Sinds 3 maand woon ik samen met mijn vriend in ons mooie huisje.
De benedenverdieping heeft overal dubbelglas, boven is het helaas allemaal nog enkel glas.
Dat verwarmingaanzetding(?) zit beneden in de woonkamer die staat overdag als we thuis zijn altijd op 21 graden en dan is het beneden in de kamer ook lekker warm. Boven hebben we alle verwarmingen uitstaan ivm niet gebruik van de kamers.
Nu is het alleen echt super koud als we naar bed gaan. We hebben al allebei nu een eigen winterdeken als maatregel maar het is gewoon geen pretje als je 's ochtends je bed uit moet en het is ijskoud op de kamer
Mijn hoofd voelt ook altijd koud aan als ik wakker word.De ramen zijn 's ochtends ook gewoon helemaal nat, geen condens nee echt kletsnat.
Nu hebben we dan overdag de verwarming aan op de slaapkamer en de gordijnen ook overdag dicht om warmte in de kamer te krijgen en te houden. Al werkt dit natuurlijk niet optimaal want als dat verwarmingsdraaiding in de woonkamer 21 graden meet zet hij alles vanzelf stil en dan is het in de slaapkamer nog lang niet echt warm...
Maar als we naar bed gaan gaat de verwarming terug naar 17 graden. door het enkel glas waait alle warmte zo uit de slaapkamer en worden we alsnog bibberend wakker.
Ik ga niet elke nacht ook nog stoken dan betaal ik me blauw elke maand. Dus ik was benieuwd of Bokt mischien handige doe-het-zelf tips had om de slaapkamer beter te isoleren?
Volgend jaar gaan we er dubbelglas in laten zetten, maar eerst willen we wat andere projectjes afhebben in huis.