Tas voor camera die niet zo opvalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Tas voor camera die niet zo opvalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 13:49

Ik wil binnenkort een Digitale spiegelreflex camera aanschaffen en om dat ding een beetje veilig te kunnen vervoeren wil ik dan ook direct graag een stevige camera tas kopen. Ik kan alleen totaal niet vinden wat ik zoek, ik wil namelijk graag een tas die je niet van kilometers afstand al kan herkennen als een tas waarin je dure spullen meesleept maar wel gewoon stevig en veilig is voor mijn camera.

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn de tassen van crumpler maar die zijn volgens mij niet zo stevig als een normale cameratas (bovendien is het daar eigenlijk ook nog zo aan af te zien dat het een cameratas is) of het kost zo 150 euro of meer. Dat vind ik dat ook weer een beetje veel. Zijn er voor onder een euro of 80 ook goede cameratassen te vinden die er niet direct uitzien als camera tas? (liever niet spuuglelijk O:) )

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:53

heb je al eens bij bol.com gekeken daar staan mooie tassen tussen voor camera's ik heb die van mij daar ook gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:51

Wat moet er in passen aan apparatuur? Hoe veel bodies (welke: instappers, semi-pro of pro, wel of geen battery grip), wat voor objectieven (groot, klein, breed, smal), heb je ook flitsers, moet er ook een laptop in vervoerd kunnen worden... Allemaal nogal essentiële vragen, we kunnen je wel random dingen aan gaan bieden maar de kans dat 't dan ook een geschikte tas is voor jou en je gear is maar heel klein. En dan heb ik t nog niet eens over bijv. schoudertas, rugzak, enzovoort.

Heb recent ook een artikel geschreven over dit onderwerp, misschien helpt het je dat eens door te lezen:
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... eratas.asp

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:14

Gebruik zelf de Lowepro Flipside400
Afbeelding
Maar het is afhankelijk wat voor spullen je hebt/wil gaan kopen.
voor nu gebruik ik hem met een body een 700-200 lens (deze blijft aan de body) en daarnaast nog een 17-85 lens in een vak en een Filmcamera. filters , zonnekap , kabels , lader.
Voordeel van deze tas is dat in de bodem nog een regenscherm zit wat je over de tas heen kan doen.

Je kan de tas van de rug halen draaien en dan spullen eruit pakken, door de onderste klip blijft hij netjes hangen op de buik tijdens het wisselen van bijvoorbeeld de lens.

Flipside 400 AW is een high-performance camerarugzak, ontworpen met een grote capaciteit, premium veiligheid, extra bescherming tegen de elementen en ten alle tijde comfort/draaggemak.

Het unieke "back-entry" compartiment biedt een gemakkelijke en snelle toegang tot uw apparatuur tijdens het uitpakken (terwijl u het harness van de grond houdt en zo schoon houdt), maar ook veiligheid tijdens het lopen/reizen. Verstelbare indelers zorgen ervoor dat u de tas grotendeels zelf kunt indelen in het hoofd-compartiment.

Kenmerken:
- Zachte mesh draagriem, rugleuning en gestroomlijnde banden voor extra comfort en het niet-absorberen van vocht
- Opbergbaar statief-houder om een tripod of monopod mee te nemen aan de backpack
- Ingebouwde geheugenkaart-vakjes aan het binnenpaneel; voorkant-paneels en vakjes om extra spulletjes in op te slaan
- Hypalon SlipLock bevestigings-openingen voor SlipLock-producten
- Ingebouwde All-Weather Cover
- Stille ritssluitingen
- Perfect voor de reizende fotograaf of hobbyist, welke waardevolle apparatuur veilig opgeborgen wil hebben, maar toch snel moet kunnen benaderen op elk moment van de dag.

Capaciteit :
1 Pro DSLR met 300mm f/2.8 lens bevestigd plus 4-6 extra lenzen of flitsers, flitser, kabels, geheugen kaartjes, handleidingen en andere digitale accessoires.

