Ik ben nu 21 jaar en ben mijn ouders onderhand wel ontgroeid. Ik wil heel graag een plekje voor mijzelf! Ik weet alleen bij god niet waar ik moet beginnen. Banen liggen momenteel niet voor het oprapen, dus ik heb een uitkering (wajong).
Mijn ouders zijn groot voorstander van kopen, alleen lijkt het mij niet waarschijnlijk dat ik een lening ga krijgen (toch?). Dan zou ik dus moeten huren. Is hier dan huurtoeslag voor te krijgen? Hoeveel is dat? Genoeg om alle rekeningen te kunnen betalen i.c.m. uitkering?
Ik heb 2 pony's bij mijn ouders thuis, deze mogen er blijven lopen alleen moet ik dan wel elke dag terugkomen om ze te verzorgen. Ik kan mijn rijpony verkopen, maar mijn shetlander die hier al 15 jaar woont, willen ze niet wegdoen. Shet kan niet alleen staan dus dan zou ik alsnog de andere pony aan moeten houden.
Ik heb me nog niet ingeschreven bij een wbv maar ik weet dat daar (naar verluid) jarenlange wachtlijsten zijn wat mij dan weer te lang duurt

Ik ga mij niet prettig voelen in een appartement, vanwege veel geluid van buren en dat zij mij ook kunnen horen.
Ik zou natuurlijk een man kunnen uitzoeken die al op zichzelf woont
Ik denk dat ik te veeleisend ben voor een 1e woning, maar ik was benieuwd of ik wat tips zou kunnen krijgen en ik wil graag weten hoe de realiteit is, hoe jullie het hebben gedaan en wat jullie plan van aanpak was en dergelijke. Waar begin je? Ik vind het zo ingewikkeld!