Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:08

Ik ben druk bezig met een appartement en het is 95% zeker dat ik er kan wonen. *\o/*
Hoera hoera eindelijk het huis uit maar nu merk ik al dat ik sterke meningsverschillen heb met mijn moeder :')

zij is er van overtuigt dat ik een wasdroger MOET nemen.
Kwa ruimte zou het kunnen (wasmachine en droger boven op elkaar) maar dan heb ik dus in de badkamer
geen ruimte meer voor een kast.
Handdoeken, douche- & toiletspullen etc ergens anders leggen gaat ook niet ivm ruimte. (wat mijn moeder dus wel vindt)
Wasmachine in de douche en droger in de keuken is ook geen optie omdat de keuken daar niet groot genoeg voor is :+

Nu ben ik van mening dat ik echt geen droger nodig heb en dus alleen een wasmachine wil.
Zodat ik boven mijn wasmachine een kast kan maken voor spullen die ik (naar mijn mening) niet
ergens anders kwijt kan. Aangezien ik nog veel meer zooi heb die in kasten moet...

Ik kan was op/aan mijn balkon hangen maar dan moet het uiteraard wel droog zijn.
Een droog rek past ook niet in de badkamer, eventueel wel aan de deur als ik de deur openzet.

Wat zouden jullie doen?? Alleen een wasmachine of een wasmachine & droger?? Of een combi??
Want mijn kleding gaat niet in de droger dus het gaat puur om handdoeken en beddengoed....

Wie kan mij helpen voor ik straks slaande ruzie heb thuis en het huis uit MOET :+

Azmay

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:10

Ik zit nu een paar weken in mijn appartement, en mis die droger toch wel. Vooral voor beddengoed is hij echt ideaal, want waar laat ik dat in godsnaam?

Nicje87

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:12

Jouw huis, jouw mening, jouw wensen toch?
Mocht je spijt krijgen, dan kan je er altijd nog een aanschaffen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:13

Ik heb al jaren geen droger meer. Nu in de winter hebben we een droogrekje in de woonkamer staan, en in de zomer hebben we een droogmolen buiten.. maar op het balkon was drogen is natuurlijk ideaal. Met wat wind is de was binnen een dag droog. En je bespaart je een hoop energie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:14

Ze hebben ook van die combi apparaten, wasmachine en droger in 1! Zijn ook allebei je problemen opgelost :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:14

Wij hebben geen droger. Of nouja we hebben er wel 1 maar gebruiken 'm nooit. Iets met panisch voor brand :') wij hangen de was op zolder of buiten.
Al kan ik wel begrijpen dat het fijn is als je weinig plek hebt om je was op te hangen.

Ik mis er niks aan in ieder geval...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:14

Azmay: Maar dan zit je toch dat je alsnog best veel op moet hangen... oke beddengoed snap ik nog wel. Dat is best een grote lap stof om te droger...

Nicje87: Ja zeker dat heb ik ook tegen haar gezegd maar als ik een kast bouw boven de wasmachine kan er geen droger meer komen daarna... dus het is een beetje de keuze wel of niet ivm inrichting... Aangezien het een beetje passen en meten wordt al

In woonkamer zou kunnen die is wel ruim (27m2) dus is een optie.

Die combi dingen lijken mij wel een hele prima oplossing maar weet niet of dat echt werkt? Jullie?
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 30-01-14 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:15

ik zou niet meteen een droger kopen, eerst maar eens met alleen een wasmachine en droogrek (kan je die niet in de woonkamer/slaapkamer kwijt?) na een tijdje merk je vanzelf of je hem mist of niet, zo wel, en je hebt genoeg ruimte, dan kan je er dan alsnog een kopen. maar misschien wil je ook wel veel liever een vaatwasser ipv droger, dat weet je gewoon niet van tevoren..

bovendien, uit huis gaan is al duur genoeg qua dingen die je nog moet kopen, als je dan een aanschaf als een droger nog even uit kan stellen is dat budgettechnisch ook wel prettig ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:16

Ik ben aan het wachten op een droger, ben best lui en ik heb geen zin om elke keer minimaal 20 minuten met mijn witte was aan het rommelen te zijn om hem opgehangen te krijgen :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:16

Ja..naja... luxe dat ik wasmachine en droger van paps en mams krijg :+ verwend nest... i know

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:17

Jouw huis, jouw keuze.
Ik woon nog bij mijn ouders en die hebben nog nooit een droger gehad. Daar ga je echt niet dood van :')

Yessy

Toen ik nog op 28 m2 woonde had ik een wasrek (zo eentje die je aan de deur hoort te hangen) aan twee haken boven de wc hangen in de badkamer, daar paste precies een volle was aan. Bijkomend voordeel is dat mannen die op visite zijn wel moeten gaan zitten anders staan ze met hun hoofd in de was :D

Beddengoed ging gewoon dubbel, dus zowel bovenkant als onderkant met knijpers. Droogt iets langzamer maar ik had écht geen ruimte voor een droger.
Laatst bijgewerkt door Yessy op 30-01-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

wij wonen al 4 jaar samen in een klein appartement (40 m2) en hebben geen wasdroger.
Ik heb zo'n uittrekbare waslijn in de badkamer http://www.elroni.nl/thumbs/0/700/p_426.jpg
en voor het beddengoed heb ik zo'n droogrek: http://static.webshopapp.com/shops/0015 ... -meter.jpg
Die staat bij ons dan middenin de woonkamer :P Maar goed, dat spul is met 1 dagje droog, dus dan staat het niet zo lang in de weg.
Nog een goede reden om geen droger te nemen: het kost een hoop energie!
Je kunt natuurlijk altijd beginnen met enkel een wasmachine en als het niet gaat altijd nog een droger erbij kopen! Succes ermee ;)

DieL_Zor

Hoeveel deuren heb je :+ ? Daar past al je beddengoed overheen. Bij ons hing het hele appartement dan vol, maar ging op zich prima. Touwtje spannen werkt ook altijd en stoelen ook :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:18

Is een combi wasmachine/droger geen optie? Dan heb je 1 apparaat waar je mee kan wassen en drogen, en toch je ruimte over.
Ik vond het niet fijn toen ik geen droger had, de kleine slaapkamer waar ik mijn was te drogen moest hangen was daardoor altijd zo vochtig.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:19

een droger is wel heel fijn , zeker met beddegoed. Maar kost best veel stroom. Een rekje neerzetten/hangen kost ruimte . Een rekje aan balkon kan MAAR kijk even goed in je contract, er zijn namelijk flats/appartementen waar dit niet mag...
veel plezier in je huisje...

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:19

wij hebben geen droger, er staat een wasrek in 1 van de slaapkamers en groot beddengoed hang ik over de deur, de was machines van tegenwoordig kunnen het wasgoed er aardig droog uit krijgen met 1400 toeren is het met 1/2 dagen droog

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:20

Mn schoonzusje heeft er laatst 1 besteld bij de wehkamp, weet niet of ze hem al heeft (en gebruikt heeft) maar het klonk mij heel handig aangezien je na het wassen ook gelijk kan laten drogen automatisch :D De reviews zijn wel goed op internet (ze heeft een samsung)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:22

Voor beddengoed,handdoeken en ondergoed is de droger ideaal.. Ik doe er verder geen gewone kleren in, behalve witte t shirts van mijn man wat hij onder zijn hemden aan heeft.
Maar als je in je up bent heb je imo een droger niet persé nodig. Een droger is gewoon heel handig en gewoon fijn als je de mogelijkheid zou hebben ervoor, maar je kunt echt zonder als het moet.
Wij hebben tot vlak voordat we een kindje kregen met z'n tweeen ook nooit een droger gehad maar altijd alles opgehangen. Ik hang nu ook nog steeds de kleren op de waslijn.
Ik heb een wasrek waar 7m was opgehangen kan worden en die heb ik in de keuken staan, is binnen een dag droog dus dat staat dan ook niet echt in de weg. Ik doe de kleren inderdaad ook op 1400 toeren en dan is de was echt binnen een dag droog aan het rek, in de zomer nog sneller :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:24

