nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:20

hello bokkers!

Allereerst wil ik zeggen dat morgen mijn auto naar de garage gaat, wel ben ik benieuwd of iemand anders dit toevallig ook heeft meegemaakt.

Sinds ff langer dan een week ben ik de trotse eigenaar van een rode nissan micra 1.3 uit 1999.
bij het kijken naar de auto heb ik mijn vriend meegenomen hij is vrachtwagen monteur dus hij kon hem wel testen en bekijken, onder de motor kap ziet alles er goed uit tijdens het ritje was er ook niks aan de hand dus ik besloot de auto te kopen.(ik ging hem een paar dagen later ophalen omdat ik nog niet mijn rijbewijs binnen had dit is dus mijn eerste auto).

Vervolgends heb ik 2 dagen lekker kunnen rijden in mijn auto tot dat ik wat verder weg ging en mijn auto het begaf midden op de snelweg! hij ging in toeren omhoog, kilometerteller ging omlaag de auto ging schokken op gas geven reageerde hij niet maar na dat schokken schoot hij ineens naar voren dus van het gaspedaal denk ik . dit gebeurde een aantal keer op een route van nog geen 10 kilometer.
na aanlijding hiervan heb ik de vorige eigenaar bericht , zoals je wel verwacht wist hij van niks maar ik mocht hem brengen en zou hij wel even kijken wat er aan de hand was , afijn zo gezegd zo gedaan .
na een rit van 45 min waar je normaal 15 min over doet was ik aangekomen en heeft hij mijn auto onderzocht. hij zei dat hij niks kon vinden maar heeft meerdere dingen voor me vervangen waaronder:


gaskleppenhuis + ingebouwde luchtmassa meter
bougies + bougie kabels vervangen
teller motor
nieuwe bobine.

ecu is ook gereset.
ik dacht dat hij het weer ging doen maar aangezien ik het niet veilig vond heb ik mijn vriend de auto meegegeven om te testen. hij heeft zelf ook gekeken en heeft toen een soldeerpunt opnieuw gesoldeerd , dit ging 2 dagen goed maar helaas weer hetzelfde. ook stinkt de auto enorm naar benzine als je hem stil zet.

zoals je wel begrijpt ben ik er langzaam een beetje klaar mee ik wil gewoon rijden nu ik eindelijk mijn rijbewijs heb.

is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?


liefs melissa

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:40

lambda sonde laten vervangen.

ik heb ook dat probleem gehad met mijn micra, hij begon te schokken, toerenteller idd omhoog en verloor zijn kracht. Of de motor ging compleet uit.
Mijn garage (nissangarage) vond het niet. uiteindelijk is ze naar de sloop gegaan.
Tijd later leren we iemand kennen die vroeger altijd aan die nissans gewerkt heeft, en die zei dat het vaker voorkwam in de micra's, nieuwe lambda sonde erin en het probleem zou opgelost moeten zijn.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:43

Duhelo schreef:
lambda sonde laten vervangen.

ik heb ook dat probleem gehad met mijn micra, hij begon te schokken, toerenteller idd omhoog en verloor zijn kracht. Of de motor ging compleet uit.
Mijn garage (nissangarage) vond het niet. uiteindelijk is ze naar de sloop gegaan.
Tijd later leren we iemand kennen die vroeger altijd aan die nissans gewerkt heeft, en die zei dat het vaker voorkwam in de micra's, nieuwe lambda sonde erin en het probleem zou opgelost moeten zijn.



ik ga het eens aangeven bij de garage. dankje wel voor je reactie

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:44

Dat heb ik ook gehad met m'n Opel corsa, was idd de lambda sonde. Toen laten vervangen kostte me 100 euro.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:47

fjordjes schreef:
Dat heb ik ook gehad met m'n Opel corsa, was idd de lambda sonde. Toen laten vervangen kostte me 100 euro.



die 100 euro is wel te overzien idd , niet echt fijn als je net een hoop geld heb neer gelegd voor een eerst eigen auto. ben benieuwd wat de garage gaat zeggen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:51

evita13 schreef:
fjordjes schreef:
Dat heb ik ook gehad met m'n Opel corsa, was idd de lambda sonde. Toen laten vervangen kostte me 100 euro.



die 100 euro is wel te overzien idd , niet echt fijn als je net een hoop geld heb neer gelegd voor een eerst eigen auto. ben benieuwd wat de garage gaat zeggen.

