Geen netwerk en 3G bij Tele2... Wie nog meer??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BenteMaxime

Geen netwerk en 3G bij Tele2... Wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:39

Hoi Bokkers!

Ik heb nu sinds december een Samsung Galaxy S4 Mini, en kreeg na zo'n 3/4 weken problemen met mijn internet verbinding. Meestal als ik mijn batterij eruit haalde (wat natuurlijk al niet helemaal normaal is?), kreeg ik mijn internet verbinding weer terug. Soms heb ik er dagen geen last van en soms heel wat dagen achter elkaar. Eerst was het dus nog te verhelpen met batterij even eruit en weer erin. Nu heb ik sinds circa gistermiddag 17:00 totaal geen netwerk meer. Geen bereik, geen 3G, kan niet gebeld of gesmst worden, kan zelf ook niet bellen of sms'en en ben ondertussen al helemaal klaar met Tele2.
Mijn vraag was of nog meerdere mensen hier last van hebben?

Wat ik al heb geprobeerd om erachter te komen hoe ik dit kan oplossen... Google, het forum van Tele2 zelf, waar ik al heel wat mensen heb gelezen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb de virtuele assistent op de site van Tele2 om hulp gevraagd (waar toch niks uit komt natuurlijk maar het was te proberen :Y) ), en heb net gebeld naar klantenservice. Leuk, vertellen ze je van te voren even hoeveel dit gesprek gaat kosten, ben ik mijn verhaal aan het doen (op iets geirriteerde toon, maar vind dat ondertussen ook wel mogen, ben het écht zat namelijk), en midden in mijn verhaal word de verbinding verbroken. Of ze nou opgehangen hebben wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt of dat de verbinding zelf verbroken is, ik weet het niet. Maar ik wil onderhand gewoon antwoord op mijn vraag die ik niet kan krijgen! Vind de service erg slecht.

Hebben meerdere mensen hier last van, en hoe hebben jullie het eventueel opgelost?
Ik hoop echt van harte dat er hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen!

Elinexx

Re: Geen netwerk en 3G bij Tele2... Wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:41

Heel af en toe heb ik even geen 3G, ik heb een iphone en maak dan een harde reset, daarna doet hij het weer.
Verder ben ik eigenlijk heel tevreden over tele2, maar bij mijn broer is de verbinding ook vaak weg.
Misschien toch maar even naar een telefoonwinkel gaan?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:42

Hij geeft bij mij (galaxy s3) al wel tijden aan dat mijn verbinding onstabiel is.. ;(

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:43

Leffroi schreef:
Hij geeft bij mij (galaxy s3) al wel tijden aan dat mijn verbinding onstabiel is.. ;(

Heb jij wel is gebeld of contact opgenomen met Tele2 hierover?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:44

Ik heb dit probleem ook wel is, ik heb alleen wel altijd nog gewoon bereik, dus kan dan nog wel smsen maar geen internet. Schijnt een probleempje van Tele2 te zijn waar ze vaker last van hebben. Ik start mijn tel (iphone) gewoon een paar keer opnieuw op en als die het dan nog niet doet dan maar wachten tot ik thuis weer op de wifi zit... Wat bij mij ook nog wel is werkt is als ik thuis op de wifi zit, de wifi uitzetten en dan opnieuw opstarten. Meestal is het dan opgelost

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:46

Ik heb mijn telefoon nu al zo'n 80x opnieuw opgestart, batterij eruit gehaald, niet overdreven. Maar ik vind het ten eerste al belachelijk dat, als mijn 3G weer is uitvalt, of in dit geval heel mijn netwerk eruit ligt, ik mijn batterij eruit moet halen. Dit is zeer slecht voor mn telefoon en heb deze telefoon toch echt nog 2 jaar nodig.
Dit moet toch op te lossen zijn?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:46

Balen! Het zou aan je simkaart kunnen liggen, nadeel van tele2 is dat je volgens mij niet ff langs een winkel gaat om een nieuw kaartje te halen ofzo.. Moet je dan toch via de klantenservice doen of misschien op het internet :) Maar valt te proberen denk ik. Of misschien een Phone House oid, zo'n winkel die diverse providers verkoopt.. Heb het zelf eerder eens met KPN aan de hand gehad en een nieuw kaartje was echt het antwoord op al mijn problemen :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:48

Neej schreef:
Balen! Het zou aan je simkaart kunnen liggen, nadeel van tele2 is dat je volgens mij niet ff langs een winkel gaat om een nieuw kaartje te halen ofzo.. Moet je dan toch via de klantenservice doen of misschien op het internet :) Maar valt te proberen denk ik. Of misschien een Phone House oid, zo'n winkel die diverse providers verkoopt.. Heb het zelf eerder eens met KPN aan de hand gehad en een nieuw kaartje was echt het antwoord op al mijn problemen :)

