Huisdieren in huurhuis, rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 16:25

Hoi allemaal!

Heb rondgezocht naar soortgelijke topics, maar kon het toch niet helemaal vinden. Vandaar dat ik er zelf een open. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Samen met mijn huisgenootjes zou ik graag voor enkele maanden een pleeggezin zijn voor twee zwerfhondjes. We hebben een grote afgesloten tuin en een ruime woonkamer, dus qua woonruimte zou het prima zijn. Bovendien studeren we diergeneeskunde en zijn we voldoende thuis om een liefdevol en warm thuis te kunnen bieden aan deze hondjes. Financieel zit het ook goed.

Dat gezegd hebbende..
In ons contract staat dat huisdieren zijn toegestaan mits in overleg met de huisbaas. Ik heb dus een uitgebreide mail gestuurd..
Nu krijg ik net een mail terug.. Het hebben van honden zou onze studie negatief beïnvloeden, het is slecht om honden ongevraagd uit hun vertrouwde omgeving te halen (nogmaals: het gaat om zwerfhondjes uit Oost-Europa..), het zou de honden te veel stress opleveren, etc. Wij hebben volgens hem als toekomstig dierenarts geen 'objectieve inschatting van de situatie' gemaakt, door deze zwerfhondjes een tweede kans te willen bieden. Ze waren blijkbaar beter af geweest als ze op straat achter waren gelaten. :D Ik zal het precieze bericht ivm privacy niet allemaal delen. In ieder geval vrij kwetsende woorden op persoonlijk vlak en bovendien niet echt aan een huisbaas om zich te mengen in onder andere onze studie, lijkt mij.

Lang verhaal kort, hij is geen voorstander van honden in huis.
Huisbaas komt elke week wel even zonder aankondiging het huis in wandelen, en nu dit weer. Heb zo langzamerhand een beetje het gevoel dat ik uit logeren ben ipv dat ik een huis huur. >;) :roll:

Toen wij kwamen bezichtigen was er een huurder met een hond en huisbaas vertelde toen trots over alle dieren die wel niet in dit huis zijn geweest. Honden, katten, konijnen. Ik snap zelf niet zo goed wat nu het probleem is, zeker aangezien heb maar om enkele maanden gaat.
Nu is mijn vraag, wat zijn onze rechten hierin? Ik lees namelijk op internet juist veel dat het hebben van huisdieren niet zonder gegronde reden geweigerd kan worden aan huurders. Is dit zo?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:32

Ik denk heel eerlijk dat je geen poot hebt om op te staan. Het huurcontract is vrij duidelijk, en na overleg met de huurbaas, zijn antwoord ook. Dus na overleg mag het (helaas) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:33

In principe mag je huisbaas je niet verbieden om huisdieren te hebben, schade aan de woning is alleen wel voor je eigen rekening en ze mogen geen overlast veroorzaken voor eventuele buren of andere bewoners van het pand. Het is wel netjes om het even te overleggen, en ik zou persoonlijk geen huisdieren in huis halen als mijn huisbaas het liever niet wil, maar goed.

Heeft hij echt stante pede gezegd dat jullie geen hond in huis mogen of heeft hij een heel pleidooi gehouden over zijn mening en het daadwerkelijke ja of nee een beetje in het midden gelaten? Ik zou een mail terugsturen met de concrete woorden dat je zijn pleidooi prachtig vond maar dat je een ja of een nee wil en dat je het een rare gang van zaken vindt gezien eerdere bewoners wel honden in huis mochten. Als hij daadwerkelijke zorgen heeft over het hebben van een voormalig zwerfhond in zijn woning kan hij die uiten en dan kunnen jullie verder een keuze maken.

Voor zover ik weet mag een verhuurder in ieder geval geen huisdieren weigeren. Ze mogen wel de woning weigeren aan mensen die huisdieren hebben, en in jullie geval zou hij het contract niet kunnen verlengen als er een hond is.

Verder zou ik ook even aangeven dat je het op bezoek komen niet fijn vindt en dat het niet mag. Een huisbaas moet ruim van tevoren laten weten wanneer hij langskomt en mag niet zonder jullie nadrukkelijke toestemming de woning in.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:49

Zit je toevallig in België op kamers?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:52

Ik zou een mailtje terug sturen dat je zijn standpunt begrijpt, maar ook dat je het wel raar vind aangezien de vorige verhuurders dat wel hadden en uitleggen waarom hij zich geen zorgen hoeft te maken.

