Help mij aan de smartphone!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Help mij aan de smartphone!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:36

Er zit niets anders op. Ik heb het lang voor me uit geschoven maar ik moet eraan geloven. Ik moet aan de smartphone :+ Bij projecten zit iedereen in zo'n whatsapp groep en ik kan niet meedoen omdat ik simpelweg geen smartphone heb :+ Ik mis heel veel dingen daardoor, en het is nu gewoon onhandig geworden. Ik wil dus voor m'n aankomende studiejaar een smartphone gaan kopen. Maar welke/wat/hoe? Ik heb er geen verstand van.

Even wat info;
- De optie op whatsapp te gebruiken moet er natuurlijk opzitten
- Ik zou wel af en toe buitenshuis (zonder wifi) willen internetten, maar niet constant. Dat gaat via mb geloof ik? :')
- Hoeft niet veel gb te zijn. Ik heb een ipod touch met 64GB en die blijf ik er naast gebruiken
- Ik zou graag een prepaid hebben omdat ik abbonementen zo duur vind.. Maar is dat wel slim, of is een abbonement toch voordeliger ivm met internetten etc? Wie kan mij daar iets meer over vertellen?
- Ik sms en bel heel erg weinig
- Met HTC's kan ik het niet goed vinden :') Apple daarintegen vind ik geweldig maar een iPhone zit er vrees ik niet in..

Wie kan mij als kersverse betreder van smarthpone-land meer vertellen? :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:39

Als ik dat zo hoor, dan zou ik niet voor een al te 'hippe' mobiel gaan.
Misschien een wat ouder model zoals Samsung S3?

In mijn geval was een abbo toch goedkoper dan prepaid, ivm met het internet gebruik, maar dat verschilt per provider.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:40

Samsung :) Daar zweer ik bij. Samsung s of 2 is geweldig. Maar voor je eerste smartphone is een 3 of 4 te moeilijk denk ik. Een abbo is handiger. Ik zelf gebruik enorm veel internet en heb aan 1 g net genoeg.. dus ik denk voor jou 500 mb genoeg is.

Een prepaid smartphone kan.. maar wil je een beetje mooie zou je veel moeten neerleggen. Bij een abbo van HI kan je zelf aangeven hoeveel je belt en smst. Dus dan neem je de laagste bundel sms en bellen. laagste bundel internet. Dan kost het opzich niet zoveel. Ik heb laagste bundel sms en internet en middelgroot internet met een samsung s3. En kom maandelijks uit op 34 euro :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:41

Ja, want hoe zit dat met internetgebruik? Want er is op de plekken waar ik internet nodig heb bijna overal wifi, maar voor whatsapp heb je natuurlijk weer latijd internet nodig.. Als je buitenshuis internet alleen maar gebruikt voor whatsapp, hoeveel MB zou je dan nodig hebben per maand? Niet veel toch? :')

Edit; Dat van HI klinkt wel goed.. Ik heb ook iets van Simpel gehoord dat die ook wel goedkope abbo's heeft.. 34 euro vind ik nog veel elke maand :') maar jij zegt inderdaad veel internet te gebruiken. Het is een beetje dat ik me al jaren prima vermaak met mijn ipod touch, dus deze uitgave wil ik eigenlijk helemaal niet doen, maar ik moet..

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:42

demo_love schreef:

In mijn geval was een abbo toch goedkoper dan prepaid, ivm met het internet gebruik, maar dat verschilt per provider.

Een wat ouder model :wow:

Mijn vader heeft de S3, mijn tante S Plus, ik raad ze je beide af qua batterij.
Voor de rest zou ik niet weten wat wel aan te raden is.
Misschien de Iphone 4?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:43

Iphone raad ik niet aan.. raar systeem.. En is van glas :roll:

Ik zal voor je kijken op HI.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:44

Ik heb hem net even opgezocht, die lijkt me best nieuw :') Ze zijn ook altijd zo achterlijk groot, hoe nemen jullie die mee als je gaat rijden?? Die ik nu heb past ten minste in m'n rijbroek zak :+ Batterij heb ik erg vaak gehoord idd..

Als ik een iphone wilde betalen had ik het direct gedaan want het zijn geweldige dingen, maar helaas achterlijk duur. Heb nog even aan een 2e hands iphone gedacht maar dan zit je automatisch op prepaid en weet dus niet zo goed of dat nou voordelig is of niet.. En iPhones gaan snel stuk, al helemaal als ze al 2e hands zijn..

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:45

Bij HI : 2 jaar n telefoon. ( telefoon is gratis ) 500 MB ( in jou geval zat ) Normale internetsnelheid/uploadsnelheid. Gratis smsen! 16.50 per maand.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:45

Ik heb internet altijd aan staan, en kom er makkelijk met 500 mb, dan check ik geregeld fb, whap en bokt. Thuis heb ik wifi, op mijn werk niet, dus vrij veel gebruik buiten wifi bereik en ik heb elke maand over.

