Hoelang doen met afwasborstel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Hoelang doen met afwasborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:39

Ja, dat vroeg ik mij nou af :+

Hoelang doe je gemiddeld met een afwasborstel?
Ligt er natuurlijk aan hoeveel je hem gebruikt.
Hier word hij dagelijks tot wel 2 keer gebruikt.
De meest vieze pannen laat ik meestal even weken en doe ik dan met een schuurspons.
De rest doe ik met de afwasborstel.

Maar na hoeveel tijd is hij toe aan vervanging i.v.m. bacteriën?
Zou je hem ook af en toe in kokend water kunnen hangen om de bacteriën te doden?

Suusie22

Re: Hoelang doen met afwasborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:41

wij hebben ook een afwasborstel, daar maken we de pannen etc mee schoon die de vaatwasser niet inmogen. hij gaat eens in de paar dagen mee in de vaatwasser. ik dacht dat we 'm om de maand vervangen, misschien iets langer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:41

Ik kijk naar hoe die eruit ziet.
Gemiddeld denk ik dat ik er een jaar mee doen. Gebruik hem enkel voor pannen schoonmaken. 3/4 keer in de week aangezien ik niet alle dagen thuis eet en ook een vaatwasser heb en sommige pannen daarin gaan.

Ik doe geen moeite omo hem schoon te maken, voor 0,57 cent heb ik een nieuwe bij de action

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:47

Op gevoel, als de borstelkop echt té afgeragd eruit ziet haal ik een nieuwe bij Ikea :D.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:50

Grappig, die vraag stelde ik mezelf laatst ook. Onze vaatwasser heeft het laatst begeven en aangezien onze hele keuken aan vervanging is komt er voorlopig geen nieuwe dus dat wordt met het handje afwassen. Maar wat te doen met die afwasborstel?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:51

Lang; wij gooien het ding elke dag in de vaatwasser :) dus dan is ie weer fris en fruitig!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:53

Dat is inderdaad wel een goede vraag.... Meestal als ik het toilet er ook een maandje of wat mee gedaan heb en ze wordt te vies dan gooi ik de borstel weg.... :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:02

hahaha toch niet gelijktijdig he willemina :P

zonder gekheid, wij doen er zo'n half jaar mee...en 1 keer in de 2 weken gaat ie mee de vaatwasser in.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:04

Slim om hem idd mee te doen in de vaatwasser, alleen die hebben wij niet helaas :)
Gemiddeld doen wij er wel 2 of 3 maanden mee, ligt eraan hoe de borstel eruit ziet.
Ze kosten gelukkig geen drol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:04

Ik heb er eentje met verwisselbare sponsjes. Maar zoveel heb ik niet af te wassen, vaatwasser lust alles :D doe er gerust mee tot hij ranzig is :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:06

Tuurlijk wel gelijktijdig, dan zit er tenminste nog sop aan van het afwassen en dat scheelt weer toiletreiniger... hihi!! :=

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:07

Willemina_L schreef:
Tuurlijk wel gelijktijdig, dan zit er tenminste nog sop aan van het afwassen en dat scheelt weer toiletreiniger... hihi!! :=

:') :')

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:08

hahaha das pas bezuinigen !

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:58

Oh, ik ben echt vies van afwasborstels op de een of andere manier := Dus inderdaad, elke dag mee in de vaatwasser en denk om de 2 weken een nieuwe.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:01

:)) geweldig dit topic.
Inderdaad in de vaatvasser of gebruik hem ook wel om de spoelbak schoon te maken met chloor, knapt die borstel ook goed van op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:32

ik heb er twee, 1 voor de voerbakken voor de hond, 1 voor ons en een vaatwasser, die van de hond gaat ook met enige regelmaat in de vaatwasser mee, die van ons is van hout, die slijt en op is op...lekker makkelijk
die is versleten voor hij vies is

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:36

moet toegeven dat sinds de opkomst van de vaatwasser ik een borstel niet veel gebruik. Met vakantie maar dan gooi ik hem weg als we naar huis gaan:) hier thuis doe ik hem geregeld in de vaatwasser vanwege eventuele bacteriën. Maar ik koop geregeld een nieuwe bij de action hoor...kost niks

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:38

Willemina_L schreef:

Bij deze meld ik mij af voor de boktmeeting bij jou thuis waarbij jij voor het eten zou zorgen. :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:50

_O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:54

Nou heel lang, wij hebben een vaatwasser en de pannen spoel ik direct af na het opscheppen. Dan hoef je ook niet heel goed af te spoelen want dat gaat er dan nog wel vanzelf af. Gebruik hem altijd om de spoelbak en dat kleine bakje ernaast (geen idee hoe je die noemt) schoon te maken. Dat doe ik dan wel weer elke dag.
En soms idd met chloor en dan is de borstel ook direct weer lekker schoon. Die we op vakantie mee hebben laten we altijd achter op de vakantie bestemming :+

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:50

Ik vind ze al heel snel vies worden, geloof dat ik elke maand wel een nieuwe gebruik. Neem meestal ook een hele voorraad mee van de Action.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:20

Wij kijken naar hoe hij er uit ziet. We spoelen de hele vaat eerst voor, en gebruiken daarbij vaak een schuursponsje. Schuursponsjes gooien we al gauw weg.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:22

Wij flikkeren alles zo hupakee de vaatwasser in, maar we hebben er wel 1 mocht er een keer snel wat nodig zijn.
Als ie vies is koop ik een nieuwe van nog geen euro bij de action :+
Denk dat ie 4 maanden wel overleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:27

Goh, mijn huidige heb ik al bijna 2 jaar denk ... maar heb in mijn eentje niet veel afwas en ben de vakanties thuis. Ik spoel altijd alles eerst voor met heet water (dus direct na gebruik .. dan heb ik vaak geen borstel nodig, je spoelt alles eraf). Dus veel viezigheid raakt de borstel niet aan, dat scheelt. En af en toe na de afwas even in schoon heet water + sop. Ziet er nog steeds bijna als nieuw uit dat ding. Schuursponsjes gebruik ik enkel voor theebekers, om de aanslag eraf te krijgen. Die gooi ik weleens bij de hete was, want ook die slijten niet zo snel als je er enkel een theebeker mee afwast. Kost niet zoveel misschien in aanschaf, maar als het niet nodig is ga ik het niet weggooien :o

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 15:07

Nell_ schreef:
Wij kijken naar hoe hij er uit ziet. We spoelen de hele vaat eerst voor, en gebruiken daarbij vaak een schuursponsje. Schuursponsjes gooien we al gauw weg.

Mijn schoonmoeder wast de schuursponsjes altijd mee in de normale was.
Dat doet ze 1 keer, dan zijn ze echt op.
Gelukkig zijn schuursponzen ook geen investering :)
Vorige week 15 stuks gekocht voor een euro