Goede laptop voor school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aurorae

Goede laptop voor school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:18

Hoi! :wave:

Ik ga na de vakantie naar de middelbare school, en mijn vader zei dat ik een laptop mocht uitzoeken. Nu is de vraag... Welke? :P
Eisen:
-Licht & niet te groot, moet in een rugzak passen
-Onder €900,-
-Lange batterijduur
-USB-poort & SD slot/poort/hoejedatooknoemt :P
-Veel GB's (moeten foto's/filmpjes van vakantie's etc opkunnen)

Ik denk dat het dat zo wel was, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) Alvast bedankt!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Goede laptop voor school

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:19

Ik heb een 13" Acer Aspire. Prima ding met een ongelooflijk lange batterijduur!

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:28

Blue_Eyes schreef:
Ik heb een 13" Acer Aspire. Prima ding met een ongelooflijk lange batterijduur!

Die ziet er goed uit, super dankjewel! Ik kijk nog even door :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:29

Ik zou ook voor een Acer gaan. Voor welke, zou je even naar vanalles kunnen kijken.

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:30

kimberly1995 schreef:
Ik zou ook voor een Acer gaan. Voor welke, zou je even naar vanalles kunnen kijken.

Ok, is goed, dankjewel :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:32

Ik zou net niet meer voor Acer gaan. Die van mij blokkeerde altijd en was erg traag, en er was niets aan te doen :').
Maar dat was wel een oude, misschien zijn de nieuwere beter.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:36

ik heb een Acer Aspire voor school, ik heb hem nu 1 jaar en hij valt al helemaal uit elkaar dus vind hem niet echt geschikt voor school. De batterij gaat wel heel lang mee!

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:36

Noblesse_ schreef:
Ik zou net niet meer voor Acer gaan. Die van mij blokkeerde altijd en was erg traag, en er was niets aan te doen :').
Maar dat was wel een oude, misschien zijn de nieuwere beter.

Ik denk dat laatste, want op internet lees ik allemaal goede dingen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:38

Enphalu schreef:
ik heb een Acer Aspire voor school, ik heb hem nu 1 jaar en hij valt al helemaal uit elkaar dus vind hem niet echt geschikt voor school. De batterij gaat wel heel lang mee!

Die van mij gaat toch echt al een jaar of 3 mee naar mijn werk (op school) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon in zo'n IKEA-rugzak :) Misschien heb je een maandagochtendproduct geleverd gekregen? :+
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-06-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:38

Ik zou zeggen MSI of Asus. Daar heb ik goede ervaringen mee. In tegenstelling tot een Acer.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:40

Blue_Eyes schreef:
Enphalu schreef:

Die van mij gaat toch echt al een jaar of 3 mee naar mijn werk (op school) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon in zo'n IKEA-rugzak :) Misschien heb je een maandagochtendproduct geleverd gekregen? :+

ohw dan ligt het denk ik aan mij .. :')

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:43

Ik heb ook een Acer ( Aspire 5552) voor school en ik zou eerder voor een wat versteviger laptop gaan aangezien je hem steeds mee moet nemen. Bij nader inzien is hij niet heel erg geschikt voor school haha, en ik ben er behoorlijk zuinig op :')

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:48

Acer staat niet echt bekend als een ontzettend goed merk. Als ik jou was zou ik gaan voor een Asus of Lenovo. Kijk eens naar de term 'Ultrabook', dit zijn dunne, snelle laptops met een lange batterijduur. (Ik heb zelf de Asus VivoBook S400CA-CA006H, een heel fijne 14 inch met touchscreen :) )

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 13:29

xConnie schreef:
Acer staat niet echt bekend als een ontzettend goed merk. Als ik jou was zou ik gaan voor een Asus of Lenovo. Kijk eens naar de term 'Ultrabook', dit zijn dunne, snelle laptops met een lange batterijduur. (Ik heb zelf de Asus VivoBook S400CA-CA006H, een heel fijne 14 inch met touchscreen :) )

