SMS uitlezen met de PC tbv aangifte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

SMS uitlezen met de PC tbv aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:42

Wegens een aangifte ben ik op zoek naar een manier om smsjes van mijn telefoon (galaxy S2) over te zetten naar de PC. Dus geen backup maar echt uit kunnen lezen. Dit omdat ik door een bepaalde persoon met 2 telefoonnummers en whatsapp bedreigd ben. Het is dus een in 3 stukken geknipt verhaal waar geen touw meer aan vast te knopen is. Ik wil graag alles op juiste volgorde in 1 tekstbestand kunnen zetten, zowel voor mijn eigen verwerking en t.b.v. de aangifte.

De whatsapjes heb ik al naar mezelf gemaild maar nu de smsjes nog. Wie helpt me uit de brand! Ik ben al aan het zoeken geweest via Google maar daar vind ik alleen hele oude informatie van telefoons die nu geen mens meer gebruikt :+ .

Maaikietje

Re: SMS uitlezen met de PC tbv aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:43

printscreen ?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:43

Screenshot maken en dat naar jezelf mailen? En dan bv met Paint aan elkaar plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:45

Screenshots gaan helaas niet werken. De teksten zijn dusdanig groot dat het bijna allemaal MMS formats zijn en daar heb ik er 10tallen van ;( .

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:45

Dan heel veel screenshots maken ben ik bang....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:48

Vooropgesteld, wat een nare situatie.. :(:)

Misschien kun je contact opnemen met je provider? Hopelijk kunnen zij iets betekenen!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:49

Geloof me,.. een provider kan en mag deze gegevens niet geven.
Politie zou een ingang bij provider moeten hebben, maar provider kan de inhoud van smsjes niet achterhalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:51

Groot probleem is dat ik 1 bericht niet in het geheel op het scherm krijg. Dat worden dan 2 of 3 shots per bericht en dat dan weer x30 ofzo :7 . Dat vervolgens weer in de juiste volgorde aan elkaar knopen wordt haast onmogelijk. Dus ik hoop heel erg dat er dus nog een andere optie is. Ik ga zo in ieder geval backuppen en eens kijken of ik het bronbestand kan vinden om te converteren.

Ik heb contact gehad met de provider maar helaas kunnen zij ook niet meer doen dan googlen.

De inhoud van de SMSjes heb ik dus zelf en ik weet van wie ze af komen, persoon is met naam en toenaam bekend. Maar ik zoek dus een manier om deze smsjes op de pc te krijgen zodat ik 2 sms nummers en 1 whatsapp geschiedenis kan samen plakken tot 1 verhaal in Word/Excel oid.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:52

En alles kopieren en via mobiel naar jezelf mailen?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:53

Een S2 is toch gewoon een android telefoon, kan je de smsjes niet gewoon met kopieren en plakken naar jezelf mailen??

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:59

Uitlezen met Samsung KIES geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:03

Uitlezen via Kies ga ik zo proberen :j . Knippen/plakken en naar mezelf mailen zal zeker lukken. Helaas zou ik dan tijd en datum weer handmatig erbij moeten zoeken maar het is een betere optie dan screenshots.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:57

Ik heb inmiddels via Kies een backup kunnen maken en het bronbestand gevonden. Die heeft een .sme extensie. Helaas nog geen programma gevonden die dat uit kan lezen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:35

Probeer hem eens te openen met Notepad/Kladblok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:42

Bedankt voor de tip. Helaas met kladblok en wordpad is het encrypted en onleesbaar :( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:06

Kon geen gratis converters vinden voor een .sme. Ja 1 maar die kreeg ik niet opgestard na download. Heb nu FileViewPro aangeschaft. Helaas blijft hij mopperen dat ik de demo versie heb en moet upgraden. Ik heb de licentie ingevoerd en alle pluginns geupdate maar dat werkt nog niet. Zit nu te wachten op een antwoord van de helpdesk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:07

Nou ben weer terug bij af :\ . Dit programma blijkt niet geschikt te zijn voor dit type sme file.

Morgen dus maar eens informeren bij de politie of ik via hun technische dienst verder kan komen.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:23

Mss heel ouderwets, maar zijn de stukken tekst zo groot dat overtikken geen optie is?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:11

Ik had een programma waarmee je de mogelijkheid had om je telefoon aan de pc te koppelen met een kabel, en dan kreeg je de smsjes binnen op de pc.
Plus dat je hele inbox erin staat. Maar wat voor programma dit was weet ik niet, maar er bestaan dus wel dergelijke programma's.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:12

Stom vraagje, maar waarom zou je dat willen?

(Ow deze kwam heel dom over... even de uitleg: ik kan hier ook een kladblok bestandje aanmaken met "kijk eens wat dit nr naar mij stuurde", als je echt aangifte wilt doen, dan laat je gewoon je telefoon zien.... Kunnen ze het zelf lezen/aantekeningen maken etc.)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 01:28

Lianne86 schreef:
Stom vraagje, maar waarom zou je dat willen?

(Ow deze kwam heel dom over... even de uitleg: ik kan hier ook een kladblok bestandje aanmaken met "kijk eens wat dit nr naar mij stuurde", als je echt aangifte wilt doen, dan laat je gewoon je telefoon zien.... Kunnen ze het zelf lezen/aantekeningen maken etc.)

Het gaat hier om doodsbedreigingen en emotionele mishandeling dus is zeker zwaar genoeg om bewijs vast te leggen. Smsje laten lezen bij de politie is leuk maar het is nu te versnipperd. De originele smsjes en backups blijven uiteraard het enige harde bewijs. Het is ook niet even 1 berichtje maar het loopt in de 10tallen van mms grootte. Overtypen is dus helaas ook geen optie.

Daarnaast is het voor mij voor verwerking ook van belang dat ik alle gesprekken tussen mij en deze persoon kan samenvoegen en op 1 rijtje te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 01:29

marius schreef:
Ik had een programma waarmee je de mogelijkheid had om je telefoon aan de pc te koppelen met een kabel, en dan kreeg je de smsjes binnen op de pc.
Plus dat je hele inbox erin staat. Maar wat voor programma dit was weet ik niet, maar er bestaan dus wel dergelijke programma's.

Waarschijnlijk nokia pc suite. Daar heb ik wel het eea over kunnen vinden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:56

Vroeger kon je mms'jes op de site van je provider lezen, als je ingelogd bent. Is dat niet meer?

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:26

Ik weet niet welke provider je hebt, maar mij staat van HI iets bij dat je je smsjes online kunt opslaan door in te loggen op mijn HI. Misschien dat je contact op kan nemen met een klantenservice van de je provider, deze mensen krijgen regelmatig zulke vragen van mensen die bijvoorbeeld over gaan naar een andere telefoon en wel een aantal oude smsjes willen bewaren ivm zakelijke afspraken oid.