ECI (boeken)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamara16

ECI (boeken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:38

Ten eerste ben ik heel dom geweest om met ECI in zee te gaan
dit is een bedrijf waar je bestellingen moet verrichten.
nou wil ik hier graag vanaf, maar het enige probleem is dat je een verplichting hebt
dat je minimaal 4x per jaar iets moet bestellen bij hun, anders kun je het niet opzeggen.

Nog meer mensen die hier problemen mee hebben?
en hoe hebben jullie dit opgelost? zonder dat je 4x besteld hebt?

hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt

Sirius1804

Re: ECI (boeken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:43

Ik heb het ook gehad, was lid geworden, maar had er uiteindelijk toch wel spijt van. Het is al een paar jaar geleden, maar volgens mij kun je je contract binnen 14 dagen opzeggen als je het toch niet wilde. Ik heb toen netjes een brief geschreven en deze aangetekend verzonden en nooit meer wat gehoord.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:58

die 14 dagen zijn al lang om helaas, dus ik zal me jaar wel af moeten maken en verplicht 4x bestellen, daarna kan ik het waarschijnlijk zonder problemen opzeggen.
Voor deze 4 verplichtingen zal het wat moeilijker worden denk ik

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:28

Ik zou nu alvast actie ondernemen om het op te zeggen. Beter te vroeg dan dat je te laat bent :=

En ja je zit er na die 14 dagen dus wel aan vast. Dan moet je of verplicht wat kopen of je krijgt van hun boeken die je dan wel moet betalen :=

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:32

Je hebt altijd 8 afkoelingsdagen, hierin mag je je nog afmelden, daarna zit je er helaas aan vast.

Ik zelf moet nu mijn laatste bestelling doen, heb begin vorig jaar al een brief gestuurd dat ik er vanaf wou en ik moest nu toch nog tot nu bestellen.

Als je er aan vast zit kom je er helaas niet makkelijk vanaf zeker niet zonder te bestellen.

ik bestel altijd goedkope dingen , al heb je weinig keus, ik probeer het zo goedkoop mogelijk te houden. Meer kan je niet doen.

succes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:35

Ik ben ook lid van eci :) Vind het wel prima. die bestellingen haal ik makkelijk.
Snap alleen niet waarom jij er dan mee in zee bent gegaan. Ik vind hun juist erg duidelijk in de uitleg en absoluut niet oplichterigs aan.

Ik wil trouwens niet vervelend doen, maar als je lid bent geworden door iemand op straat zit je er sowieso 2 jaar aan vast ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:58

Niet oplichterigs?? Heb ze in m'n studententijd vaak aan de deur gehad maar echt eerlijk wordt er niet over gesproken. Het is dat ze je nog net niet dwinegen het formulier in te vullen :=

En aan de telefoon net zo. Belden ze op en daarbij duidelijk vermeld géén interesse en toch een paar dagen later een brief in de deur van welkom bij eci := Ze doen het er gewoon om. Want nee is toch gewoon NEE. Een paar telefoontjes en een brief deden wonderen maar bah die manier waarop het gebeurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:00

aan de deur? Heb ik nog nooit gezien. Ik kreeg op straat een duidelijk verhaal, en ze hebben alles verteld. Ben tot nu toe nog niks raars tegen gekomen. En ben toch al 1,5 jaar lid :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:01

Ik kan niet zeggen dat ik ooit problemen heb gehad met ECI. In de stad loop ik ze altijd voorbij :+
Mijn man heeft ze een keer aan de lijn gehad en had bijna toegezegd, maar toen hij zich realiseerde wat hij deed heeft hij gezegd dat ze later maar moest terugbellen omdat ik daarover ging. Ik heb haar toen verteld dat we geen interesse hadden en nooit meer wat van gehoord.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:01

Ik ben ook lid, zo krijg ik nog eens wat nieuwe boeken binnen. Maar ik ga het ook binnenkort opzeggen. Ik vind het onwijs irritant dat ik boeken opgestuurd krijg die ik niet wil hebben.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:03

Ze zijn inderdaad erg opdringerig, dat vond ik ook, vooral aan de telefoon. Ze blijven maar doorvragen. Je moet bijna een verklaring afleggen waarom je geen lidmaatschap wil.
Gelukkig ging het opzeggen wel makkelijk.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:08

Ik ga ook opzeggen, hoe deden jullie dat?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:09

je moet het schriftelijk opzeggen, volgens mij kan dat maar 1 keer per jaar, 3 maanden voordat je contract wordt verlengt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:21

pff wat achterlijk.

Ik ga ze gewoon bellen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:22

heb ik geprobeerd, heb ook eerder een brief geschreven. Maar dat kon toen niet moest perse 3 maanden voordat het afliep.

ECI wordt er nooit lid van.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:24

ik ga er dus echt niet 2 jaar aanvast zitten, die gene op straat zei duidelijk tegen mij 1 jaar
en toen ze belde zeiden die ook 2 jaar, maar ik zei nee er is 1 jaar gezegt.
ik bel ze van de week wel ff

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:31

Je kan ook bellen hoor om het af te zeggen, gewoon het klantennummer bellen. Ik heb ze ook gebeld dat ik het op wil zeggen, maar ik ga volgend jaar weg, dus kan geen boeken meer bestellen dan :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:33

Ik kon het toen absoluut niet per telefoon doen.
Maar dat is oa alweer 3 jaar geleden, misschien hebben ze het wel veranderd.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:34

je kon nu gewoon bellen dat je dan per begin volgend jaar stopt bij eci? ik zal morgen wel eens even horen.
wordt vast een heel gedoe,hihi

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:35

Vind het zelf echt ideaal, kan ook games bestellen voor de wii enzo. Af en toe een x een nieuw boen en wat is nou 4x per jaar?

Maar ik snap, dat als je er bent 'ingetuimd' dat je er zo snel mogelijk weer vanaf wil. Ik vrees alleen dat getekend ook getekend is. Dus dat je er niet zomaar vanaf kan...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:37

Ik ben ook wel eens lid geweest van ECI, nooit problemen ondervonden, ook niet met opzeggen. Vond het allemaal prima geregeld.

Inmiddels ben ik geen lid meer, omdat ik mijn boeken veelal via marktplaats aanschaf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:38

tamara16 schreef:
je kon nu gewoon bellen dat je dan per begin volgend jaar stopt bij eci? ik zal morgen wel eens even horen.
wordt vast een heel gedoe,hihi

Ik heb gewoon gezegd; ik wil graag mn abbonnement opzeggen :) En dan vragen ze of per wanneer, of ze zeggen zelf per wanneer je kan stoppen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:42

Nou ben benieuwd naar jou telefoontje want ik wil er ook graag vanaf :+ Ik vond ze trouwens totaal niet duidelijk op straat! Ik zat er aan vast voordat ik ook maar wist dat het van ECI was :?
nja ook stom van mezelf, maar als ik het dalijk heb opgezegt wordt ik in ieder geval nooit meer lid :+

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:57

nou ik heb net gebeld en ze waren vriendelijk aan de teleefon
ik heb gezegt ik er per volgend jaar mee wil stoppen.
hij wordt nu stopgezet op 31 december 2009 :D
moet alleen nog wel ff wat bestellen,
en ik zat er gelukkig maar 1 jaar aan vast :D
dus ik ben weer blij

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:05

Tot hoelaat kun je bellen dan := ?
Wel fijn dat ze aardig waren, ik weet niet tot welke datum ik er precies aan vastzat, had contract voor 2 jaar, maar ik weet niet wanneer die om zijn :')