Ik mocht ook geen huisdieren op mijn kamer maar heb een berichtje gestuurd of het ook gold voor dieren in een kooi (tamme ratten) en uitgelegd dat ik het heel fijn vond om ze bij me te hebben. En toen mocht ik het proberen van mijn huisbaas <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:53

In België kan je huurbaas je niet verbieden om 1 huisdier te houden, dat heeft onlangs nog in de krant gestaan. Zit je toevallig in België?

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:30

Ik snap sowieso dit verhaal niet.
Je hebt een heel verhaal aan de huurbaas verzonden met het levensverhaal van de hondjes.
Ik zou alleen een bericht sturen waarin je aangeeft interesse te hebben in een huisdier en daarin de vraag of het akkoord is om honden in huis te hebben.

De rest doet er toch niet toe?
Ik zou nu een bericht sturen dat je zijn standpunt over honden uit het buitenland respecteert, maar dat je alleen wilt weten of een hond in huis toegestaan is, afkomst daar buiten gelaten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:34

Ja precies, volgens mij is dit meer een persoonlijk ding van de huurbaas :+

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 19:21

Bedankt voor jullie reacties!
Ik huur inderdaad in België.

Emmaa_ schreef:
In principe mag je huisbaas je niet verbieden om huisdieren te hebben, schade aan de woning is alleen wel voor je eigen rekening en ze mogen geen overlast veroorzaken voor eventuele buren of andere bewoners van het pand. Het is wel netjes om het even te overleggen, en ik zou persoonlijk geen huisdieren in huis halen als mijn huisbaas het liever niet wil, maar goed.

Heeft hij echt stante pede gezegd dat jullie geen hond in huis mogen of heeft hij een heel pleidooi gehouden over zijn mening en het daadwerkelijke ja of nee een beetje in het midden gelaten? Ik zou een mail terugsturen met de concrete woorden dat je zijn pleidooi prachtig vond maar dat je een ja of een nee wil en dat je het een rare gang van zaken vindt gezien eerdere bewoners wel honden in huis mochten. Als hij daadwerkelijke zorgen heeft over het hebben van een voormalig zwerfhond in zijn woning kan hij die uiten en dan kunnen jullie verder een keuze maken.

Voor zover ik weet mag een verhuurder in ieder geval geen huisdieren weigeren. Ze mogen wel de woning weigeren aan mensen die huisdieren hebben, en in jullie geval zou hij het contract niet kunnen verlengen als er een hond is.

Verder zou ik ook even aangeven dat je het op bezoek komen niet fijn vindt en dat het niet mag. Een huisbaas moet ruim van tevoren laten weten wanneer hij langskomt en mag niet zonder jullie nadrukkelijke toestemming de woning in.


Geen directe 'nee', meer in de trend van 'hopelijk komt er voor de honden een andere goede oplossing'. :=
Ik ben normaal gezien ook totaal niet iemand die conflict opzoekt, zou dit daarom graag op een nette manier willen oplossen.
Laatste zin heb je inderdaad ook helemaal gelijk in.. :j Zal het volgende keer sowieso even aankaarten.


daantjuhhh schreef:
Ik snap sowieso dit verhaal niet.
Je hebt een heel verhaal aan de huurbaas verzonden met het levensverhaal van de hondjes.
Ik zou alleen een bericht sturen waarin je aangeeft interesse te hebben in een huisdier en daarin de vraag of het akkoord is om honden in huis te hebben.

De rest doet er toch niet toe?
Ik zou nu een bericht sturen dat je zijn standpunt over honden uit het buitenland respecteert, maar dat je alleen wilt weten of een hond in huis toegestaan is, afkomst daar buiten gelaten.