Binnenmaat :
27 W X 15 D X 42.5 H cm

Buitenmaat :
30.3 W X 25.3 D X 46 H cm

Anoniem

Re: Tas voor camera die niet zo opvalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:17

Ik wil eigenlijk een rugzak voor mijn camera, zoiets als hierboven, maar dan een apart vak voor de camera en een apart vak voor nog wat andere spulletjes.. Bestaat dat? :=

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:20

Anthea schreef:
Ik wil eigenlijk een rugzak voor mijn camera, zoiets als hierboven, maar dan een apart vak voor de camera en een apart vak voor nog wat andere spulletjes.. Bestaat dat? :=

De tas hierboven heeft 2 vakken , de achterkant (rugkant) is voor de camera / lenzen en aan de voorkant zit ook nog een apart opbergvak.
Deze is wel wat kleiner maar ook hier kan je nog wel het een en ander in kwijt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:22

Ik heb zelf een Lowepro Rover AW 2. Deze rugzak heeft een compartiment voor de cameraspullen (body, twee lenzen, filters, flitser) en nog een compartiment erboven voor andere spulletjes. Er past verrassend veel in en het is mijn favoriete rugzak voor dagtrektochten (oa in de bergen).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:23

Gewoon een rugzak kopen die groot genoeg is (goedkoop merk) en dan de vormen van je camera en eventuele andere apparatuur zelf uitsnijden uit dik schuimrubber, dit kun je volgens mij bij stofferingszaken kopen. Niemand die denkt dat er een dure camera in de tas zit. Zo hebben wij het vroeger al gedaan en dat trukje werkt nog steeds.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:24

Cameraland heeft diverse tassen die aan jouw wensen voldoen.
Wij hebben die van ons daar ook vandaan. In de rugzijde van de rugzak zit een stevig gevoerd deel voor de camera en eventuele extra batterijen/accessoires. aan de voorzijde heb je een plat vak voor documenten en aan de bovenkant een vrij ruim vak voor spulletjes. Dus niet te zien als cameratas maar wel perfect voor je camera ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:36

Anthea schreef:

Daar zijn er zeker een hele boel van :j
Gewoon eens bij een grote fotozaak binnen lopen en kijken wat je aanstaat :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 22:50

De tas die hier in het topic staat vind ik juist weer zo'n duidelijke: hier zit dure troep in tas, die lopro idem dito. Ik wil hem gewoon 's avonds in het openbaar vervoer mee kunnen nemen zonder dat het schreeuwd: "beroof mij". Bij camera land zie ik weer hetzelfde of heel duur of een echte overduidelijke cameratas.

Het zal waarschijnlijk om een instap SLR gaan, met een kitlens en een 40-150 mm lens eventueel later een externe flitser erbij. Laptop erbij vind ik niet nodig ik heb al een prima (onopvallende) laptoptas. Dus niet enorm veel spullen of iig niet op heel korte termijn erg veel. Ik vroeg me ook meer af of er een merk is dat zoiets maakt wat niet zo duur is (meestal heeft een merk toch een lijn met alle maten).
Het idee van een stevige rugzak kopen en met schuimrubber bescherming maken vind ik eigenlijk ook wel een goeie ik heb namelijk best een paar stevige rugtassen waarin ik dat best zou kunnen maken.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:56

Heel eerlijk...ik zou die rugtas nooit als tas met dure spullen hebben herkend.... Echt niet...

Ik was juist verrast door hoe het in die tas zit! Ik vind het een uitvinding!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 23:05

Ben ik dan zo opmerkzaam of ben jij dan zo kippig :P :Y) . Dat zie je toch meteen ze zijn allemaal zo stijf en dik aan de buitenkant, ik snap dat dat je die voering nodig hebt maar bij bijv mijn laatste laptoptas zit dat gewoon binnenin en de tas eromheen is zeg maar groter/losser waardoor je dat niet ziet. Daar ga ik itt mijn oude laptop tas zo 's avonds mee overstraat omdat het niet zo opvalt, mijn oude laptoptas (rugzak) zag er een beetje uit als de meeste cameratassen op zich is het model niet raar ofzo maar je ziet direct aan de stof en postering dat er iets van apperatuur in vervoerd moet worden. Ik wil liever iets waarbij je dat van buiten niet ziet.

