Computer techneut gezocht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Computer techneut gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 22:03

Lieve bokkers, is er onder de paarden dames en heren misschien ook een computer techneut aanwezig?

Het probleem bevind zich in de email.

Bijvoorbeeld ik stuur een email naar desbetreffend email adres maar krijg van een totaal ander email adres een automatisch bericht terug dat deze persoon op vakantie is.
Vervolgens stuurt de persoon die blijkbaar mijn berichtje ontvangen heeft een boze email naar het email adres waar het berichtje voor bedoeld was dat deze er voor moet zorgen dat het op houdt.
Maar hoe?
Ik kan het nergens vinden.
Blijkbaar is het ene email adres met de ander gekoppeld maar het zijn totale vreemden van elkaar.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel. Ik snap er zelf ook echt niks van en wil er voor zorgen dat diegene zijn emails krijgt zonder dat een ander ze blijkbaar ook krijgt.

Het zijn ook totaal andere email adressen.

Wachtwoord van het account wijzigen heeft geen nut. De vreemde ontvanger ontvangt dan even goed de emails.

Het is ontzettend vreemd!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:09

De persoon die jij hebt gemaild heeft zijn mail op doorsturen gezet, maar hierin een fout gemaakt en een verkeerd adres ingegeven. Niet heel handig, maar zal oplossen wanneer hij/zij terug komt (en alle e-mails te zien krijgt :+ )

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:14

Dan heeft degene automatisch doorsturen aanstaan.

U stuurt een mail naar persoon A; deze stuurt het automatisch door naar B waarvan jij een out of office reply van krijgt.
Persoon A moet dat doorsturen zelf uitzetten.

Het kan best zijn dat persoon A dat per ongeluk ooit heeft aangezet.
Maar hij/zij is degen die het terugzetten in het betreffende mailprogramma.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:33

Welk mailprogramma gebruik je? En de ontvanger?

Worden er door de (juiste) ontvanger ook berichtjes ontvangen dat anderen hem/haar hebben gemaild maar wat onbedoeld is doorgestuurd? Of speelt dit alleen bij mails van jou.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Computer techneut gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 02:39

Ik verplaats dit topic naar Huis, Tuin en Techniek, daar past het beter :)

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 11:18

Het is een Hotmail account en daarmee mail ik zelf ook. Maar degene heeft het met blijkbaar met al zijn emails. Alles wat naar hem verstuurd word komt ook bij persoon B terecht.

Nu gaat het om iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van computers en hij belt zelfs nog met een ouderwetse telefoon zonder internet.

Ik stuurde hem een mailtje om het zelf te ondervinden en omdat zijn broer er over begon. Dus nu wil ik het voor hem oplossen alleen ik snap er ook vrij weinig van hoe dit kan.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:28

Dus jij, Seventje, stuurt een mail naar x@hotmail, X heeft automatisch doorsturen aangezet gezien zijn vakantie waardoor alles nu automatisch bij y@hotmail aankomt.

Vervelend voor Y, maar de enige die dit op kan lossen is X, die moet het automatisch doorsturen aanpassen/uitschakelen :)

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 11:51

Nee ik stuur een mailtje naar peroon A x@hotmail.com en krijg een automatisch gegenereerd berichtje terug van persoon B dat hij op vakantie is.
Mijn mailtje is bij persoon A gekomen maar ook bij persoon B

Persoon B is een totale vreemde die zodra hij dus terug is boze mailtjes naar persoon A stuurt dat hij het zat is Emails te ontvangen die niet voor hem bedoeld zijn.

En dat snap ik ook wel. Maar hoe is zijn email aan persoon A gekoppeld?

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Computer techneut gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:56

Omdat Persoon A zijn emails doorstuurt naar Persoon B.

Ik heb bv meerdere emailadressen en die komen allemaal samen in mijn Gmail account. Dit heb ik moeten instellen zodat ik niet steeds naar 3 verschillende servers moet voor emails te checken. Persoon B zou dus bv ook persoon A kunnen blokkeren als het hem zo stoort en jij zal met je met persoon A ook even in de isntellingen moeten kijken

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:02

Schuur_ schreef:
Omdat Persoon A zijn emails doorstuurt naar Persoon B.

Ik heb bv meerdere emailadressen en die komen allemaal samen in mijn Gmail account. Dit heb ik moeten instellen zodat ik niet steeds naar 3 verschillende servers moet voor emails te checken. Persoon B zou dus bv ook persoon A kunnen blokkeren als het hem zo stoort en jij zal met je met persoon A ook even in de isntellingen moeten kijken


Hier een handleiding hoe je dit kan herstellen:

https://www.helpmij.nl/forum/showthread ... emailadres

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Re: Computer techneut gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 13:47

Dank jullie wel! Het is gelukt. Even een gedoe want het is niet mijn eigen account.
Maar idd bleek zijn emails op door sturen te staan naar het email adres van diegene.
Zo raar want het is een totale vreemde.