Was komt stinkend uit wasmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Was komt stinkend uit wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:06

Bokkers,

Ik heb echt jullie hulp nodig !!

De laatste tijd komt mijn was stinkend uit de wasmachine, en dan vooral de handdoeken en spijkerbroeken.
Die geur ( vieze-oude-stinkende-sokken-lucht) begint vooral wanneer de was droog is.

Even een lijstje met wat ik heb/gedaan heb:

* Mijn wasmachine is amper 1 jaar oud
* Regelmatig zet ik hem aan op de hoogste temp. met soda voor het reinigen van de machine
* Laat altijd het deurtje open staan na het wassen, hij staat dus altijd open
* Heb al verschillende soorten wasmiddel geprobeerd
* Ik heb geen droger, mijn was droogt op zolder, ben niet van plan om mijn was in een kamertje te gaan drogen
* Ik gebruik niet teveel wasmiddel

En de was begint steeds erger te stinken, zo erg dat als ik het aantrek er gewoon deo op moet spuiten om het enigszins fris te laten ruiken.

HELP

miamivice

Re: Was komt stinkend uit wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:08

Op 90 graden laten draaien met een scheut chloor.
Dat doe ik 1x per maand. Geen stinkende was meer.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:09

Heb je al eens gekeken of er niet ergens een verdwaalde sok verstopt zit? Tussen de rubbers of in de afvoer?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:09

Gebruik je ook niet te weinig wasmiddel?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:10

hier hetzelfde probleem, niet bij alle was, maar
wel bij de handoeken en t shirts van mijn vriend

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:11

Het kan zijn dat het te lang duurt voor het droog is met dit vochtige weer. Ik denk niet dat het aan je machine ligt. Ik heb dat ook gehad toen ik nog geen droger had. Nu gaat echt alles in de droger en ik heb nooit stinkende was meer.
Heb je een verwarming of iets dergelijks waar je het even voor kunt hangen? Hoe lang laat je de was in de machine nadat de was klaar is? Dat kan ook schelen.
Succes!

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:12

het kan ook het "zeefje" van de wasmachine zijn... die al eens schoon gemaakt?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:12

Haal je de was wel altijd direct uit de machine?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:14

Ik gebruik de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel.
In principe ligt mijn was max. een half uur nat in de wasmachine, ik probeer het wel meteen op te hangen.

Een droger willen we trouwens niet, dat vinden we niet nodig en te duur ook in gebruik....

Wat bedoel je met het zeefje Tinkergirl?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:18

gebruik je vloeibaar of poeder wasmiddel? Vloeibaar gaat eerder stinken.

tinkergirl89

mijn wasmachine heeft zeg maar een filtertje waar het water doorheen gaat voor het weg gepompt wordt. Hier blijven dan dus ook vaak haren en andere dingen die niet in het riool horen in hangen...
Heb dit probleem namelijk ook eens gehad, en toen kwam ik er achter dat er dus zo'n filter tussen hangt hier haha

Gimme_Joy

Gebruik je vloeibaar wasmiddel? Het was namelijk bij ons zo dat de afvoerleiding verstopt zat en we hem schoon moesten maken met een veer (we hebben zo'n ding gehuurd bij de gamma). Vloeibaar wasmiddel lost niet helemaal op en blijft plakken aan de leiding, waardoor vies water kan terugstromen. Je kan ook even kijken naar hoe de leiding gemonteerd is. Hij moet wel aflopen de muur in, anders kan het water sowieso niet lekker weg. Ik gebruik nu poeder en heb geen last meer van vies water of stinkende was.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:19

Ik had dat ook met wasgoed. Ik gebruik nu regelmatig Calgon tabs (wasmachinereiniger). Die stop je gewoon in het waspoederbakje, en die kan je gewoon aanzetten met de was in de machine. Kost wel iets van €5 per pak, maar mijn was stinkt niet meer. Ook was ik handdoeken op 90 graden. Is ook wel goed voor de machine om dat regelmatig te doen. Ik gebruik ook altijd poeder, en ook daarmee stonk mijn was.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:22

Even een kookwas draaien met een vol bakje soda. Werkte bij ons goed en voor die 1 euro aan soda kan je er nog eens op gokken.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:24

maak ook de rubbers een schoon met een klamme doek vaak zit daar ookeen boel zooi tussen vooral als je met vloeibaar wast, dus niet alleen de delen die je ziet meer worstel vooral je vingers tussen het rubber en de trommel om ook in die kieren alles schoon te maken.

het "zeefje" zit onderin de wasmachine achter een klep of luikje verborgen.

daarna een was op de hoogste tempratuur met soda

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:24

En wellicht scheutje natuur azijn in bakje van je wasverzachter?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:37

Stinkende was is een teken dat er een schimmel in zit. Keertje wassen op 60 graden ipv 30 en het is opgelost :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:41

Ik heb het ook met een nieuwe wasmachine maar ik heb het idee dat het bij niet alle was is.Ik doe het nu maar in de droger met zo n geurdoekje en dan tussen de was ook nog een geurtje.Het is voornamelijk bij mijn werk kleding wat niet nieuw meer is.Ik gebruik robijn dat zou toch lekker moet ruiken.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:43

Als je het bakje gebruik waar je het wasmiddel in gooit kan je dat er eens uithalen dit kan ook gaan stinken en goed schoonmaken, was middel vloeibaar direct in de trommel doen, je afvoerslang goed schoonmaken kan ook helpen en wat vaker op 90 gr wassen. denk dat je dan al een heel eind komt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:43

Je geeft zelf aan dat de geur vooral begint als de was droog is. Als je de was uit de machine haalt, ruikt het dan wel fris? Want dan zit het probleem niet in je wasmachine, maar in het droogproces.
Hoe warm is het op zolder? Is het niet te koud en te vochtig daar waardoor de was te lang vochtig blijft en dus gaat stinken?

Misschien een keer een deel van je was op zolder hangen en een paar stukken op je slaapkamer of in de huiskamer. Is het een wel fris en het ander niet, weet je waar het van komt.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:44

Ik ruik het al als de machine nog draaid en meerdere bij mij in huis.Ik vind het ook heel vreemd.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:25

mijn was stonk ook zo maar wel gelijk zodra ik de was eruit haalde denk eerder dat er bij jou op zolder schimmel zit

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:30

Hier ook heel veel gehad! "Schone" was die echt ontzettend stonk! Tegenwoordig gebruik ik nog maar heel weinig wasverzachter, zorg ik ervoor dat er goed geventileerd wordt in de kamer waar de was hangt en mijn handdoeken + beddengoed gaan zonder wasverzachter op 60 graden. Nu heb ik eigenlijk altijd schone was die ook schoon ruikt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:30

Heb ik ook gehad. Sinds ik bij elke was een scheutje azijn doe heb ik nergens last van.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:32

Was gaat ook stinken als je (zweet) sokken samen met andere kleding wast. Ik probeer dat echt wel apart te wassen. Zo'n geur herken ik ook direct, beetje zurige lucht vind ik het zelf. Hier kunnen we de was zowat het hele jaar in de buitenlucht drogen, daar vind ik het wel frisser van blijven.
Was die binnen droogt ruikt gewoon anders, denk omdat het droogproces langer duurt.