Site bouwen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Site bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:49

Ik wil binnenkort ipv mijn freewebs site een betaalde (foto)website gaan bouwen. Dus een vraagje voor de mensen die een eigen betaalde website hebben: hoe hebben jullie die in elkaar gezet? Ik wil het graag zelf doen, en ik heb sowieso photoshop thuis. Iemand die me op weg kan helpen?

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:51

dreamweaver is wel een fijn programma om websites mee te maken.

Anoniem

Re: Site bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:52

Weet ik dat gebruikten we op school ook, maar ik heb dat geld even niet om het aan te schaffen. Ben dus meer op zoek naar hoe je het in photoshop doet, of een andere gratis manier. :)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:35

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:25

Als je serieus bezig bent zou ik het zoiezo niet via freewebs doen, beetje amateuristisch.
In Photoshop kun je wel je afbeelding exporteren in segmenten, maar daar heb je vrij weinig aan als je verder niks weet van HTML.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:00

Precies Vanillia, dáárom wil ik ook een .nl site... ;)

Ik weet wel íéts van HTML, maar niet heel veel.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:34

Het hangt er vanaf wat je wil gaan gebruiken :)

Ik maak m'n eigen layouts vaak met Photoshop.
Vaak maak ik hier met behulp van templates en PHP dan een mooie layout van, maar ik zou 'm als ik jou was gewoon in HTML zetten.

Wat betreft dynamische dingen zoals bijv. een Portfolio, raadt ik je sterk aan PHP te gebruiken, omdat dit veel dynamischer is en makkelijk in het gebruik.

Vaak zijn hier wel standaard scripts voor te vinden, die je door een paar woordjes te veranderen zo op je eigen site kunt zetten. Het enige is dan dat je hem even in je layout moet implementeren wat even ingewikkeld kan zijn, maar daarvoor hebben ze de PB knop uitgevonden, zodat je altijd even kunt vragen hoe dat werkt :)

Wat betreft hosting: http://www.2uhosting.nl
Hier host ik al mijn sites, een erg betrouwbaar bedrijf, lage prijzen, héle snelle klantenservice, vrijwel geen downtime. Een echte aanrader dus :)

P.S. Ik raad Dreamweaver trouwens sterk af! Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar "vroeger", kon een layout er in Dreamweaver prachtig uitzien, zodra je hem in IE opende ook, maar met Firefox/Opera/Chrome was hij dan helemaal vervormd. Je kunt het programma prima gebruiken voor de basis, maar doe de afwerking gewoon handmatig ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:42

PHP is helemaal niet nodig (zie mijn website). Porta werkt prima zonder PHP, moet je alleen wel je updated portfolio uploaden iedere keer als je iets aanpast, maar dat is niet zo'n ramp.
Ik host mn eigen website via www.antagonist.nl; goede service, geen fratsen en niet duur.
Een segmentering exporteren is niet moeilijk, als je basis-HTML kennis hebt zou het moeten lukken. Mocht het nou niet lukken stuur dan maar even een PB :)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:04

Mijn website heb ik sinds gisteren ondergebracht bij GetHost.nl; volgens mij is dat zo ongeveer de goedkoopste die er te vinden is :D
Ik betaal nu 18,50 per jaar voor de domeinnaam en 500 MB webruimte, en onbeperkt (!) dataverkeer.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:31

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet :)
Zit even te kijken, en GetHost heeft een fup (fair use policy), ik quote:

Citaat:
GetHost hanteert voor het dataverkeer, de processor en het werkgeheugen verbruik een Fair Use policy. Dit houdt in dat u volgens een regulier verbruik uw pakket kunt gebruiken. Het gebruik van het dataverkeer, de processor en werkgeheugen wordt niet gelimiteerd, maar structuureel extreem gebruik is niet toegestaan.

Indien blijkt dat u één van deze facturen structueel overschrijdt, zal GetHost hierover contact met u opnemen en met u tot een oplossing komen.

GetHost hanteert een Fair Use Policy (FUP) en geen hard limiet. Fair Use policy biedt namelijk een belangrijk voordeel voor onze klanten. Iedereen mag namelijk onder Fair Use best een keer een piekdrukte op de website hebben, zolang dit niet structueel is, en andere klanten hier geen last van hebben. Met een hard limiet, zou dit niet mogelijk zijn. Met een hard limiet wordt uw website zonder pardon op zwart gezet, wanneer u het vooraf bepaalde limiet overschrijd, wat dus betekend dat uw website tot het einde van de lopende maand niet bereikbaar is.

Wanneer u over het FUP gaat hangt af van enkele factoren. Heeft u bijvoorbeeld alleen een statische website online, zonder al te veel grote foto’s, mp3’s of video’s, maar verbruikt deze wel veel gigabytes aan verkeer zult u ons niet snel horen klagen, u kunt immers zelf niks aan het verbruik van het verkeer veranderen. Heeft u echter een website met veel grote hoge resolutie foto’s, veel video’s en mp3’s op uw website staan, en verbruikt u daarbij ook nog eens erg veel gigabytes aan verkeer, zullen wij u verzoeken dit verkeer te matigen. U kunt dit verkeer namelijk gemakkelijk verminderen.

En aangezien je op een fotowebsite toch wel graag de hoge resolutie fotos wil laten zien denk ik niet dat je in het straatje 'onbeperkt' valt ;)
Ja, het is voordelig dat je site niet op zwart gaat na de 30gig die je zoiezo mag gebruiken, maar een site 'op zwart' zetten gebeurt zoiezo niet zo vaak meer, neemt niet weg dat je hosting pakket niet duur is :)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:00

Ja voor een professionele fotowebsite is GetHost denk ik minder geschikt; maar voor bv mijn site is dit een prima oplossing! Voor sites met niet al te zware foto's heb je op deze manier meer dan voldoende ruimte voor je dataverkeer. Sowieso als je meer bedrijfsmatig bezig bent, kan je de kosten voor hosting gewoon meenemen in je bedrijfsonkosten.....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:06

Ik heb én Freewebs (ik wel :P) én mijn adres is veranderd via dot.tk (anders vreselijk lange sitenaam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:13

Ja dat had ik eerst ook idd HD, maar ik wil nu toch liever overgaan op een betaalde. :)

Wat betalen jullie voor je website eigenlijk allemaal? En voor een fotosite: hoeveel MB heb je dan nodig? Ik zat zelf te denken aan het pakket van 30 euro per jaar van mijndomein.nl. Is dat wat?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:17

Juul schreef:
Ja dat had ik eerst ook idd HD, maar ik wil nu toch liever overgaan op een betaalde. :)

Wat betalen jullie voor je website eigenlijk allemaal? En voor een fotosite: hoeveel MB heb je dan nodig? Ik zat zelf te denken aan het pakket van 30 euro per jaar van mijndomein.nl. Is dat wat?

Ja, maar je kan ook upgraden hè via de site!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:29

Ik heb een .nl site bij hosting2go, bevalt uitstekend en was erg snel geregeld.
Heb hem wel met Dreamweaver gemaakt, maar als je liever in Photoshop of zo werkt zou je misschien SiteGrinder2 kunnen proberen? Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.
hosting2go ondersteunt ook Joomla.. Template installeren, klaar :)

Hoeveel MB je nodig hebt.. Foto voor web is max 1 MB of zo?
Dan kan je erg veel foto's online zetten, en dan nog blijft er met 30 GB ruimte genoeg bandbreedte over voor traffic en email denk ik?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:41

Vanillia schreef:
PHP is helemaal niet nodig (zie mijn website). Porta werkt prima zonder PHP, moet je alleen wel je updated portfolio uploaden iedere keer als je iets aanpast, maar dat is niet zo'n ramp.
Ik host mn eigen website via http://www.antagonist.nl; goede service, geen fratsen en niet duur.
Een segmentering exporteren is niet moeilijk, als je basis-HTML kennis hebt zou het moeten lukken. Mocht het nou niet lukken stuur dan maar even een PB :)

antagonist is goed inderdaad, zit ik ook bij.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:42

HorseyDude schreef:
Juul schreef:

Ja, maar je kan ook upgraden hè via de site!

Maar ze wil toch een .nl en dat kan toch niet via freewebs?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:51

Ohnee... dom van me... :o :o :D

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:28

Ik host mijn website bij www.one.com
Nooit problemen meegehad :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:01

hier ook een one.com-mer. Ben ik zeer tevreden over!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:18

Ik zit bij hosting2go, betaal 28 euro per jaar.
Unwritten @ bokt heeft me geholpen met mijn site-opbouw, waarmee ze dat gedaan heeft weet ik niet.

Ik zelf houd mijn site bij met Kladblok, Photofiltre, Simpleviewer & om het online te zetten gebruik ik FileZilla.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:22

Oeh, ik heb het geprobeerd maar ik kreeg het niet voor elkaar. Het was me veel te ingewikkeld, snapte er werkelijk niets van. Dus toch maar freewebs genomen :D.

Ik zat bij webreus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:31

Bedankt voor alle reacties! Ik vind het idd ook veel te ingewikkeld Yinari, ik kan dr echt niet uit wijs allemaal.. houd het dus ook nog even bij Freewebs (toch maar). M'n vriend is nu bezig met een opleiding interactief vormgeven, dus die kan me over een tijdje wel helpen! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:39

Het lijkt echt moeilijker dan het is hoor Juul!
Ik wist er eerst ook geen bal van, nu moet ik nog vaak goed kijken, maar de logica is niet zo heel moeilijk.
Als je die eenmaal begrijpt dan heb je het zo onder de knie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:42

Ik ben dr echt niet goed in. Heb HTML-lessen op school gehad notabene. :=