Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:58

Ik heb de oordopjes van Bose de QC20. Ik wil niet meer zonder in het OV en vliegtuig! Ikzelf vind die grote koptelefoons vaak te zwaar, niet lekker zittend en te warm, vandaar dat ik voor de oordopjes ben gegaan.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:15

Dit topic ga ik volgen/doorlezen.
Ik zou graag noise-cancelling headphones in de trein gaan gebruiken.

Weet iemand nog een klein model noise-calling headphones? Een vriendin van me zou ook noise-cancelling headphones willen gebruiken, maar ze heeft beperkt ruimte in haar tas. Ik heb haar weleens de Peltor Optime III oorkappen geleend (geen noise-cancelling, maar echt oorkappen), maar die zijn te groot/log om in haar tas mee te nemen.
Ik lees hier al over de oordopjes van Bose, de QC20. Hebben mensen nog andere suggesties?

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:18

Ik heb toevallig een nieuwe beats in verpakking te koop, moest je interesse hebben, stuur maar een pb :)
Deze zijn echt wel heel goed, heb ook ervaring met Marshall, ik vind die persoonlijk mooier ogen maar hebben niet dezelfde kwaliteit als Beats, gelukkig sluit die wel al veel meer geluid uit dan gewone oortjes.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:22

Als je eigenlijk gewoon niks wilt horen is zijn "Plugphones" https://www.plugfones.com/ ook een alternatief.

Het zijn eigenlijk in essentie oordoppen waar je desgewenst muziek mee kunt luisteren en telefoongesprekken mee kunt voeren. Muziek kwaliteit is wel een klasse minder dan van een geode koptelefoon.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:52

pjotrg schreef:
Als je eigenlijk gewoon niks wilt horen is zijn "Plugphones" https://www.plugfones.com/ ook een alternatief.

Het zijn eigenlijk in essentie oordoppen waar je desgewenst muziek mee kunt luisteren en telefoongesprekken mee kunt voeren. Muziek kwaliteit is wel een klasse minder dan van een geode koptelefoon.

Waar koop je die in Nederland? Of zijn ze ergens online te bestellen zonder creditcard? (met paypal/iDeal/debitcard betaling)

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:06

Ik heb er vandaag 1 uitgeprobeerd van een leerling die echt superfijn en betaalbaar was. Volgens mij 3M ofzo, iets dat in de bouw gebruikt wordt maar het heeft actieve noise cancelling.
Zal hem even opzoeken.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:00

Gaby schreef:
pjotrg schreef:
Als je eigenlijk gewoon niks wilt horen is zijn "Plugphones" https://www.plugfones.com/ ook een alternatief.

Het zijn eigenlijk in essentie oordoppen waar je desgewenst muziek mee kunt luisteren en telefoongesprekken mee kunt voeren. Muziek kwaliteit is wel een klasse minder dan van een geode koptelefoon.

Waar koop je die in Nederland? Of zijn ze ergens online te bestellen zonder creditcard? (met paypal/iDeal/debitcard betaling)


Via de website of op Amazon. Beide kun je met Paypal betalen

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:45

Ik heb in ear oordoppen van Sony met NC. Werkt echt goed. Ik kan geen band over mn hoofd verdragen, dus een gewone headphone was voor mij geen optie.

Oliefanter
Berichten: 440
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Bennekom

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:22

Ik heb de PXC 550, gebruik hem dagelijks een uur of 6 en vaak laad ik hem even snel op tijdens de middag. In het vliegtuig gebruik ik enkel noicecancelling en ook tijdens het werk heb ik hem vaak zonder muziek op - compleet afgesloten van de wereld. Geluidskwaliteit/draagcomfort/NC alles krijgt bij mij echt dikke 10/10. Enige nadeeltje vind ik dat hij vrij groot is, maar dat is wel normaal voor over-ear headphones..

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:37

Heb net van alles getest in de winkel van Böse en Sony. Ik vond de Sony WH1000mx3 verreweg de fijnste qua pasvorm en zeker qua cancelling. Helaas was de MX2 nergens meer te passen. Die is wel ongeveer 100 euro goedkoper. Heeft iemand ze kunnen vergelijken?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:56

Ik heb in de mediamarkt de Sony mx3 (nieuwste) uitgeprobeerd, en een paar dagen later van een vriend de mx2 mogen proberen.

Ik vond de 2 vrij smal zitten, hij is erg ovaal waardoor je oor er niet helemaal in past. Voor mij gegarandeerd geïrriteerde randjes op m'n oor.
De 3 vond ik erg comfortabel.
Geluidkwaliteit vond ik een pak minder als bij de 3. Noise cancelling zonder muziek hoor je een duidelijke witte ruis bij de 2.

