Boxspring, echt het einde?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Boxspring, echt het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:24

Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen hebben we voor niet al teveel geld wat matrasjes gekocht, bed kregen we van zijn ouders, en we waren er klaar voor, vonden we. Maar enkele jaren later blijkt toch dat de goedkope matrasjes van toen niet erg duurzaam zijn: ze hebben beide al een kuil en zijn over het algemeen niet erg veerkrachtig meer. Tijd voor iets nieuws dus.

Nu horen we van alle kanten: "als je echt iets goeds wil, moet je voor een boxspring gaan". Klopt dat? Is dat nou echt zo goed voor je lijf (ben beetje gevoelig voor rugklachten) en slaapt dat nou echt het beste van alles? Wie heeft er ook een boxspring en hoe bevalt dat? Waar moeten we op letten?

We willen iets dat voor onze beide lijven goed is: hij is namelijk 1.95 en weegt zo'n 90 kilo, ik ben 1.74 en weeg 55 kilo. We moeten dus eigenlijk wel aparte slaapgedeeltes in het bed hebben. We willen er ook best wat geld aan uitgeven, maar het moet niet te gek worden.

Natuurlijk laten we ons goed voorlichten in de winkel, maar vooraf wat ervaringen horen van "echte" mensen vind ik ook erg handig :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:30

Wat is je budget?
Mline matrassen zijn erg fijn, maar ook erg prijzig...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Boxspring, echt het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:32

Voor twee personen eigenlijk niet meer dan 1000 euro. Heb je ervaring met de Mlines?

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:34

Dit vraag ik me ook af. Wij wouden rond de 1000 euro uitgeven. Dus ik volg even.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:35

Mijn moeder heeft onlangs een mline matras gekocht en haar slaapproblemen zijn aanzienlijk verminderd.
Heb er zelf ook op gelegen, en het lag erg comfortabel.
Ze hebben verschillende klassen voor dikte en veren, dat zorgt ook voor prijsverschil.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:37

wat ik van mijn moeder heb gehoord is dat je bij boxprings last gaat krijgen van vocht dat er in trekt. Zij hebben een auping bed, met allebij een ander matras erin en daar zijn ze erg tevreden over.

Ik slaap zelf al jaren op een simpel bed met een matras van 900 euro (hebben we gekregen, zou dat zelf niet uitgeven). Een duurder matras houd het wel lang vol.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:38

Ok dat kunnen we dus ook in gedachten houden. Vind boxsprings wel heel mooi, maar het gaat uiteindelijk om het slapen. En we hebben al een bed, dus met goede matrassen zouden we er ook al kunnen zijn.

Naskapower: Oh da's minder... Maakt auping ook bedden? Ik ken ze alleen van de matrassen. Wat is dat voor speciaal bed dan?

We willen idd nu even een goede investering doen zodat we weer een flink aantal jaar vooruit kunnen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:40

Ik heb ook een boxspring, ontzettend fijn bed! :j na een halfjaar op een 'gewoon' bed te hebben gelegen was ik zo blij weer mn oude bedje op te zoeken :D
Nadeel, ik heb een 1persoons, en hij is wel zo lekker zacht, maar als je bijv aan het voeteneind gaat zitten zak je er wel vanaf :)) maar echt een superfijn bed, ook omdat ik een slechte rug heb ligt het erg lekker. :j
Mn ouders hebben er ook een en die ligt ook ontzettend lekker. :j

Zo'n Mline lijkt me idd ook wel wat :j

Masada

Ik slaap op een Sand. Heerlijk bed. :j

BiBiQ

Dit wil ik ook wel even volgen. Ik vind boxspring's ook wel erg mooi en ik denk fijn, maar heb er verder geen idee over hoe het nou echt is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:45

Wij hebben een Norma boxspring, ook met 2 aparte matrassen omdat vriendlief aanzienlijk zwaarder is dan dat ik ben. ( Alleen ligt dit bed wel vér boven je budget := )
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij bed bij mn ouders ( is geen boxspring, maar gewoon bed met Sultan matras van de Ikea) stukken fijner vind liggen dan, het bed waar ik in slaap bij m'n vriend. M'n vriend vindt onze boxspring wel helemaal het einde, dus het is ook een kewstie van 'voorkeur/smaak' ( hoe je het ook maar wil noemen :P )

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:47

geen idee, de bodem is volgens mij wel heel goed bij die bedden, spiraalbodem.
Heb geen idee wat voor matras ik heb, maar die doet het al jaren, bed was zo'n goedkoop ding en ik slaap heerlijk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:48

Ja Ikea schijnt ook echt hele goede kwaliteitsmatrassen te hebben. Daar wilden we ook al even gaan kijken :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:49

Ik heb bij mijn ouders een boxspring gehad. Ik persoonlijk snap niet hoe ik ooit dit bed heb kunnen uitzoeken := Verschrikkelijk zacht en na 2/3 jaar toch al een behoorlijke kuil terwijl het zeker geen goedkoop bed was.
Inmiddels slaap ik op een ikea matras met 2 auping spiralen <3

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:53

In het Volkskrant magazine van afgelopen week stond een interessant stuk over bedden. Daar kwam inderdaad uit dat boxsprings op dit moment niet alleen hip zijn, maar dat ze qua kwaliteit ook erg goed zijn.
De journalist ging naar verschillende beddenzaken toe (er zijn zelfs zaken waar je een nachtje kunt slapen op het bed dat je zou willen aanschaffen!).
De conclusie was dat een goed bed tussen de €2000 en de €5000 kost. Wij zijn ook aan nieuwe matras toe maar dat prijskaartje vind ik wel erg pittig. Het advies was om als je minder te besteden hebt, bij een goede beddenzaak te vragen naar het private label/huismerk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:56

Oh zal eens kijken of mijn ouders de volkskrant nog hebben liggen...Interessant! Maar 5000 euro gaan wij echt niet uitgeven, en 2000 ook niet :n Huismerk is ook een goede, dankjewel!

Nachtje proefslapen zou ik ook wel willen, stond er toevallig een lijstje bij van zaken waar dat kan? Het schijnt ook dat je met proefliggen minstens een kwartier moet blijven liggen om te voelen hoe het écht ligt...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:59

Ik vind een boxspring wel erg lekker slapen. Het bed van mijn lief was me echt te hard, terwijl hij er wel goed op slaapt, dus wel hadden wel een redelijke uitdaging toen we gingen proefliggen (drie zaterdagen achter elkaar gedaan, wat een ontzettende hoop flauwekul proberen ze je soms op de mouw te spelden :=).
En eigenlijk kan je dat het beste doen. Want ook de ene boxspring is de andere niet. Ondermatras, bovenmatras, koudschuim, veren, latex - en dat in alle mogelijke combinaties.

Ikea is een topidee. Goede kwaliteit matrassen, en ze hebben alle soorten naast elkaar, dus je kan het ook echt vergelijken. Wij zaten op een gegeven moment een beetje met het probleem dat we niet meer konden beoordelen of dat ene bed in die ene winkel nou nog net wat lekkerder was dan het bed waar we op dat moment op lagen ;)

Later kwamen we er pas achter dat de Ikea sommige matrassen ook in 2m20 levert... als we dat eerder hadden geweten waren we iets minder dan de helft kwijt geweest van het bedrag dat we nu betaald hebben. Tja.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 21:03

Ikea is dus een aanrader als ik het zo lees :) Dan maar eens een tochtje maken, afwachten totdat de Ikea in Zwolle komt zal nog wel even duren denk ik :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:45

Wij hebben geen boxspring, maar een Auping bed met Auping matrassen.... ernstig over je budget heen maar zeker wel een aanrader!! Voor mij niets anders meer, ik geef graag geld uit aan een goed bed. Mijn nachtrust en rug zijn me een hoop waard.
Ik denk dat je goed moet kijken wat je aanspreekt en dan daarna toe moet sparen.... 1000euro is nog steeds een hoop geld en dan wil je geen bed wat uiteindelijk nog niet geweldig is, dan kun je beter meer uitgeven aan iets wat het helemaal is.... maar dat is mijn mening ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:50

boxpring erg mee op letten! geef liever wat meer uit dan 1000 voor een knap bed.... wij zijn vorig jaar opzoek gegaan tot 1000... of bedden waar je je niet in kan omdraaien omdat bed te klein is... of ja kan net zo goed een normaal matras aanschaffen omdat ze als karton liggen zeg maar. auping enz moet je van houden... daar kan ik echt niet op slapen... ik zou je budget zeker veruimen indien je een goed bed wil. of naar beter bed en wachten op een actie.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:02

Ikzelf heb een boxspring 2 jaar geleden gekocht in amsterdam.
Ligt nog steeds goed.
Toevallig ben ik met mijn moeder laatst bij ikea geweest om een bed voor haar te kopen.
En matras. Die matrassen daar liggen erg goed :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:07

sliep al jaren op een boxpring (en geloof me bed is zwaar mishandeld en zeker 10 jaar oud) maar na al die jaren is ie nog steeds goed
ik slaap nu op een tja ... bed en wat een hel

ik kan je ook zeker een boxpring aan raden
vocht ?? nooit last van gehad (kun je ook oplossen door je lakens de helft terug te slaan en je matras regelmatig te draaien ;) )

honden zijn ook zeer tevreden ;)
Laatst bijgewerkt door rommulus op 01-05-11 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:07

1000,00 is niet veel. Nou ja, wel veel geld, maar voor een bed niet..

Bedenk je dat je ongeveer een derde van je leven in bed ligt...Een goed bed is echt belangrijk.

Hebben zelf een boxspring gehad en daarvoor heb ik er ook 1 gehad, ik ben er zelf niet kapot van.

Ben nu voor een mooi bed gegaan, met een goede lattenbodem. Hebben een zeer dik en stevig matras erop. Slapen heerlijk en beter dan voorheen.

Denk dat je beter veel geld uit kan geven voor een goed matras.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:13

Ik lees even mee, wil in de toekomst nl ook een boxspring aan gaan schaffen

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:03

Ik heb na 10 jaar toch ook maar is een boxspring aangeschaft.
En ik zeg je eerlijk ik wil geen ander bed meer!