Ik zie tussen de matrassen het bed niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zie tussen de matrassen het bed niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:21

Momenteel heb ik serieus last van 'doorligheupen' en ben ik op zoek naar een nieuw tweedehands matras omdat ik gewoon geen budget heb voor nieuwe matrassen. Met welke matrassen hebben jullie goede ervaringen? En heeft iemand ervaring met zo'n zijslaapkussen?

Dreamybol

Re: Ik zie tussen de matrassen het bed niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:25

Traagschuim is fijn als je last van je lijf hebt, maar moet je wel erg aan wennen. Heb er onlangs in een revalidatiecentrum een maand op geslapen en toen ik bijna weg mocht, lag het goed.

Maar tweedehands? Kun je niet kijken of er voor jouw budget bij Ikea of een andere winkel met wat goedkopere matrassen wat te vinden is? Volgens mijn oude fysio is de prijs van een matras niet zo belangrijk, als jij er maar zonder klachten op kunt slapen.
Heb hier een zijslaapkussen liggen, maar gebruik hem overal voor, behalve bij slapen. Voor mij geen succes dus, maar dat is ook weer persoonlijk.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:26

Bekend probleem.. Ik heb sinds kort deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40180810/ op ons matras liggen en ik slaap nu echt weer heerlijk op mijn zij :) Een zijslaapkussen heb ik ook en deze wissel deze af met mijn andere 2 (normale) kussens.. Het is maar net waar ik die nacht zin in heb :+

Misschien kun je eens bij bijvoorbeeld de IKEA wat matrassen proberen zodat je wat gerichter kunt gaan zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:27

Ja ik heb een budget van zo weinig mogelijk en op mp staan er ook wel wat die zgan zijn, dus waarom niet :P

Vief, ik heb bij de Ikea op een latex matras gelegen, heerlijk :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:29

ik heb traagschuim matras gehad wat een drama die heb ik doorverkocht. pijn in mijn heupen en heet dat het wordt heb nu van de wehkamp een binnenveringsmatras. heerlijk maar ik denk dat dat zeer persoonsgebonden is.

en anders in een beddenzaak gewoon matrassen uitproberen en dan zo een soort op mp zoeken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:34

Beter investeren in een nieuw matras dan nu een zgan lijkt mij. Kun je een matras uitkiezen naar jouw keuze en jezelf goed laten adviseren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:35

Oh god, matrassen. Ik moet nieuwe hebben voor m'n boxspring want die er nu op liggen zijn ronduit .. prut. Maar ja, onmogelijke maat ala 140 :') 70cm matrasjes dus en nog een beetje studentenprijs.
Koop in ieder geval geen Boxspring matrassen van de Leen Bakker in de goedkopere prijsklasses :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:59

Ik heb pas een nieuw matras van de ikea (overigens heb je op de ikea website een soort lijstje wat je in kunt vullen (hoe slaap je, hoeveel weeg je, heb je het vaak warm/koud etc) dan krijg je te zien wat evt de beste matrassen voor je kunnen zijn) Mijn nieuwe matras is ook een binnenvering en hij ligt echt heerlijk! Was er om en nabij €500,- voor kwijt, maar goed, hoe vaak koop je nu een nieuw matras? :) Ook heb ik snel rug klachten waardoor ik wel een beetje een fatsoenlijk matras moet hebben. Beter even een keer iets meer investeren dan om de haverklap een nieuwe moeten kopen, dit zal uiteindelijk veel meer geld kosten.

Maar misschien kun je naar ikea om wat matrassen te proberen, en dan het desbetreffende matras tweedehands opzoeken?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:00

Joolien schreef:
Momenteel heb ik serieus last van 'doorligheupen' en ben ik op zoek naar een nieuw tweedehands matras omdat ik gewoon geen budget heb voor nieuwe matrassen. Met welke matrassen hebben jullie goede ervaringen? En heeft iemand ervaring met zo'n zijslaapkussen?

minder lang op bed liggen :)*

zit er geen matrassenconcurent ed bij je in de buurt die je kan adviseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:04

Ik slaap al niet zo lang ;)
Misschien toch naar de Ikea.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:06

ik zeg ook niet korter slapen maar korter op bed liggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:07

Ik lig alleen op bed als ik slaap :')

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:09

Laatst bijgewerkt door renate5 op 25-06-13 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Joolien schreef:

Ik heb een zijslaapkussen. Al zolang ik me kan herinneren en heb na die tijd nooit op wat anders meer geslapen.
Ik stond altijd op met veel hoofdpijn en nekklachten. Sinds ik dit nekkussen heb (zijslaapkussen) heb ik daar echt zoveel minder last van. Voor mij niks anders meer. Merk alleen wel dat ik erg verwend erdoor ben geworden want als ik ergens slaap; dat kussen MOET mee!

