Telefoon laadt niet meer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elastiek

Telefoon laadt niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:32

Hallo Bokkers,
Gisteravond wilde ik mijn telefoon (Samsung Galaxy mini 2) opladen. Hij laadde toen niet meer op aan de gewone 'oplaadkabel'. Nu heb ik vandaag geprobeerd om mijn foto's etc. over te zetten op mijn laptop met behulp van een datakabel/USB-kabel. Daar laad hij wel aan op.
Mijn vraag is, wat kan dit zijn? Ik heb nu tijdelijk een andere telefoon met alleen al mijn contacten, dus geen foto's en muziek etc.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:33

Dat je gewone oplader het niet meer doet!

Elastiek

Re: Telefoon laadt niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:35

Ik heb het met meerdere opladers geprobeerd.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:36

Probeer het inderdaad eens met een andere oplader, grote kans dat het aan je oplader ligt en niet aan je telefoon ;)

Edit: Ik zie nu dat je dat al geprobeerd hebt. Doen die opladers het wel bij andere telefoons? En dus alleen bij de jouwe niet?

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:38

Bij andere telefoons doen ze het idd wel. Alleen bij mijne niet. Enigste kabel waar ik mijn tel mee kan opladen is die datakabel aan de laptop.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:39

En die maakt neem ik aan gebruik van dezelfde ingang als je gewone oplader?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:40

Wegbrengen en wel meteen! Dat is een fout door de nieuwe software update en bepaalde serie chipnummers zijn er gevoelig voor en zo ook de mijne. Ik ben alles kwijt wat erop stond doordat hij op gegeven moment warm liep uitviel en niks meer deed, ik heb dus helemaal niks meer kunnen redden helaas. Ik ben mijn telefoon 7 dagen kwijt geweest en er zijn 7 of 8 onderdelen vervangen.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:42

K_im schreef:
En die maakt neem ik aan gebruik van dezelfde ingang als je gewone oplader?

Zelfde ingang ja.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:43

Dan zou ik het voor nu ook niet weten, maar zo te lezen heeft KimD er meer ervaring mee! Dan zou ik haar advies opvolgen!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:43

ik heb precies hetzelfde gehad. Ik was altijd heel lomp met de lader erin steken (lees erin rammen) waardoor ik het laadstukje in mn telefoon een beetje had verbogen. Ik heb hem toen met een pincet een beetje weer bij elkaar geknepen en toen deed ie het weer. Maar dat raadt ik je niet aan want als je te hard poert erin kan ie alsnog helemaal kapot gaan. (Wat bij mij na de 2e keer t geval was en toen kon ik m helemaal weggooien :+ )
Ga er even mee naar een telefoonwinkel. Hun kunnen het voor je maken.
de reden dat ie het aan je laptop wel doet is omdat hij dan veel meer direct stroom krijgt.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:43

KimD Ik ga maandag bij de provider vragen en dan idd wegbrengen mocht dat echt nodig zijn. Denk het wel...
Ik wilde even weten of meer Bokkers dit probleem hadden en wat hun eraan hebben gedaan.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:44

Baileys01 schreef:
ik heb precies hetzelfde gehad. Ik was altijd heel lomp met de lader erin steken (lees erin rammen) waardoor ik het laadstukje in mn telefoon een beetje had verbogen. Ik heb hem toen met een pincet een beetje weer bij elkaar geknepen en toen deed ie het weer. Maar dat raadt ik je niet aan want als je te hard poert erin kan ie alsnog helemaal kapot gaan. (Wat bij mij na de 2e keer t geval was en toen kon ik m helemaal weggooien :+ )
Ga er even mee naar een telefoonwinkel. Hun kunnen het voor je maken.
de reden dat ie het aan je laptop wel doet is omdat hij dan veel meer direct stroom krijgt.

Dankjewel voor je tip!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:45

Ik zou wel alles eraf halen wat erop staat, want bij mij hield hij er van de een op de andere seconde mee op.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:47

Action kabeltje kopen en tadaa hij doet het weer. ligt gewoon aan je oplader. zelfde probleem gehad.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:05

Foto's heb ik op laptop gezet en muziek download ik wel een keer opnieuw, dat maakt me nog minder uit.

Astaloca, geen één kabeltje doet het. Alleen de datakabel aan de laptop.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:07

xOkidoki schreef:
Foto's heb ik op laptop gezet en muziek download ik wel een keer opnieuw, dat maakt me nog minder uit.

Astaloca, geen één kabeltje doet het. Alleen de datakabel aan de laptop.

Ja doe die eens dan in je oplader als goed is kan je die eruit trekken dus die vervangen? :)
Dus niet geen 1, maar wél die datakabel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:39

Da's Samsung, heb een Galaxy S3 en die doet er inmiddels 10 uur over om 20% op te laden... Die accu's zijn gewoon ruk. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:07

Bizzybijtje schreef:
Da's Samsung, heb een Galaxy S3 en die doet er inmiddels 10 uur over om 20% op te laden... Die accu's zijn gewoon ruk. :)

nieuwe android? ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:08

Ik heb mijn S2 nu bijna 2 jaar, en nog steeds laadt hij in 2 uur op. Dus dan is er iets mis met jouw toestel.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:09

Ik heb het ook gehad,
dat oplaadstationnetje in je telefoon is dan kapot.
Bij mij werd het gratis vervangen, helaas al 2x moeten doen

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:09

Hmmm mijn s4 levert geen problemen, laad altijd snel op en hoeft maar een keer in de twee dagen aan de lader ...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:12

Het is een bekent probleem bij samsung helaas. Het oplaad proces kan verstoort worden door een nieuwe versie. Het meest verstandige is inderdaad alles er af halen en wegbrengen.

Maar eerst even proberen een keer opnieuw op te starten, of helemaal uit laten en dan kijken of hij laad, Werkt dit allemaal niet, wegbrengen. Het ligt aan je toestel zeer waarschijnlijk.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:46

Gewoon nieuw kabeltje kopen. Vraag anders in de telefoonwinkel of die het daar wel doet. Simpel opgelost.. Of het het nieuwe besturingsysteem namelijk android 4.3 wat veel problemen momenteel veroorzaakt met lang laden en snel lege accu. Het wachten is nu gewoon op 4.4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:13

Astaloca schreef:
Gewoon nieuw kabeltje kopen. Vraag anders in de telefoonwinkel of die het daar wel doet. Simpel opgelost.. Of het het nieuwe besturingsysteem namelijk android 4.3 wat veel problemen momenteel veroorzaakt met lang laden en snel lege accu. Het wachten is nu gewoon op 4.4

Andere kabeltjes werkt niet, opladen via computer werkt ook niet. Accu is niet snel leeg, enkel het opladen duurt eeuwen.
Edit: en ik heb Android versie 4.1.2

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:17

Bizzybijtje schreef:
Astaloca schreef:

Andere kabeltjes werkt niet, opladen via computer werkt ook niet. Accu is niet snel leeg, enkel het opladen duurt eeuwen.
Edit: en ik heb Android versie 4.1.2

Dan ligt dat wel aan jouw telefoon zoals eerder gezegd. Want ik ken andere en daar vertonen geen problemen met opladen. :)