help! wonen in Apeldoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

help! wonen in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:12

beste bokkers,

komend schooljaar wil ik gaan studeren in Apeldoorn, dit ivm familie die in de omgeving woont en omdat mijn vriend daar woont. ik woon op het moment in zuid Limburg, omdat vriendlief een vast contract heeft is hij niet bereid naar Limburg te verhuizen dus ik ga daar naartoe.

paard: Isabelle gaat natuurlijk mee want ik kan echt niet zonder haar de stal is al uitgezocht namelijk stal Arlo in Klarenbeek.

studie: ik wil verpleegkunde gaan studeren of aan het Saxion in Deventer (hbo), of aan het Aventus in Apeldoorn (mbo)

financiering: studiefinanciering, bijdrage van mijn moeder, en stagevergoeding en/of bijbaantje.

vervoer: ov en fiets

woonplek: dit is echt een probleem want ik vind maar niks, ik word er moedeloos van! ik heb een budget van max 450 euro inclusief g/w/l. samenwonen met vriend is geen optie want dan krijg ik geen studiefinanciering. wie kan mij hiermee helpen!! heb al heel veel sites geprobeerd, ben ook meerdere keren wezen kijken maar telkens hoor ik nee, mijn vrienden daar zoeken ook mee maar het is nog niet zo makkelijk dus als iemand iets weet hou ik me aanbevolen, ben heel netjes en sociaal ook een rustig type, schoonmaken voor de eigenaar allemaal geen probleem. of er nu een oud omaatje is die een zolderkamer vrij heeft of in een druk studentenhuis maakt niks uit

sociaal: ik zal daar natuurlijk een nieuwe toekomst op moeten bouwen want ik ken er niet veel mensen, op stal en school zal ik natuurlijk nieuwe mensen leren kennen maar als iemand hier nog tips voor heeft zijn die welkom :)

ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van bokkers die ook zijn verhuist voor de liefde

gr laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:14

Volgens mij kan je gewoon studifinanciering krijgen als je bij hem inwoont hoor :j ik zou niet inzien waarom niet :+ je woont dan niet bij je ouders, maar bij iemand van je eigen 'leeftijd'. Ik ken genoeg mensen die gewoon samenwoonden met uitwonende stufi :j

Dan zou je in principe een contractje kunnen maken dat je bij je vriend een kamer huurt. Als je maar niet officieel laat blijken dat je een relatie hebt zegmaar.

Mijn ex had overigens binnen 2 weken na inschrijving bij de woningbouw een appartementje in apeldoorn. Van nog geen 400 per maand incl gwl. In de Maten.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:15

hee, als je niet gaat samenwonen is Deventer natuurlijk ook altijd een optie. De kamers zijn daar meestal wat goedkoper en voor 450 moet je makkelijk een ruime kamer moeten krijgen.

gr Emma

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:15

hij woont op het moment ook nog thuis, en mijn schoonouders vinden me heel lief hoor maar zijn niet van plan mij in huis te nemen maar hij is langzaam ook aan het kijken om uit huis te gaan want hij is 21

litilaura

Re: help! wonen in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:18

blijf het liefs in Apeldoorn omdat ik daar nog wel een paar mensen ken Deventer ben ik welgeteld 1x geweest en heb alleen een Saxion van binnen gezien. dus daar voel ik me helemaal een verloren schaap. en in Apeldoorn kan ik fietsend naar Isa. mocht dit echt niet gaan is Deventer ook nog een optie dank je voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:19

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:24

ik kom helaas niet in aanmerking voor een sociale huurwoning omdat mijn inkomen studiefinanciering is en omdat ik nog geen 18 ben, helaas hebben wij dus niet veel te besteden omdat mijn vader in augustus overleden is en mama niet veel verdient.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:25

http://www.kamers.nl/huren/apeldoorn/?g ... wwodumUAlQ
Hier zie ik wel enkele kamers opstaan? volgens mij wel bij particulieren.

Is het geen idee om samen met je vriend te kijken naar een huurwoning? Dan heb jij alsnog recht op een stufie volgens mij.

Als het in Apeldoorn niks is, zou ik toch kijken naar deventer. Met de trein ben je dan ook zo in apeldoorn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:26

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:28

mijn vriend wil in de eerste instantie nog niet samenwonen, we kennen elkaar 10 maanden en omdat ik pas 17 ben vind hij dat een beetje vroeg. dit is op den duur wel de bedoeling maar nu zien we elkaar alleen in het weekend meteen samenwonen zou dan wel een hele grote stap zijn dus ik wil eerst een jaartje op mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:29

Is ook begrijpelijk hoor! :j

Op huurwoningen.nl vind je meer kamers trouwens, ik zou daar zeker eens rondkijken! Zitten best interessante tussen :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:29

@ jans die staat inderdaad al een tijdje te huur, heb ook gereageerd op die kamer maar die was al vergeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:31

Oh dat is wel jammer -O- zag er goed uit namelijk!

Ik zou het sowieso even in de gaten houden de komende tijd, let ook op de wijk 'De Maten' dat is lekker in de buurt van Klarenbeek. Ik verwacht dat er rond mei wel weer kamers vrij zullen gaan komen van afstudeerders etc :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:31

Had een heel verhaal, maar zie dat dat niet is verzonden -__-'

Als je nou eens kijkt naar andere plaatsen? Zo wil ik best wel een tijdje in Olst gaan wonen omdat daar ook een station zit. Daarbij kun je gewoon samen gaan wonen want je basisbeurs blijft hetzelfde. Alleen heb je kans dat ze je iets korten op je aanvullende beurs.

Er zijn vast ook wel andere stallingen te vinden toch? In de buurt van waar je woont. Tenminste, heb laatst gekeken en er is redelijk wat te vinden! Ook voor een redelijke prijs.

Het is lastig, maar pin je niet vast op 1 plek. Misschien dat je ergens anders kunt beginnen en ondertussen verder kunt zoeken in Apeldoorn. Dan is de druk er een beetje af en kun je rustig aan zoeken.

Edit
Lees dat van je vriend, tja even wachten dan haha

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:32

In Deventer heb je inderdaad veel meer goedkopere en grotere kamers dan in Apeldoorn.
(En ik zie dat je van plan bent om fietsend vanaf Apeldoorn naar stal Arlo te gaan? dat is nog best een stuk hoor! Ik sta op dit moment ook op stal Arlo en ik heb het 1 of 2x gefietst en ik was nog bijna 45min onderweg, enkele reis...)

Ik denk dat je vast al wel op kamernet.nl hebt gekeken? Ik zal die site gewoon in de gaten houden. Als je geluk heb vind je nog een plekje ergens dicht bij het Caterplein... Soms voor nog geen 350euro.
Laatst bijgewerkt door Bentee op 20-02-14 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:33

Je kunt misschien in Zutphen kijken voor kamers? Verder apeldoorn heb je natuurlijk ook nog. Kamer moet wel lukken in die omgeving hoor!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:35

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:35

Mocht je in Deventer gaan wonen heb je ook wel wat stallen rond Deventer eventueel. Terwolde zou dan ook een optie kunnen zijn. :)

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:53

Ik wil wel een tip meegeven bij je kamer zoektocht. Huur nooit geen kamer van Apeldoorn Holland groep of tewel Cor Jonker. Een ergere huurbaas kan je niet vinden. Staat rustig ineens spontaan bij je in je kamer over de rest nog maar te zwijgen.

Het schijnt dat ze in de binnen stad boven de Albert Heijn nieuwe kamers verhuren. Geloof 450 euro all in ook Inc. Internet. En je kan vanaf Apeldoorn met de trein naar stal Arlo, het station ligt bij de stal.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:55

dank jullie dat jullie meedenken kwa locatie zou het helemaal ideaal zijn als het in het centrum of in Apeldoorn oost/ Zuid-oost zou liggen omdat vriendlief in de matendonken woont en hier ook zijn werk heeft en paard in Klarenbeek, omdat je dan makkelijk kunt fietsen of eventueel kunt treinen. het liefst blijf ik bij stal Arlo omdat dit meteen aan het station ligt, en omdat ik een hele fijne indruk van deze stal kreeg hoe ze met de paarden omgaan.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:55

dankjewel voor de tip essxan

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:59

litilaura schreef:
dankjewel voor de tip essxan

Graag gedaan,

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:05

Volgens mij moet het niet te moeilijk zijn om een kamer te vinden in Apeldoorn. Een vriend van mij heeft aan de Griftstraat gewoond, 300 euro per maand, en aan de Arnhemseweg, dat was wel wat duurder geloof ik. Kamernet en dergelijke sites een beetje in de gaten houden. Als je bij een kamer gaat kijken probeer dan een beetje hoogte te krijgen van medebewoners. Er zijn een aantal panden die bekend staan om hun drugsgebruikers e.d. (dit zal allicht in elke stad gebeuren, maar ik ben met meerdere steden bekend en ken deze verhalen alleen van apeldoorn)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:05

Welkom in Apeldoorn zometeen! Als ik iets zie zal ik hier een berichtje neerzetten.

Je kunt het altijd proberen om een kaartje op te hangen in de Appie winkels, genoeg mensen die daar kijken. Al is het maar een fijne kamer, toch?

Als je toch nog wilt kijken voor een eventuele andere stalling, zou ik je aanraden eens rondom de vinkenkamp in oosterhuizen te gaan rondvragen. Veel weidegang in ieder geval. De paarden daar bij Klarenbeek staan naar mijn inziens altijd enorm lusteloos in een soppig zandhoekje te suffen (ik heb 6 jaar elke dag apeldoorn-zutphen gereisd)

Wat je ook even zou kunnen zoeken, is of je in Zutphen zou kunnen wonen. ROC aventus ligt aan het station in Apeldoorn (en in Zutphen), station Apeldoorn de Maten zodat je bij je vriend bent en Klarenbeek zodat je bij je paard bent.

Waarschijnlijk goedkoper en meer aanbod.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:16

Trouwens, als je de keuze hebt HBO te gaan doen in Deventer of MBO in Apeldoorn, zou ik sowieso HBO doen! Of je dan alsnog in Apeldoorn wil gaan wonen moet je uiteraard zelf weten. Naar Deventer is het dan met de trein 10 minuutjes, dat is prima te doen.

Zutphen lijkt me niet een heel erg logische stap: TS geeft aan liever in Apeldoorn te gaan wonen dan in Deventer, omdat ze Apeldoorn een beetje kent en Deventer niet. Zutphen is verder weg, langer reizen, en of ze nou in Deventer of Apeldoorn gaat studeren, in Zutphen heeft ze helemaal niets te zoeken. Denk ik?

Ik woon en studeer zelf in Deventer, kende de stad ook helemaal niet (ik wist alleen van de prutsmutsen bij de brug ^^). Ik heb er zelf wel binding nu. Ik werk bij een kantoor waar 2 van de 3 collega's ook in de binnenstad wonen, een oud havogenootje bleek vlakbij te wonen en ik woon in een huis waar geen enkele verplichting is wat betreft samen eten en dergelijke, maar we wel regelmatig een poos staan te kletsen, in de zomer op het dak een biertje doen etc. Op studiegenoten heb ik me wel een beetje verkeken: ik wilde perse op kamers omdat ik dacht dan makkelijker contact te kunnen maken, na colleges even wat te kunnen gaan drinken enzo. Alleen bleek ik echt een van de weinigen te zijn die in deventer (en op kamers) woonde: de rest moest na college vlot naar huis, alwaar mama met het eten zat te wachten.

Toch zijn we met een groepje van 4 overgebleven (4,5 jaar later), eten we regelmatig bij elkaar of gaan we ergens wat drinken. Soms in Deventer, soms Almelo/Enschede.

Vrienden heb ik verder meer in Apeldoorn, mijn vriend ook, maar de afstand Apeldoorn Deventer is zo klein dat mensen niet veel lastiger over de vloer komen dan wanneer ik in Apeldoorn had gewoond. Om, waar je dan ook gaat wonen, wat makkelijker een sociaal netwerk op te bouwen is het sowieso wel een idee om een sport te gaan doen en evt. een bijbaantje?
Laatst bijgewerkt door Paloedie op 20-02-14 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt