Iphone 4S vs Samsung Galaxy S3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Iphone 4S vs Samsung Galaxy S3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:34

Mijn abo loopt bijna af en mijn Iphone 3gs begint nu ook wel een beetje traag te worden. Nu wil ik graag overstappen naar een andere provider waar ik wel gewoon vol bereik heb. Maar nu twijfel ik dus tussen de Iphone 4S en de Samsung Galaxy S3. Beide zijn qua abo en bijbetalen even duur.

Voordeel Iphone:
- Ik vind het fijn werken en ben bekend met het systeem
- Mooi formaat
- Loopt zelden tot nooit vast, betrouwbaar
- Appstore werkt erg fijn

Nadelen
- Geen extern geheugen
- Geen losse batterij
- Geen radio (althans mijn huidige iphone)

Hoe zit het met de schermen van beide toestellen? Mijn huidige Iphone is al een aantal keren goed gestuiterd. Nu las ik dat Samsung het scherm bewerkt heeft zodat hij meer kan hebben? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Sani

Re: Iphone 4S vs Samsung Galaxy S3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:40

Je praat nu alleen over de iPhone.
Zet de voor en en nadelen van de S3 ook eens op een rij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:43

Die weet ik niet, want ik heb die nooit gehad :+ Dit zijn de ervaringen die ik heb na aanleiding van mijn huidige telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:49

Het scherm van de iPhone is kwetsbaarder dan die van de Samsung-telefoons. Dat heeft er alles mee te maken dat Apple glas gebruikt en Samsung plastic. Beide materialen hebben voor- en nadelen in het gebruik, en de kwetsbaarheid bij een val is wat mij betreft het enige echte grote nadeel van het glas van de iPhone. Qua scherpte van de schermen zijn ze vergelijkbaar.

Dat de batterij van de Samsung vervangbaar is, is maar goed ook..... Ik ken letterlijk niemand zónder batterijproblemen met Samsung. Dat je de iPhone-batterij minder makkelijk vervangt is geen ramp; ik ken letterlijk niemand met iPhone met dramatische batterijproblemen. Ja tuurlijk, bij een oude telefoon worden ze wel wat slechter, maar de levensduur van de batterijen van de iPhone is vele malen hoger dan die van Samsung-telefoons.

Hoe belangrijk is los geheugen voor je? Is 16 of 32 gig niet voldoende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:50

Ik heb een S3, en ik vind het zeker een fijne telefoon.
Máár...... ;) De batterij is erg slecht. In het begin niet zo, maar Google maar eens op S3 batterij en je zult zien dat het geen lange levensduur heeft.
Het scherm is bij mij al behoorlijk beschadigd na een val van ongeveer één meter op een tegelvloer. Niet eens recht op het scherm, maar op de onderkant van de telefoon. Dus dat van dat scherm vraag ik me zeker af in hoeverre dat waar is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:51

http://www.nieuwemobiel.nl/Vergelijk/Ap ... -III-i9300
Hier dan een handige site waar je ze tegen over elkaar kan zetten en zo makkelijk verschillen kan zien.
S3 is een groter toestel dan de 4S. Ik zou je aanraden ze zeker beide in een winkel te bekijken en vast te houden. Aan het formaat zul je in gebruik wel wennen, maar je moet het ook mee kunnen nemen enz.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:53

Ik heb nu een s3 hij is nu ongeveer 2 jaar oud en ik heb nog nooit problemen gehad met de batterij ik doe er een hele dag mee en ik doe er heel veel mee zo als bokken muziek luisteren enzo

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:56

Ik heb mijn S3 inmiddels 1,5 jaar en ben nogsteeds super tevreden. Totaal geen problemen met de batterij, telefoon heeft al aardig wat meegemaakt, maar het scherm is ook nog in topconditie.

Verder is de camera vele malen beter als die van de Iphone. Ik gebruik nooit meer een aparte camera sinds ik dit toestel heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:58

Als je gewend bent aan iPhone zou ik daar gewoon bij blijven. Het systeem is gewoon zo veel stabieler en sneller dan bij Android.. Ik ben zelf van Android naar iPhone gegaan, en het is echt een wereld van verschil :)
Android valt vaak uit, veel bugjes in de software, en wordt heel snel traag.
Extra geheugen heb ik nooit gemist, ik zet mijn bestanden gewoon op dropbox of in de cloud.
Losse batterij kun je bij de action kopen, die moet je dan onder in de iphone steken en dan kan die weer een tijdje langer mee, handig voor vakanties.. maar mijn iphone 4s gaat nu zo'n anderhalve dag mee, en ik heb hem toch gewoon elke avond aan de oplader hangen, dus ik heb een extra batterij nooit gemist.
En radio, dat luister ik gewoon via internet. De data-rate is zo laag dat het je bijna geen dataverbruik kost :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:00

@Nouks: De aanbieding gaat over een 8gb geheugen. Dat is net te doen, want dat heb ik nu ook. Maar dan moet ik wel echt regelmatig overbodige apps en foto's verwijderen.

@@nnemiek: Probleem is dat ik nu wel meer dan 1gig internet heb, maar dat hij heel erg traag is. Normaal radio luisteren is er dus niet bij tijdens mijn werk. Bij mijn nieuwe abo heb ik maar 400 mb internet. Daar moet ik met mijn gebruik wel genoeg aan hebben.

Ik lees op internet dat de iphones heel fijn werken in combinatie met de ipads. Geldt dit voor Samsung ook? Ik heb een galaxy tab, zijn er dan voordelen als ik voor samsung kies? Want door de verhalen over de batterijduur en het scherm vind ik de iphone toch iets interessanter klinken.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:02

Nouks schreef:
Het scherm van de iPhone is kwetsbaarder dan die van de Samsung-telefoons. Dat heeft er alles mee te maken dat Apple glas gebruikt en Samsung plastic. Beide materialen hebben voor- en nadelen in het gebruik, en de kwetsbaarheid bij een val is wat mij betreft het enige echte grote nadeel van het glas van de iPhone. Qua scherpte van de schermen zijn ze vergelijkbaar.

Dat de batterij van de Samsung vervangbaar is, is maar goed ook..... Ik ken letterlijk niemand zónder batterijproblemen met Samsung. Dat je de iPhone-batterij minder makkelijk vervangt is geen ramp; ik ken letterlijk niemand met iPhone met dramatische batterijproblemen. Ja tuurlijk, bij een oude telefoon worden ze wel wat slechter, maar de levensduur van de batterijen van de iPhone is vele malen hoger dan die van Samsung-telefoons.

Hoe belangrijk is los geheugen voor je? Is 16 of 32 gig niet voldoende?

Grappig, ik ken namelijk niemand met batterij problemen met samsung, en juist heel veel met iphone. Mijn vader heeft de 4s en die hoef je na 4 uur niet te bellen want dan is zijn telefoon leeg :D maar hij gebruikt hem ook wel heel veel.
Ik zweer echt bij samsung, maar het is ook maar net wat je gewend bent ;) Het enige nadeel van Samsung vind ik dat hij soms vastloopt, maar dit is niet heel ernstig en met een klein beetje gedult is het weer over.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:04

Ik heb zelf een iPhone 5 en een Samsung tab2. Dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Ik zie niet in hoeverre je er voordeel uit kan halen. Bv school, studie of werk waarbij je direct data nodig hebt, maakt het makkelijker. Betaalde apps kan je delen maar verder? Ik merk niks aan gebreken ofzo in m'n combinatie.

8nnemiek

iPhone werkt inderdaad geweldig met de iPad samen. Ik heb bijvoorbeeld mijn agenda en herinneringen gedeeld, en die zaken komen direct op de iPad en iMac binnen als ik ze op de iPhone invoer. Ik krijg op de iMac een mail binnen met een datum, ik klik op de datum, en de afspraak staan direct op alle drie de apparaten <3 Het werkt gewoon allemaal zo simpel. Alles is direct met elkaar verbonden. Geen wachtwoorden of verbindingen die wegvallen.. Afbeeldingen en favorieten enzo, alles kun je zonder kabels of een hoop geklik delen.

Dizzy505

Ik heb ook e een Samsung tablet en je kan bijv wel muziek tegelijkertijd afspelen en stop zetten en foto's sturen met group play en je email kan je op allebei tegelijkertijd installeren

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:06

Ik ben zelf ook overgestapt van Samsung naar iPhone en man man man, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Nu zweer ik echt bij iPhone, ik neem nooit meer een Samsung :') wat een drama telefoons zijn dat haha.

Vaak had ik bij mijn Samsung dat deze uitviel, vastliep, geheugen was op een gegeven moment zogenaamd helemaal vol terwijl ik er alleen maar whatsapp op had staan en verder alles had verwijderd.
Bij iPhone heb ik daar geen last meer van, vind het besturingssysteem ook veel fijner :) enige nadeel aan iPhone is inderdaad dat de batterij heel snel leeg gaat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:07

Ik heb een s2 en iphone 4s sinds een 1,5w nu en ben al helemaal gewend aan de iphone. Scherm en typen is zo fijn en licht, ik moet bij wijze van bij mn samsung bijna door mn scherm heen. Als me het verschil kent is de iphone beter.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:08

Ik heb een iPhone 4s en mijn moeder had een samsung S3.. Misschien zegt het iets dat mijn moeder nu ook maar los een iPhone 4s gekocht heeft haha ;P . Ik ben super tevreden met mijn iPhone, wat een fijn ding. Mijn moeder heeft ook nu voor de iPhone gekozen vanwege haar iPad.. Ze had eerst een galaxy tab en ik geloof dat er geen voordelen aan zaten wat betreft telefoon en tab van hetzelfde merk bij samsung. Verder ben ik het er niet mee eens dat de camera van de samsung beter is. Ik heb geregeld foto's gemaakt van hetzelfde als mijn moeder en iPhone maakt ze echt veel mooier.. Mijn telefoon heeft al vaak de grond van dichtbij gezien maar heeft geen enkel krasje (hoesje?)

Verder wordt mijn batterij nu (na 2 jaar) toch wel iets minder, vooral als het vriest. Maar ik vond laatst dat je bij mij in het dorp voor €50 een nieuwe batterij in je iPhone hebt.

Ik heb trouwens geen aandelen in Apple hoor! Gewoon tevreden gebruiker :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:15

Ik heb geen ervaringen met iphone wel met de samsung s2 en s3mini. Bij beide telefoons geen batterij problemen gehad. En deed er zeker een langen dag mee.
Ook kwa stevigheid en breekbaarheid ben ik zeer te spreken. Mijn tel is al regelmatig gevallen zowel buiten als binnen maar nog geen kapot scherm of vastlopende dingen.

Voor mij nooit meer anders

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:18

Wat voor abonnement zou je nemen? 1 of 2 jaar?

Ik heb mijn iphone 4 net ingeruild voor de 5s. Ik merkte dat de 4 de update naar IOs7 niet zo goed meer aankon. Ik zou zelf geen 2 jarig abonnement meer nemen met een iphone 4s. Dan zou ik eerder voor de 5c gaan. Die kan net weer wat meer aan dan de 4, en zijn qua prijs ook erg aantrekkelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:26

Ik heb mijn 4S ongeveer een jaar geleden gekocht, en die werkt prima met IOS7. Ik weet niet of IOS8 ook nog voor de iphone 4 zal uitkomen, maar updaten is natuurlijk niet verplicht. De innovaties op smartphone gebied zijn de laatste jaren natuurlijk ontzettend hard gegaan, maar daar komt ook een einde aan. Het updaten en upgraden zal steeds langzamer gaan, en dus kun je ook steeds langer gebruik maken van je telefoon. Dat zie je op computergebied ook.. vroeger kwam er elk jaar weer een véél betere pc uit.. de laatste jaren gaat dat zo veel langzamer. Mijn iMac is nu drie jaar oud, maar hij staat nog steeds met dezelfde specificaties te koop.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:09

Heb altijd samsung gehad en nu ook in bezit van de s3 mini, super fijne telefoon, doe 2 dagen met de batterij en is nog nooit vast blijven hangen etc. ook kan hij zeker tegen een stoot(je). Nog geen enkel krasje/barstje op het scherm.

Vriendin heeft een iphone, dat ding valt 1 keer en meteen een barst in het scherm. Zij gaat weer terug naar samsung vertelde ze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:38

Voor iedereen die mij nu tegenspreekt op mijn uitspraak over de batterijen van Samsung... Ik praat over de LEVENSDUUR, niet over de CAPACITEIT van de accu ;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:43

samsung van mij is al zeker 2 jaar oud, en doet het nog net zo goed als in het begin toen ik de telefoon net kocht.. ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:10

Nouks, je bent niet goed geïnformeerd. De premium Galaxy modellen (S, S2, S3, S3LTE en S4) hebben allemaal Gorilla Glass en zeker geen plastic. Daarnaast zijn de Samsung schermen OLED, waardoor zwart écht zwart is maar alle kleuren wat overgesatureerd over kunnen komen. Daarnaast is de levensduur van de Lipo batterijen van Samsung dik in orde, maar Android is nou eenmaal gewoon bagger qua batterijmanagement op de lange termijn ook omdat je zo gigantisch veel apps kan installeren die gewoon geen goed power management hebben (zie ook de recente problemen als je van Android 4.2 naar 4.3 upgradet).

Ik ben Apple aanhanger, maar als ik de keuze moest maken tussen de S3 en de 4S zou ik echt voor de S3 gaan. Echter, dan wel het LTE model (i9305), dan is hij toekomstvaster. Nadeel is echter wel dat die geen FM radio heeft..

Maar waarom geen S4? Heb je ook al voor 36 euro per maand met 300 min/1GB/onbeperkt SMS/4G..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:12

Choiix schreef:
Nouks, je bent niet goed geïnformeerd. De premium Galaxy modellen (S, S2, S3, S3LTE en S4) hebben allemaal Gorilla Glass en zeker geen plastic. Daarnaast zijn de Samsung schermen OLED, waardoor zwart écht zwart is maar alle kleuren wat overgesatureerd over kunnen komen. Daarnaast is de levensduur van de Lipo batterijen van Samsung dik in orde, maar Android is nou eenmaal gewoon bagger qua batterijmanagement op de lange termijn ook omdat je zo gigantisch veel apps kan installeren die gewoon geen goed power management hebben (zie ook de recente problemen als je van Android 4.2 naar 4.3 upgradet).

Ik ben Apple aanhanger, maar als ik de keuze moest maken tussen de S3 en de 4S zou ik echt voor de S3 gaan. Echter, dan wel het LTE model (i9305), dan is hij toekomstvaster. Nadeel is echter wel dat die geen FM radio heeft..

Maar waarom geen S4? Heb je ook al voor 36 euro per maand met 300 min/1GB/onbeperkt SMS/4G..

Dat kan wel zijn, maar mijn S3 is de eerste telefoon die ik heb waarven het scherm kapot is gegaan na zo'n korte val. En ik heb een BlackBerry gehad. :')