Ok, dankjewel. Ik zal kijken :)

EDIT: De Asus VivoBook S400CA-CA006H ziet er inderdaad goed uit. Is hij ook snel qua opstarten, en hoe lang is de batterijduur?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:49

Als ik je een advies mag geven zou ik niet voor een touchscreen-laptop gaan. Deze laptops zijn een stuk duurder tegenover mindere prestaties. Je betaalt echt voor 't feit dat de laptop touchscreen heeft en ik hoor alleen maar negatieve verhalen van laptops met touchscreen, ben er zelf ook niet over te spreken. Scharnieren van het beeldscherm gaan sneller kapot, beeldscherm zelf is sneller defect, gebruiksgemak is ook niet om over naar huis te schrijven (beeldscherm veert mee als je deze als touchscreen gebruikt).

Als deze laptop je aanspreekt zou ik eerder voor de Asus N56VB-S4054H gaan. Een betere en veel snellere processor, meer geheugen, veel betere videokaart en een full HD en anti-glare scherm. :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:52

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:55

Als ik zelf nu voor een nieuwe laptop zou gaan zou ik Packard Bell in ieder geval achterwege laten. Ding was na een week gecrasht en sindsdien zo sloom als dikke stront door een trechter. Voor 900 euro kun je behoorlijk wat vinden. Misschien een ultrabook? Die zijn heel licht. Als je een beetje een compact formaat neemt (ik heb 15,4 inch met breedbeeld en die gaat net in mijn rugtas, is alleen wel zwaar) kun je dat makkelijk meeslepen. Moeders hier heeft een Acer Aspire (geen idee wat voor type verder) en die is er zeer tevreden over.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:40

Saskiaatje heeft wel een punt qua betalen voor een touchscreen. Het is fijn om te hebben zeker ivm met Windows 8, maar ik gebruik het niet veel. Het is echter bij mijn laptop niet zo dat de kwaliteit van het scherm slechter is, hij veert ook niet mee ofzo.
Kwalitatief is Asus heel sterk.
Ts, je vroeg naar snelheid. Hij start ontzettend snel op, dat komt door de SSD kaart. Je kunt bij je zoektocht naar een laptop dus ook hiernaar kijken. Batterijduur is lang, maar ik weet niet precies hoeveel uur. Ik kan hem in ieder geval best een niet al te lange schooldag meenemen zonder de lader.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:42

Klopt, SSD is sneller. En kijk ook naar een dedicated videokaart, geen shared videokaart. Dedicated heeft eigen geheugen, maakt de laptop ook sneller. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:54

Heb een tijd een Acer voor school gehad (MBO) maar deze werkte voor geen meter. Toetsenbord blokkeerde vaak uit het niets, batterij ging in het begin lang mee, maar later totaal niet en moest hij eigenlijk altijd aan de lader.
Heb toen een Toshiba Satellite C660D gekocht, superding, doet het prima, erg tevreden mee!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:00

Ik heb ook een Acer Aspire en ben meer dan tevreden! Ding loopt altijd als een tierelier, hapert nooit, kan eigenlijk gewoon alles aan. Heb er toen wel maar 400 euro voor betaald (aanbieding) dus voor het bedrag wat jij mag besteden van je vader kun je wellicht nog wat beters krijgen. Ik heb 'm alleen niet voor school dus hier geen gesleep.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:05

Mij lijkt de acer aspire notebook erg fijn!
Die ga ik miss zelf ook kopen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:23

Volgens mijn vader is Lenovo een heel goed merk :j Maar waarom wil je hem meenemen naar school?
Een merk dat ik je kan afraden is Toshiba, mijn moeder heeft daar een laptop van en ik heb zo vaak de neiging om dat ding door het huis te smijten :=
Mijn vader heeft een Lenovo, heel mooi licht en dun ding en lange batterijduur :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:27

kimberly1995 schreef:

Mijn advies: Ga niet voor een Acer! :n

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:33

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Acers :) Acer Aspire zou een prima optie zijn :)