Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:22


karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:30

Haha, je was me voor.

_Lorette_

Berichten: 12083
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:35

Ik kan niet vinden wat ik bedoel. Kon ik maar een voorbeeldje vinden! Dan vond ik misschien ook waar ik het kon kopen.

Paralian komt in de buurt, maar dan zoek ik een rechte staander met een platte voet, zodat er aan de onderkant een kastje tegenaan kan staan. Anders neemt de voet teveel ruimte in.

Losse lantaarns hebben meestal een deurtje aan de zijkant ipv een grote dop aan de bovenzijde die eraf kan, zonder dat het hengsel daar aan vast zit.

Mission impossible :Y)

Ik heb de twee opties even prachtig ( :') ) uitgetekend:
Afbeelding

Liefst dus de linker als vloerlamp en anders als noodoplossing iets als rechts (misschien wel erg lelijk). Het hoeft niet eens per se een lamp te zijn. Het mag ook type a la foto van Paralian zijn, maar dan met rechte staander en een handige voet.

Maar ik vrees dat ik dit idee moet laten varen.

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:46

Kan je hier iets mee?

Afbeelding

Wellicht kan iemand die goed kan lassen hier iets van maken?

_Lorette_

Berichten: 12083
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:49

Zo'n lamp heb ik! Vandaar de optie 2. :) Maar even simpel een lantaarn kopen is er dus niet bij. Om er nou een heel lasproject van te maken... Was ik zelf maar handig!

Zoiets --> https://www.naambordjesenmeer.nl/websho ... klein.html zou ik wel willen hebben, maar dan moet ik ergens een staander met haak vinden ZONDER prikker aan de onderkant. Helaas kan ik alleen van die dingen vinden voor hangplanten in de tuin... Niet met een nette voet.

Er bestaat zeker geen plantenhaak in boogvorm voor op een kast? Dan ben ik er ook. :+

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:05

@loretta. De door jouw getoonde lantaarn heeft 4 gaten in de bodem. Je zou dus iets met een zwart gemaakt houten plaatje kunnen doen (vast schroeven aan de lamp).

_Lorette_

Berichten: 12083
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:06

Als ik het probeer te visualiseren, dan hangt de lantaarn ondersteboven in deze opstelling. Klopt dat?

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:13

Nee, gewoon rechtop :) Hij hang niet, maar hij staat .
Overigfens kun je de getoonde vloerlamp ook gebruiken met de getoonde lantaarn al hangende.

Je moet dan de bol/fitting er af halen en het pijpje wat nu naar beneden gebogen is omhoog buigen zodat je een haak krijgt. Dan kun je de lantaarn daar aan hangen en vervolgens de stroomdraad en fitting in de lantaarn maken (gaatje in het deksel boren). Fitting er weer aan en bol er in :)

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:14

Je hebt het erover dat er een kastje naast moet staan. Dan ga ik er vanuit dat hij bij de muur staat? Is het geen optie om een hanger aan de muur te bevestigen ipv een staande lamp?

_Lorette_

Berichten: 12083
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:18

Hij staat (zou komen te staan) naast een kast die wordt gebruikt als roomdivider en daar kan ik aan die kant vrijwel niet in boren. Hooguit bovenop waar je het niet ziet. Ik wil het rond die kast wat gezelliger aankleden, maar ik wil geen grote lamp gebruiken, omdat hij dan de doorkijk richting tuindeuren verpest. Een klein lantaarntje was mijn eerste idee. De uitvoering blijkt helaas wat complex...

Edit: de tuinsteker met voet bestaat blijkbaar wel, maar ik kan hem alleen huren als ik ga trouwen. :+
https://www.google.nl/search?biw=1920&b ... ofLYYIMnYM:

Hebben jullie dit ook? Een idee in de kop, maar dat het product niet bestaat of onbetaalbaar is?
Bijkomstig probleem van mij is dat het uiteindelijke resultaat, vaak een compromis, lang niet zo leuk is als ik me had voorgesteld. Dus alle moeite voor niks.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:47

Heb je misschien een foto van de plaats waar de lamp moet komen? Misschien heeft iemand wel een briljant idee waar je zelf nooit aan zou denken.