Zowel 2 als 3 werken beiden uitstekend met muziek; iemand kan haast naast je schreeuwen en je hoort het niet.

Ik heb na heel lang wikken en wegen de mx3 besteld, er zit ook best een wachttijd op omdat ze slecht leverbaar zijn.
Ik kijk er enorm naar uit!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:56

Dank je wel! Heel duidelijk :). Vond de 3 heel comfortabel, de 2 is even afwachten dus :)

Waar heb je de 3 besteld? Ik zie inderdaad wel heeeeeele lange wachttijden.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:02

Op Bol.com staat dat als je hem vandaag bestelt; je hem woensdag in huis hebt. Misschien is dat een optie als je niet te lang wil wachten?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:15

Bij mij staat 'niet leverbaar'?

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:20


Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:27

Ik heb mijn mx3 bij getloud besteld. 30 oktober komen ze weer binnen, maar of er dan al eentje voor mij bij zit weet ik niet; ze hebben een hoop orders openataan zeiden ze.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:47

Oh excuses! Hij is bij mij ook ineens weer verdwenen van Bol.com. Terwijl ik zeker weet dat hij er wel stond := Of ik word gek. Dat is ook een optie.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:21

Foei!!! _O- Haha, geeft niks :)

Ik ga morgen nog even langs de Mediamarkt in Amsterdam. Als ze daar wel de 2 hebben om te passen en hij zit me goed en de NC is ok, dan neem ik die. En anders de 3. Vreemd genoeg zat Bose me echt niet zo lekker en de NC vond ik (daarom?) ook niet geweldig.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:46

Ik heb de Bose QC35ii afgelopen weekend gekregen.

Ik lees er prima referenties over. Hij zit ook héérlijk.... maaaar.... Ik vind de NC tegenvallen. Met maximale NC hoor ik de tv of pratende mensen nog steeds.

Doe ik iets fout? Voor zover mogelijk. Morgen maar eens naar mediamarkt en horen of hun modellen dat ook hebben.

Wellicht is mijn verwachting gewoon te hoog. Ik had gehoopt dat pratende mensen en tv (op normaal volume) niet meer te horen zouden zijn.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:58

Nee helaas, het werkt alleen voor constante geluiden. Het systeem maakt namelijk tegengeluid waardoor de geluidsgolven tegen elkaar wegvallen. Dat gaat niet snel genoeg om onregelmatige geluiden zoals spraak en muziek volledig weg te filteren. Ik weet eerlijk gezegd niet of de techniek sowieso nog niet zo ver is dat de snelheid voldoende kan zijn om alles weg te filteren, of dat het wel bestaat maar veel te duur of log is om voor koptelefoons te gebruiken.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:05

Ah dank je. Te hoge verwachtingen dus.

Ik las veel positieve ervaringen van mensen die werken in kantoor tuinen. Vandaar dat ik aannam dat het geluid veel meer gefilterd zou worden.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:14

Nee, gesprekken verdwijnen inderdaad niet helemaal, maar ik vind het wel een heel stuk stiller. In combinatie met muziek is het hélemaal weg eigenlijk.

Toch vind ik wat de NC doet met stemmen en onregelmatige geluiden ook al heel prettig. Ik heb hem regelmatig op zonder muziek.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:15

Hoe doen die dingen het eigenlijk tegen bladblazers? Ik denk dat ik toch de knoop maar moet doorhakken...
Edit: done. Het wordt een Teufel.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:42

:wave:

Ik heb vandaag bij de MediaMarkt de Sony wh1000MX2 kunnen proberen. Die zat me echt voor geen meter, mijn hoofd was er veel te smal voor. Hij schoof en dekte mijn oren niet af. De 900N zat ook fijn maar had veel minder goede noise cancelling.
Ik heb nu de mx3 bij iear besteld (bedankt voor de tip!) Hopelijk klopt de levertijd, want hij is echt nergens verkrijgbaar. MM kon niet eens vertellen wanneer ze weer zouden komen. Beetje raar, er hingen 2 testmodellen en hij is net nieuw.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:55

Idd ik wilde graag een koptelefoon voor mijn vakantie. 2 weken voor mijn vakantie begonnen met zoeken... als de mx3 leverbaar was geweest, was ik waarschijnlijk daarvoor gegaan. Zat toch net iets beter, net betere noice cancelling... maar helaas nergens te krijgen dus maar voor de 2 gegaan.