GPS op GSM's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

GPS op GSM's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 18:39

Ik mag 16/17 augustus een nieuwe gsm uitzoeken. Dit word iets in de richting van een nokia n97, samsung wave, sony ericsson xperia x10. Maar er moet echt GPS op zitten en met gratis software om 't te gebruiken. Nu weet ik dat dat bij Nokia er altijd gewoon op zit met Ovi Maps. Maar bij die andere gsm's?

__Marije__

Re: GPS op GSM's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:30

Bij de Wave kun je kijken naar Route66, niet gratis, wel erg goede software. Bij de X10 zit er navigatie op van google maps, alleen in nederland te gebruiken omdat je de kaarten van het internet haalt. Maar ook daar heb je weer betaalde software voor, Sygic Mobile is voor Android echt een aanrader.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 00:16

Google Maps, daar moet je dan dus voor online zijn? Dat was ik vergeten te vertellen, ik ga geen internetabbo voor m'n gsm nemen. Dan zit ik echt 24/7 op bokt :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:26

Volgens mij moet je voor alle GPSen online gaan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 08:51

Nee hoor. Bij mijn Nokia kan ik gewoon offline de GPS gebruiken. GPS is gewoon wat ook in een TomTom zit. Die hebben ook geen internetverbinding nodig ;)

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:56

Ik heb de htc magic, zal eens nakijken of ik ook offline op de gps kan! T is een android telefoon en werkt echt super!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:42

Voor google maps moet je online (dus als je geen ander programma op je magic hebt staan moet je online). Oviamaps kun je de kaarten downloaden, moet je een keer heel kort online om te activeren maar daarna kan je offline blijven. Voor Android heb je wel meer mogelijkheden, Navigon, Sygic, kan allemaal offline

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:24

gps heeft geen internet nodig. a-gps of enhanced gps wel, dit is een hulpmiddeltje voor je gps om sneller een "fix" te krijgen. er zijn idd diverse navigatiesystemen verkrijgbaar: garmin, tomtom, sygic en navigon. op forumvallei vind je heel veel info over gps systemen op smartphones of pda's

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:31

Mijn HTC heeft ook gps :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 14:42

Dus in principe heeft geen enkele gps internet verbinding nodig. Dat wist ik ook wel :j Hangt er dan alleen vanaf welk programma je gebruikt om die maps te bekijken of je internet nodig hebt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:48

Klopt! Als je een systeem hebt waarbij je de kaarten vooraf download en opslaat op je telefoon is de internetverbinding niet nodig en anders wel :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:57

Ok... Pff lastig hoor tegenwoordig een GSM uitzoeken := Sowieso wordt 't Nokia, SE of Samsung. Geen HTC of LG ofzo. Maar dan := Hij moet GPS en WiFi hebben, geen BB-model. Ik een beetje zoeken op internet. Vroeger had je nog wel dat sommige GSM's gewoon echt als slecht werden bestempeld. Maar tegenwoordig valt dat dus allemaal wel mee :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:04

Waarom geen HTC als ik vragen mag ;)

Tegenwoordig is HTC echt wel een grote jongen tussen de overige merken namelijk.

Ik ben zelf een grote Androidfan, omdat je er zoveel mogelijkheden mee hebt, óók voor je gps. Kijk dan eens naar de Samsung Galaxy-S, de HTC Desire of Legend, de SE X10 (of de X10 mini/pro)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:12

Galaxy S ben ik inderdaad naar aan 't kijken en de X10 :j Vind ze allebei wel erg groot, ben gewend m'n GSM gewoon in m'n broekzak mee te nemen. Maar ze zijn wel weer erg plat.
HTC, tja ik ken 't merk gewoon niet, voor mijn gevoel valt 't gewoon een categorie lager in vergelijking Nokia en SE. Liefst zou ik gewoon weer een Nokia willen. Maar die hebben dan de X6 (slechte reviews :oo ) en de N97 (schuif telefoon met Qwerty-toetsenbord. Mwah...). Samsung Galaxy en SE X10 klinken wel goed :j Alleen de GPS van de Galaxy schijnt niet helemaal top te werken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:14

HTC is absoluut niet lager dan Nokia etc. Ik denk dat HTC op dit moment een 'groter' merk is dan SE ;) Ik heb zelf de HTC Desire, ben er echt heel blij mee! Heeft een nieuwere Androidversie dan de X10, de software ziet er net even wat gelikter uit. En hij is net wat kleiner!

HTC was altijd heel erg gericht op de zakelijke markt, heeft daar echt heel lang een heel groot aandeel in gehad. Nu de vraag naar smartphones ook bij de consument hoog is is dat veranderd en zijn ze wat smartphones betreft echt goed bezig.

De N97 zou ik persoonlijk niet doen, zie ik erg vaak kapot terug :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:47

Je werkt in een telecomzaak? Dan valt bij deze de N97, ondanks z'n mooie uiterlijk, sowieso af.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:41

anders ff de reviews bekijken bij bijv. smartphoneshop of pdashop.nl

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 21:49

Ben ik al flink mee bezig inderdaad :j Maar de X10 heeft dan bv geen T9 en de Galaxy heeft mindere reviews over z'n GPS... Keuzes keuzes :')

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:53

met gps is een klein(er) scherm ook niet altijd handig.
Ik weet niet precies waarvoor je de gps wil gaan gebruiken?

SE heeft in het verleden nog wel eens gehad dat ze de updates van een toestel ineens stop zetten terwijl er nog wel software prob waren.
voor HTC is buiten de standaard software een apparte wereld ontstaan met aangepaste software versies.
Het is op dit moment denk ik het merk waar het meeste voor wordt gemaakt / gedaan

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 22:04

Ik gebruik nu GPS op een nokia N82, werkt prima hoor :j Heeft ook geen gigantisch scherm. Ik gebruik 't vooral als ik ergens op de fiets heen moet waar ik de weg niet weet :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:26

Toch zou ik als ik jou was ook eens kijken naar de HTC Desire, al wat langer op de markt dan de Galaxy, net de update naar Android 2.2 Froyo gekregen, veel over te vinden!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:54

Nokie E63, heb ik. Maar gps heb ik nog nooit gebruikt, heb m pas, dus ook niet echt hoe het werkt ;)
*Normaal ook met ovi

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:43

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Samsung S8000 Jet. Ik krijg de GPS-fix niet voor elkaar. Er worden wel satelieten gevonden maar de positie wordt niet bepaald. Ik heb een navigatieprogramma geïnstalleerd en heb daar de GPS voor nodig. Iemand van jullie een tip of idee?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 10:35

Staat je GPS wel aan? :P Dat had ik laatst ook een keer namelijk.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:05

Ook ik zou nog eens de HTC overwegen. Is toch wel één van de marktleiders op het gebied van smartphones op het moment heb ik het idee, naast de iPhone en de Blackberry.

LG moet je inderdaad niet nemen.
Mijn ervaring met Samsung en touch is niet echt goed (heb er zelf één), vooral niet nu ik andere toestellen in andere handen heb gehad, zoals de iPhone en de HTC.
SE heb ik al een tijd niets meer van in handen gehad, dus daar kan ik je niet zo veel over zeggen.
Ook Nokia is bij mij de laatste tijd toch wel wat in waardering gedaald. Hiervoor een Nokia gehad en man, wat een traag ding. Ik weet niet hoe het nu is, maar weet wel dat bv HTC echt niet meer voor Nokia onder doet op het moment.