Kan je trouwens ook niet gewoon kant en klare cameratas indeel schotjes kopen (vraagt mijn luie kant O:))

EDIT: Of gewoon hoesjes voor aparte onderdelen die je makkelijk en veilig in een gewone redelijk stevige rugzak kan steken (laptopsleve idee)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 19-10-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:10

Als je niet zo veel spullen het (zoals bij jou het geval zal zijn) is een schoudertas misschien ook erg prettig. Die draag je naast je ipv achter je, waardoor je toch meer zicht hebt op je spullen. Ik vind bijvoorbeeld Domke erg prettige schoudertassen hebben (zie ook de foto's in het artikel dat ik hierboven linkte) maar erg goedkoop is dat merk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:16

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 23:34

Daar zitten inderdaad de tassen bij die ik bedoel Rosabags had ik ook zelf al gevonden maar daar staat de prijs me inderdaad wat van tegen. Bij dat Jill-e staan er wel een paar die niet opvallen als cameratas die (voor mij) ook nog redelijk betaalbaar zijn dus dat is echt wat ik bedoelde, bedankt! (Nu nog op zoek naar verkooppunten of iemand met een creditcard ;) )

Die insteek delen had ik dus nog niet op die manier gevonden, ik had er namelijk nog niet echt aan gedacht om een tas "om te bouwen". Dat lijkt me dan wel handig, zou dat veilig genoeg zijn in een redelijk stevige rugtas/schoudertas. (Dus wel echt met model maar niet geposterd aan alle kanten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:47

Je zou eens in een reactie op mijn artikel kunnen informeren naar verkooppunten, de kans is groot dat op Photofacts wel iemand je kan vertellen wat de verkooppunten in Nederland zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 23:57

Dat zal ik dan maar proberen. Iig even om het eerst in het echt te kunnen zien, ik bedacht me namelijk dat mijn zus wel een creditcard heeft dus uit amerika bestellen zou eventueel ook nog kunnen (even kijken wat voordeliger is, soms scheeld het zo een paar tientjes)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 01:05

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 01:53

Ik heb een Lowepro Slingshot. Echt een heerlijke tas want al mijn spulletjes passen er in en je kan zelf de vakjes verplaatsen. In een gewone tas wordt al je dure apparatuur niet zo goed beschermd, dus ik zou toch voor een camera tas gaan.

Veel mensen hebben tegenwoordig een DSLR, dus ik voel me echt niet onveilig wanneer ik met mijn cameratas op pad ben, of dat nou in een drukke stad of midden in het bos is.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:25

Een tijdtje terug heeft een kennis hier een tas besteld: http://pilgerbags.nl service was goed en de tas ook erg mooi (Mimi Kelly moore) Het is een compacte tas, maar er gaat enorm veel in! dat geld denk ik ook voor de overige tassen op de website, overigens hebben de Kelly moore tassen ook allemaal een filmpje (http://kellymoorebag.com/videos/) waarin ze het een en ander verteld over een tas.
Pilgerbags is trouwens gewoon iemand uit NL dus je kan gewoon zonder dat je een creditcard hebt betalen, ook geven die tassen een goede bescherming, het enige nadeel kan alleen zijn dat als je apparatuur erg zwaar word dat het niet heel fijn draagt, maar als je een tas met schouderband neemt kan dat ook alweer schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:14

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 23:16

Guinevere schreef:
Veel mensen hebben tegenwoordig een DSLR, dus ik voel me echt niet onveilig wanneer ik met mijn cameratas op pad ben, of dat nou in een drukke stad of midden in het bos is.

Zal wel van de regio afhangen maar het gaat mij ook niet om een drukke straat of in het bos maar met name dat ik vaak 's avonds (alleen) met de trein reis op zeg maar niet het traject waar vooral de allerbeleefdste nederlanders reizen :P .

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 07:42

liedje89 schreef:
Ben ik dan zo opmerkzaam of ben jij dan zo kippig :P :Y)

Ik ben denk ik heel naief....
Als ik zo´n rugzak zie, denk ik waarschijnlijk: zo...die heeft een hoop studieboeken te versjouwen....
Ik zou me niet zo gauw afvragen of er wat anders in zou zitten. Maar wellicht mensen die op dure spullen uit zijn wel....