(Studenten)kamertje zoeken in Tilburg, wat een ellende!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

(Studenten)kamertje zoeken in Tilburg, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:56

Dag bokkers.

Na de zomer begin ik aan een nieuwe opleiding in Tilburg. En jawel, dan moet deze dame uitvliegen, het veilige nest verlaten, volwassen worden, op haar eigen benen staan. Reizen vanuit het allemachtigprachtige Achterhoek neemt zeker 5 uur per dag in beslag. Dus...

Nu begint de ellende. Waar in hemelsnaam moet ik zoeken. Waar moet ik beginnen? Voor alle sites moet betaald worden terwijl, gekeken naar de advertenties, overal hetzelfde opstaat. Wat is realistisch op gebied van prijs/oppervlakte/afstand/staat?

Hoe zijn jullie aan kamers gekomen? Hoe heb je dat aangepakt?

En als iemand nog een nieuw nest voor me weet, zou je dat dan aan mij willen laten weten? O:)

LeonieL

Re: (Studenten)kamertje zoeken in Tilburg, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:57

In Tilburg heb ik geen ervaring.
Ik ben bezig met het vinden van een kamer in Groningen. Ik heb gewoon aan wat vrienden gevraagd of ze nog een kamer wisten. Ik heb nu twee kamers bekeken. en met een beetje geluk mag ik van de week nog een keer. Ik heb me nog nooit ingeschreven op zo'n site. Via Via werkt het beste denk ik.
Ken je mensen in Tilburg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:58

PB Fading of Fosco eens, zij wonen op kamers in Tilburg en hebben wellicht tips voor je :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:59

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:11

Ik zou je ook zeker inschrijven bij Wonenbreburg, de woonstichting in Tilburg. Nuldejaars boven een bepaalde reistijd krijgen dan inderdaad voorrang op toewijzing van een kamer. Overigens is dat geen garantie op een kamer, maar het vergroot wel je kansen op korte termijn een kamer te vinden!
http://www.klikvoorkamers.nl/informatie ... 47/#faq_47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:12

kamernet is wel de moeite van het geld waard, daar staan de meeste kamers op :j ... Ik ben 2x aan een kamer via kamernet gekomen. 1x in onderhuur, en de 2e x via een makelaar die op kamernet adverteerde...

Was in beide gevallen in uh, iig niet langer dan 3 weken, voorzien en ik woon in Leiden en hoor soms verhalen van mensen die echt maandenlang op zoek zijn :) .

Verder idd uitzoeken welke makelaars en woningcorporaties er zijn,

en www.pararius.nl is gratis, daar adverteren makelaars veel op. Voordeel is dat je dan vaak niet hoeft te hospiteren :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:12

zet het op alle sociale media die je hebt. Vraag iedereen die je kent of ze iets weten. Daarnaast heeft kamernet meestal wel goede kamers, je betaalt wel maar er zijn daar heel veel kamers. Zo heb ik uiteindelijk een kamer in Groningen gekregen. Via via gelukkig.

Als je trouwens 18 wordt en je wilt straks iets groter dan een kamer. Kun je je het beste inschrijven bij woningnet (weet niet of dat er ook is in Tilburg, maar lijkt mij wel). Hier spaar je punten en je kunt als je genoeg punten hebt een studio krijgen of als je heel veel punten hebt een huisje. Dit duurt alleen wel allemaal erg lang dus je direct inschrijven :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:33

Jullie zijn toppertjes! Heb ook al enkele pb's mogen ontvangen!

Mijn outlokpostvak stroomt over van aanmeldings- en bevestigingsmailtjes. :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:34

Via Facebook worden regelmatig oproepjes gedaan voor n kamer of voor nieuwe huisgenoten. Plaats een berihtje en vraag of zoveel mogelijk mensen m delen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:39

Ik heb mijn kamer in tillie ook gevonden via kamernet . Zorg dat je een lijstje met eisen hebt en een maximaal bedrag. Succes ermee. Als ik iets weet, laat ik het je weten!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:40

Kamernet is inderdaad misschien wel een goede? Heb tot dusver hele leuke kamers voorbij zien komen in mijn zoekregio :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:43

Ik woon tegenwoordig via wonenbreburg (in Tilburg) :j heel fijn wonen! (Iets luxueuzer dan een studentenhuis, gaat vaak wel om eigen studio of appartement, als je dus een 'gezellig studentenhuis zoekt is dit niet de goede organisatie)
Heb hiervoor 4 jaar in een studentenhuis gewoond, kamer gevonden via kamernet. Was echt een eitje! Zeker een aanrader om te gebruiken ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:47