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:49

_Lorette_ schreef:
Hij staat (zou komen te staan) naast een kast die wordt gebruikt als roomdivider en daar kan ik aan die kant vrijwel niet in boren. Hooguit bovenop waar je het niet ziet. Ik wil het rond die kast wat gezelliger aankleden, maar ik wil geen grote lamp gebruiken, omdat hij dan de doorkijk richting tuindeuren verpest. Een klein lantaarntje was mijn eerste idee. De uitvoering blijkt helaas wat complex...

Edit: de tuinsteker met voet bestaat blijkbaar wel, maar ik kan hem alleen huren als ik ga trouwen. :+
https://www.google.nl/search?biw=1920&b ... ofLYYIMnYM:

Hebben jullie dit ook? Een idee in de kop, maar dat het product niet bestaat of onbetaalbaar is?
Bijkomstig probleem van mij is dat het uiteindelijke resultaat, vaak een compromis, lang niet zo leuk is als ik me had voorgesteld. Dus alle moeite voor niks.


Heel vaak een idee dat gewoon niet uitvoerbaar is... ;)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:40

Lorette, misschien dat je op AliExpress wat kunt vinden? Niemand in je familie die handig is en wat in elkaar kan lassen?

Ik kom weer even binnenvallen.
Dit is mijn zithoek geworden. Petrol met okergeel. Maar wat voor kleed kan hierbij? Wil het wat meer aankleden, zo is het ook maar zo kaal..
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:43

Zou in de kleurstelling van je bank en bruin/beige kussens blijven.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:13

ik zou juist iets anders nemen om al het bruine en beige te doorbreken. Grijs bijvoorbeeld?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:31


Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:59


kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:16

Ik vind die ronde wel heel leuk. Zou volgens mij goed staan bij de bank.
Of je gaat voor een koe?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:19

Hm, geel vind ik wel erg gewaagd. Wil de petrol als hoofdkleur houden met gele accenten, zodat ik dat makkelijk kan afwisselen als ik iets anders wil. Of toch een andere kleur.. Keuzestress :D
Mijn woning is één ruimte met halverwege een tussenmuur tot de helft. Heb in de slaapruimte een dik wit vloerleed liggen en verder zwarte meubels. Voor de rest is alles nog in te vullen. O en veel planten!
Je tweede link vind ik wel erg gaaf! Zou een van deze ook kunnen?
https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-vloer ... cm-312742/
https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-vloer ... cm-312742/

Die ronde is lekker neutraal ja, neig ook naar die. Past ook wel bij de sfeer van de woning, lekker minimalistisch met dat osb.
En een koe haha, ben vegan, dus dat valt af :+

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:22

Haha dan valt koe idd af.
Vind nog steeds de ronde het leukste :)

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:30

Hoe is de rest van je woonkamer? Want een kleed alleen bij de bank uitzoeken is leuk maar je kan ook kijken naar andere elementen in je woonkamer. Daarbij is de vloer er 1 van.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:46

Ik vind beide kleden wel gaaf. Mits het blauwe echt goed past qua tint blauw. Anders blijf je er vreemd tegen aan kijken. Alleen moet je dat in de praktijk kunnen zien anders is de kans op een miskoop groot.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:39

Misschien dat het aan de naam ligt maar ik ga helemaal mee met het petrol kleed onder de bank.

Ik vind vaak dat Nederlandse huizen te leeg zijn en te weinig kleur. Als je naar Engelse huizen kijkt dan schilderen ze een hele kamer groen met groene meubels bijvoorbeeld.
Ik heb laatst the great interior design challenge gekeken op Netflix en moet zeggen dat ik daar echt wel leuke kamers tussen heb zien zitten

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:10

Ik krijg al pijn in mijn hoofd als ik die balken achter de bank zie... %)
Maar qua kleed zou ik voor iets gaan met een neutrale kleur met íets oker er in.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:17

Amber15, ik heb in mijn eerste huis ook een petrol bank gehad en had er dit vloerkleed bij: https://www.karwei.nl/assortiment/vloer ... /p/B534587 Die is iets rustiger van kleur, maar past wel goed bij het petrol.

Ik heb alleen even deze (verkoop)foto, maar dat geeft een idee:
Afbeelding