Ik snap wat je bedoelt ja. Ik had de bui al een beetje zien hangen toen ik de mail stuurde, want er is eerder sprake geweest van een hond in huis. Huisbaas wilde toen graag dat de eigenaar van de hond eventuele schade vergoedde (volkomen logisch), en een paar tientjes per maand extra betaalde bovenop de huurprijs. Mn huisgenoot stond daar niet achter, dus heeft het er toen maar bij gelaten.
Had nu gehoopt dat hij meer begrip zou tonen met het verhaal erachter. Mja achteraf dus ook niet de meest slimme zet. :+

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:12

Je hebt het huurcontract getekend, daarin staat dat huisdieren alleen toegestaan zijn na overleg en toestemming van de huisbaas. Ik zou hem dus de concrete vraag stellen of jullie twee honden in huis mogen halen. En het antwoord dat daaruit volgt is leidend.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:41

Volgens mij strookt dat niet met het Europese wetboek

Ik mocht ook geen huisdieren stond in mijn contract, maar na juridisch advies en doorsturen van deze mails trokken ze dat toch in.
Daarnaast maakte m'n buur veelvuldig gebruik van wiet en was in mijn huis te ruiken.
Terwijl er een verbod op roken, drugsgebruik en natuurlijk overlast stond.
Hij brak ze alle drie en mijn huurvereniging had volgens hen geen poot om op te staan.

Ik vroeg toen ook of het normaal was dat er contract breuk werd gepleegd door een huurinstantie als dat zij zijn.
Werd niet in dank afgenomen.

Daarna, uit pure hufterigheid heb ik een kat aangeschaft....

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 20:45

Ik snap wat je bedoelt ista, maar omdat ik her en der dingen lees over dat een huisbaas dit niet mag verbieden, wil ik toch graag weten wat mijn rechten precies zijn.

Hoe zouden jullie een dergelijke situatie aanpakken? Ik heb geen zin in ruzie met mn huisbaas, maar als ik in mn recht sta wanneer ik een dier in huis zou nemen, en mn huisbaas vindt dat ik geen dier mag hebben.. Ja dat wordt ingewikkeld. :')

Ik neem aan dat er ook een kans is dat mn huisbaas aan het einde van het jaar mijn huurcontract niet wil verlengen als ik dingen doe waar hij niet mee eens is. Op dat soort grappen zit ik dan ook weer niet te wachten..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:52

Wat ik heb begrepen is het in België nu zo veranderd, dat een huurbaas het je niet mag verbieden, tenzij die kan bewijzen dat het dier toch overlast/schade veroorzaakt. Dus als die het echt niet wilt, dan kan die natuurlijk vanalles verzinnen waardoor je het dier uiteindelijk af moet staan of je contract moet verbreken.

Ik zou dus gewoon in gesprek gaan. Want je wilt natuurlijk niet tegen zijn zin in gaan en ruzie veroorzaken.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:58

https://www.das.nl/over-das/nieuws/blog ... -huurbaas/

Ik kwam bovenstaand artikel nog tegen, vrij recent. Waarschijnlijk zal het juridisch dus wel goed zitten als je alsnog een huisdier neemt. Wat voor effect het heeft op een eventuele verlenging van je huurcontract, dat zal de tijd dan leren...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:12

Ik snap het niet zo goed, je bent toch accoord gegaan met deze voorwaarde toen je je contract tekende? Je hebt het overlegd, zoals afgesproken, hij heeft je een antwoord gegeven. Waarom het zo op de spits drijven?
Ik denk dat als je een huisdier neemt dat je dan inderdaad niet raar moet opkijken dat hij je eruit zet, jij pleegt dan imo contractbreuk.

Let wel, dit is mijn persoonlijke mening.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:19

Dus verbieden kan hij niet, tenminste eentje niet. Zou me veel meer kwaad maken om het feit dat meneer onaangekondigd binnen komt wandelen, ook op jullie kamers?? Want dan zou ik er een paar cent tegenaan gooien en een goed slot nemen. Zomaar binnen komen mag volgens mij zeker niet.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:20

Hi Hoi,

Ik zou gewoon je huurbaas via een mail bekent maken dat de honden komen en wanneer de honden komen.

Je huisbaas mag nooit onaangekondigd binnen komen, dit is huisvredebreuk en hier mag je aangifte voor doen. Ik zou niet direct aangifte gaan doen, maar ik zou jouw huisbaas wel duidelijk maken dat het jouw huis is en dat jij het huurt, en dat als hij langs wil komen hij hier een goede reden voor moet hebben en van te voren moet bellen. Het is belangrijk dat voor jullie allemaal de rechten en plichten duidelijk zijn. Aangezien jij al zegt dat het meer voelt als logeren, komt dit misschien ook door een houding die jij aannemend. Je moet je opstellen als de baas van het huis want dat ben jij samen met jouw huisgenoten. Dat zijn jouw rechten als huurder.

