De koopovereenkomst is getekend op 1-02-2013 en hier staat de passeerdatum van 02-04-2013 in vermeld. Wel staat er bij dat deze met wederzijds overeenstemmen veranderd kan worden.
De makelaar heeft schijnbaar tegen de verkopende partij gezegd dat hun zich niet druk hoefden te maken over die datum, maar ik ga er van uit dat zodra er een datum op papier staat, deze ook vast staat.
1 maart was de hypotheek rond en toen heb ik de makelaar gebeld om dat te vertellen. De makelaar meldde mij toen dat de datum misschien wel veranderd moest worden. Heb gezegd dat dit mij bijzonder slecht uitkwam, niet toegezegd du, maar ook niet afgewezen omdat hij me een beetje overrompelde. 3 maart heb ik er een mail achteraan gestuurd om te melden dat ik niet akkoord zou gaan met een andere datum dan die 2 april. Hier heb ik nooit antwoord op gehad, makelaar beweest dat hij hem neit ontvangen heeft al heb ik de mail nog netjes in mijn verzonden items mapje staan.
Vandaag belde ik de notaris om te vragen hoe het precies in zijn werk zou gaan over 2 weken. De notaris meldde mij dat de datum uit was gesteld. Stel je eens voor hoe verbaasd ik was... Zij zei dat de verkopend makelaar haar had gebeld om dat door te geven. Hierop heb ik uiteraard de makelaar gebeld en die is voor geen rede vatbaar. Hij meent dat ik gezegd heb dat ik het geen probleem zou vinden als die datum verplaatst werd en zegt dat hij die email niet ontvangen heeft. Hij heeft mij letterlijk een leugenaar genoemd en ik ben nog net niet uitgescholden terwijl ik alleen maar netjes ben geweest. Het is alleen alsof ik tegen een stenen muur sta te praten, dus heb ik ook de verkopende partij gebeld. Deze wijdt het aan de makelaar, maar zegt dat het zijn probleem niet is. En dat terwijl ik hem er duidelijk op gewezen heb dat hij een contract heeft getekend waar die datum in vermeld staat. (waarop ik dus het antwoord kreeg dat hij zich van de makelaar niet druk hoefde te maken over de datum) en dat hij niet met een gezin van 5 zo maar even een ander huis heeft. Hoe vervelend ik het ook voor hem vind, dat is niet mijn probleem. Maar zo zegt hij dat het ook niet zijn probleem is dat ik mijn huur al opgezegd heb omdat ik er vanuit ging dat ik 1 mei wel verhuisd zou zijn....
heb al gebeld met het juridisch loket en zij raden aan om een aangetekende brief te zenden dat als de passeerdatum niet plaatsvind op 2 april ik ze aansprakelijk stel voor alle schade die ik loop. En anders een advocaat er op zetten, maar ik heb geen rechtsbijstand en ook niet zoveel financiele middelen dat ik een advocaat kan betalen

Iemand een idee wat ik nu in hemelsnaam moet doen?