Een nieuw matras...hoe, wat en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Een nieuw matras...hoe, wat en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 14:26

De titel zegt het eigenlijk al..ik zoek een nieuw matras, maar weet niet goed wat en waarom.
Onze situatie:
Ik heb een normaal gewicht, mijn partner heeft ( veel) overgewicht.
Beiden worden geregeld badend in het zweet wakker.
Op ons huidige matras ( nu 6.5 jaar oud) beginnen we de veren te voelen, en omdat ik erg veel ben afgevallen, is dit soms behoorlijk pijnlijk.
We hebben nu 2 aparte matrassen, maar zijn ook aan het kijken voor een 2-persoons matras.
Budget..tot 600 euro.
Dus het wordt ofwel 1 matras, voor mij alleen, of 1 matras voor ons beiden.
De voorkeur gaat uit naar pocketvering, gezien het gewicht en de warme nachten.
Is er werkelijk zoveel verschil tussen het aantal veren per m2?
Gisteren waren we in Breda bij action bed, kent iemand deze winkel?
Ik ben nl. nogal achterdochtig en voel me al snel "niet op mijn gemak" door verkoop praatjes.
Echter ons huidige matras was allesbehalve goedkoop en kwam van een gerenommeerde zaak, maar is dus blijkbaar toch niet zo best als we dachten!

Kortom, wat vragen:

- krijg je echt een kuil in je bed van een 2-persoons matras?
- hoe bevalt jullie pocketvering met traagschuim?
- er wordt 5 jaar garantie gegeven, is dit reëel?

We willen geen topper, en hebben nu een boxspring waarvoor we dus alleen een nieuwe matras zoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Mootje

Re: Een nieuw matras...hoe, wat en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:31

Als jullie gewicht inmiddels zoveel verschilt, zou ik gaan voor twee aparte matrassen. Anders is het voor beiden een compromis!
Een kuil in een tweepersoonsbed heb ik geen last van. Ik heb twee spiralen, dus amper doorzakking. Ook keer ik het matras om de maand (niet alleen keren, maar ook draaien).
Bij de meeste beddenzaken kun je afhankelijk van je wensen en gewicht een matrastype uitkiezen (pocketvering, latex etc.)

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:36

Ik heb ook een boxspring met 2 aparte matrassen. Mijn matras is zacht en voor mensen met een gewicht onder de 75 kg, die andere is wat harder en voor mensen met een gewicht van boven de 75 kg. Mijn ervaring met een 2 persoons matras is dat er op een gegeven moment toch echt een kuil in het midden komt.En je hebt ook vaak aanbiedingen van het 2de matrs gratis. Volgens mij bij beterbed.

Succes met zoeken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:44

De matrassen van de Ikea komen al tijden goed uit de testen van de consumentenbond. Misschien is dat wat?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:42

Ik zou toch niet voor een 2persoons matras gaan eigenlijk, als jouw vriend zoveel zwaarder is zal hij een ander matras nodig hebben dan jij....

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:45

Ik zou als ik jullie was ook gaan voor 2 aparte matrassen. Je kunt het beste naar IKEA gaan, krijg je goed info, kun je proef liggen en 90 dagen omruil garantie. Dus bevalt de matras niet kun je een ander uitzoeken.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 08:52

Ok, 2 aparte matrassen dus. Pocketvering, scheelt het veel qua kwaliteit of er 500 of 1000 veren per m² inzitten? Ook lees ik enge dingen over magnetische straling in deze matrassen, iemand hier bekend mee?
Ik wil graag een combi pocket/traagschuim.
Het nadeel van Ikea is dat ze de matrassen niet in onze maat hebben volgens de verkoper, (210x80..)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:07

Ik raad je Ikea heel erg af. Wij slapen nu 4 jaar op Ikea matrassen en ik werd de laatste tijd regelmatig wakker met rugklachten. Ik keer m'n matras regelmatig maar het helpt niet meer het matras is volledig zijn vering kwijt. In die van m'n vriend zit echt een kuil omdat die altijd op dezelfde plek ligt. Nee voor mij echt nooit meer Ikea ( verder m'n favoriete winkel maar een matras nooit meer)
Ik heb sindskort een traagschuim boxspring van eastborn waar ik tot nu toe heel blij mee ben!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:21

xtostarlight schreef:
Ik raad je Ikea heel erg af. Wij slapen nu 4 jaar op Ikea matrassen en ik werd de laatste tijd regelmatig wakker met rugklachten. Ik keer m'n matras regelmatig maar het helpt niet meer het matras is volledig zijn vering kwijt. In die van m'n vriend zit echt een kuil omdat die altijd op dezelfde plek ligt. Nee voor mij echt nooit meer Ikea ( verder m'n favoriete winkel maar een matras nooit meer)
Ik heb sindskort een traagschuim boxspring van eastborn waar ik tot nu toe heel blij mee ben!