Neem aan dat die kosten voor hun gaan zijn.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:53

ben bang van niet .. moest hem wel op de hoogte houden

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:55

Dat is juridisch wel uit te zoeken, die kosten lijken mij voor de verkopende partij te zijn?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:59

naja dat komt nog wel dan, ik vind het belangrijkste dat hij het weer doet en dat in ongestoord kan gaan rijden voor het echt koud word..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:01

Even los van de oplossing voor het mankement, zou ik de volgende dingen die je noemt nog niet uitsluiten:
Citaat:
gaskleppenhuis + ingebouwde luchtmassa meter
bougies + bougie kabels vervangen
teller motor
nieuwe bobine.

Het vervangen van deze onderdelen (nieuw) is nl. veel duurder dan de waarde van je auto. Het kan haast niet dat dit allemaal vervangen is, want de waarde van je auto (19 jaar oud) ligt misschien op 3 a 400 euro, en deze onderdelen zijn al duurder dan de complete aanschafwaarde.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:03

nieuw waarde van de auto is nog ruim 6000 euro mijn auto heeft net aal 100.000 km op de teller is weinig gebruikt heb een tellerrapport erbij gekregen. het is wel degelijk vervangen gaskleppenhuis met luchtmassa meter is als enige 2e hands derest is nieuw opgezet door de vorige eigenaar. deze auto vind je niet voor 400 euro op internet !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:05

Dan klopt het bouwjaar (1999) denk ik niet?

Vraag ook eens of ze bij de garage naar de ketting kijken, die kan ook te lang (opgerekt) zijn. Lambdasonde ligt ook voor de hand.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:08

klopt allemaal wel daar over geen discussie graag ik heb alles gechekt bij de rdw voor ik hem kocht, op gaspedaal zijn die auto's uit 1999 al 1250 euro. tis net wat voor model je hebt natuurlijk. maar daar gaat dit topic niet over

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:10

Ik weet het, ik heb 15 jaar bij een autobedrijf gewerkt :) Maar daar gaat dit inderdaad niet over.

Hierboven heb ik nog wat tips gegeven (ik was mijn reactie nog aan het editen), waarschijnlijk komen ze er zo wel uit. Is iets wat vaak voorkomt bij deze modellen en geen hogere wiskunde. Komt dus vast wel goed :)

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: nissan micra valt uit tijdens rijden help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:11

dat hoop ik idd haha, word vervolgd ..

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:12

Een Micra van bijna 20 jaar oud voor meer dan 400 euro, plus dan ook nog zogenaamd al die onderdelen die vervangen zijn? Sorry klinkt alsof je ingeluisd bent.

De onderdelen die vervangen zijn zijn duurder dan de waarde van jouw auto.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:13

evita13 schreef:
nieuw waarde van de auto is nog ruim 6000 euro mijn auto

Nieuwwaarde is niet van belang, gaat om de dagwaarde. Ik zou zeggen 1500 euro max voor een écht hele mooie want de 1.3 is volgens autoweek model 1996-1998. Komt ie van een garagebedrijf? Even druk op zetten en ding terug laten nemen.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:13

Lambda sonde was bij mijn VW Lupo ook het geval nadat ik soortgelijke problemen had als jij. Levensgevaarlijk was dat maar na reparatie reed hij weer als een zonnetje.

Het is alleen de vraag of je auto dat waard is. Bij een garage/dealer betaal je altijd meer dan dat hij waard is maar dan mag je wel verwachten dat ze je veilig de weg op laten.
Mijn autoverkoper wilde in eerste instantie ook niet meewerken tot we klachtenkompas inschakelden, toen was er ineens van alles mogelijk. Dus dat is ook nog een mogelijkheid voor je.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:16

die onderdelen zijn vervangen na dat ik terug ben geweest naar de eigenaar omdat de auto het niet deed, ik stond er zelf naast toen hij alles aan het vervangen was.

hij komt niet van een garage bedrijf was ook niks te zien bij test rijden etc etc. pas als ie echt warm is doet is het , voorderest is het echt een top auto als ie rijd dus terug nemen zit er niet in , volgende keer ga ik wel naar een garage idd maar het is weer een wijze les

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:18

Jolien87 schreef:
Lambda sonde was bij mijn VW Lupo ook het geval nadat ik soortgelijke problemen had als jij. Levensgevaarlijk was dat maar na reparatie reed hij weer als een zonnetje.

