Ik heb nu al ruim 150 km gereden met de auto, en het irritante gebrom blijft.. Ben ik nou gewoon ongeduldig? Of in de zeik genomen door de garage? Mensen hier met kennis die mij meer kunnen vertellen? Voordat ik de garage ga bellen..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) saskiaojan schreef:Kun je niet langs de kwikfit gaan en je verhaal uitleggen en kijken wat hun ervan vinden en of er wat aan te doen is. dan weet je wat er aan de hand is en of er wat aan moet gebeuren. kun je met je verhaal weer terug naar de garage waar je je auto hebt gekocht mocht de auto toch niet goed zijn...
want als je nu weer langs de garage gaat zeggen ze toch dat het niks is.
Mariska_28 schreef:Goof schreef:No offence, maar waarom koop je een auto die niet goed klinkt????
Omdat ze ons garandeerde dat het kwam doordat de auto een tijdje stil had gestaan waardoor de wielen iets ovaal waren geworden, en dat het tijdelijk was...
Wij als leken geloven dat natuurlijk... naief dus?
DJB schreef:Je hebt altijd recht op garantie als je een product in een winkel koopt, of je er nou extra garantie bij koopt of niet. Daar is laast een hele discussie over geweest bij een of ander tv programma. Je mag van een product verwachten dat het een bepaalde tijd mee gaat. 6 maanden garantie 'kopen' is dus gewoon geldklopperij, want je mag van een auto die je bij een garage koopt verwachten dat ie toch wel 6 maanden mee gaat.
Echter, jij wist al dat er iets was met de banden voordat je de auto kocht. Dat valt dan weer niet onder de garantie volgens mij. Maar de verkoper heeft jou verzekerd dat het over is na een X aantal kilometers, dus moet jij dat kunnen geloven.
Snap je het nog![]()
Ik zou nog even naar de garage bellen en vragen hoelang hij bedoeld met 'dat het wel over gaat', en anders nieuwe banden 'eisen' voor zover dat gaat.
Volgende keer is het misschien handig om te zorgen dat de auto eerst in orde is voordat je 'm koopt (ookal zeggen verkopers dat het wel over gaat...). Ik heb (na 2x een auto gekocht te hebben) wel ondervonden dat autoverkopers/handelaren niet te vertrouwen zijn...

rommulus schreef:fort in assen ???
direct terug gaan en ze er echt met de neus op drukken en eisen dat ze er wat aan doen
je hebt ze er op gewezen en het probleem zit er nog
jij hebt je auto gekocht met de verwachting dat dat probleem verholpen zou zijn dus conclusie garantie of geen garantie terug gaan
straks rij jij meer schade op je auto dan nu en kun je fluiten naar je centen
Yvonniej schreef:DJB schreef:Je hebt altijd recht op garantie als je een product in een winkel koopt, of je er nou extra garantie bij koopt of niet. Daar is laast een hele discussie over geweest bij een of ander tv programma. Je mag van een product verwachten dat het een bepaalde tijd mee gaat. 6 maanden garantie 'kopen' is dus gewoon geldklopperij, want je mag van een auto die je bij een garage koopt verwachten dat ie toch wel 6 maanden mee gaat.
Echter, jij wist al dat er iets was met de banden voordat je de auto kocht. Dat valt dan weer niet onder de garantie volgens mij. Maar de verkoper heeft jou verzekerd dat het over is na een X aantal kilometers, dus moet jij dat kunnen geloven.
Snap je het nog![]()
Ik zou nog even naar de garage bellen en vragen hoelang hij bedoeld met 'dat het wel over gaat', en anders nieuwe banden 'eisen' voor zover dat gaat.
Volgende keer is het misschien handig om te zorgen dat de auto eerst in orde is voordat je 'm koopt (ookal zeggen verkopers dat het wel over gaat...). Ik heb (na 2x een auto gekocht te hebben) wel ondervonden dat autoverkopers/handelaren niet te vertrouwen zijn...
Je maakt er een mooi verhaal van. Maar een gebruikt product wat je koopt moet in orde zijn en veilig zijn. Als SLIJTAGE delen aan een auto (zoals banden ruitenwissers etc) minder worden of kapot gaan, is dit echter onder geen enkele voorwaarden garantie.
Om er zeker van te zijn of het wel of niet te declareren is bij de garage kun je dit doorlezen en voor jezelf bedenken of jij het garantie vindt of niet.
http://www.autovisie.nl/expertise/lezer ... /index.xml
daijano schreef:Het zijn dunnere banden want ze liggen op licht metale velgen, door lang stil staan is de band "hard geworden" en moet dus even slijten en als het ware beetje opwarmen, helemaal zal het niet overgaan, de band licht dicht en platter op de weg en dat gebrom is het gevolg, zijn het ook brede banden?