4 Jaar oude matrassen mogen terug als er iets niet in orde is. Gewoon bellen naar 0900 - 235 45 32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:28

Pocketvering is niet handig daar krijg je kuilen van. Je zal voor 2 aparte matrassen moeten gaan en dan wel traagschuim.Kan je in diverse hardheden krijgen dit ivm gewicht. Alleen het budget zal je iets moeten oprekken. Succes

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:46

Bonnelover schreef:
4 Jaar oude matrassen mogen terug als er iets niet in orde is. Gewoon bellen naar 0900 - 235 45 32

Dankje voor het telefoonnummer, ik heb het op internet nagezocht (er was toen een reclame van 10 jaar garantie ofzo) maar ik heb geen bon en had mn ikea family kaart nog niet volgens mij toen ik die bedden kocht, dus ik kan niet bewijzen dat ze nog maar 4 jaar oud zijn. Ik dacht dat dat problemen zou gaan geven.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:57

Ik haal mijn matras bij de matrassen fabriek in ijmuiden. Wordt op maat en naar wens gemaakt. Voordeel dat het direct uit de fabriek komt dus geen tussenpersoon die ook geld rekent.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:13

xtostarlight schreef:
Bonnelover schreef:

Dankje voor het telefoonnummer, ik heb het op internet nagezocht (er was toen een reclame van 10 jaar garantie ofzo) maar ik heb geen bon en had mn ikea family kaart nog niet volgens mij toen ik die bedden kocht, dus ik kan niet bewijzen dat ze nog maar 4 jaar oud zijn. Ik dacht dat dat problemen zou gaan geven.

Ben benieuwd of je de matras terug kan doen. Ook ik heb een IKEA matras van nog geen 4 jaar oud die echt niet meer te beslapen valt.
Maar ook hier is er geen bon meer van.

Ook ik raad je dus geen IKEA matras aan!
En inderdaad met zulke verschillen in lichaamsgewicht zijn 2 matras beter.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:15

ik zou ook zeker voor 2 verschillende matrassen gaan, succes!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:30

Maar als je traagschuim neemt is dan de terug veerkracht er dan ook niet heel snel uit?
Dit vertelde ze laast in de winkel dat het totaal geen verschil uitmaak met vering erin.
Ik ben namelijk ook op zoek na nieuwe matrassen maar wat een ramp zeg.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:36

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:44

Traagschuim ventileerd slecht, koudschuim al een stuk beter maar nog steeds minder goed dan pocketvering. Veel verschil tussen veren per cm, ga eens proefliggen dan merk je het meteen en weet je ook wat jij nodig hebt. ik heb een nieuw matras gekocht bij matrasfactory.nl, heb wel proefgelegen trouwens so far so good!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:44

Ik volg dit even. Wij willen ook nieuwe matrassen voor onze boxspring. De huidige matrassen zijn al meer als 10 jaar oud, dus wel aan vervanging toe. Maar we hebben ook geen idee.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:46

inderdaad twee losse matrassen nemen, eventueel kun je er een 'lovebridge' bij kopen (zo'n schuimstuk om de spleet te overbruggen).
wij hebben beide twee duurdere matrassen van de Ikea genomen, de Hjartdal en de Hjelmas.
Ik weet uit mn hoofd niet wie welk matras heeft, maar ik heb de zachtste en als mijn man even op die van mij gaat liggen vindt hij die toch lekkerder liggen dan zijn eigen :P
We hebben ze nu 3 a 4jaar en ze bevallen echt supergoed!
Mijn man had verwacht dat ze wel iets zouden inliggen zeg maar, dus iets zachter worden, daarom nam hij de iets hardere, was dus achteraf beter geweest als hij dat niet had gedaan want hij vindt die van mij lekkerder. Wij zijn er echt supertevreden over, de matrassen hebben een afritsbare bovenkant dus dat kan lekker in de was, verder hebben we er nog een matrasbeschermer opliggen die ook in de was kan, dus voordat er echt iets in de matras zelf gaat qua zweet ben je wel een stuk verder!
Er zijn ook waterdichte molton-hoezen, anders leg je die onder je matrasbeschermer, dan wordt het eigenlijke matras niet nat?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:50

Wij hebben een 2-pers. matras, pocketvering, niets geen kuilen o.i.d.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:52

Zoek eens op Kaufman matrassen. http://kaufmannmatrassen.nl/?gclid=CJ_m ... 3godTSRxpw
Erg goede prijzen en fijne matrassen.
Wij hebben hier ook sinds kort een nieuw matras vandaan en we zijn erg tevreden.
Goede service ook.
En zeker 2 aparte matrassen nemen, het verschil is in jullie te groot, dat werkt niet.
Dan ligt de ene te zacht of de ander te hard.
Succes!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:55

mijn vriend en ik schelen ook flink in gewicht( ik 65 kilo en hij rond de 90) eerst hadden we een bed met 1 matras , maar ik zakte altijd naar hem toe en dat werd dus een kuil.
Nu hebben we 2 aparte matrassen met een heeel dun matrasje erop dat je niet in die naad ligt. en dit gaat super goed.
Verdere vragen kan ik niet voor je beantwoorden

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:46

Tja, die kaufmann...die is niet duur, maar hoe is de kwaliteit? En Ikea heeft volgens mij alleen maar standaard maten, terwijl wij 80x210 nodig hebben. Ik wil dus 1 1-persoons matras, en ik denk dat Pocketvering het best bij mij past. Wel is mijn matras dan wellicht wat hoger dan dat van mijn vriend. Ik lees vanalles over magnetische velden bij de pocketspiralen, hebben jullie daar van gehoord?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:54

Ik zou niet weten waarom je last vanmagmetische velden zou kunnen krijgen, als die er al zijn. Onze planeet is magnetisch en veel gewone natuurlijk dingen om ons heen ook, lijkt me dus een onzin verhaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:59

Ik lees even mee, ben ook aan een nieuw matras toe, maar weet niet goed hoe of wat