Wauw wat een reacties *D

meikemarieke: Mijn huisje is ook 40m2 ja :j dus wel vergelijkbaar. Dat uittrekbare wasrek wat je hier neerzet vind ik echt het einde! Die ga ik zeker even opslaan want dat neem ook leeg weinig ruimte is.

En ja deuren zat in huis :+ bij mijn vriend hangt ook alles over de deuren en ik heb daar geen last van.
Plus als ik 's ochtends de was ofzo op kan hangen is volgens mij het grootste deel wel droog als ik thuis kom van het werk. Huis heeft overal CV dus...

Slaapkamer kan net een 1.40x2.00 m bed in dus daar kan ik ook niks in zetten maar de hal kan ik ook nog wel gebruiken denk ik.

akishino: Combi zit ik inderdaad ook wel aan te denken, jij daar ervaring mee?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:24

Ik heb thuis een wasmachine en droger en in mijn praktijk een twee in een van redelijk goed merk. Die twee in een is voor een klein huishouden echt ideaal. Ik ga 's avonds weg en als ik 'smorgens terug kom is het schoon en droog. Zeker in een kleine ruimte wil je niet steeds was overal hebben drogen. Of je moet niet zo netjes zijn en het niet erg vinden. Of heel weinig was hebben. Ik heb altijd heel veel was terwijl ik alleen woon.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:28

Ik zou zelf niet voor een combi gaan. hoor er best veel negatieve berichten over (o.a. dat je wasmachine bijvoorbeeld 5 kg. was aan kan, maar de droger maar 2,5 en je dus de helft eruit moet halen en dat ze relatief vaker stuk gaan dan aparte apparaten.)

Als je voor een droger gaat, is het het handigst in gebruik als je deze op je wasmachine zet, dan kan je was zo van de een in de ander en hoef je er niet mee te gaan slepen :P
Wij hebben de handdoeken ook niet in de badkamer, maar in een ladekastje in de slaapkamer. Geen idee of dat wat voor jou zou zijn?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:28

Ik doe het al zeker 8 jaar zonder droger. Ook toen we nog veel kleiner woonden. Ik vond het ook altijd geen gezicht, mensen die bij ons binnenkwamen (iedereen kwam altijd via de achterdeur) stond direct met zijn hoofd tussen de schone was.
Nu wonen we groter en hebben we de ruimte om het op te hangen wel.
Ooit komt er wel een droger denk ik, maar voor nu werkt het prima.

En over het meningsverschil met je moeder. Het is jouw geld en appartement toch? Stel haar anders voor een deel van de energierekening te betalen en je de droger cadeau te doen als ze zo graag wil dat je een droger hebt :+ ;)

En combi zou ik niet zo snel voor gaan. Als je droger kapot gaat kun je ook direct niet meer wassen ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:31

ik woon op 45m2. Heb ook geen droger. De wasmachine staat in de keuken.
Ik heb zo'n groot droogrek. Die staat dan altijd in de woonkamer.
Beddengoed gaat over de deuren heen. Ik heb geen ruimte voor een droger en zo gaat het prima.

Dat uitrekbare ding vind ik wel handig!! waar kun je die kopen?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:32

Ik heb wel een droger maar ben van mening dat het geen must is. Ik gebruik 'm vooral voor beddengoed en handdoeken. Ik vind handdoeken net schuurpapier wanneer ze niet in de droger zijn geweest en m'n beddengoed kan ik eigenlijk nergens fatsoenlijk uithangen, dus daar is het heel handig voor.
Maar in jouw geval zou ik 'm denk ik niet meteen aanschaffen.