Klantenservice ga ik inderdaad vanavond nog een keer proberen. Als ik nu nog een keer ga bellen ga ik echt uitvallen ben ik bang :')

Maar zal daar is naar vragen dan. Heb er echt heel veel over gelezen van mensen die hetzelfde probleem hebben, en nergens stond de oplossing van een nieuw simkaartje. Maar zal inderdaad is langs de phone house gaan of iets dergelijks, misschien kunnen die me verder helpen. Dankje!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:51

Hier nog iemand met Tele2 maar het werkt hier prima en alles doet gewoon. Ook behoorlijk goed bereik naar verhouding. Iets wat wel wat zegt aangezien ik aan de k*nt van het land woon :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:51

Gewoon blijven ademen, en heel verstandig dat je zelf zegt van joh, als ik nu ga bellen gaat het niet goedkomen :) Weet niet wat de procedures bij tele2 zijn natuurlijk, maar eerlijk, als iemand nul netwerkbereik heeft (en niet perongeluk is afgesloten wegens betaalachterstand, dat kan natuurlijk ook nog :P ) is míjn eerste ingeving althans het wisselen van simkaartje :)

Let er wel ff op, als je telefoonnummers op je sim staan, dat je ze er even afhaalt, naar je telefoon kopieert ofzo, anders ben je ze straks kwijt :+

Succes!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Ook een aantal keren last van gehad, meestal hielp uit/aan zetten, of even op vliegtuigmodus. Maar na een vakantie deed ie het helemaal niet meer, dus ook gebeld. Ik moest (Iphone) mijn simapps op handmatig en Nederland zetten, toestel uit.. weer aan en hij deed het weer. Sindsdien gebruik ik dat 'trucje' en dat werkt tot nu toe.
Mijn abonnement duurt tot juli, ik tel echt af, zo'n slecht bereik! (midden in de stad of in natuurgebied, maakt niks uit)
1 gig data, wat ik nooit haal, want meestal geen bereik of zo traag dat ik wel wacht tot ik weer ergens op de wifi zit :+

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:11

Ik heb ook tele2 en de s4 mini. Had bij mijn s3 mini nergens last van, dus besloten weer een abbo te nemen bij telef 2. Ik heb nu regelmatig helemaal geen internet of bereik.. laatst kon ik ook al niet bellen o.i.d. Bij mij helpt het wel om me telefoon opnieuw op te starten, maar dit is niet heel handig als ik me telefoon als navigatie gebruik.. eerst had ik het vermoeden dat het aan de s4 mini lag, maar nu ben ik "gelukkig" niet de enige die hier last van heeft.. Ik baal ook echt dat ik een 2jarig abonnement hebt afgesloten.. Misschien dat ik maar een keer een nieuw simkaartje ga halen dan, kijken of dat werkt..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:19

Ik heb net contact opgenomen met Tele2. Had een hele vriendelijke vrouw aan de telefoon, dus kon mezelf rustig houden haha :')

Alle verschillende dingen uitgeprobeerd, ook een aantal die hierboven al genoemd zijn. Heb mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en daar werkte die dus wel. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan mijn telefoon zelf. Hiervoor moet ik dus contact op gaan nemen met Studentmobiel waar ik mijn telefoon vandaan heb (heel fijn, heb mijn telefoon niet verzekerd dus als die gemaakt gaat worden gaat het me weer bakken met geld kosten, heb dan ook net gisteren mijn telefoon laten maken voor 119 euro |( )

Misschien ook voor jou Diaana, dat het misschien toch wel aan je toestel ligt en niet aan de simkaart zelf..

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:22

Bij mij was het wel mijn simkaart, nieuwe gekregen en toen werkte het. Als het inderdaad je telefoon is hoop ik idd dat het opgelost kan worden met je leverancier.

Heb zelf vrijwel alleen maar goede ervaringen met de klantenservice, ze doen vaak toch wel veel om te zorgen dat je tevreden ophangt. Je word vrij snel door geschakeld naar iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft.

Had je de telefoon in een abonnement of simonly met los toestel?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:25

Nee, heb de telefoon gekocht met abonnement. Dus geen los toetstel.
Ik was even heel ontevreden over de service omdat het voor mij niet mogelijk is om te antwoorden op het forum (ik kan nergens een knoppie vinden hoe ik kan antwoorden?) en die virtuele assistent is ook niks. Ook toen ik belde werd het gesprek in het midden afgekapt. En aangezien ik al hoog geirriteerd was doordat ik geen netwerk, heb ik me afgereageerd op de klantenservice.
Maar ze heeft me inderdaad goed geholpen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:26

BenteMaxime schreef:
Leffroi schreef:

Heb jij wel is gebeld of contact opgenomen met Tele2 hierover?

Nee, want in feite doet mijn internet het wel 'gewoon' krijg enkel zo'n melding en af en toe is hij gewoon traag.. Misschien toch maar eens gaan bellen!

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:31

@BenteMaxime: ik heb ook de s4 mini via studentmobiel en ook niet verzekerd :')
ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij niet tevreden zijn over de telefoon, bij mij valt die soms bij 15% batterij al uit.. ik denk dat ik ook maar een keer ga bellen en anders een simkaartje proberen.. als dat niet helpt hoop ik dat de oplossing goedkoop is :=
Had ze wel gezegd wat er dan precies met het toestel mis is of weet ze dat niet?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:50

o ik ben verder zeer tevreden over de telefoon! Hij start wel is uit zichzelf opnieuw op, maar dat had ik bij mijn andere samsung telefoon ook last van. Verder vind ik het een top telefoon!

Ze wist niet wat er precies verkeerd was met het toestel.

Ik heb net naar de winkel gebeld waar ik mijn telefoon gister heb laten maken, omdat ik er last van heb sinds dat mijn scherm is vervangen. Ze vroegen mij om terug te komen en hij zou er even een kijkje aan geven. Morgen ga ik dus even langs. Hopen dat het zo opgelost kan worden.
Ook vertelde die mij dat als hij er niks aan kon vinden ik contact op moest nemen met Samsung zelf en hij dan alsnog verzekerd is om gemaakt te worden.
Ik hoop dat het me dus allemaal niks gaat kosten!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:40

S4 mini zeg je? Wat je ook nog kan proberen is je telefoon op GSM/3G (automatisch) ipv GSM/3G/LTE te zetten. Wil ook nog wel eens helpen. Tele2 is al hard bezig met hun 4G netwerk maar nog niemand mag daar op.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:42

Heel herkenbaar!! Met LG nexus 4

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:48

Tele2 klant, hier nog eentje.
Gebruik je ook netwerk van tmobile?
Ik heb af en toe geen internet en bereik, zoals waar ik woon (zuid-oost Groningen) valt m'n bereik vaak weg en krijg ik een uur tot paar uur daarna (als ze m'n voicemail hebben ingesproken) bericht van.

Edit: iPhone 5 hier..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:30

He wat zuur, ik had zo voor je gehoopt dat het een relatief "makkelijk" probleem was, zoals bv de simkaart.. Wel slim om je kaartje even in een ander toestel te stoppen idd! Blij dat je nu iig wel fijn te woord gestaan bent, over die virtuele assistent heb ik ook geen beste verhalen gehoord hahaha _O- Gaan we nu maar over op hopen dat het je zo min mogelijk gaat kosten :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 00:33

Ja die virtuele assistent, die heeft mn frustraties nog veel hoger laten gaan :') :')
Maar ik laat jullie even weten of die winkel waar ik mijn scherm heb laten vervangen het op kan lossen.
Ik hoop het zo, word het zo zat dat ik geen netwerk heb -O-

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:35

Ik heb hier helaas ook al best lang en vaak last van gehad, zelfs gedacht om over te stappen maarja geen garantie dat andere providers beter zijn en ben een beetje laks qua overstappen van provider. Wanneer hij het binnenkort weer ineens niet meer doe baal ik waarschijnlijk wel dat ik nog niet ben overgestapt :+

Het is inderdaad heel erg vervelend, soms heb ik gewoon een halve dag geen bereik en ook lang niet overal kan ik gebruik maken van wifi. Ik kan best zonder internet maar zou niet nodig moeten zijn aangezien ik er wel gewoon voor moet betalen. Heb overigens eigenlijk nooit contact met Tele2 opgenomen over dit probleem, misschien toch eens overwegen..

Ik heb trouwens een Iphone 4, zowel in Zeeuws-Vlaanderen als in Den Bosch heb ik hier last van. Laatste tijd wel vooral in Den Bosch, niet bepaald een uithoek.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 13:19

Ben net terug gegaan naar de winkel waar ik mijn scherm heb laten vervangen.
Het is inderdaad een fout van hun geweest!
Ondanks dat ik hiervoor wel last had van slechter bereik op sommige momenten en wegval van 3G kan ik daar nu wel mee dealen, heb nu mijn netwerk en 3G weer terug. En hoop dat ik er geen last meer van ga ondervinden.
Als jullie nog een antwoord vinden op het feit dat 3G nog steeds wel is wegvalt (waar ik dus écht veel meer mensen over hoor die klant zijn bij Tele2), laat het dan even weten!

Mijn bereik is gelukkig weer terug, hele opluchting dat ze het daar hebben kunnen oplossen en ze hebben goede service daar!