[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:06


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:34

Hoi allen, ik had een vraagje. Ik heb een refurbished iPhone 6 die ik nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Ondanks dat die nog steeds heerlijk snel is merk ik dat de batterij echt belabberd aan het worden is, alleen twijfel ik heel erg of het alleen de batterij is.

Tijdens een normale werkdag gaat het prima. Ik zit dan ook niet op mijn telefoon alleen in de pauze en 's avonds. Echter in het weekend als ik op stap wil en foto's maak maar ook 'kaarten' gebruik is die tegen 15:00 uur zo goed als leeg en dat vind ik vervelend. Ik kwam er vooral achter tijdens mijn vakantie naar Valencia waar mijn vriendin haar Motorola het 10 keer beter deed dan die van mij en ik vind het ook gewoon leuk om tijdnes dat soort momenten foto's te maken zonder na te denken dat die leeg loopt. Want wil wel ten alle tijden bereikbaar zijn.

Nu merk ik vooral tijdens het gebruik van kaarten dat die leeg loopt waar je bij staat. Ik vroeg mij af of jullie dit ook hebben. Soms valt die ook uit als het 14 % nog is bijvoorbeeld.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:10

Kijk even bij je instellingen bij batterij wat De conditie van je batterij is. Waarschijnlijk is die niet zo hoog.

Tot het einde van dit jaar mag je je iPhone vanaf 6 of hoger voor 29 euro vervangen bij Apple (daarna weer 89). Dit heeft een half jaar geleden bij mijn iPhone 6 toen ontzettend goed geholpen. Op zich een redelijke prijs. Al kun je maar een paar maanden langer vooruit, dan is het dat toch waard geweest denk ik.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:53

Voor kaarten maak je gebruik van GPS en dat vreet echt batterijen. Zeker als je in een gebeid zit waar het bereik slecht is.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:04

O ja dan ga ik even kijken. Want daardoor deden we al heel veel op de telefoon van mijn vriendin ook kaarten etc. en die hield het tot einde van de dag nog goed. Vaak had ze dan nog 40 procent over..

Mijn capaciteit is 81 %. Niet veel inderdaad..

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:49

Ik heb een iPhone 7, nu ruim 2 jaar oud. Ik zit er veel op per dag. Haal ook vaak het einde niet. En zit ook op 81% dus ja wat zegt het.
Ik moet nog ff. Gisteren nieuwe XR besteld. Hoop dat hij bevalt

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:32

Hier een 7 van 2 jaar oud met 85%.

Ik twijfel tussen deX en de XS.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:02

Ik heb een 7 van bijna 2 jaar met 87%.

Mijn abo loopt in februari af, maar ik wil een simonly.
Denk dat ik over een paar maanden m’n 7 wel wil vervangen, twijfel tussen de Xs en de Xr, even wachten tot de Xr op demo is in de winkel en dan even goed vergelijken :j
Of misschien wacht ik wel gewoon tot september 2019 :Y)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:40

Ik heb best een duur abb maar moest ondanks dat nog 240 euro bij betalen voor de XS en voor de XR niks. Nou dan is de keuze snel gemaakt.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:32

baudyh schreef:
Ik heb best een duur abb maar moest ondanks dat nog 240 euro bij betalen voor de XS en voor de XR niks. Nou dan is de keuze snel gemaakt.

Dat komt omdat je al enkele jaren het hele toestel zelf moet betalen.
Je krijgt nog maar een klein beetje korting op het toestel.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:28

Kido schreef:
baudyh schreef:
Ik heb best een duur abb maar moest ondanks dat nog 240 euro bij betalen voor de XS en voor de XR niks. Nou dan is de keuze snel gemaakt.

Dat komt omdat je al enkele jaren het hele toestel zelf moet betalen.
Je krijgt nog maar een klein beetje korting op het toestel.


Klopt maar 35 euro per maand aan het toestel betalen en dan nog 240 euro vind ik echt gewoon te. Nu betaal ik ook 35 euro per maand en is hij afbetaald na 24 mnd.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:52

Kido schreef:
baudyh schreef:
Ik heb best een duur abb maar moest ondanks dat nog 240 euro bij betalen voor de XS en voor de XR niks. Nou dan is de keuze snel gemaakt.

Dat komt omdat je al enkele jaren het hele toestel zelf moet betalen.
Je krijgt nog maar een klein beetje korting op het toestel.

Ik wil niet veel zeggen, maar het is altijd al zo geweest dat je je toestel zelf moest betalen. Het enige wat de wetgever verplicht heeft gesteld is dat de constructie veel doorzichtiger is geworden waardoor de gemiddelde consument nu snapt hoe ze zelf voor hun toestel moeten betalen. En dat die extra betaling stopt zodra het toestel afbetaald is.
Dat het duurder is geworden komt omdat de belminuten bijzaak zijn geworden en iedereen tegenwoordig een zo groot mogelijke internetbundel wil hebben.

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:00

Ik ga eind november over op de Xs. Zit toch een hoop extra tech in waar ik erg van onder de indruk ben. Cant wait :D

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:00

@dorus men krijgt wel beduidend minder korting op toestellen dan enkele jaren terug.
Tevens zijn toestellen flink duurder dat scheelt flink natuurlijk.

Maar als ik kijk hoeveel korting ik op mijn 6s heb gekregen en hoeveel korting je nu krijgt
Dat is echt wel 200 euro verschil en vergeet dan niet dat de Xs ook nog eens 500 euro oid meer kost dan de 6s

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:04

De 64 GB 6S was bij de release €860, dus dat €500 verschil klopt niet.