Ik heb een samsung S3 mini met abbo bij vodafone, eerste periode nog geen 20 euro per maand, daarna blijf ik onder de 30 euro. Vind dat qua kosten prima te doen, prepaid was ik ongeveer hetzelfde kwijt maar kon ik veel minder internetten en had ik geen whatsapp.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:46

iPhone 4 moet je wel iedere dag opladen, want hij raakt snel leeg. Geldt overigens voor bijna alle smartphones wel. Je gebruikt een smartphone meer dan een mobiel waar je alleen op kunt bellen en sms'en, dus gaat de batterij sneller leeg.

Mijn iPhone is trouwens nog niet stuk. Hij is tweedehands en ik heb hem nu een jaar. Enne.. Ik ben erg onvoorzichtig, dus...
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 24-07-13 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:47

@Annettu_ Gratis smsen? Wauw :D Dat klinkt wel goed.. Maar dat abbo hoort bij één telefoon dan? Of kun je gewoon kiezen uit van alles? :+ Ik voel me echt als mijn oma }:0

Geen whatsapp? Is dat standaard bij prepaid?

Batterij ben ik wel gewend, gebruik al jaren een iPod Touch, die ligt ook elke nacht aan de lader :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:48

Marit schreef:
Ik heb hem net even opgezocht, die lijkt me best nieuw :') Ze zijn ook altijd zo achterlijk groot, hoe nemen jullie die mee als je gaat rijden?? Die ik nu heb past ten minste in m'n rijbroek zak :+ Batterij heb ik erg vaak gehoord idd..

Als ik een iphone wilde betalen had ik het direct gedaan want het zijn geweldige dingen, maar helaas achterlijk duur. Heb nog even aan een 2e hands iphone gedacht maar dan zit je automatisch op prepaid en weet dus niet zo goed of dat nou voordelig is of niet.. En iPhones gaan snel stuk, al helemaal als ze al 2e hands zijn..

Dit hoeft niet als je een tweedehands iphone koopt, kan je ook gaan voor een sim-only, heb je toch een soort van abonnement, je kan ze tegenwoordig helemaal zelf samenstellen naar hoeveel belminuten, internet etc jij zelf wil hebben en je kan het dus ook zo duur maken als je zelf wilt :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:49

Marit schreef:

S3 is niet aan te raden in je broekzak, m'n vader heeft een horizontale (rechte) barst door het bukken.

Zelf heb ik de Blackberry Bold 9700, past in je broekzak en je kan er mee rijden, maar na ruim 1,5 jaar begint 'ie wel gebreken te vertonen en het opstarten duurt allemachtig lang... Maar ik ben er heel erg tevreden mee!

Over een abonnement, je kan ook abo zonder telefoon nemen (Simpel, Simyo, etc.)

Marit

Re: Help mij aan de smartphone!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:50

Het past sowieso niet in die zakken van zo'n skinny haha. Oh dat heet dan dus sim-only. Heel interessant allemaal :') Dus dat kun je zelf samenstellen? Maar dan heb je wel de kosten van eerst je telefoon aanschaf, én dan nog je abbo. Dus dat is waarschijnlijk niet de meest voordelige weg.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:51

Je kan altijd whatsappen, mits je een internetabbo hebt :) Ik raak je wel een Android aan ( samsung ) veeeeel makkelijk dan een iphone.

Het abbo hoort dan bij 1 telefoon ja. die je zelf uit mag kiezen.

xNK

Annettu_ schreef:
Bij HI : 2 jaar n telefoon. ( telefoon is gratis ) 500 MB ( in jou geval zat ) Normale internetsnelheid/uploadsnelheid. Gratis smsen! 16.50 per maand.

Even gekeken, klonk heel aantrekkelijk, maar je moet minimaal 6,50 aan smsjes en belminuten betalen en daar komt ook nog telefoonkosten bovenop :o

__elise__

Ik zou absoluut voor een iPhone 4 gaan, ideaal dingetje. Heel handig systeem, werkt heel logisch allemaal.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:52

Ben ook nog maar net een smartphone gebruiker. Ik heb de Samsung Galaxy2. Kan er redelijk mee overweg dus ben er wel blij mee. Moest wel wennen aan dat elke nacht opladen, vergeet het nog vaak.
In België werkt het heel anders met abbonementen dus daar weet ik niet zoveel van.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:53

xNK schreef:
Annettu_ schreef:

Even gekeken, klonk heel aantrekkelijk, maar je moet minimaal 6,50 aan smsjes en belminuten betalen en daar komt ook nog telefoonkosten bovenop :o

Dan heb je ergens verkeerd gekeken :').