Succes!

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:28

Even wat wetenschappelijke onderzoeken toesturen met daarin het bewezen feit dat dieren een positief effect hebben tegen eenzaamheid, zorgen voor ontspanning en het nemen van verantwoordelijkheid. Er zullen vast nog meer onderzoeken gedaan zijn. Ik snap niet waar hij zich mee bemoeid en waarom hij zijn mening zo doordrukt.
Boeie zeg gewoon of het oke is.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 22:04

emilyslaluna, Daar heb je inderdaad gelijk in.. Als hij het ons echt moeilijk wil maken kan hij alles gaan aankaarten als overlast..

Ista, die kwam ik inderdaad ook net tegen. :D Duidelijk stuk en misschien ook goed om te printen en laten lezen bij een eventueel gesprek met de huisbaas.

Polly, ik snap wat je bedoelt.
Toen we het huis kwamen bezichtigen stond 1 slaapkamer vol met een konijnenren. Ik bedoel dan letterlijk een ren van minimaal 4 a 5 m2. Paste net nog een bureau en bed naast. Het rook op de gang al naar hooi. :') Huisbaas vertelde dat de konijntjes in de zomer buiten kwamen in de tuin. In het huis ernaast (wat ook van onze huisbaas is, identiek huis, gedeelde tuin) was op dat moment ook een hond aanwezig. In de woonkamer van ons huis stond een levensgrote kattenpaal voor de 'huiskat' van de bewoners voor ons. Hij vertelde vrolijk over alle dieren (varkens, kippen, honden, katten, konijnen) die het huis al gepasseerd hebben. Het huis wordt dus ook enkel verhuurd aan diergeneeskunde studenten. Al met al hadden wij niet verwacht dat hij er dus een probleem van zou maken. Zeker omdat er in het contract staat dat het even in overleg moet, en dus niet in het contract al verboden. Wij hebben (onterecht) vernomen dat dit overleg meer nodig was voor als je een duitse dog, een slang of iets anders geks in huis wilde halen.
Je hebt wel gelijk hoor, maar wij hebben er al met al gewoon een ander beeld van gevormd.

Bigone & SolarHertog, Ja.. Nee hij komt niet onze kamers binnen gelukkig. (hoop ik. :') ) Ik heb er inderdaad moeite mee. Hoorde hem vandaag weer binnenkomen. Had de deur van binnenuit op slot, is hij achterom gegaan. :x
Ben naar mn kamer gevlucht in schijterige bui, terwijl ik gewoon had moeten zeggen dat hij niet zomaar binnen moet komen.. Volgende keer beter lol. Bedankt voor jullie advies in ieder geval, fijn om te weten dat ik voluit in mn recht sta als ik er iets van zeg.

RoyceMack, haha ja daar zijn zat onderzoeken naar gedaan idd. Thanks voor de tip, zal het zeker meenemen als we met hem gaan praten!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:17

Ah thnx voor je uitleg, nu snap ik je houding ook beter, denk dat ik dan ook wat verbaast zou zijn om zijn reactie

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:37

maar als ik het goed begrijp hoor je dan een kot?waar meerdere studenten wonen en met gezamelijke keuken ed?
of is het echt een huis die helemaal enkel voor jullie is?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:43

Fellow schreef:
Ik snap wat je bedoelt ista, maar omdat ik her en der dingen lees over dat een huisbaas dit niet mag verbieden, wil ik toch graag weten wat mijn rechten precies zijn.

Maar dat gaat vooral over eigen huisdieren en dat is in jouw/jullie geval aantoonbaar niet het geval. Ik denk niet dat er over deze specifieke situatie al jurisprudentie is maar ik kan me voorstellen dat dit niet is wat er in de wet bedoeld wordt.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:50

Er worden wel vaker dingen in contracten opgenomen die wettelijk niet mogen.
Dan kun je gewoon je contract tekenen en dan treed toch gewoon de wet in werking.