Het is alleen de vraag of je auto dat waard is. Bij een garage/dealer betaal je altijd meer dan dat hij waard is maar dan mag je wel verwachten dat ze je veilig de weg op laten.
Mijn autoverkoper wilde in eerste instantie ook niet meewerken tot we klachtenkompas inschakelden, toen was er ineens van alles mogelijk. Dus dat is ook nog een mogelijkheid voor je.


kosten maken me niet heel veel uit hij ziet er super goed uit het enige wat ik wil is dat ik er veilig mee over weg kan dus hoop dat hij snel gefixt is. wat ik anders ga doen zie ik dan wel

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:20

evita13 schreef:
nieuw waarde van de auto is nog ruim 6000 euro mijn auto heeft net aal 100.000 km op de teller is weinig gebruikt heb een tellerrapport erbij gekregen. het is wel degelijk vervangen gaskleppenhuis met luchtmassa meter is als enige 2e hands derest is nieuw opgezet door de vorige eigenaar. deze auto vind je niet voor 400 euro op internet !


Toevallig zelf een micra gereden uit 2006, helaas heeft iemand zijn auto in de micra haar kont geparkeerd waardoor hij total loss was. Ik heb er 2800 euro voor terug gekregen van de verzekering, dus vraag me af waar jij die 6000 euro vandaan haalt, want dan ga ik mijn verzekering eventjes terugbellen :')
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 11-12-18 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:21

Als de kosten je niks uitmaken vraag ik me af waarom je niet een wat nieuwere auto hebt gekocht bij een garage? Dan had je deze problemen niet gehad en zowel dan worden ze correct opgelost. :)

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:23

Petrichor schreef:
Als de kosten je niks uitmaken vraag ik me af waarom je niet een wat nieuwere auto hebt gekocht bij een garage? Dan had je deze problemen niet gehad en zowel dan worden ze correct opgelost. :)


ik snap je gedachten, ik vond dit een leuke auto, stond om de hoek en weinig kilometers had verder geen eissen dus ben voor deze gegaan. maargoed hoop dat ze hem snel fixen wand dat is waar het nu om draait

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:24

CharmingS schreef:
evita13 schreef:
nieuw waarde van de auto is nog ruim 6000 euro mijn auto heeft net aal 100.000 km op de teller is weinig gebruikt heb een tellerrapport erbij gekregen. het is wel degelijk vervangen gaskleppenhuis met luchtmassa meter is als enige 2e hands derest is nieuw opgezet door de vorige eigenaar. deze auto vind je niet voor 400 euro op internet !


Toevallig zelf een micra gereden uit 2006, helaas heeft iemand zijn auto in de micra haar kont geparkeerd waardoor hij total loss was. Ik heb er 2800 euro voor terug gekregen van de verzekering, dus vraag me af waar jij die 6000 euro vandaan haalt, want dan ga ik mijn verzekering eventjes terugbellen :')


vreemd ja dat zag ik bij kentekenchek staan naja daar gaat het gelukkig niet om

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:25

Oh heb trouwens een opel astra gehad waar de dynamo het tijdens het rijden begaf, iedere keer dachten we dat het aan de accu lag maar ook met een nieuwe accu bleef hij uitvallen tijdens het rijden. Als de dynamo het niet doet laad de accu ook niet bij. Bij de garage kunnen ze meten hoeveel stroom er nog op je accu zit.

En inderdaad gaat het niet om de dagwaarde, maar het is wel een beetje banketstaaf voor je als je teveel hebt betaald voor een auto die op dit moment niet meer als 400 euro waard is..

Daarnaast of je de auto nou gekocht hebt bij een garage of niet, als hij als goed werkend en goed rijdend te koop is gezet en dat is hij niet, dan is de verkoper daar volgens mij wel aansprakelijk voor.. Als het echt een duur grapje word zou je even het juridisch loket kunnen bellen en even vragen wat je dan het beste kan doen. Want volgens mij gelden daar ook regels voor..
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 11-12-18 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt