pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:43

We hebben vanochtend een woning styliste op bezoek gehad.
Maar er komt toch stiekem meer bij kijken als ik dacht. Gisteren heel de dag gepoetst, en nog geen fotos gemaakt.
mijn meubels zijn verschoven en ik moet zelfs muur schilderen in een neutrale kleur.
Stukje bij beetje is het mijn huis niet meer.
Ik moet er echt even afscheid van nemen. Iemand ervaringen met woning styling?

Mijn keuken zithoek moet weg dan kun je mooier naar buiten kijken. en ik kreeg zelfs de vraag of mijn kat niet weg kon.
Ik had er echt een hele andere verwachting bij..

anneve

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:46

Ik heb ook zo iemand binnen gehad en inderdaad, schilderen, huisdieren weg. Maar dat laatste alleen in geval van een evt. bezichtiging natuurlijk. Bij mij voldeed het eigenlijk wel aan de verwachting. Had veel meer commentaar verwacht. Kleine aanpassingen. Het schilderen was het meeste werk.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:35

tsja ik heb toch ook geen hele aparte of lelijke inrichting, maar ik had het idee dat het gewoon ook niet haar smaak was, van die styliste. Maar goed ik snap wel dat mijn muur neutraler moet, maar het kwam gewoon niet echt heel sympathiek over.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:36

Eum, waarom zou je dat allemaal doen?
Hele grote kans dat de volgende bewoner het toch weer over schildert. En kat weg.. Waarheen dan? Asiel ofzo? Ik word er een beetje boos van :o
Ruim het op, maak wat licht en hup foto's. Dat verkoopt ook wel hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:45

Rebel_Jits schreef:
Hele grote kans dat de volgende bewoner het toch weer over schildert. En kat weg.. Waarheen dan? Asiel ofzo? Ik word er een beetje boos van :o

niet alle kijkers kunnen tijdens een bezichtiging door dingen/ kleuren heen kijken, vandaar dat het vaak wat neutraler mag
meubels schuivend oor de ruimte groter te laten lijken is ook slim.

voot ts
het is wennen, lijkt me ook moeilijk, maar als je daardoor sneller je huis zou verkopen, is het aanpassen en kun je straks in je nieuwe huisje weer alles naar eigen smaak inrichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:47

Meubels schuiven kan slim zijn, maar verven zou ik ook niet aan beginnen hoor.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:49

Rebel_Jits schreef:

In deze tijd verkoopt het niet, dat is juist het probleem. Er staan verschrikkelijk veel woningen te koop tegen bodemprijzen, dan moet je echt iets extra's doen om je woning nog verkocht te krijgen. Wij hebben ook een woning die 2 jaar geleden nog binnen 1 maand verkocht zou zijn en die we nu aan de straatstenen niet kwijt kunnen.

TS hoe lang staat jouw woning al te koop?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:51

Rebel_Jits schreef:

Tuurlijk niet, kat moet alleen even weg tijdens de bezichtigingen om het zo neutraal mogelijk te maken. Je wilt immers het gevoel geven dat iemand er hun thuis van kan maken en als je er een ehh kattenhater tussen hebt zitten, dan kan het best een reden zijn om voor huis nummer 2 te kiezen :)

Ik vind het een goede zet dat je het hebt gedaan en hoop dat je snel je huis kwijt bent! :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:51

Toevallig zijn wij net al dagen lang, het hele weekend, bezig geweest het huis verkoopklaar te maken, komt echt veel bij kijken!
Alle zooi moet ook weg...

Mensen willen op de 1 of andere manier een VT-wonen huis, zelfs al is het inrichting die nieteens meekomt zoals losse meubels!
Echt bizar eigenlijk maar het is een kopersmarkt en mensen zijn blijkbaar niet zo snugger...
Ze gaan pas kijken als het op Funda helemaal leuk is. Tenzij jouw huis een aanbieding is die niet te weerstaan is maar de meeste huizen zijn dat niet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:04

Je moet nu alles uit de kast halen(niet letterlijk) om je huis eruit te laten springen, als je geen goede foto's heb komt er niemand kijken.

In een middag heb je die muur wel in een neutrale kleur, dat maakt een wereld van verschil.

Een vieze kattenbak kan afschrikkend werken voor kijkers, als een huis niet fris ruikt zijn bij binnenkomst al negatief beïnvloed.
Kat hoef niet perse weg, maar maak als je kijkers krijgt de dag van te voren de kattenbak helemaal schoon en zet hem voor het bezoek van de kijkers even in de tuin of de schuur. Neem de kat even mee in een transport mand.

Zorg dat je huis schoon fris en opgeruimd is, maar pas op met luchtverfrissers, beter is een fleurig, licht geurend, boeket echte bloemen op tafel.

Een huis verkopen is hard werken. Meer voor de verkoper dan voor de makelaar ;)

Gooi alvast de spullen weg die je toch niet meeneemt met verhuizen, dat is makkelijk als je echt gaat verhuizen en een volgepropte bergruimte toont klein, een opgeruimde bergruimte toont praktisch.

Maak ondertussen plannen voor je nieuwe huis, i.p.v. je te concentreren op je oude huis en dat het niet meer is zoals jij het altijd zo graag had.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:25

Tsja ik ga mijn kat niet elke keer verplaatsen geeft vrij veel stress. maar die muur zal er aan moeten geloven..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:28

ik heb laatst ook de 1e kijkers gehad en ook veel spullen uit huis gehaald (grote stoel, krabpaal, kinderspeelgoed ed ed ed) halve dag gesopt
heb de hele trailer volgestopt en op de dag van de bezichtiging, de katten erin, hond in de auto en naar mijn moeder.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:29

Amvbeek schreef:
Tsja ik ga mijn kat niet elke keer verplaatsen geeft vrij veel stress. maar die muur zal er aan moeten geloven..

Tja, je kat verplaatsen hoeft naar mijn idee niet zoveel invloed te hebben. Wij hebben 2 katten en die bleven gewoon thuis tijdens de bezichtigingen.
Ons huis was vrij snel verkocht, 3 jaar geleden. Buren hadden 2 katten. Die werden weggebracht als ze kijkers hadden. Alle spullen werden in het trappenhuis gezet. En dat huis is nu nog steeds niet verkocht. De eigenaren zijn het uiteindelijk maar gaan verhuren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:31

Wil je je huis nou kwijt of niet?

Het is heel simpel, zij hebben de ervaring dus als het weghalen van een kat het verschil kan maken zou ik het niet laten.

Ik ken inmiddels diverse mensen die hun huis wel degelijk helemaal veranderd hebben, maar waarna het wel sneller verkocht werd.

Edit Daantje: 3 jaar geleden was de markt toch nog wat gunstiger dan nu.
Een kattenbak en een kat kan wel degelijk afschrikken. Als je niet van katten houdt, stinken die beesten echt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:35

Onze katten gingen max een half uurtje in de auto, raampje op een kiertje.

Hoe 'niet-neutraal' is de muur waar het over gaat dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:19

Ik heb net mijn huis verkocht en de 2 katten zijn gewoon binnen gebleven (was appartement, dus de tuin in kon bijv. sowieso niet). Kattenbakken zette ik in de verste hoeken van het balkon (heb er 2) of soms zette ik er 1 in de berging ofzo.
Wel altijd het huis even lekker goed luchten voor de bezichtiging. Dus alles open gooien enzo. Mocht het daarna onaangenaam koud zijn in huis (ja ook dat is van belang ;)) kun je even kort de verwarming aanzetten.

edit: wij hadden overigens ook "niet neutrale" muren :=

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:23

Van te voren een appeltaart bakken schijnt ook te helpen, vanwege de 'huiselijke' geur :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

ad0rey0u schreef:
Van te voren een appeltaart bakken schijnt ook te helpen, vanwege de 'huiselijke' geur :')

Ja dat is idd een bekend cliché :j
Maar qua geuren zou ik het juíst ook neutraal houden :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:59

mensen zeggen al snel'; huisdier weg. denk dat die mensen zelf geen dieren hebben ofso.
Maar sorry wat heeft een kat met een huis te maken? Oh misschien dat die het iets bevuilt..maar dat doen mensen zelf ook...

ik wens je veel succes :) en tsja smaken verschillen soms heel erg :P

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:12

Ik moet uit eigen ervaring zeggen dat even de kwast over een aantal dingen en inderdaad de huisdieren even uit zicht, echt wel invloed kunnen hebben. Heb een paar jaar geleden op eigen initiatief vóór de verkoop van mijn toenmalige huis o.a. wat binnendeuren geschilderd nadat ik wat tips in een tv programma had gezien over huis te koop zetten. Heb wat spullen weggehaald voor ruimtelijk beeld en de eerste paar dagen toen er heel veel bezichtigingen waren even met m'n honden samen ergens gelogeerd zodat alles thuis netjes en fris bleef. Binnen een week verkocht :D Ik zag het zo, liever een beetje geld en moeite investeren als langer met de woning blijven zitten en hypotheek alleen doorbetalen (in mijn geval toen), die "inverstering" heb ik dubbel en dwars terug verdiend :j dus mijn advies, trek alles uit de kast :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:09

Wij hebben (in de loop der tijd) ook veel geklust aan ons huis, maar dan ook vooral als het gaat om isolering/goede vloer etc. Ook met het oog op verkoop. De muren zijn netjes geschilderd, plintjes vervangen, overal dubbel glas... Ik heb voor de bezichtiging nog even alles netjes ingericht, bloemetje gekocht, hop de kat naar buiten..

Midden in de crisis hadden we binnen drie dagen ons huis verkocht (hoge prijsklasse). ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:20

Maar als iemand zo snel je huis koopt dan ligt dat echt niet aan de kat ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:48

manzano schreef:
Maar als iemand zo snel je huis koopt dan ligt dat echt niet aan de kat ;)

Alle beetjes helpen. ;)

Een kat geeft een huis wel echt een bepaald karakter: het is immers een bewoner. Zelfde idee als foto's van de kinderen aan de muur, daar jaag je mensen mee weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:50

Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn.... Ze zien toch ook kinderkamers :?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:53

Ik vind dat toch anders, katten brengen toch een bepaalde geur met zich mee. Idem met honden trouwens. Je kunt gewoon in een huis ruiken dat er dieren zitten en dat is niet de meest aangename geur.