Ik geloof dat Dorus het redelijk bij het rechte eind heeft wat betreft de kosten van toestel/abonnement.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:16

Kijk dat bedoel met oid ik toen kreeg je nog als je hem in een keer afbetaalde veel korting ik heb er 500 euro voor betaald.
Nu krijg je max 100 korting hoe je hem ook betaald bij je abo
Dus die 200 euro verschil is in mijn verhaal nog groter

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:39

Sterker nog. Vaak betaalde je in abonnement meer dan wanneer je een los toestel kocht. Niet veel maar het verschilde vaak toch een euro of 30 op de totaal prijs.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:52

Natuurlijk krijg je minder korting, die hoge korting die je eerst kreeg kon zo hoog zijn omdat er zoveel mensen waten die niet snapten hoe het in elkaar zat en de volle mep bleven betalen ook al was hun toestel allang afbetaald. Nu de wetgever meer transparantie heeft opgelegd zullen er veel minder mensen teveel betalen en kunnen ze jou dus ook minder korting berekenen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:41

Shiloh schreef:
Sterker nog. Vaak betaalde je in abonnement meer dan wanneer je een los toestel kocht. Niet veel maar het verschilde vaak toch een euro of 30 op de totaal prijs.

Mijn maandprijs was toen gewoon een Sim only.
Er zat niks kwa toestel in verwerkt ik betaalde echt wat men ook voor een Sim only betaalde.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:02

Ik ben echt een voorstander van los toestel kopen, omdat dat er zo ingestampt is door mijn ouders. Ik rekende vaak al van klasgenootjes na wat ze betaalden en ze waren toch echt altijd duurder uit dan ik. Nu met die BKR-registratie boven een bepaald bedrag moet ik er al helemaal niks meer van weten. Heb er nog wel naar gekeken laatst, maar laat mij maar lekker lang sparen. Vind van die bedragen als +€35 per maand echt he-le-maal niks.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:32

Ik ook en daarom toen ook toestel in eens betaald en dan hield je een Sim only over.
Nu toestel los gekocht want heb al jaren een Sim only en betaal dus echt niet veel per maand.

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:51

Ik kom even binnenvallen maar volgens mij is dat inmiddels achterhaald dat je uiteindelijk duurder uit bent als je de telefoon maandelijks afbetaald. Bij mij werd gewoon gekeken naar de nieuwprijs van de telefoon op de apple site en die prijs werd gedeeld door 24. Dat was mijn toestelbundel. daarbovenop kwam nog mijn bundel voor het bellen/smsen/internetten en dat is mijn maandbedrag.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:17

_lauraaa_ schreef:
Ik kom even binnenvallen maar volgens mij is dat inmiddels achterhaald dat je uiteindelijk duurder uit bent als je de telefoon maandelijks afbetaald. Bij mij werd gewoon gekeken naar de nieuwprijs van de telefoon op de apple site en die prijs werd gedeeld door 24. Dat was mijn toestelbundel. daarbovenop kwam nog mijn bundel voor het bellen/smsen/internetten en dat is mijn maandbedrag.

De verschillen zijn niet meer zo groot dan ze ooit waren, maar het is nog steeds zo dat wanneer je je toestel maximaal financiert dat je duurder uit bent dan wanneer je hem in een keer afbetaald. En wat natuurlijk ook van belang is, zeker als je van plan bent een huis te gaan kopen, is de BKR registratie die je tegenwoordig krijgt wanneer je je toestel via je abonnement financiert.

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 03:55

Shiloh schreef:
Sterker nog. Vaak betaalde je in abonnement meer dan wanneer je een los toestel kocht. Niet veel maar het verschilde vaak toch een euro of 30 op de totaal prijs.

Ohja dit klopt wel. Ik had het destijds nagerekend bij de 4S en toen was een los toestel + Sim only inderdaad goedkoper dan hetzelfde abonnement met toestel :+

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:07

Dorus schreef:
_lauraaa_ schreef:
Ik kom even binnenvallen maar volgens mij is dat inmiddels achterhaald dat je uiteindelijk duurder uit bent als je de telefoon maandelijks afbetaald. Bij mij werd gewoon gekeken naar de nieuwprijs van de telefoon op de apple site en die prijs werd gedeeld door 24. Dat was mijn toestelbundel. daarbovenop kwam nog mijn bundel voor het bellen/smsen/internetten en dat is mijn maandbedrag.

De verschillen zijn niet meer zo groot dan ze ooit waren, maar het is nog steeds zo dat wanneer je je toestel maximaal financiert dat je duurder uit bent dan wanneer je hem in een keer afbetaald. En wat natuurlijk ook van belang is, zeker als je van plan bent een huis te gaan kopen, is de BKR registratie die je tegenwoordig krijgt wanneer je je toestel via je abonnement financiert.


Nee. Dat is dus niet meer zo. Tegenwoordig moeten ze de toestel prijs en het abbo precies uit een zetten. En althans, bij KPN maakt het niet uit of je het hele toestel in je abbo meefinanciert of niet, prijs voor het toestel is hetzelfde.

Ik heb bijv. net de Xs afgesloten. Of ik die nu helemaal in het abbo deed of niet, totaal prijs voor het toestel was hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 240 van het bedrag in het abbo gedaan en de rest in 1 keer bijgelegd.

Wat wel zo is is dat de iPhone Xs 100 euro goedkoper was in combi met abbo (helemaal meegefinancierd of helemaal los betaald maakte geen verschil). Zonder abbo in de winkel kostte de Xs 1156 geloof ik. Bij het abbo was de toestel prijs 1056.

Maar of dat nu altijd zo is of alleen omdat de Xs net uit was geen idee. Maar het kan dus wel lonen om toestel en abbo samen aan te schaffen, of je het toestel nu in 1 keer betaald of helemaal meefinanciert.

Kortom, de definitie van een Simonly is gewoon iets anders geworden.