JLLN_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:12

Ja ik ken die test :P
Toch even naar de Ikea, was er straks ook al, stonden 2 matrassen in de koopjeshoek voor 125 euro maar als ik zie welke keuze ik krijg dan kunnen we met een beetje geluk voor 300 euro klaar zijn. Ik moet en zal vaanvond op een ander matras slapen :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:14

ik heb zelf heup en rug problemen en heb nu een aantal jaar een matras van de Leen Bakker, vering dat weet ik wel en hij was geschikt voor zwaardere gewichten (ik woog nogal wat)
het is werkelijk het lekkerste wat ik ooit heb gehad.
Ik heb er wel een topmatras bij ( van IKEA) die ligt onder mn matras omdat de hoes stuk is :') .
Ik snap budgetproblemen maar 2e hands matrassen raad ik echt heel hard af. Hoe je het ook went of keert, het materiaal is toch aan slijtage onderhevig, zelfs schuimmatrassen dat terug springt is minder veerbaar na een tijd , dat is dan ook gevormd naar een ander zn lichaam. zeker met de klachten die je al hebt is dat vragen om problemen met een 2e hands matras. (ik ben pro 2e hands maar 2e hands schoenen en matrassen zijn de 2 dingen die er hier niet inkomen.)

Overigens al eens een ergonomisch kussen geprobeerd? een ander kussen kan je lichaamshouding op een bed verbeteren en zo klachten verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:16

Ik keek ook alleen naar matrassen van maanden oud hoor, ouder niet. Maar wat ik wel fijn vind van de Ikea is dat je om kunt wisselen totdat je tevreden bent, en dat lijkt me wel fijn.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:27

Draagt niets bij aan je topic maar voor een klein budget is het zonde dat je drie weken geleden niet opzoek was naar een matras. Bij IKEA is de afdeling slapen 3 weken terug leegverkocht met kortingen tot 75%.

Zou een goede topper je niet kunnen helpen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:41

Geldt dat niet voor de duurdere matrassen Joolien? Dat wisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:08

Kinke schreef:
Geldt dat niet voor de duurdere matrassen Joolien? Dat wisselen?

Nee dat geldt voor alle Sultan matrassen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:11

Courses schreef:
Oh god, matrassen. Ik moet nieuwe hebben voor m'n boxspring want die er nu op liggen zijn ronduit .. prut. Maar ja, onmogelijke maat ala 140 :') 70cm matrasjes dus en nog een beetje studentenprijs.
Koop in ieder geval geen Boxspring matrassen van de Leen Bakker in de goedkopere prijsklasses :')

Mijn boxspring (weliswaar van Beterbed) is ook 140 cm breed en 200 lang. Dit omdat ik één matras de voorkeur geef boven twee. Ik beland altijd in de 'gleuf' zelfs met een topper erop.

@ TS: Ik zou geen matras kopen zonder hem 'geprobeerd' te hebben, alleen zo kun jij zelf voelen of hij goed voegt bij jouw lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:11

We gaan nu toch naar de Ikea :D

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:18

Bij Ike mag je na zoveel dagen/weken het matras ruilen als hij niet lekker ligt, dat hebben wij gedaan 1e keus was te hard.
Volgens mij is het twee maanden, maar dat weet ik niet zeker.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:28

Ik heb pasgeleden een IKEA matras gekocht voor 75 euro (ongeveer). Een binnenveringsmatras. Er is keuze uit zacht, medium en hard. Ik heb tegen advies van verkoopster in de harde genomen en dat was echt een goede keus. Matras voelt voor mij stevig maar niet hard en ik slaap er heerlijk op. Succes met kiezen.