Wat is nu een goede betaalbare stofzuiger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Wat is nu een goede betaalbare stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:34

Mijn stofzuiger is weleens aan vervanging toe en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb nu een elektrolux welke de respectabele leeftijd van bijna 7 jaar heeft gehaald.
Was dit een toevalstreffer of is het goed weer voor dit merk te gaan?
Zag vanmiddag bij de hema een zakloze stofzuiger in de aanbieding, maar over zakloze stofzuigers hoor ik veel slechte verhalen, ben daarover nog niet overtuigd.
Dus doe mij maar gewoon weer een met zak, is ook goedkoper geloof ik.
Wij hebben huisdieren en kinderen dus een beetje capaciteit is wel lekker.
Maar betaalbaar vind ik ook wel een pre, zo een 60-80 euro lijkt me voldoende om een goede stofzuiger voor te krijgen?

Ben benieuwd naar jullie meningen :)

EvelijnS

Re: Wat is nu een goede betaalbare stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:38

LZP -> HTT

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:41

Ik heb een Siemens van Blokker, zit een parketborstel aan en dat is makkelijk voor mijn laminaat, borsteltje en nog twee dingen, een snoer van tien meter, ben er heel tevreden mee. Ik geloof dat ik in een aanbieding nog geen tachtig euro heb betaald.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:34

Hier een Miele, doet wat ie moet doen zonder al te veel poespas.
Haren van de dieren, zaagsel van de cavia's, stro en hooi wat van de stallen mee naar binnen komt, zooi die kinderen laten slingeren, niets wat dat ding niet opzuigt.

Ideaal ding en volgens mij was ie niet eens zo duur.

Zak loze stofzuigers zijn ondingen om mee te zuigen :n

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:36

hier een dirtdevil, zakloos budgetmodel. Nog nooit zo'n goeie stofzuiger gehad. En het zakloze systeem is erg fijn. Ik ben in de wolken. Besteld via coolblue, hele fijne webwinkel.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:53

Hier een Miele! Werkt inmiddels al ruim zeven jaar naar behoren. We hebben een tweepersoonshuishouden zonder huisdieren, maar we zijn niet echt voorzichtig met wat we opzuigen... Zelfs na onze verbouwing werkt ie nog prima! En toen is er best wat gruis door gegaan... De volgende wordt weer een Miele.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:01

Na 1 philips + 1 bosch die het na 3 jaar begaven een Dyson zakloze gekregen van vriendlief, wat een onding is dat blijft overal achter haken en filters moeten elke keer weer schoongemaakt worden anders doet die het niet!! Nu al 7 jaar een Miele met zak die alle honden/katten haren etc super opzuigt.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:05

_Mikey_ schreef:
hier een dirtdevil, zakloos budgetmodel. Nog nooit zo'n goeie stofzuiger gehad. En het zakloze systeem is erg fijn. Ik ben in de wolken. Besteld via coolblue, hele fijne webwinkel.

Deze heb ik ook, ik vind het echt een waardeloos ding hahahah elke keer erger ik me kapot aan dat ding dus voor mij binnenkort ook een goede miele, philips o.i.d.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:10

Miele… echt perfect ding en dat met huisdieren, verliest geen kracht, alleen moet je wel 100 euro toe leggen op het bedrag wat jij noemt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:13

Ik heb een zakloze stofzuiger van de Blokker, merk wil ik wel voor je opzoeken? Ik ben er heel blij mee, fijn ding. Maar deze heb ik gekregen, ik was oorspronkelijk aan het sparen voor een Henry. Die had ik in Londen en ik zweer bij die.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 01:20

sliertje schreef:
_Mikey_ schreef:

Deze heb ik ook, ik vind het echt een waardeloos ding hahahah elke keer erger ik me kapot aan dat ding dus voor mij binnenkort ook een goede miele, philips o.i.d.

Ik hoor dat ze relatief veel herrie maken en dat je zo ongeveer het loodje legt als je die stofbak gaat legen, wat bij de goedkopere modellen ook vaak moet gebeuren.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:27

Owja? Mijne is stiller dan de vorige met zak. Goede zuigkracht, volgt goed, lang snoer. Ik haal het hele stofreservoir eraf en kiep hem om in de container. Even het filter uitkloppen en klaar. Geen geknoei, lekker effectief.

Ik leeg het reservoir wel elke keer na het zuigen. Vind ik wel fijn zo.

edit: die met zak was een vrij nieuwe philips. wat een kreng! pokkeherrie en moest ie de bocht om dan lag hij telkens op zijn ruggetje :') Hij is na anderhalf jaar ook nog overleden aan een defecte motor. Mooi na het verlopen van de garantie -:(-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:46

Ik heb er eentje zonder zak van de Aldi. Best een goeie stofzuiger maar we hebben hem nogal misbruikt tijdens de verbouwingen.. Hij is wel wat kracht verloren daardoor maar voor de rest is het een degelijke stofzuiger. Maar om haren van de hond uit de mat te krijgen, moet ik meerdere keren erover gaan.

Iemand hier de tip voor een goeie stofzuiger die krachtig genoeg is voor hondenharen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:02

_Mikey_ schreef:

Juist. Die dus

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 02:15

O dus die van de aldi is ook wel een goede?
Zag er laatst nog een staan maar twijfelde toch.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:19

Hier een Dyson en heel wijs mee! Zonder zak, dus kostenbesparend.

Werk ook veel met Numatic, dat zijn echt oersterke stofzuigers!
Wel dure zakken.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:03

Niet aan de goedkope zakloze modellen beginnen. Hier zitten filters in die je na verloop van tijd moet vervangen, die moet je dan weer kopen
Ik heb een aeg geloof ik, rond de 100 euro, komt met twee filters, uitspoelen onder de kraan en even laten drogen

Heb trouwens twee honden in huis. Vroeger thuis hadden we een dyson, maar deze vind ik fijner.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:06

Ik ben ook heel tevreden met mijn zakloze Philips.
Wel wat duurder,maar het voordeel van zakloos is ook geen geur.
Hij is heel krachtig,ik vind hem veeeel fijner dan de Dyson die ik ooit heb gehad.
Met zak begin ik niet meer aan,dat vind ik juist een drama.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:10

Ik heb ook de dirtdevil, ooit is gekregen. Zo'n zakloze vond ik wel handig, scheelt weer geld en tijd om niet iedere keer nieuwe zakken te moeten kopen. De filter kan je ook gewoon onder de kraan reinigen, ik heb nog nooit een nieuwe gekocht in ieder geval.

Mijn ervaring is wel dat je persee (bijna) iedere keer hem moet legen, anders zuigt hij stukken slechter!
Hij maakt inderdaad wel vrij veel herrie.

Het legen is niks bijzonders hoor. Met een knopje kan je de bodem van het stofzak zo openen boven de kliko, of je kan hem in het midden helemaal open draaien om ook de filter te verwijderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:14

Nog vergeten te vermelden, die van de Blokker is 2400 watt. Mijn dochter heeft een Ridgeback hier in huis en hij zuigt echt alles weg, ben zeer tevreden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:14

anneliesdj schreef:
O dus die van de aldi is ook wel een goede?
Zag er laatst nog een staan maar twijfelde toch.

Wij hebben ook die van de Aldi, goede stofzuiger hoor. Wij hebben hem nu denk ik bijna een jaar, en hij doet het nog steeds prima. Kattenharen worden goed opgezogen. Filter hebben we denk ik nog maar 1x schoongemaakt :+ zuigt nog steeds super haha. Nu ik dit schrijf denk ik, hmm misschien wordt het tijd om die filter weer schoon te maken :')

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:19

Ik werk in een distrubutiecentrum voor electronische apperaten.

De henry's worden heel veel besteld. Blijkt een hele goede stofzuiger te zijn.

Zelf gebruik ik alweer 3 jaar een AEG zakloze stofzuiger met twee honden en die bevalt me ook prima.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:21

Ik zweer toch bij mijn dyson. Hebben ook de aparte uitvoering die nog weer speciaal voor allergische mensen is. Hoe het ding heet precies geen idee
Manlief is nogal gevoelig. Toch hebben wel 2 honden en 2 katten. En hij heeft nergens last van. Ook mn Vloerkleed (hoogpolig) waar dus al die haren van de dieren in zitten is in no time hartstikke schoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 14:36

Dyson begin ik niet aan hoor, ik ga geen 300-400 euro voor een stofzuiger betalen.
Hoor daarbij dat ze veel herrie maken en erg zwaar zijn dus onhandig.

Ik zat gister oude uitzendingen van radar te kijken en zag daar dat over de philips veel klachten zijn geweest omdat die veel lawaai maakt en bij elke stofbeurt schoongemaakt moet worden.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:01

Nou gek veel lawaai heeft hij niet... en ja het is veel geld voor een stofzuiger ik liep er tegen aan bij een opheffingsuitverkoop :D

Sjouw hem ook zelf met gemak trap op en af