Bekeuring mij kwijtgescholden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower86

Bekeuring mij kwijtgescholden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:05

Dag medebokkers,

Een maand geleden kwam ik s'avonds wat later thuis en was er nergens meer een parkeerplekje te vinden. Toen heb ik hem op het hoekje gezet (waar hij niet mocht staan) met de gedachte morgen moet ik toch vroeg naar mijn werk dan verplaats ik hem wel weer. Dit ben ik dus helemaal vergeten en ja hoor een dikke prent. Maar ja eigen schuld dikke bult. Nu zijn we een maand verder en heb ik nog steeds geen acceptgiro ontvangen. Mijn vraag is zijn er mensen waarbij het ook zo lang duurde, is dat normaal? Het is een bon van 97 euro en het liefst betaal ik hem zo snel mogelijk zodat ik het maar weer kan vergeten :(

Hilli

Re: Bekeuring mij kwijtgescholden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:06

NM --> HTT

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:07

Volgens mij kan het 6 weken duren voor je een acceptgiro in de bus hebt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:07

Ik denk dat je deze nog wel zult ontvangen... helaas :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:08

De kans dat hij je kwijtgescholden is is héél klein. Acceptgiro kan wel even duren, ik geloof tot 8 weken.

Tigra_

Ik geloof dat het maximaal 8 weken zou duren.
Kwijtschelden zie ik ook niet zo gauw gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-10-13 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:10

Het duurt ongeveer 6 weken voordat je de acceptgiro in huis hebt.
Nog even geduld dus, dikke kan dat de acceptgiro nog komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:10

het kan tot zelfs 3 maanden......
Maar mijn ervaring is wel (mag de bekeuringen op m'n werk uitdelen := ) dat ze met parkeerbekeuringen best snel zijn.
Als je tegen die tijd nog niets ontvangen hebt, zou ik persoonlijk toch zelf even bellen! Stél dat ie niet goed is aangekomen, is de verhoging die ze bij te laat betalen erop doen niet prettig....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:11

Heb ik inderdaad ook gehad, duurde 3 maanden maar hij kwam helaas wel :(

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:13

Kwijtschelden zullen ze ook niet doen. Kwijtraken misschien nog wel :) Pff 8 weken wil hem gewoon nu betalen. Het stomme is ik baal er nu steeds van als ik eraan denk, en zodra ik hem betaald heb is dat over.

Kentaro- ja zat ook te denken zal ik er even langs gaan maar ja om nou te gaan lopen vragen willen jullie alsjeblieft mijn bekeuring even opsturen?? Maar is dat niet hun verantwoording?

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:16

misschien heb je geluk,
ik ben in maart aangehouden omdat ik iets te hard reed. bedrag: € 200,-
Heb de acceptgiro nog steeds niet ontvangen. Ik ga er nu inmiddels maar vanuit dat deze niet meer komt.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:23

Oeh SanneJas ik schrok al van mijn bedrag maar die van jou wil je helemaal niet ontvangen. Ik mag toch aannemen dat die inderdaad niet meer komt. De agent had zeker geen zin om de administratie af te werken, of heb je lief gelachen :D
Heeft iemand enig idee of er een wettelijke tijd aan vast zit? Ik vind drie maanden eigenlijk al wel heeeel lang na de tijd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:23

Heb je het bonnetje goed nagekeken of de gegevens kloppen?? Mijn collega had een keer het geluk dat ze per ongeluk een lettertje verkeerd hadden genoteerd van het kenteken....

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:24

klarinebult schreef:
Oeh SanneJas ik schrok al van mijn bedrag maar die van jou wil je helemaal niet ontvangen. Ik mag toch aannemen dat die inderdaad niet meer komt. De agent had zeker geen zin om de administratie af te werken, of heb je lief gelachen :D
Heeft iemand enig idee of er een wettelijke tijd aan vast zit? Ik vind drie maanden eigenlijk al wel heeeel lang na de tijd.

