Mijn Balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Mijn Balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:09

Balkonnetje

Nu de lente/zomer er aan zit te komen wil ik toch wel graag mijn balkon opknappen/gezellig maken..
Wie heeft er leuke ideetjes ?
Niet te duur

Afbeelding

Indomitable

Re: Mijn Balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:11

Ik zou eens bij de Action binnen lopen, daar hebben ze hele leuke dingen voor op het balkon, vooral plantenbakken en dat soort dingen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:11

een paar bloembakken aan de rand hangen met viooltjes of andere leuke plantjes. Naar de xenos of iets dergelijks gaan en een tafeltje met twee stoeltjes kopen. Een paar lantaarntjes op je tafeltje met kaarslicht....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:15

Als je het idd niet te duur wilt make; ga dan naar de action.
En bij de kringloopwinkel heb je vaak meubeltjes die met een likje verf weer helemaal leuk zijn. Bijv. zo'n bistrosetje.

Kleurtjes zoals aquablauw, limegroen of roze maken je balkon al snel helemaal lente-proof.

De houten tegels die je nu op de grond hebt liggen kun je schuren en daarna een dun laagje bootlak eroverheen maakt ze weer helemaal als nieuw.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:22

De vloer is door de woningstichting opgeknapt dus dat ziet er al stuk beter uit :D
De hangplantjes aan de reling is inderdaad wel erg leuk :D
Hebben er ook mensen fotootjes van hun eigen balkon?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:13

Dat is best een leuke maat voor een balkon, en ook al zo'n fijne vloer erin!
Zouden wij ook wel willen, maar moet ook ergens de grens trekken qua kosten ;)

Wij hebben ons balkon vooral gezellig gemaakt door te kiezen voor één hoofdkleur (paars in ons geval) en daar verschillende accessoires in te zoeken. Heb nepbloemen opgehangen, tuinkussens en plaids in die kleur en ook de plantjes er op afgestemd. Bij de Action/Xenos/Intratuin/... heb je vaak leuke spulletjes om op te hangen, geef meteen een heel ander beeld! Wij hebben bij de Blokker 2 kleine canvasdoeken gekocht met een paarse bloem en een kruidenpotje, helaas is de paarse natgeregend :\

Wij hebben geen heel groot balkon en hebben dus gekozen voor een wandtafel van de IKEA, die kunnen we inklappen als we wat meer ruimte willen. Hebben ook lichtgewicht tuinstoelen, dus ook die kunnen ingeklapt worden :j

Zo ziet ons balkon eruit

Dit is een oudere foto, hangt nog niet alles, maar kun je goed de nepbloemen zien :j

Afbeelding

En een foto van vandaag, hier en daar wat nieuws
Afbeelding

Afbeelding

En zo was 'ie dus :+
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:53

Leuk balkon zeg!!! En superslim die IKEA tafel +:)+

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:54

Wat een ontzettend gezellig terras.
Ik ben net begonnen met het terras aankleden.
Heb dezelfde bloembak als jij alleen ik heb 1 grote ;)
Met van die vuurpijltjes erin die nog niet uitzijn... en verder heb ik 4 groentes gekocht en in een witte plastic pot gedaan en heb kuipstoeltjes met rode kussentjes.. (stoeltjes zijn al heel erg oud maar zit wel oke)
Volgend jaar verhuis ik naar Apeldoorn maar wilde dit zomer nog een gezellig leuk maar erg goedkoop balkon creeeren..

Ik zal even foto maken van hoe het tot nu toe is

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:57

Hi, ff hier een stipje. Ben ook met het balkon bezig, dus kan alle ideeen gebruiken :P. Alleen ons balkon in op het zuid-westen en dus volle zon en niks van afdakjes, dus veel plantjes kunnen dat niet aan. Heeft iemand ervaring met plantjes die dat wel aan kunnen..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:08

Groot gelijk dat je het niet te duur wilt maken, maar toch gezellig wilt zitten komende zomer :j
Ben benieuwd hoe het tot nu toe geworden is! Groentes zijn altijd leuk, wij hebben nu een druivenrank en frambozenplant, neemt weinig ruimte in en toch wat groen op het smalle stukje balkon :))

@ Romana: wij zitten vol op het zuiden; de zon komt hier links op en verdwijnt na 8en pas echt van het balkon, bloemetjes hebben dus ook de hele dag zonnetje op hun bol! Wij hebben Spaanse margrieten, lavendel en een soort waarvan ik de naam even niet meer weet. Toch staat hier ook een bak met kleine roze bloemetjes en viooltjes op tafel die het nog prima doen :j Geven iedere avond water, nog maar even kijken hoe dat natuurlijk van de zomer gaat als het écht heet wordt...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:12

ziet er leuk uit :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:28

Mae schreef:
@ Romana: wij zitten vol op het zuiden; de zon komt hier links op en verdwijnt na 8en pas echt van het balkon, bloemetjes hebben dus ook de hele dag zonnetje op hun bol! Wij hebben Spaanse margrieten, lavendel en een soort waarvan ik de naam even niet meer weet. Toch staat hier ook een bak met kleine roze bloemetjes en viooltjes op tafel die het nog prima doen :j Geven iedere avond water, nog maar even kijken hoe dat natuurlijk van de zomer gaat als het écht heet wordt...

OKé :D, ik heb al 2 planten bakken in de tuin staan, maar ze waren een beetje, tja 'slap'. Dus ik ik wilde ze eerst in de tuin laten bijkomen en in 1 van de potten zit spaanse margrieten, dus dat moet goed komen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:11

Mae schreef:
Dat is best een leuke maat voor een balkon, en ook al zo'n fijne vloer erin!
Zouden wij ook wel willen, maar moet ook ergens de grens trekken qua kosten ;)

Ik vind jouw balkon erg leuk maar de vloer kan inderdaad niet :o Toen ik nog een balkon had had ik ook maar een klein balkonnetje, daar had ik van die houten tegels van de intratuin op de vloer gelegd. Van die tegels van 50 x 50 centimeter van een paar euro. Met een klein balkon heb je aan een paar tegels genoeg, en het voelt niet alleen fijner aan je voeten maar het staat ook zo veel leuker, echt een gigantisch verschil.

Of anders kunstgras :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:16

Bij de Action heb je mega leuke lantaarntjes in verschillende kleuren. Met ijzerdraad bloemetjes. Erg leuk!
Ik zag laatst bij de Hornbach ook van die stengels met een dier eraan. Is om in je tuin neer te zetten, maar je kan die ook aan de rand van je balkon bevestigen met iets :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:37

Als ik een balkon zou hebben zou ik er een halve groententuin van maken <3

Mae's balkon is ook erg leuk :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:41

wat een leuke balkonnetjes komen er langs!
Beetje jaloers :o
(en waarom?....ik heb 5 hectare tuin,gortdroog,met hier en daar onkruid en werk me rot....ik droom van een balkon <3 )

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:44

@geerke, ruilen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:44

Wildgirl schreef:
@geerke, ruilen?

je weet niet wat je zegt :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:21

Ik heb toevallig van de week mijn balkon opgeknapt. Mijn konijnen lopen daar los dus het was nogal een zooitje na de winter :o

Afbeelding

Konijn denkt te kunnen eten maar ben niet helemaal blond, het onderste plantje is nep :D
Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:26

geerke schreef:
Wildgirl schreef:
@geerke, ruilen?

je weet niet wat je zegt :D

Jawel hoor...zet mij maar in frankrijk neer, komt helemaal goed ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:04

wat leuk, een balkontopic!
ik zal gauw eens kijken of ik wat foto's van mijn balkon kan uploaden :D! Heb het 2 weken geleden helemaal aangekleed, mis alleen nog een paar wandhangers met aardbeienplantjes. wil ze bij intratuin halen, maar elke keer zijn ze of al op of niet besteld of niet binnengekomen....

~Danseresje

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:01

Gisteren nog een keer gebeld met de intratuin. Kan vrijdag drie wandhangers met aardbeitjes ophalen!
Gister nog wat kruiden gekocht en een tomatenplantje! Kijken hoe dat het gaat doen. Zal foto's maken als de aardbeitjes er ook zijn!

~Danseresje

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 11:02

oeh ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien :) snel maar keer foto's showen

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:57

Jouw balkon ziet er trouwens ook erg leuk uit niene!

Camera ligt nu in de oplader, zal kijken of ik straks nog steeds goed licht heb, anders volgen ze zsm!

~Danseresje