Overigens TS, je huisbaas mag in Nederland niet zomaar binnenkomen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:52

Fellow schreef:
emilyslaluna, Daar heb je inderdaad gelijk in.. Als hij het ons echt moeilijk wil maken kan hij alles gaan aankaarten als overlast..

Ista, die kwam ik inderdaad ook net tegen. :D Duidelijk stuk en misschien ook goed om te printen en laten lezen bij een eventueel gesprek met de huisbaas.

Polly, ik snap wat je bedoelt.
Toen we het huis kwamen bezichtigen stond 1 slaapkamer vol met een konijnenren. Ik bedoel dan letterlijk een ren van minimaal 4 a 5 m2. Paste net nog een bureau en bed naast. Het rook op de gang al naar hooi. :') Huisbaas vertelde dat de konijntjes in de zomer buiten kwamen in de tuin. In het huis ernaast (wat ook van onze huisbaas is, identiek huis, gedeelde tuin) was op dat moment ook een hond aanwezig. In de woonkamer van ons huis stond een levensgrote kattenpaal voor de 'huiskat' van de bewoners voor ons. Hij vertelde vrolijk over alle dieren (varkens, kippen, honden, katten, konijnen) die het huis al gepasseerd hebben. Het huis wordt dus ook enkel verhuurd aan diergeneeskunde studenten. Al met al hadden wij niet verwacht dat hij er dus een probleem van zou maken. Zeker omdat er in het contract staat dat het even in overleg moet, en dus niet in het contract al verboden. Wij hebben (onterecht) vernomen dat dit overleg meer nodig was voor als je een duitse dog, een slang of iets anders geks in huis wilde halen.
Je hebt wel gelijk hoor, maar wij hebben er al met al gewoon een ander beeld van gevormd.

Bigone & SolarHertog, Ja.. Nee hij komt niet onze kamers binnen gelukkig. (hoop ik. :') ) Ik heb er inderdaad moeite mee. Hoorde hem vandaag weer binnenkomen. Had de deur van binnenuit op slot, is hij achterom gegaan. :x
Ben naar mn kamer gevlucht in schijterige bui, terwijl ik gewoon had moeten zeggen dat hij niet zomaar binnen moet komen.. Volgende keer beter lol. Bedankt voor jullie advies in ieder geval, fijn om te weten dat ik voluit in mn recht sta als ik er iets van zeg.

RoyceMack, haha ja daar zijn zat onderzoeken naar gedaan idd. Thanks voor de tip, zal het zeker meenemen als we met hem gaan praten!



Goed, punt 1, die huisbaas moet jij idd jouw medewerking verlenen als hij iets komt aanpassen in het huis. Echter mag hij NIET onaangekondigd binnenwandelen als jullie dat niet willen en al helemaal niet zonder duidelijke reden.

Dus nogmaals als hij tegen jou zegt ik kom een nieuwe thermostaat installeren kan ik langskomen? Moet jij hem toegang verlenen. Maar Jij bepaalt dus wanneer!

Loopt hij toch zonder aankondigen het huis binnen is dat gewoon inbreuk van privacy.

Punt 2. En hier ben ik echt expert in want ik heb een hoop gezeik gehad toen ik op kamers/gesplitste woonboerderij zat in een soortgelijke constructie als die van jou. Hij kan van alles in het contract zetten over huisdieren.
Maar wettelijk gezien heeft die vent geen poot op te staan. Jij huurt en hoe jij woont in het gehuurde is jouw zaak en niet het zijne. Pas als de honden echt een half jaar zonder verbetering overlast veroorzaken kan hij middels een rechter dingen gaan afdwingen.


Dus jij kan gewoon rustig een hondje nemen hoor.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:55

Als je je huis wil houden, zou ik niet moeilijk gaan doen en het lekker erbij laten. Je kan met wat gedoe vast een hond nemen, maar als hij duidelijk nu zegt dat hij het niet wil en je doet het toch, dan zou ik als verhuurder ook denken, dikke doei!

Plus je studeert, ik neem aan dat je niet elke dag de hele dag thuis bent? Die honden moeten alles nog leren en kunnen dus de hele boel bij elkaar gaan blaffen als je ze eventjes alleen thuis laat, plus niet zindelijk in huis, dat soort dingen.

Lekker wachten tot je een huis hebt waar het wel gewoon mag.