Dat staat hier al:
Kirsha schreef:
Volgens mij kan het uiterlijk 4 maanden duren. Dus ik zou er niet op hopen dat de bekeuring je is kwijtgescholden ;)

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/be ... e_termijn/

Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik mijn boete voor verkeerd parkeren eindelijk binnen had :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:25

Het is zelfs 4 maanden.....

Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Heeft de overtreder gebruik gemaakt van een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de adresgegevens van bestuurder/kentekenhouder te achterhalen.
Wanneer deze termijnen worden overschreden kan de overtreder een bezwaar/beroepschrift indienen bij de officier van justitie.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een verjaringstermijn van drie jaar

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:27

Ik heb even gekeken er staat niet veel op maar wat er op staat klopt wel. Aangezien alles tegenwoordig digitaal gaat zou je toch verwachten dat dit wat sneller kan. Hup apparaatje aansluiten op de computer alle gegevens overzetten en opsturen die hap. Op de bon staat onderaan de acceptgiro word zo spoedig mogelijk opgestuurd...

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:29

Oke dank je Kentaro dan zal ik me geduld weer tevoorschijn toveren en het nog even afwachten...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:29

ik kreeg laatst een bekeuring binnen van 9 maanden terug,
ben gaan bellen dat dat niet meer redelijk was en kreeg te horen, ooww dan bent u een tijdje onder op de stapel blijven liggen -.-

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:31

KingYasFenn schreef:
ben gaan bellen dat dat niet meer redelijk was en kreeg te horen, ooww dan bent u een tijdje onder op de stapel blijven liggen -.-

En hoe is dat afgelopen?

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 16:34

Kan zoiets niet verjaren zeg maar?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:35

Ben het helemaal met je eens hoor!! Nu reken je er een soort van op en straks valt het alleen maar tegen....
Soms komt er hier een bekeuring van net 2 weken oud, maar een andere keer is ie van ruim 2 maanden ervoor :P Parkeren ligt er aan van wie ie komt. Bijvoorbeeld bij een parkeerverbod, die komt van het CJIB en dat kan wel even duren. Bij niet betalen voor parkeren komt ie van de betreffende gemeente en die is heeeeel snel binnen }:0

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:37

Ik heb in mei een bekeuring gehad, ook voor parkeren. Vriendin ook (die stond naast me met de auto). We hadden op een grote parkeerplaats net op vrijdagavond geparkeerd op een paar plekken waar je dus op vrijdag en zaterdag van 17.00 - 23.00 uur niet mocht staan. Voor fietsenstalling ofzo.

We hadden dat niet gezien omdat dat bordje heeeeeel hoog op een muur staat. Met inparkeren kijk je daar niet, dan kijk je naar de muur om daar niet tegenaan te rijden :Y) Maar goed, we hadden het moeten zien dus laat maar komen die prent.

Die bekeuring is nooit gekomen. En laatst wist mijn vriendinnetje te vertellen waarom: op het bordje staat nu ineens dat je er alleen op zaterdag van 17.00-23.00 uur niet mag parkeren!

Blijkbaar zijn wij net op de grens geweest van die verandering.
Ik ga er in ieder geval niet van uit dat ik die bekeuring ooit nog ga zien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:38

klarinebult schreef:
Ik heb even gekeken er staat niet veel op maar wat er op staat klopt wel. Aangezien alles tegenwoordig digitaal gaat zou je toch verwachten dat dit wat sneller kan. Hup apparaatje aansluiten op de computer alle gegevens overzetten en opsturen die hap. Op de bon staat onderaan de acceptgiro word zo spoedig mogelijk opgestuurd...

Parkeerbonnen gaan niet via het CJIB maar via de gemeente, vandaar dat het langer kan duren :)

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:42

KingYasFenn schreef:

Ah nee! straks krijg ik de mijne ook nog binnen. :(
Moest je hem alsnog betalen?