Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
keramisch en elektrisch duren beiden lang voor ze warm zijn, lang voordat ze na het opwarmen afkoelen.
Vond het niet zo problematisch met koken, je moet je een beetje aanpassen want hoger en lager zetten gaat iets minder snel dan bij koken op gas. De hitte word wel veel beter verdeeld ipv alleen onder de vlam. Ideaal met dingen die moeten pruttelen. Heb mijn plaat destijds van marktplaats gehaald, was een vrij nieuwe plaat, heb er toen heel weinig voor betaald, nog geen 50 euro (is alweer 8jr geleden dus weet niet meer precies). 

Mijn vriend kookt op gas, en het duurt zeker 5 minuten voordat een pannetje met water kookt. Bij mij, met die booster-functie kookt een pannetje binnen 1 minuut, ik moet er echt bij blijven. Gewoon water koken doe ik ook niet meer in een waterkoker, dat gaat veel sneller in een fluitketel
8nnemiek schreef:Ik heb nu sinds zo'n twee jaar inductie, van Whirlpool met op alle vier een booster functie.. Nou, ik zou nooit meer anders willen! De pannen worden binnen no-time warm, en weer direct koud.. de timer-functie is echt ideaal.. en schoonmaken doe je simpelweg met een nat doekje en wat afwasmiddel en 10 seconden later glimt de plaat weer als nieuw. Eten brandt namelijk niet snel aan als een pan overloopt omdat die plaat zelf niet heet wordt. En geluid maakt de mijne totaal niet, alleen op die booster-functie. Maar kan me voorstellen dat je een goedkoper merk wel hoort.
Ik zie hier dat mensen het vergelijkbaar vinden met gas, qua snelheid.. :n Mijn vriend kookt op gas, en het duurt zeker 5 minuten voordat een pannetje met water kookt. Bij mij, met die booster-functie kookt een pannetje binnen 1 minuut, ik moet er echt bij blijven. Gewoon water koken doe ik ook niet meer in een waterkoker, dat gaat veel sneller in een fluitketel

Wat wel een nadeel is (vind ik), wij hebben een plaat die dus op één enkele groep hangt, en die gaat dus als je alle 4 de pitten aan hebt z'n stroom verdelen. Kan je heel goed zien bij het smelten van boter, dan wordt ie heel even niet warmer. Heb je overigens amper last van, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor een kookplaat gaan met een dubbele aansluiting.