen daar draaiden altijd met antenne erop, want dat kon geen kwaad..Zij doen het altijd zo daar.

en tsja, fikse schade helaas door iets simpels..ik ben dus benieuwd voor straks.

*edit: vriendin zit nu naast me. Ze heeft het ze blijkbaar nog letterlijk gevraagd of de antenne eraf moest, maar nee dat hoefde dus niet omdat het altijd met antenne ging :)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 04-04-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:02

Liselot schreef:
Sorry, maar je kan zelf toch ook wel bedenken dat je de antenne eraf moet draaien als je de wasstraat in gaat?

Mee eens wel... Je moet gewoon uit voorzorg altijd je antenne eraf halen. Bij elke wasstraat is dit zo. Als WEL staat dat dit NIET hoeft,ja dan kan je klagen. Maar als er nergens staat dat je hem erop mag laten zitten kan je weinig doen... Staat op 99% van de wasstraten op een bord: "gebruik van de wasstraat is op eigen risico". Oftewel als dingen als antenne's etc eraf gaan of kapot, is dat eigen risico. Ja als er een borstel kapot gaat en je auto aan gort helpt is dat wat anders,maar deze schade is een eigen verantwoording. En ja ook ik heb dit eens gehad,heel blond eerste keer auto wassen nog helemaal 0 idee ervan. Zelf betaald,en geleerd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:03

Mhh zou ff opletten denk dat je gezeik gaat krijgen rondom het beestje.... die kan idd ergens aan blijven haken. Vrees dat je krijgt te horen eigen schuld.

Daarnaast hoort een wasstraat (als je betaald ter plekke aan iemand) te kijken naar antennes en andere uitstekende zaken en dat te melden en/of regelen. Service van de zaak zou ik zeggen.

ben benieuwd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:04

@Prisca dat "hoort" en wasstraat op zich niet te melden hoor,ja het zou gezegd mogen worden als service,maar is zeker niet verplicht.

Denk dat je weinig kans maakt op vergoeding etc hoor,en gewoon hoe flauw ook voor jezelf, zelf moet gaan betalen aan je schade.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:06

Weet niet of jullie mijn editje hadden gezien? :)
Blijkt dus dat mijn vriendin het wel heeft nagevraagd (ik liet haar even meelezen net) maar dat ze daar dus gezegd hadden dat de antenne geen kwaad kon.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:10

Ja maar woorden kan je niks mee,dat is moeilijk tot niet te bewijzen. Dan zou er een bord moeten staan en foto van moeten maken als die er is.

Nogmaals, denk dat je weinig moet rekenen tot niks dat je vergoed krijgt, dit is nou een maal een risico in de wasstraat. zolang er geen bord staat "u mag uw antenne erop laten zitten", zul je weinig ertegen kunnen doen...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:12

Ik ben heel benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.
Zo te zien is t een behoorlijk duur grapje.

Mijn ervaring is dat ze in de wasstraat altijd zeggen dat het niet door kun komt....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:13

@laura1987 zeiden ze hier ook,en ach is ook eigen schuld. Je leert ervan en erna nooit meer. Schade bij mij was ook hoog, door lekkage omdat het allemaal dubbelgeklapt was dat er water binnen kwam. Tsjah dure les,maar goede les....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:14

Ja, wij gaan zo op pad. We verwachten eigenlijk het minste ervan. Mijn moeder zei ook al; die mensen dekken zich goed in.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:16

en niet voor niks ;) Lakschade is vaak het duurste, omdat je 1 geheel moet spuiten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:17

Wat zuur dat je dit nou mee maakt :(:) ik ben benieuwd of ze nog wat voor je kunnen doen, zelf zou ik er niet van uit gaan en dit als dure les zien (zelf onvoldoende opgelet = eigen schuld dikke bult) maar je weet natuurlijk nooit... Ik hoop het voor je :(:)

Je beessie is nu wel schoon

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:28

Hier is het self service maar de antenne haal ik er altijd af. Dat moet ook want dat staat duidelijk vermeld bij de voorschriften.
Ik denk dat het gewoon een Eigen schuld-je is. Wel erg zonde hoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:30

Mijn dochter had het ook met de antenne, de wasstraat heeft alles netjes vergoed zowel de antenne als het plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:33

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt, juist omdat de meeste wasstraten altijd alle schade als 'eigen risico' aanmerken.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:34

Ik haal hem er ook altijd af uit voorzorg, om dus dit soort dingen te voorkomen. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:35

Misschien zeg ik nu iets heel doms, als je vriendin reed, kan ze het dan niet op haar eigen verzekering verhalen (die verzekering die we allemaal wa-verzekering noemen, maar niet zo heet en waar ik de naam niet meer van weet, maar die je ook inschakelt als je de dure chinese vaas van de buurvrouw om zou stoten...)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:48

net langs geweest. Viel ons reuze mee! Keek, zag inderdaad de schade, en vond het zeer jammer. Volgens hem kwamen de dikste deuken er niet door (terwijl die er echt niet eerder zaten := ), maar de krassen inderdaad wel. Meneer regelt een nieuwe antenne voor ons, en heeft binnenkort een mannetje daar staan die autoschades behandeld (uitdeuken, krassen wegwerken) en dan mogen we tussen 9 en 10 langskomen om de krassen te behandelen. Iets zegt me dus dat we geluk hebben gehad :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:48

Zo jij hebt heel veel geluk gehad!!! Welke ga je? ga ik ook even langs haha, nee maar serieus. Heel fijn dat ze toch ondanks ze t niet verplicht zijn toch netjes voor je afhandelen!! Zou er zeker als ik jouw was terug gaan (wel even je antenne er af halen volgende keer!) want service is zeker top daar!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:51

haha ja de antenne eraf vergeten we niet meer zomaar :')
Had inderdaad met eigen schuld dikke bult rekening gehouden, dus dit was echt top. Hij zei ook dat het voor hen ook een wijze les was,geen beessies aan antennes in de wasstraat :+

zeker weer een bezoekje waard inderdaad!