Muisbal

Je kan ook een tweedehands telefoon kopen (bijvoorbeeld een iphone 4 / 4s als je die graag wil) en dan een sim only abonnement nemen. Voor €10 euro per maand(via Simpel.nl) heb je 50 sms 50 min en 200 mb internet (dat is meer dan genoeg voor alleen whatsappgebruik en eventueel wat internetten ernaast).
Voor zo'n 250 euro heb je een iphone 4 tweedehands. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:53

Ik dacht altijd dat iPhones het makkelijkst van alles waren :+ Tot nu toe bevalt het Apple systeem me nog goed, maar misschien verander ik inderdaad wel van gedachte als ik eenmaal Samsung heb.

Maar die €6.50, zit die er al bij in ofzo? En welke telefoonkosten heb je nog meer buiten bellen en smsen dan? :+
Edit; Aha. ik dacht al :+

Muisbal schreef:
Je kan ook een tweedehands telefoon kopen (bijvoorbeeld een iphone 4 / 4s als je die graag wil) en dan een sim only abonnement nemen. Voor €10 euro per maand(via Simpel.nl) heb je 50 sms 50 min en 200 mb internet (dat is meer dan genoeg voor alleen whatsappgebruik en eventueel wat internetten ernaast).
Voor zo'n 250 euro heb je een iphone 4 tweedehands. :)

Daar dacht ik dus net aan maar dan zit je met dubbele kosten.. Eerst de aanschaf en dan nog een abbo. dan is het denk ik voordeliger om een telefoon bij een abbo te nemen..
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-07-13 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Marit schreef:

Nee joh. Een tweedehands is niet automatisch prepaid. Het is alleen sim only, maar dat is in prepaid of in abbonement :).

Prepaid gaat hard met je mb's en voor whatsapp heb je ook gewoon internet nodig, dus ik zou ook aan de abbo gaan. Via simyo of Hollands Nieuwe kan je goedkoop een abbo aanschaffen. Ik bel veel redelijk veel voor mijn werk en heb 300 of 400 min (ik weet het niet eens haha) en 500 mb voor 15 euro per maand.

Een tweedehandstoestel zou ik ook niet doen hoor. Je weet niet wat er mee gebeurt is, geen garantie ed. Houd het krantje van de Aldi of Liddle eens in de gaten. Daar hebben ze weleens smartphones voor nog geen 200 euro. Die doen het prima voor wat jij wilt (en meer ook) en dan kan je goedkoop een sim only aanschaffen. En wat dacht je van een oude iPhone. Dus geen tweedehands, maar gewoon een ouder model? Die zijn ook goedkoper vaak :j.

Anders zou ik ook voor Samsung gaan :j. Een makkelijk klein hanteerbaar dingetje. Samsung star?

Om het je nog moeilijker te maken, let op als je een abbo + telefoon neemt. Veel winkels doen tegenwoordig aan toestellease (waaronder HI). Je moet even kijken of je dat wilt. Ik zou dat persoonlijk nooit doen. Maar lees je goed in!

En reken even uit of een los toestel + sim only goedkoper is dan een abbo + foon. Soms scheelt het een hoop :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:54

Samsung star is al héél oud toch? Op de middelbare liepen we daar mee :+ Die hebben geen eens de mogelijkheid tot whatsapp toch? Of sim-only of abbo goedkoper is ligt denk ik ook aan welke telefoon. Voordeel is wel dat je er neit 2 jaar aan vast zit maar snel kan wisselen mocht ik het smartphone virus te pakken krijgen en ik iets mooiers wil :+

Toestellease? Oh god nog nooit van gehoord :')
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-07-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:55

demo_love schreef:

Neem dan eens T-mobile prepaid.
Ik heb een losse iPhone 4s gekocht, voor toen (vorig jaar) €500,- in de winkel.
Ik heb een standaard T-mobile simkaart, en heb elke maand een internet, bel en sms bundel. Kost me totaal €20,- per maand.
En elke maand houd ik nog over, wat dus eigenlijk verloren gaat. :)

Ik heb 3000mb, 500 belminuten en 500sms. Maar ik bel en sms nooit. Ik Facetime wel heel vaak, en dat kost vaak zo'n 50mb per gesprek.
Ik zit ook continu op Facebook en whatsapp, ook speel ik andere spelletjes die via 3g gaan. :)

Erg goed voor me portemonnee, met een abbo was ik vaak altijd meer dan €100 per maand kwijt omdat ik er zoveel overheen zat!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:55

ik zou eens kijken bij gsmtopdeal.nl. Dit is de outlet van T mobile en kan je GSM's krijgen die net vervangen zijn voor een nieuwer model waardoor de abbo kosten een stuk lager zijn. Scheelt echt aanmerkelijk.

Superdeal.nl is ik de outlet van vodafone. Scheelt ook weer.

Hi vind ik erg duur.