Ramen schoonmaken zonder strepen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Ramen schoonmaken zonder strepen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:47

Ik wil binnenkort mijn ramen weer wassen! Maar ik krijg echt altijd strepen op mijn ramen! Heef iemand enig idee hoe ik mn ramen mooi schoon kan krijgen zonder strepen. Binnen en buiten. Ik heb ook wel eens gehoord dat je ze buiten gewoon in moet zepen en dan met de tuinsproeier af moet spoelen. Dat je dan geen strepen krijgt. Nu zag ik laatst een ding op tv dat de ramen droog maakt zonder strepen
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... tId=145844

kleinvosje

Re: Ramen schoonmaken zonder strepen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:49

Nawrijven met een oude krant schijnt ook erg goed te helpen. Verder niet teveel zeepsop in je water.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:50

Ik heb dat ding ook maar dan van karcher. Ik vind t een super uitvinding!
Geen strepen en het gaat erg snel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:51

Mijn moeder doet altijd schoonmaakazijn in het water, en dan alleen water met azijn, dus geen schoonmaakmiddel erbij. Geen streep te zien!! En kost je geen 60 euro.. Heb verhalen gehoord over dat ding van de Blokker dat ze nou niet echt super werken..

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:53

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:53

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:53

okay klinkt goed!Gewone schoonmaakazijn? Zodra ik met de ramentrekker er over ga krijg ik echt altijd strepen!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:54

Ui in je water! Ik heb nu zelf de doeken van Optidee die zijn geweldig maar kan je niet in de winkel kopen.

PrimaDonna_

Ja gewone schoonmaakazijn, flinke scheut erin! Succes! :)

Annemeik

Heet water, daarna een scheutje ammonia (niet boven je emmer gaan hangen met je neus) en daarmee je ramen wassen. Met de zeem de randjes doen, trekker er over heen. Blinkende ramen!

Junia

Ik heb nooit strepen op de ramen na het poetsen. Ik ga als volgt te werk:

Ik neem een emmer warm water en doe daar een scheut spiritus in.
Met een hele natte spons boen ik het raam.
Overtollig water haal ik eraf met een trekker.
En dan, het grote geheim dat ik van mijn schoonmoeder heb geleerd en waar ik nu zelf bij zweer: droogwrijven met een microvezeldoekje!

Werkt super.

speurneusc

dat karcherding is echt het einde, mij lukte het ook nooit maar met dat ding echt wel, en zo klaar ook nog eens

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:55

Glasex, scheutje erin. Randen na de trekker afnemen met een theedoek (eentje die goed droogt). Ik heb het ook met kranten gedaan, vind ik zelf echt naar (gevoel aan de tanden.. zelfde als je met je nagels over een krijtbord gaat). En Dreft heb ik ook veel gebruikt, daar moet je echt heeeeel zuinig mee zijn, ik deed dan twee drupjes in een emmer.

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:55

ik doe t zelf altijd zo..ik maak een emmer goed heet water daar doe ik een drupje dreft bij in dan zet ik de kraan uit doe er een scheut ammonia bij in en wassen maar! geen streep te bekennen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:56

appiesjappie schreef:
okay klinkt goed!Gewone schoonmaakazijn? Zodra ik met de ramentrekker er over ga krijg ik echt altijd strepen!

Goede trekker doet ook wonderen.. Er horen geen strepen te komen als je trekt (alleen aan de randjes waar het water afloopt natuurlijk). Veel mensen hebben slechte kwaliteit trekkers en dat merk je..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:57

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:59

Sprayfles met goed allesreinigersopje en een droge microvezeldoek. Raam lichtjes insprayen en met doek afnemen. Meteen schoon en droog raam zonder strepen. Wordt de doek te vies of nat pak dan een nieuwe. Zo doe ik het al jaren, scheelt een hoop sjouwen, zeker met een lijf dat niet altijd meewerkt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 19:59

PrimaDonna_ schreef:

Denk dat ik het morgen ga proberen. Ruikt alleen niet echt lekker denk ik haha. En droogwrijven met een micovezelddoekje

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 20:00

tamary schreef:
Sprayfles met goed allesreinigersopje en een droge microvezeldoek. Raam lichtjes insprayen en met doek afnemen. Meteen schoon en droog raam zonder strepen. Wordt de doek te vies of nat pak dan een nieuwe. Zo doe ik het al jaren, scheelt een hoop sjouwen, zeker met een lijf dat niet altijd meewerkt.

oeh dat klinkt ook goed!!Zou misschien ook met schoonmaakazijn kunnen ;) Maar krijg je dan geen vegen?
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 30-09-13 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:00

PrimaDonna_ schreef:

Dat doe ik ook!
En inderdaad schone ramen en geen strepen. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:01

ZusJacobs schreef:
appiesjappie schreef:

Goede trekker doet ook wonderen.. Er horen geen strepen te komen als je trekt (alleen aan de randjes waar het water afloopt natuurlijk). Veel mensen hebben slechte kwaliteit trekkers en dat merk je..

Inderdaad...ik heb hier ook een trekker van het type kwaliteit en een trekker van het type prul...echt het verschil is heel groot. Verder hier ook gewoon een goede scheut azijn en de trekker na elke trek met een doekje afvegen.

Djonah

Re: Ramen schoonmaken zonder strepen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:03

Heet water, spiritus erin en lappen. Heel simpel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:03

Ik heb hier een goede profi fles staan, maar iets als st. marc (gamma of praxis?) Of iets als glassex zal ook werken. Je wil in elk geval een reiniger die weinig sop maakt ivm makkelijk sprayen. Met schoonmaakazijn heb ik het niet geprobeerd, maar als dat is wat je in huis hebt zou ik het gewoon uitproberen op 1 raam bv.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:07

Oooh ik ken het!!! haha.
Ramen wassen.... Wij wonen precies op de hoek van de hele straat.
Ik ga ramen wassen.... Iedereen geniet mee (zijn ook allemaal zo lekker nieuwsgierig) wat mij niks uit maakt maar dan ben ik klaar.... Dan zie ik dus strepen! Hup weer na buiten, en weer en weer hahaha en dan vind ik het niet meer leuk!

Ik heb al van alles geprobeerd, hier staan ook goede tips trouwens.
Tegenwoordig heb ik het ontdekt:
Goed warm water. Drupje afwasmiddel erin. Een goede trekker, na iedere baan maak ik de trekker even droog en met theedoek. Als ik klaar ben die ik de randen met een doek. En soms zit er een verdwaald drupje op het raam haha deze dep ik weg met keukenrol. Ik veeg niet maar ik dep haha.

EN! Ik doe altijd eerst de binnenkant. Als ik daarna de buitenkant doe hoef ik meestal niet later nog een keer na buiten om de strepen ze zoeken haha

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:08

Ik spuit gewoon water met flinke scheut schoonmaakazijn op het raam en dan heel goed droogwrijven.

Dan is het streeploos bij mij