Saintelette schreef:
Ik woon tegenwoordig via wonenbreburg (in Tilburg) :j heel fijn wonen! (Iets luxueuzer dan een studentenhuis, baat vaak om eigen studio of appartement, als je dus een 'gezellig studentenhuis zoekt is dit niet de goede organisatie)

Hebben die in Tilburg dan geen gewone studentenhuizen? Zowel mijn zusje als ik hebben in Breda gestudeerd en in een studentenhuis van wonenbreburg gewoond.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:49

Ik hoor ook veel goede verhalen over wonenbreburg. Alleen ligt er idd aan wat je wil. Wil je echt ij een studentenhuis wonen? Dan zou ik via kamernet zoeken. Wonenbreburg heeft meer appartementen en studios enzo.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:59

Dorus schreef:
Saintelette schreef:
Ik woon tegenwoordig via wonenbreburg (in Tilburg) :j heel fijn wonen! (Iets luxueuzer dan een studentenhuis, baat vaak om eigen studio of appartement, als je dus een 'gezellig studentenhuis zoekt is dit niet de goede organisatie)

Hebben die in Tilburg dan geen gewone studentenhuizen? Zowel mijn zusje als ik hebben in Breda gestudeerd en in een studentenhuis van wonenbreburg gewoond.

Ik zie nu dat ze ook een tabje studentenkamer hebben (en daarnaast zelfstandige studentenapp.) dus kan idd allebei via breburg :j
De site is overigens www.klikvoorkamers.nl

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:30

Gewoon via kamernet.nl. In Tilburg is het eenvoudig om kamertje te vinden hoor. Ik zou zeer zeker wel adviseren om in een studentenhuis te gaan wonen, anders heb je toch kans op minder aansluiting en redelijk eenzamig op je kamertje zitten eten enzo :).

Je haalt uit een goed studentenhuis ook gewoon super veel gezelligheid. Ik heb er in ieder geval echt goede vriendschappen aan overgehouden en een toptijd!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:47

Mijn vader heeft drie studentenflats in het centrum.
Ik heb je een PB gestuurd!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:13

Best ook even de hogescholen en uniefs aflopen omdat er op de borden daar ook wel eens advertenties hangen. Een gezocht advertentie kun je natuurlijk zelf daar ook hangen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:03

Het sterft van de kamers in Tilburg op het moment. Gewoon inschrijven op kamernet :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:25

Idd in Tilburg is het heel makkelijk een kamer te vinden! Gewoon even rondkijken op kamernet, daar staat genoeg op. Wonen Breburg is ook altijd nog een goede optie. Toen ik 3 jaar geleden naar Tilburg kwam had ik binnen één avond een kamer, nu zijn er ook weer veel afstudeerders.. dus ook veel kamers die vrij komen! Naar wat voor iets zoek je? Weet zelf ook nog wel een hoop kamers die vrijkomen binnenkort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:48

Ik woon in tilburg, gevonden via www.kamernet.nl

Kost eenmalig (20/25) euro dacht ik. werkt wel super :D

Bij mij was eerste keer ineens raak haha!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:05

Uit de ervaring van mijn vrienden heb ik het idee gekregen dat het vrij goed te doen is om een kamer te vinden.
Dat hangt natuurlijk ook af van je eisen. Volgens mij staan de meeste kamers op kamernet.nl

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:30

Oh ik heb juist super snel en gemakkelijk een kamer gevonden in Tilburg!

Veel contacten maken, aanmelden bij Klik voor Kamers, Kamernet enzovoorts :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:52

Ik heb ook een aantal jaren op kamers gezeten in Tilburg. Ik ben destijds in juni begonnen met het zoeken van een kamer en ik heb in 2 avonden 8 kamers bezocht. Bij de meeste kamers waren er ook nog geen concurrenten (de meeste studenten beginnen pas in juli of augustus met zoeken), dus ik kon nog kiezen ook. Uiteindelijk dus een leuke kamer gekozen uit de 8 die ik bezichtigd had. Na ongeveer een jaar ben ik doorgeschoven naar een grotere kamer in hetzelfde huis.

Mijn ervaring was dat het vinden van een kamer in Tilburg niet zo lastig was. Ik heb alle bezichtigingen trouwens via Kamernet gepland.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:48

Ik heb 3 jaar geleden ook mijn kamer via kamernet gevonden. In tegenstelling tot veel andere studentensteden is het in Tilburg redelijk makkelijk en redelijk "goedkoop" om een kamer te vinden.

Bedenk voor jezelf wat je wilt: Gemengd huis of juist niet, veel of weinig huisgenoten, in het centrum of meer richting je onderwijsinstelling (of zoals mijn geval vlak bij een goede stal voor mijn paard).

Ik zal mijn oren en ogen ook open houden.